3 βασικά λάθη που εμποδίζουν τα κιλά να μειωθούν

27 Απριλίου 2015

Κιλά έρχονται, κιλά φεύγουν… και πάντα καταλήγουμε  να κάνουμε τον απολογισμό μας για τις διατροφικές ατασθαλίες που κάναμε, ενώ υποσχόμαστε στον εαυτό μας να ακολουθήσουμε άλλη τακτική μπας και αποκτήσουμε το επιθυμητό βάρος. Μήπως όμως μέσα σε αυτά που υπολογίζουμε ως διατροφικά «λάθη» υπάρχουν πράγματα που μας ξεφεύγουν; Ποια είναι τα 3 βασικά σημεία που πρέπει να προσέξουμε;

«Λάθος» Νο 1: Απαγορεύσεις και στερήσεις που τριβελίζουν το μυαλό σου!

Μήπως λες πολύ συχνά «αυτό δεν μπορώ να το φάω γιατί παχαίνει, γιατί απαγορεύεται ή γιατί είμαι σε δίαιτα»; Πιστεύεις ότι όσο πιο πολύ μειώσεις το φαγητό σου, τόσο πιο εύκολα θα χάσεις βάρος;

Λυπάμαι, χάσατε! Ο λόγος; Όταν οι λέξεις «απαγορεύεται» ή «στερούμαι» κυριαρχούν στη σκέψη μας τότε αυτό συνήθως μας οδηγεί σε κατανάλωση φαγητού στα κρυφά ή στην κατανάλωση πολύ μεγάλων ποσοτήτων ακριβώς επειδή το στερηθήκαμε. Χαρακτηριστικό παράδειγμα και αδυναμία πολλών; Τα γλυκά! Ακόμη κι αν σου αρέσουν τα γλυκά μπορείς να απολαύσεις τη γλυκιά γεύση ακόμη και σε ένα πρόγραμμα αδυνατίσματος. Για παράδειγμα, αν είσαι του απογευματινού γλυκού μπορείς να επιλέξεις ένα επιδόρπιο του εμπορίου με γλυκαντικά φυσικής προέλευσης όπως η στέβια ή να φτιάξεις μόνος σου γλυκά προσθέτοντας γλυκαντικά αντί της ζάχαρης. Αν πάλι είσαι του πρωινομεσημεριανού γλυκού επέλεξε τρόφιμα που έτσι κι αλλιώς περιλαμβάνονται στην καθημερινή σου διατροφή, σου παρέχουν σημαντικά θρεπτικά και έχουν ταυτόχρονα και γλυκιά γεύση όπως για παράδειγμα μια μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης με σοκολάτα ή μπισκότα πολυδημητριακών με κακάο ή σοκολάτα. Αντίστοιχα τα φρούτα και οι 100% φυσικοί χυμοί τους μπορούν να σου παρέχουν ενέργεια και γλυκιά γεύση από τα φυσικά σάκχαρα των φρούτων που περιέχουν ενώ παράλληλα σου εξασφαλίζουν και βιταμίνες όπως βιταμίνη C, β- καροτένιο, φυλλικό οξύ…

Υπάρχει η λύση αν την ψάξεις… Διέγραψε, λοιπόν, από το μυαλό σου την ερώτηση «αυτό παχαίνει;» γιατί πολύ απλά κανένα τρόφιμο δε θα σε παχύνει από μόνο του.

«Λάθος» Νο 2: Πρωινή… νηστεία!

Ξυπνάς, βιάζεσαι να φύγεις για τη δουλειά ή ειλικρινά δεν έχεις καμία όρεξη να φας πρωί πρωί γιατί το βράδυ μάλλον έφαγες πολύ αργά. Το αποτέλεσμα είναι να φεύγεις νηστικός και κάποια στιγμή πριν το μεσημεριανό γεύμα να μην μπορείς να συγκεντρωθείς γιατί το αίσθημα της πείνας είναι στο ζενίθ, και νιώθεις ότι μπορείς να φας ό,τι βρεθεί μπροστά σου! Το αποτέλεσμα; Το γνωρίζεις… άστατη διατροφή και κιλάκια να μαζεύονται.

Πώς μπορείς να χορτάσεις, λοιπόν, στα γρήγορα λαμβάνοντας και τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που σου χρειάζονται;

Tip Νο1! Βάλε 1 – 2 μερίδες φρούτων στο πρωινό που είναι πιο εύκολο απ’ ότι όταν θα είσαι στο τρέξιμο την υπόλοιπη ημέρα. Αν δεν μπορείς να φας ολόκληρα τα φρούτα ωμά φτιάξε την ίδια ποσότητα φρούτων σε μορφή φρουτόκρεμας ή πάρε μαζί σου 1 – 2 κ. σούπας αποξηραμένα φρούτα αναμεμειγμένα με ξηρούς καρπούς.

Tip Νο2! Πάρε μαζί σου τα 2 πιο γρήγορα πρωινά που υπάρχουν. Δηλαδή, 1 μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης με ξηρούς καρπούς ή 1 τοστ με ψωμί ολικής άλεσης, τυρί και γαλοπούλα χαμηλών λιπαρών μαζί με μια ατομική συσκευασία 100% φυσικού χυμού φρούτων. Έτσι, καλύπτεις 3 ομάδες τροφίμων που θα πρέπει να περιέχονται στο πρωινό σου δηλαδή, αυτή των δημητριακών εξασφαλίζοντας ενέργεια, φυτικές ίνες και βιταμίνες Β, αυτή του κρέατος ή του λίπους (ανάλογα με την επιλογή σου) αλλά και 1 από τις 5 συνιστώμενες μερίδες φρούτων και λαχανικών μέσω του χυμού.

«Λάθος» Νο 3: Χαλάρωση στην τηλεόραση… κίνηση ΜΑΤ ή BAD;

Τρως μόνος σου στο σπίτι και σκέψεις όπως «είχα απαίσια μέρα στη δουλειά», «δεν έχω καθόλου ελεύθερο χρόνο ούτε για τον εαυτό μου», «πιέζομαι ψυχολογικά με τις προθεσμίες και το φόρτο εργασίας» δε σε αφήνουν να ηρεμήσεις. Έτσι, καταλήγεις να κάθεσαι μπροστά στην τηλεόραση για να μην «ακούς» τις σκέψεις σου! Εκτός όμως από τις σκέψεις σίγουρα δε θα προσέξεις τι και πόσο τρως, δε θα συνειδητοποιήσεις αν έχεις χορτάσει και έτσι ξαφνικά θα γυρίσεις και θα δεις το πιάτο σου άδειο χωρίς να το έχεις καταλάβει. Και θα αναρωτηθείς μα πότε άδειασε κιόλας;;;;

Γι’ αυτό κλείσε την τηλεόραση, βάλε μουσική και απόλαυσε το φαγητό σου με ηρεμία. Πίστεψέ το, ακόμα και αυτή η μικρή αλλαγή μπορεί να κάνει πιο συνειδητή την πρόσληψη τροφής αλλά και να μειώσει το ρυθμό κατανάλωσής της, αφού θα σε βοηθήσει να αντιληφθείς πιο γρήγορα ότι έχεις χορτάσει!

nutrimed.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Γιατί δε φεύγουμε από σχέσεις που μας κάνουν κακό
Καλησπερα σας ειμαι 25 χρονων και εχω μια...
Σχέση: Όταν ο άνδρας δε θέλει να είστε συνέχεια μαζί
Καλησπερα σας ονομαζομαι εφη και ειμαι 33...