Μήλο: Πανίσχυρο για υγεία και ομορφιά

29 Απριλίου 2015

Νόστιμα, παντός καιρού και υγιεινά, τα μήλα είναι από τα καλύτερα φρούτα για εμάς. Ας δούμε γιατί.

Το μήλο είναι ένα φρούτο που “χωράει” σε κάθε στιγμή της μέρας. Στο πρωινό, στη μεσημεριανή μας σαλάτα, σαν ένα γλυκό κολατσιό – αλλά ταυτόχρονα είναι ένα από τα καλύτερα φρούτα για τον οργανισμό μας. Άλλωστε, δεν υπάρχει άδικα η παροιμία «ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα». Η κατανάλωση μήλων έχει σχετιστεί με τη μείωση κινδύνου για πολλές ασθένειες, μερικές εκ των οποίων είναι ο καρκίνος, η καρδιοπάθεια, ο διαβήτης και το άσθμα. Αλλά τα οφέλη δεν σταματούν εκεί. Ας δούμε περισσότερους λόγους για τους οποίους τα μήλα είναι… απαραίτητα.

Κάνουν καλό στην καρδιά

Σύμφωνα με μία μελέτη του Πανεπιστημίου του Ιλλινόις, τα μήλα, μας προσφέρουν διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες. Ο συνδυασμός λιποδιαλυτών (όπως της πηκτίνης) αλλά και των φυτικών θρεπτικών συστατικών δεν αφήνει τη χοληστερίνη να συσσωρεύεται στα αιμοφόρα αγγεία, μειώνοντας τον κίνδυνο καρδιοπάθειας. Παράλληλα, όταν καταναλώνονται καθημερινά (για παράδειγμα, ένα την ημέρα), μαζί με τη φλούδα, τα μήλα προσφέρουν τη σωστή ποσότητα θρεπτικών συστατικών για να μειωθούν τα λιπαρά στο αίμα, συνεπώς και οι πιθανότητες για καρδιαγγειακές παθήσεις.
Μέσα από μελέτες που έγιναν σε ζώα, ανακαλύφθηκε πως τα μήλα, όπως και τα αχλάδια και τα ροδάκινα, μπορούν να χαμηλώσουν τα επίπεδα της χοληστερίνης – με τα μήλα να κατέχουν την πρώτη θέση ανάμεσα στα υπόλοιπα, βάσει των ιδιοτήτων τους.

Έχουν αντιοξειδωτική και αντικαρκινική δράση

Σύμφωνα με το Ημερολόγιο Διατροφής, τα μήλα σταματούν τη δημιουργία καρκινογόνων κυττάρων στο παχύ έντερο και το συκώτι, λόγω της ισχυρής αντιοξειδωτικής τους δράσης. Μάλιστα, τα δυο τρίτα των αντιοξειδωτικών τους συστατικών βρίσκονται στη φλούδα, συνεπώς είναι λάθος να τα τρώμε ξεφλουδισμένα. Έχει επίσης παρατηρηθεί ότι αυτές οι ιδιότητες δεν διαφέρουν μεταξύ των διαφορετικών τύπων μήλων που συναντούμε στην αγορά.

Προστατεύουν από τις νόσους Πάρκινσον και Αλτσχάιμερ

Μελέτες που έχουν γίνει σε ζώα έχουν συνδέσει την κατανάλωση μήλων με την προστασία από τις δύο νόσους που προκαλούνται από τη γήρανση του εγκεφάλου. Συγκεκριμένα, ποντίκια που τους χορηγούνταν διατροφή πλούσια σε μήλα, τα κατάφερναν καλύτερα σε δοκιμασίες μνήμης, και οι εγκέφαλοί τους συνέχιζαν να παράγουν ικανοποιητικά επίπεδα ντοπαμίνης – η έλλειψη της οποίας είναι από τους λόγους εμφάνισης της νόσου Πάρκινσον.

Βοηθούν στο αδυνάτισμα

Τα μήλα είναι πολύ χορταστικά φρούτα – περιέχοντας, όμως, πολύ λίγες θερμίδες . Αποτελούν, έτσι, μια καλή εναλλακτική λύση όταν χρειαζόμαστε ένα σνακ. Ταυτόχρονα, έχει αποδειχτεί ότι τρώγοντας ένα μήλο πριν από την γυμναστική, μπορούμε να αντέξουμε περισσότερο. Αυτό οφείλεται στην κερκετίνη, μια ουσία που βρίσκεται στα μήλα (και ιδιαίτερα στα κόκκινα) και, μεταξύ άλλων, βοηθάει τους πνεύμονες να “γεμίζουν” με περισσότερο οξυγόνο.

Καθαρίζουν το δέρμα

Τα μήλα είναι πολύ πλούσια σε κολλαγόνο, και με αυτό τον τρόπο κάνουν το δέρμα μας να ακτινοβολεί. Ταυτόχρονα, ενυδατώνουν την επιδερμίδα. Ένα καλό τρικ που μπορείτε να δοκιμάσετε είναι να κόψετε μια φέτα και να την αφήσετε στο πρόσωπό σας μέχρι να στεγνώσει. Πέρα από αυτό, μια μάσκα προσώπου με βάση το μήλο έχει αντιγηραντικές ιδιότητες και σταματά τη δημιουργία ρυτίδων.

Κάνουν καλό ακόμα και στα μαλλιά

Τα μήλα είναι πηγές προκυανιδίνης Β-2, μιας ουσίας που ενισχύει τις τρίχες των μαλλιών, τους δίνει λάμψη και δύναμη, και μπορεί να προλάβει την τριχόπτωση. Αλλά οι ευεργετικές ιδιότητες αυτού του φρούτου για τα μαλλιά μας δεν σταματούν εκεί. Ένα απαλό μασάζ στο κεφάλι με χυμό μήλου, αμέσως μετά το λούσιμο, θα εξαφανίσει την πιτυρίδα, και θα κάνει τα μαλλιά μας λαμπερά.

iatronet

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ