Χωριάτικη σαλάτα: Ένα πιάτο γεμάτο θρεπτικά συστατικά

15 Μαΐου 2015

Μια βόλτα στο ταβερνάκι του νησιού είναι μια αγαπημένη συνήθεια όλων. Πρωταγωνιστής στο τραπέζι η χωριάτικη σαλάτα! Ένα φαγητό που θυμίζει Ελλάδα και οι επισκέπτες της χώρας μας το τιμούν δεόντος. Οι τουρίστες δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στην σαλάτα αυτή και μάλιστα την προτιμούν για κυρίως πιάτο και όχι συνοδευτικό. Και όχι άδικα.

Γιατί να επιλέξω τη χωριάτικη;

Η χωριάτικη σαλάτα περιέχει ντομάτα, αγγούρι, κρεμμύδι και φέτα και θεωρείται ένα πλήρες γεύμα που δίνει 370 θερμίδες, 16 γρ υδατανθράκων, 9,5 γρ πρωτεϊνών και 29 γρ λίπους.

Ντομάτα: λαχανικό πλούσιο σε αντιοξειδωτικά μιας και περιέχει βιταμίνη C, β-καροτένιο και λυκοπένιο. Από τα πρώτα συστατικά που φάνηκε να έχουν προστατευτική αντιοξειδωτική δράση ήταν η βιταμίνη C που εκτός των άλλων, βρίσκεται και στη ντομάτα. Το β-καροτένιο που το συναντάμε και σε άλλα λαχανικά (καρότα, λάχανο), έχει συσχετιστεί με μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου όπως του προστάτη, του δέρματος και του μαστού. Από την άλλη μεριά, το λυκοπένιο είναι ένα ακόμα σημαντικό καροτενοειδές που βρίσκεται σε μεγάλες ποσότητες στη ντομάτα και θεωρείται ισχυρό αντιοξειδωτικό ενώ σχετίζεται και με μείωση του κινδύνου για εμφάνιση του καρκίνου του προστάτη.

Αγγούρι: το 95% του αγγουριου αποτελείται από νερό και το υπόλοιπο 5% από φυτικές ίνες. Περιέχει βιταμίνη Α που αποτελεί κυρίαρχο αντιοξειδωτικό για την καλή λειτουργία των ματιών. Είναι πλούσιο σε Κάλιο και βιταμίνη Κ τα οποία βοηθούν στην μειωμένη πηκτικότητα του αίματος και στην ομαλή λειτουργία της καρδιάς.

Κρεμμύδι: αποτελεί ένα από τα βασικότερα συστατικά της ελληνικής κουζίνας και όχι άδικα. Περιέχει λίγες θερμίδες και αποτελείται από φλαβονοειδή γνωστά για την αντιοξειδωτική τους δράση. Μελέτες συσχετίζουν την κατανάλωση κρεμμυδιού με μειωμένο κίνδυνο διαφόρων τύπου καρκίνου όπως αυτόν του φάρυγγα, του προστάτη, των ωοθηκών και του μαστού. Έχει αντιφλεγμονώδη χαρακτηριστικά λόγω της περιεκτικότητας του σε βιταμίνη C ενώ υπάρχουν και μελέτες που δείχνουν μείωση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα με αποτέλεσμα την μείωση του κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα.

Φέτα: Η φέτα είναι πολύ καλή πηγή ασβεστίου αλλά και πηγή κορεσμένων λιπαρών, χοληστερόλης και νατρίου. Γι’ αυτό, μπορείτε να προτιμήσετε να συνοδεύσετε τη σαλάτα σας με φέτα χαμηλών λιπαρών και νατρίου όπως το ανθότυρο.

Ελαιόλαδο: Το ελαιόλαδο έχει αυξημένη περιεκτικότητα σε βιταμίνη E και πολυφαινόλες, γνωστές για την αντιοξειδωτική και καρδιοπραστευτική τους δράση. Επίσης είναι καλή πηγή λίπους λόγω της αυξημένης περιεκτικότητας σε ωφέλιμα μονοακόρεστα λιπαρά και μειώνει την LDL(κακή) χοληστερόλη βελτιώνοντας έτσι το λιπιδαιμικό μας προφίλ.

Προσοχή: Στην ιδέα όλων μας η χωριάτικη σαλάτα πρόκειται για ένα ελαφρύ γεύμα. Όμως δεν είναι ακριβώς έτσι. Λίγο παραπάνω ελαιόλαδο και λίγη φέτα μπορούν να εκτοξεύσουν μια χωριάτικη σαλάτα μέχρι και 1000 θερμίδες ή και παραπάνω. Γι’ αυτό απολαύστε τη βάζοντας μέτρο στις βούτες του ψωμιού στο λάδι.

nutrimed.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Edgar Wallace
Η Σκέψη της ημέρας
3:17 Edgar Wallace