Οκτώ απλοί τρόποι προστασίας από τον καρκίνο

22 Μαΐου 2015

Κλειδιά η σωστή διατροφή και η συστηματική φυσική δραστηριότητα.

Ενα στα τρία κρούσματα από τις πιο συνηθισμένες μορφές καρκίνου θα μπορούσε να αποφευχθεί με την βοήθεια της υγιεινής διατροφής, της συστηματικής φυσικής δραστηριότητας και την αποφυγή της παχυσαρκίας, αναφέρει διεθνής οργανισμός πρόληψης του καρκίνου.

Το βρετανικό παράρτημα του Παγκόσμιου Ταμείου Ερευνας του Καρκίνου (WCRF) δημιούργησε έναν οδηγό με απλές αλλαγές στον τρόπο ζωής που μπορούν να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο εκδηλώσεως της νόσου, στο πλαίσιο της ενημερωτικής εκστρατείας «I can» (Μπορώ) που διεξάγεται στη Γηραιά Αλβιόνα. Οσοι δήλωσαν συμμετοχή σε αυτήν λαμβάνουν καθημερινά και επί 21 ημέρες μια διαφορετική συμβουλή που μπορεί να προασπίσει την υγεία τους.

Μερικές από τις συμβουλές του WCRF παρατίθενται στη συνέχεια:

* Να τρίβετε το πάτωμα. Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει ότι η συστηματική φυσική δραστηριότητα ασκεί προστατευτική δράση εναντίον ορισμένων συχνών μορφών καρκίνου, ιδίως κατά του καρκίνου του μαστού και του παχέος εντέρου. Να αφιερώνετε τουλάχιστον μισή ώρα την ημέρα σε κοπιώδεις δραστηριότητες, ακόμη κι αν πρόκειται για το καθάρισμα του σπιτιού με όλη σας τη δύναμη.

* Να τρώτε καρότα. Αν δεν μπορείτε να κόψετε το τσιμπολόγημα, φροντίστε τουλάχιστον να κάνετε υγιεινές επιλογές, ώστε να προστατευθείτε από την παχυσαρκία στην οποία αποδίδεται το 4% των καρκίνων στους άνδρες και το 7% στις γυναίκες (σχετίζεται με τον καρκίνο του μαστού, του οισοφάγου, του ενδομητρίου, του παχέος εντέρου, του νεφρού, του παγκρέατος κ.ά.).

Να θυμάστε πως όποιος προσλαμβάνει καθημερινά μόλις 100 θερμίδες περισσότερες απ’ όσες καίει ο οργανισμός του θα πάρει μέσα σε έναν χρόνο 5 κιλά! Ανταλλάξτε λοιπόν τα γλυκά με στικ λαχανικών (π.χ. καρότα, αγγούρια) ή με λίγους (μια χουφτίτσα) ξηρούς καρπούς.

* Να τρώτε ψωμί ολικής άλεσης. Ανταλλάξτε το λευκό ψωμί, τα ζυμαρικά και το ρύζι με τις ολικής άλεσης ποικιλίες τους για να αυξήσετε την πρόσληψη φυτικών ινών και ίσως να μειώσετε τον κίνδυνο καρκίνου στο παχύ έντερο.

* Βάλτε στα φαγητά σας άφθονα μπαχαρικά. Το πολύ αλάτι αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου του στομάχου, ενώ η μείωσή του μπορεί να δράσει προστατευτικά. Για να διευκολυνθείτε, αυξήστε τα μπαχαρικά και τα αρωματικά στο φαγητό σας.

Το κρεμμύδι, το σκόρδο, το μαύρο πιπέρι, το τσίλι σε σκόνη, το τζίντζερ και ο βασιλικός είναι μερικά απ’ όσα έχουν πολύ δυνατή γεύση, ικανή να καλύψει την έλλειψη του αλατιού.

* Προσέξτε τις μερίδες σας. Και να μην τρώτε αν δεν νιώσετε ότι πεινάτε. Είναι δύο από τις καλύτερες συμβουλές για να θέσετε υπό έλεγχο τις θερμίδες, και κατά συνέπεια το βάρος σας, δίχως να στερηθείτε το παραμικρό.

* Αναδιαμορφώστε τα πιάτα σας. Θέστε ως στόχο να γεμίζετε το μισό (και όταν το συνηθίσετε, τα δύο τρίτα) με νόστιμα φυτικής προελεύσεως τρόφιμα και το υπόλοιπο με όλα τα άλλα.

Όσο περισσότερο λαχανικά και φρούτα καταναλώνετε, τόσο μειώνεται ο κίνδυνος για καρκίνο του στομάχου, του στόματος και του οισοφάγου, του παχέος εντέρου και ίσως του πνεύμονος.

* Να αραιώνετε με σόδα ή ανθρακούχο νερό τα ποτά σας. Ετσι θα καταναλώνετε λιγότερο αλκοόλ, το οποίο σχετίζεται με διάφορες μορφές καρκίνου (λ.χ. του στόματος, του οισοφάγου, του ήπατος, του παχέος εντέρου, του μαστού).



Πηγή : ΤΑ ΝΕΑ Ένθετο Υγεία

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ