Χορός στο Φεστιβάλ Αθηνών – Τι αξίζει να δούμε;

<p class="intro" style="text-align: justify;">Περιλαμβάνει διεθνείς μετακλήσεις και ελληνικές παραγωγές, που θα παρουσιαστούν σε Ηρώδειο και Πειραιώς 260.</p>
<p style="text-align: justify;">Ένα χορευτικό πρόγραμμα με πολυσυλλεκτικό πνεύμα και σταθερή προσήλωση στην ανάδειξη της νεανικής δημιουργίας, που στήνει , όπως κάθε χρόνο την τελευταία δεκαετία, γέφυρες ανάμεσα στη διεθνή και την ελληνική χορευτική σκηνή, κατήρτισε για το 2015 το Φεστιβάλ Αθηνών. Η προπώληση έχει ήδη ξεκινήσει και συνολικά θα δούμε διεθνείς μετακλήσεις και ελληνικές παραγωγές, που θα πραγματοποιηθούν από 2 Ιουνίου έως 29 Ιουλίου στην Πειραιώς 260 και στο Ηρώδειο. Φέτος, θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε τις παλιές γνώριμες αγαπημένες της διοργάνωσης, τις δύο μεγάλες κυρίες του χορού, τις Γαλλίδες Μαγκύ Μαρέν και Συλβί Γκιλλέμ. Η πρώτη με διπλή παρουσία στη σκηνή και η δεύτερη με το κύκνειο άσμα της, καθώς κρεμά φέτος τις πουέντ της. Με ενδιαφέρον αναμένονται και οι χορογραφίες των πρωτοεμφανιζόμενων στο φεστιβάλ, της πορτογαλικής καταγωγής Τάνια Καρβάλιο, του βιετναμέζικου τσίρκου και των αποφοίτων της ΚΣΟΤ, Αγγελικής Τρομπούκη και Αγνής Παπαδέλη – Ρωσσέτου. Όσον αφορά στις υπόλοιπες ελληνικές συμμετοχές, θα δούμε τη νέα δημιουργία της εξ Παρισίων νεαρής χορογράφου και χορεύτριας Λενιώς Κακλέα, το διεθνή μας Αντώνη Φωνιαδάκη στην πρώτη εμφάνισή του στη διοργάνωση ως χορευτή και χορογράφο, όπως επίσης και εκείνη της Ιωάννας Πορτόλου της ομάδας Griffon. Αναλυτικότερα:<br /> <strong>«BiT»</strong>: Η παλιά γνώριμη του Φεστιβάλ Αθηνών Μαγκύ Μαρέν επανακάµπτει για 5η φορά στο φεστιβάλ με την τελευταία δημιουργία της, ο τίτλος της οποίας παραπέµπει στο ρυθµό της techno. Βασισμένη στο έργο του Γάλλου φιλοσόφου Πιερ Σοβανέ, «Ο ρυθµός και ο λόγος», η Γαλλίδα καλλιτέχνις δημιούργησε µια χορογραφία άλλοτε πένθιµη και άλλοτε οργισµένη, βαθιά πολιτική ωστόσο και σε ευθεία σύνδεση µε τη ζωή, βυθίζοντάς μας σε ένα αγχωτικό ημίφως. (2, 3 &amp; 4 Ιουνίου / Πειραιώς 260)</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>«Life in Progress»</strong>: Αυτή είναι η αποχαιρετιστήρια παράσταση της σπουδαίας Συλβί Γκιλλέμ, η οποία ετοιμάζεται φέτος για την τελευταία της υπόκλιση, ύστερα από 39 χρόνια αδιάλειπτης πορείας στη διεθνή χορευτική σκηνή. Στο πλαίσιο της τελευταίας περιοδείας της, επέλεξε να υποκλιθεί µπρος στο ελληνικό κοινό, που τόσο την αγάπησε με ένα πρόγραµµα που περιλαµβάνει χορογραφίες των Ματς Εκ, Ουίλλιαµ Φόρσαϊθ, Άκραµ Καν και Ράσσελ Μάλιφαντ. (3 &amp; 4 Ιουνίου / Ωδείο Ηρώδου Αττικού)</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>«Ανοιχτά σύνορα»</strong>: Η Hellenic Dance Company προσδοκά να προβληματίσει και να αφυπνίσει το κοινό σχετικά με τις κοινωνικές συνθήκες και τη βαθιά υπαρξιακή κρίση των καιρών, μέσα από τα τέσσερα έργα που την απαρτίζουν. Τα έργα των Akram Khan, Martha Graham, Pascal Rioult και Tono Lachky που θα ερμηνεύσουν οι χορευτές, επιλέχθηκαν ακριβώς γιατί όλα μαζί μπορούν να αποτελέσουν μια εκρηκτική δήλωση πάνω στα δεινά της ανθρωπότητας και τους κινδύνους για την ίδια τη ζωή. Τέσσερεις καλλιτέχνες από διαφορετικές εποχές, τέσσερα έργα σε διαφορετικό στυλ, αλλά με κοινή ανησυχία για το μέλλον, με κοινή αποστροφή στον εφησυχασμό και σαφή προσανατολισμό στην αντίδραση απέναντι σε όσα βάζουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ευτυχία. (7 &amp; 8 Ιουνίου  / Πειραιώς 260).</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>«Singspiele»</strong>: Η δεύτερη παράσταση με την οποία δίνει το «παρών» στη φετινή διοργάνωση του φεστιβάλ η Μαγκύ Μαρέν. Πρόκειται για ένα σόλο, που αντλεί -όπως υπαινίσσεται και ο τίτλος του- από την ατµόσφαιρα του γερµανικού Lied και ερμηνεύεται επί σκηνής από τον Νταβίντ Μαµπούς. Θα επιδοθεί σε ένα παιχνίδι µεταµορφώσεων, αλλάζοντας ανδρικές και γυναικείες ταυτότητες, όπως εµείς αλλάζουµε ρούχα, με σκοπό να εξερευνήσει την ανθρώπινη ύπαρξη και την ανάγκη της να αναγνωρίζεται ως µοναδική. (9 &amp; 10 Ιουνίου / Πειραιώς 260)</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>«Πενθεσίλειες…»</strong>: Στη δεύτερη εμφάνισή της στο φεστιβάλ, η Κατρίν Ντιβερρές παρουσιάζει την τελευταία της δηµιουργία, η οποία βασίζεται στην «Πενθεσίλεια» του Κλάιστ και φέρει έντονα το χοροθεατρικό στοιχείο. Με αφετηρία το µύθο των Αµαζόνων, επιχειρεί µια ιστορική ανασκόπηση της γυναικείας ταυτότητας με εννιά χορευτές επί σκηνής να υποδύονται ρόλους που υπερβαίνουν το στερεοτυπικό δίπολο άνδρας – γυναίκα ανατρέποντας κοινωνικούς κώδικες και συµβάσεις και θέτοντας τελικά το δυσεπίλυτο ερώτηµα: «Πώς µπορούµε να εδραιώσουµε την ειρήνη, δίχως πριν να έχουµε πολεµήσει γι’ αυτήν;». (13 &amp; 14 Ιουνίου / Πειραιώς 260)</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>«Weaving Chaos»</strong>: Με ένα έργο που χρησιµοποιεί ως παλίμψηστο την «Οδύσσεια», προκειµένου να αναπαραστήσει σκηνικά το αίσθηµα της αστάθειας και της ατελεύτητης περιπλάνησης των χαρακτήρων του οµηρικού έπους, πραγματοποιεί το ντεμπούτο της στη διοργάνωση η Τάνια Καρβάλιο. Η πορτογαλικής καταγωγής χορογράφος συνδυάζει τόσο το κλασικό όσο και το σύγχρονο ιδίωμα με τη γραφή της να συνορεύει με το χοροθέατρο και τις εικαστικές τέχνες. (27 &amp; 28 Ιουνίου / Πειραιώς 260)</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>«À Ô Làng Phô»</strong>: Τη μετακίνηση της βιετναμέζικης κοινωνίας από την ήρεμη αγροτική ζωή προς τη βία και τον θόρυβο του αστικού τοπίου ζωντανεύει στη σκηνή το βιετναμέζικο τσίρκο (Tuan Le, Nguyen Nhat Ly, Nguyen Lan Maurice, Nguyen Tan Loc), που μας επισκέπτεται για πρώτη φορά. Είκοσι καλλιτέχνες –ακροβάτες, ζογκλέρ, χορευτές των πολεμικών τεχνών, χορευτές του δρόμου, αλλά και μουσικοί– συνθέτουν το δυναμικό μιας συλλογικής περιπέτειας, που συγγενεύει αισθητικά με το νέο γαλλικό τσίρκο. (30 Ιουνίου &amp; 1,2 Ιουλίου / Πειραιώς 260).</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>«Margin Release»</strong>: Η νεαρή χορογράφος – χορεύτρια Λενιώ Κακλέα, που ζει και εργάζεται στο Παρίσι, επιστρέφει στα πάτρια εδάφη για να μας παρουσιάσει τη νέα της παράσταση. Ένα ντουέτο με τον Κερέμ Γκελεμπέκ, που διερευνά το πώς ένα αντικείμενο στενά συνδεμένο με τις παραδόσεις του θεάτρου και του χορού μπορεί να μετατραπεί σε εργαλείο αυτοανάλυσης, ενεργοποιώντας ταυτόχρονα τη σχέση με την ετερότητα. (25 &amp; 26 Ιουνίου / Πειραιώς 260)<br /> <strong>«Δάσος &amp; Taboo»</strong>: Η Ιωάννα Πορτόλου, που χορογραφούσε από το 2000 για την ομάδα της, την ομάδα χορού Griffon, με ένα ιδιότυπο χοροθεατρικό ιδίωμα, παρουσιάζει για πρώτη φορά τη δουλειά της στη διοργάνωση. Με τη Σεσίλ Μικρούτσικου και τον Γιάννη Νικολαΐδη επί σκηνής θα παρουσιάσει τη σχέση των δύο σωμάτων, του ανδρικού και του γυναικείου. (29 &amp; 30 Ιουνίου / Πειραιώς 260)</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>«1blank2» &amp; «Blossom»</strong>: Η Αγγελική Τρομπούκη με τον Μιχάλη Χόιπελ, από τους σημαντικότερους Έλληνες τσελίστες της νέας γενιάς, και η Αγνή Παπαδέλη-Ρωσσέτου, απόφοιτοι της ΚΣΟΤ, κάνουν την παρθενική τους εμφάνιση στο Φεστιβάλ Αθηνών σε μια κοινή βραδιά χορού. Η πρώτη παρουσιάζει μια παράσταση που εξερευνά τη σχέση μουσικής και κίνησης, ενώ η δεύτερη χορογραφεί και ερμηνεύει ένα σόλο, μέσα στο οποίο επιδίδεται σε διαρκείς μεταμορφώσεις. (7 &amp; 8 Ιουλίου / Πειραιώς 260).</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>«Priority»</strong>: Έλληνας της διασποράς με σημαντική διεθνή παρουσία –αρχικά ως χορευτής και από το 2002 και μετά ως ανεξάρτητος χορογράφος– , ο Αντώνης Φωνιαδάκης παρουσιάζει για πρώτη φορά στο φεστιβάλ ένα σόλο που ερμηνεύει και χορογραφεί ο ίδιος. Επιστρέφει στη σκηνή με διάθεση ενδοσκόπησης, πειραματισμών, αλλά κυρίως αναστοχασμού, με την επιθυμία να σκιτσάρει με το σόλο του μιαν αυτοπροσωπογραφία. Γιατί αν η γλώσσα του φέρει διαφορετικές καταγωγές, μοιάζει τώρα να αναζητά την προσωπική της ενδοχώρα, σαν ένα ποτάμι που αναζητά την κοίτη του. (27, 28 &amp; 29 Ιουλίου / Πειραιώς 260).</p>
<p style="text-align: justify;">tospirto</p>

Σχετικά άρθρα