Την τιμητική του έχει ο Γαβράς στις Κάννες

<div>Είναι η επιστροφή ενός έλληνα φίλου ο οποίος δεν έλειψε ποτέ από τη Γαλλία. Μετά τη συμμετοχή του Γιώργου Λάνθιμου στο διαγωνιστικό τμήμα με τον «Αστακό», οι υπεύθυνοι του Φεστιβάλ των Καννών υποδέχονται με τον πλέον επίσημο τρόπο έναν παλιό τους γνώριμο. <br /><br />Ο Κώστας Γαβράς επιστρέφει επιβεβαιώνοντας την εκτίμηση που τρέφουν στο πρόσωπό του – και στο έργο του – οι γάλλοι σινεφίλ. Τριάντα τρία χρόνια μετά τη βράβευσή του με τον Χρυσό Φοίνικα (εξ ημισείας με τον «Δρόμο» του Γιλμάζ Γκιουνέι), ο διεθνής σκηνοθέτης είναι το τιμώμενο πρόσωπο στην ενότητα Cannes Classics, την οποία οι διοργανωτές του θεσμού έχουν περί πολλού. Φανταστείτε ότι πέρυσι τιμώμενο πρόσωπο ήταν η Σοφία Λόρεν ενώ το 2013 την ίδια τιμή αποδέχθηκε η Κιμ Νόβακ, που ταξίδεψε από τις ΗΠΑ στην κρουαζέτ.<br /><br /></div>
<div>Η ενότητα αυτή ενσωματώθηκε στο επίσημο πρόγραμμα το 2004, ως μια κίνηση του Φεστιβάλ να ερευνήσει την ιστορία του κινηματογράφου, κυρίως μέσα από την προβολή αποκατεστημένων ταινιών. Και ποια άλλη ταινία είναι απολύτως ταυτισμένη με τον Κώστα Γαβρά εκτός από το «Ζ» του 1968, η προβολή του οποίου ανακοινώθηκε χθες; Με την επισήμανση μάλιστα ότι η αποκατάσταση της τότε γαλλοαλγερινής συμπαραγωγής, που κέρδισε το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής φέρει την υπογραφή του ίδιου του δημιουργού.</div>
<div><strong><br /></strong></div>
<p><strong>ΟΥΕΛΣ ΚΑΙ ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ. </strong><span>Στο υπόλοιπο πρόγραμμα ξεχωρίζει το διπλό αφιέρωμα στον Ορσον Ουέλς και στην Ινγκριντ Μπέργκμαν, το φωτογενές πρόσωπο της οποίας κοσμεί άλλωστε και την επίσημη αφίσα της φετινής 68ης διοργάνωσης. Εκτός άλλων, προβάλλονται ο «Πολίτης Κέιν», ο «Τρίτος άνθρωπος» του Κάρολ Ριντ (όπου ο Ουέλς παίζει λίγα μόλις λεπτά, αλλά η παρουσία του είναι καταλυτική σε όλο το φιλμ), καθώς και τα ντοκιμαντέρ «Ορσον Ουέλς: αυτοψία ενός μύθου» (της Ελίζαμπεθ Καπνίστ) και «Η Μπέργκμαν με δικά της λόγια» του Στιγκ Μπιόργκμαν. </span><br /><br /><span>Αφιερώματα, όμως, ετοιμάζονται και για τον προσφάτως εκλιπόντα πορτογάλο Μανουέλ ντε Ολιβέιρα, αλλά και τον Ουσμάν Σεμπέν, που έχει μείνει στην ιστορία ως ο «πατριάρχης του αφρικανικού κινηματογράφου». </span><br /><br /><span>Δυστυχώς, ο διακτινισμός ισχύει μόνο για την Εβδομη Τέχνη. Διαφορετικά θα πιάναμε από τώρα θέση για δύο ντοκιμαντέρ, παραγωγής 2015, που επίσης αναμένονται. Το «Steve McQueen: The Man &amp; Le Mans» των Γκάμπριελ Κλαρκ και Τζον Μακίνα και το «Hitchcock/ Truffaut» του Κεντ Τζόουνς. Το πρώτο επιχειρεί μια απολαυστική εξιστόρηση για το πάθος του Στιβ ΜακΚουίν με τον θρυλικό αγώνα 24 ωρών Le Mans. </span><br /><br /><span>Στο δεύτερο αρκεί να πούμε ότι οι Μάρτιν Σκορσέζε, Στίβεν Σπίλμπεργκ, Γουές Αντερσον, Ντέιβιντ Φίντσερ και Μπράιαν ντε Πάλμα περιγράφουν στον φακό πώς επηρέασε το ξεκίνημά τους η ιστορική συνέντευξη του Χίτσκοκ με τον Τριφό, που κυκλοφόρησε και σε βιβλίο.</span></p>
<p><span><br /></span></p>
<p><span><br /></span></p>
<p><span><br /></span></p>
<p><span>http://www.tanea.gr/</span></p>
<p><span><br /></span></p>
<p><span><br /></span></p>
<p><span><br /></span></p>

Σχετικά άρθρα