Η Στέγη αναγκάστηκε να διακόψει την προβολή έργου γιατί παραπονέθηκαν οι κάτοικοι της Κλαυθμώνος

28 Μαΐου 2015

Γυμνοί γίγαντες, εγκλωβισμένοι σε ασφυκτικά περιβάλλοντα, στοιχειώνουν την Αθήνα. Η πόλη γίνεται σκηνικό και οι τοίχοι χαρακτηριστικών κτιρίων της μετατρέπονται σε ιδανικούς καμβάδες για τις μνημειώδεις «ζωντανές τοιχογραφίες» του Kris Verdonck.

Ή τουλάχιστον αυτό θα γινόταν, αν το ελληνικό κοινό μπορούσε να ξεχωρίσει την τέχνη από την πορνογραφία (όχι πως κάθε έργο πορνογραφίας είναι απαραίτητα «κακό», αλλά αυτό είναι άλλο θέμα) και κρατούσε λίγο πιο ανοιχτό μυαλό απέναντι σε έργα καλλιτεχνών που μόνος τους στόχος είναι να μας εκπαιδεύσουν, να μας προβληματίσουν και να μας εμπνεύσουν.

Πριν λίγη ώρα η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών ανακοίνωσε πως διακόπτει την προβολή του έργου «Stills» του Kris Verdonck, το οποίο λάμβανε χώρα στους τοίχους των πολυκατοικιών που περιβάλλουν το παλιό πάρκινγκ στη συμβολή των οδών Παρνασσού και Παπαρηγοπούλου, στην πλατεία Κλαυθμώνος, λόγω ανωτέρας βίας. Η ανακοίνωση αναφέρει:

«Στο πλαίσιο του Fast Forward Festival 2 η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση ενημερώνει το κοινό ότι υποχρεώθηκε να διακόψει την προβολή του έργου με τον τίτλο "Stills" του Kris Verdonck στη συμβολή των οδών Παρνασσού και Παπαρηγοπούλου (πλατεία Κλαυθμώνος) κατόπιν καταγγελιών επί του περιεχομένου αυτού.
Η βιντεοπροβολή στη συμβολή των οδών Σίνα 8 και Βησσαρίωνος συνεχίζεται κανονικά έως τις 31 Μαΐου.»

Είναι πάντως σταθερά εντυπωσιακό το γεγονός πως, οι άνθρωποι που διατείνονται όπου σταθούν και όπου βρεθούν πως κατάγονται από «την κοιτίδα του πολιτισμού», τη «χώρα που γέννησε την τέχνη και τα γράμματα» και είναι οι δημιουργοί της αθάνατης φράσης «όταν εμείς χτίζαμε τον Παρθενώνα (ή οτιδήποτε άλλο), εσείς σκαρφαλώνατε σε δέντρα και τρώγατε βελανίδια», είναι και οι ίδιοι που σαμποτάρουν με συνέπεια κάθε έργο τέχνης που δεν ταιριάζει στην αισθητική τους. Οι αμέτρητοι άστεγοι, τα ταλαιπωρημένα αδέσποτα, η βρωμιά και η εγκατάλειψη πολλών, κάποτε όμορφων, γειτονιών της πόλης, είναι προφανώς λιγότερο προσβλητικά σε σχέση με τους ειλικρινείς γίγαντες του Verdonck. Αλλά, αυτοί είμαστε.

Η ειρωνεία είναι πως ο Verdonck δημιούργησε το «Stills» ειδικά για την Αθήνα, με βασική ιδέα τις Καρυάτιδες.

«Πρόκειται κυρίως για περήφανους ανθρώπους, άντρες και γυναίκες, που συχνά υποστηρίζουν την ιδεολογία μιας συγκεκριμένης αρχιτεκτονικής, παγωμένοι σε μια θέση προσπάθειας, με τους μυς σε μεγάλη ένταση. Μερικές φορές είναι μισά πλάσματα, κατά το ήμισυ άνθρωποι και κατά το ήμισυ κτίρια, γίγαντες ή λεπτομέρειες, αλλά πάντα είναι απλώς το ντεκόρ της καθημερινής μας ζωής. Στα Stills, οι χαρακτήρες που προβάλλονται δεν είναι τόσο ηρωικοί· είναι καθημερινοί άνθρωποι σαν εσάς κι εμένα, που αμφιβάλλουν για την ιδεολογία.», είχε δηλώσει ο δημιουργός.

huffingtonpost.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ