Πώς να ακολουθήσω πιστά ένα πρόγραμμα διατροφής;

19 Μαΐου 2015
Bάσω, 20 ετών ρωτά
ΕΡΩΤΗΜΑ
Καλησπέρα θέλω να χάσω 10 κιλά, είμαι 20 χρονών και είμαι 80 κιλά. Δεν νιώθω πια καλά με τον εαυτό μου. Θέλω μία δίαιτα που πραγματικά να χάσω κιλά, έχω προσπαθήσει πολλές φορές αλλά πάντα τα καταστρέφω στο τέλος. Μου αρέσει πολύ το φαγητό, δεν τρώω πολύ αλλά παίρνω πολύ εύκολα κιλά.

Στο ερώτημα απάντησε η Αμαλία Φιλίππου, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος


 
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
 
Αγαπητή φίλη, δυστυχώς δεν έχω όσα στοιχεία απαιτούνται (ύψος, ιστορικό, διατροφικές συνήθειες) ώστε η απάντησή μου να είναι πιο στοχευμένη και ολοκληρωμένη. Ωστόσο, αυτό που αποκομίζει κανείς έντονα διαβάζοντας το μήνυμά σας είναι μια αίσθηση απογοήτευσης. Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι η εμφάνισή  μας αποτελεί σε σημαντικό βαθμό, ρυθμιστή της διάθεσης μας. Και δυστυχώς το σύστημα αυτό είναι αυτοανατροφοδοτούμενο δημιουργώντας ένα φαύλο κύκλο: Όταν δεν είμαστε σε καλή διάθεση, συχνά υιοθετούμε συμπεριφορές που βλάπτουν το σώμα μας, τρώμε περισσότερο, τρώμε γλυκά και junk food, χάνουμε την ενέργεια μας, δεν έχουμε όρεξη για άσκηση και τελικά βαλτώνουμε σε μια κατάσταση που συνεχώς επιδεινώνεται. Τα αποτελέσματα αρχίζουν να φαίνονται στο σώμα μας και αυτό με τη σειρά του μας προκαλεί ακόμα πιο δυσάρεστη διάθεση και ο κύκλος ξαναξεκινά. 
Τι πρέπει να κάνει κανείς για να βγει από αυτήν την κατάσταση;
Η απάντηση απλή και συνάμα πολύ δύσκολη...Αλλάξτε τις καταστάσεις που σας στεναχωρούν! Είναι στο χέρι σας! 
 
Πάρτε χαρτί και μολύβι και φτιάξτε μόνοι σας μια «ζυγαριά αποφάσεων». Γράψτε σε μία στήλη όλα τα οφέλη που θα αποκομίσετε αλλάζοντας τις κακές σας συνήθειες (θα βάλω ξανά το αγαπημένο μου ρούχο, θα αποκτήσω αυτοπεποίθηση, θα βελτιώσω την υγεία μου, θα βελτιώσω τις σχέσεις μου με το σύντροφό μου, θα βγαίνω με τους φίλους μου).
 
Τώρα φτιάξτε δίπλα μια δεύτερη στήλη με όλες εκείνες τις συμπεριφορές που σας δυσκολεύουν και σας εμποδίζουν να αλλάξετε (τρώω μεγάλες μερίδες, παραγγέλνω συνέχεια απ'έξω, καταναλώνω πολλά γλυκά, δεν ασκούμαι καθόλου κτλ). Βάλτε τα μπροστά σας και αποφασίστε μόνοι σας αν τα εμπόδια αυτά που γράψατε είναι τόσο ισχυρά ώστε να σας κρατήσουν μακριά από μια πιο ευτυχισμένη ζωή, ένα υγιές σώμα και μια καλύτερη ψυχολογία. Μην παραβλέπετε τη σημασία της ψυχολογίας σε μια προσπάθεια απώλειας βάρους. Είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα προαπαιτούμενο για να στεφθεί η προσπάθειά σας με επιτυχία. 
 
Όσον αφορά το διατροφικό κομμάτι, είναι σημαντικό να οργανώσετε και όχι να περιορίσετε τη διατροφή σας. Ένας κλινικός διαιτολόγος θα μπορούσε να σας βοηθήσει σημαντικά όσον αφορά όχι μόνο τη διατροφική εκπαίδευση αλλά και να βρείτε τα κίνητρά σας, να βάλετε μαζί μικρούς, μετρήσιμους και εφικτούς στόχους που θα σας οδηγήσουν με σταθερά βήματα στην επιτυχία.
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ