Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2015: 60 χρόνια Φεστιβάλ – Το πρόγραμμα

<p style="text-align: justify;">1955-2015: Το<strong> Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου</strong> γιορτάζει την επέτειο εξήντα δημιουργικών χρόνων και, ως ζωντανός <span class="taglink">οργανισμός</span> που συνδιαλέγεται με την κοινωνία, συνεχίζει τη δράση του, ενώ ταυτόχρονα αλλάζει.<br /><br />Για τέσσερις δεκαετίες το Φεστιβάλ Αθηνών είχε ταυτιστεί με το <span class="taglink">Ωδείο</span> Ηρώδου του Αττικού. Ένα νέο κεφάλαιο για τη θεατρική τέχνη αποτέλεσε, πριν από εννέα χρόνια, το άνοιγμα του Φεστιβάλ και σε άλλους χώρους, καθώς το υπέροχο ρωμαϊκό οικοδόμημα κάτω από την Ακρόπολη έθετε εκ των πραγμάτων δεσμευτικούς όρους στα σύγχρονα εγχειρήματα. Η καρδιά των θεατρικών παραστάσεων χτυπά και φέτος στην Πειραιώς 260, ενώ παράλληλα τα θεάματα απλώνονται στο <strong> <span class="taglink">Ηρώδειο</span> </strong>, στο<strong> Λύκειο του Αριστοτέλη</strong> και σε άλλα σημεία μέσα στην πόλη.<br /><br />Το θέατρο σημειώνει δυναμική παρουσία με σημαντικές ξένες μετακλήσεις, αλλά και ελληνικές παραγωγές καταξιωμένων και νεότερων καλλιτεχνών. Σκηνοθέτες και σχήματα διεθνούς εμβέλειας, όπως ο <strong>Ρομέο Καστελλούτσι</strong> με τη<strong> Societas Raffaello Sanzio</strong> και ο <strong>Τόμας Όστερμαγερ</strong> με τη <strong>Shaubüchne</strong>, που πρωτογνωρίσαμε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, επανέρχονται με νέες δημιουργίες.</p>
<p style="text-align: justify;">Ποικίλες θεματικές, διαφορετικές σκηνικές εκδοχές, προτείνουν ένα καλειδοσκόπιο από αντιλήψεις, συγκινήσεις και όψεις του κόσμου.<br /><br />Στο <strong>Φεστιβάλ Επιδαύρου</strong> σημαντικοί <span class="taglink">καλλιτέχνες</span> θα αναμετρηθούν με το αρχαίο δράμα, ενώ η ελληνο-ιαπωνική συμπαραγωγή της ομηρικής Νέκυιας από το θέατρο Νο θα αποτελέσει μια γέφυρα ανάμεσα στους δύο πολιτισμούς.<br /><br /><br />Πιο συγκεκριμένα στο φετινό Φεστιβάλ θα δούμε:</p>
<p style="text-align: justify;"><strong><span style="text-decoration: underline;">Το θέατρο στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2015</span></strong><br /><br /><strong>ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΥΡΙΚΙΟΣ</strong><br /><strong>Πάπισσα Ιωάννα</strong> <br /><br />Σκηνοθέτης που δεν χρειάζεται συστάσεις, ο <strong>Δημήτρης Μαυρίκιος</strong> ανοίγει φέτος το Φεστιβάλ Αθηνών ολοκληρώνοντας την περσινή <span class="taglink">παράσταση</span> εν εξελίξει του θεατρικού έργου του που βασίζεται στην Πάπισσα Ιωάννα (1866) του Εμμανουήλ Ροΐδη, καθώς και στη σχέση του συγγραφέα με τη μητέρα του.<br /><br />[31 ΜΑΪΟΥ, 1 &amp; 2 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΧΑΡΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ</strong><br /><strong>Ο Άρντεν από το Φέβερσαμ</strong><br /><strong>Ανωνύμου</strong><br /><br />Με φόντο την ελισαβετιανή εποχή, το <span class="taglink">κείμενο</span> αυτό θα μπορούσε να θυμίζει <span class="taglink">σενάριο</span> του Χίτσκοκ ή του Ταραντίνο. <span class="taglink">Έργο</span> αγνώστου συγγραφέα (1592), που κατά καιρούς αποδόθηκε στον Σαίξπηρ, στον Μάρλοου ή στον Τόμας Κυντ, μνημονεύεται από τον Αρτώ στο Θέατρο της σκληρότητας. <br /><br />Τη <span class="taglink">σκηνοθεσία</span> υπογράφει ο <span class="taglink">ηθοποιός</span> <strong>Χάρης Φραγκούλης</strong> που, παράλληλα με τις ερμηνευτικές επιδόσεις του, ανοίγεται με επιτυχία στον χώρο της σκηνοθεσίας. Συμπαραγωγή με το<strong> Θέατρο Οδού Κυκλάδων</strong>.<br /><br />[2 – 11 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΘΕΑΤΡΟ ΟΔΟΥ ΚΥΚΛΑΔΩΝ]<br /><br /><strong>ΟΜΑΔΑ STATION ATHENS</strong><br /><strong>Είμαστε οι Πέρσες! της Γιολάντας Μαρκοπούλου</strong><br /><br />Με τους <strong>Chaljl Ali Zada, Ramzan Mohammad, Javad Rezai, Hossain Amiri, Aidim Joyimal, Reza Mohammadi.</strong> <br /><br />Το <strong>Station Athens</strong> είναι ένα καλλιτεχνικό <span class="taglink">εργαστήρι</span> θεάτρου, βίντεο, φωτογραφίας και εικαστικών για νέους μετανάστες και πρόσφυγες, με βάση τις μεθόδους art therapy, που δημιουργήθηκε και λειτουργεί τα τελευταία 5 χρόνια από την ΜΚΟ ΑΜΑΚΑ και το ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ, με εμψυχώτρια τη <strong>Γιολάντα Μαρκοπούλου.</strong><br /><br />[3 &amp; 4 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΒΙΚΤΩΡ ΑΡΔΙΤΤΗΣ</strong><br /><strong>TEXTILEN της Μαρίας Ευσταθιάδη</strong><br /><br />«Το TEXTILEN είναι ένα <span class="taglink">έργο</span> πάνω στην αποσύνθεση μιας πλούσιας αστικής οικογένειας στη σημερινή Ελλάδα», σύμφωνα με την ίδια τη συγγραφέα.<br /><br />[9 &amp; 10 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>BAXTER THEATRE CENTER</strong><br /><strong>Δεσποινίς Τζούλια του Αύγουστου Στρίντμπεργκ</strong><br /><br />Το Φεστιβάλ Αθηνών συστήνει για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό έναν ξεχωριστό νοτιοφρικανικό θίασο, με μια άκρως ενδιαφέρουσα παράσταση.<br /><br />[11, 12 &amp; 13 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>NEW RIGA THEATRE – ΑΛΒΙΣ ΧΕΡΜΑΝΙΣ</strong><br /><strong>Σόνια της Tatiana Tοlstaya</strong><br /><br />Με μια παράσταση πανέξυπνη και σπαρακτική έρχεται στην Πειραιώς 260 ο <strong>Άλβις Χερμάνις</strong>, ο Λετονός σκηνοθέτης που έχει αποσπάσει την τελευταία δεκαετία τη διεθνή αναγνώριση. Διευθυντής και σκηνοθέτης του Νέου Θεάτρου της Ρίγας, ενός κρατικού θεατρικού οργανισμού με μόνιμο θίασο είκοσι πέντε ηθοποιών, έχει  στο ενεργητικό του <span class="taglink">συνεργασίες</span> και με σημαντικούς ευρωπαϊκούς θεατρικούς φορείς. <br /><br />[16, 17 &amp; 18 ΙΟΥNΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΣΑΟΥΜΠΥΝΕ – ΤΟΜΑΣ ΟΣΤΕΡΜΑΓΕΡ</strong><br /><strong>Μικρές αλεπούδες της Λίλλιαν Χέλλμαν</strong><br /><br />Κορυφαία προσωπικότητα της σύγχρονης θεατρικής σκηνής και φίλος της Ελλάδας και του Φεστιβάλ Αθηνών, ο <strong>Τόμας Οστερμάγερ</strong> δίνει το «παρών» στην Πειραιώς 260 με τις Μικρές αλεπούδες (1941) της <strong>Λίλλιαν Χέλλμαν</strong> από το διεθνούς φήμης βερολινέζικο θέατρο <strong>Σαουμπύνε</strong>. <br /><br />[19, 20 &amp; 21 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΒIΚΟΣ ΝΑΧΜIΑΣ</strong><br /><strong>Στροφοδίνες</strong><br /><br />Ο τίτλος της παράστασης παραπέμπει στην  αρχαία ελληνική λέξη στρόφιγξ και περιγράφει μεταφορικά την παραληρηματική συμπεριφορά των ατόμων που φτάνουν σε έκσταση κατά την άσκηση της διαρκούς επιτόπιας περιστροφής. <br /><br /> <span class="taglink">Μουσική</span> επιμέλεια <strong>Λάμπρος Πηγούνης</strong><br /><br />[20, 21 &amp; 22 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>YOUNG JEAN LEE</strong><br /><strong>Straight White Men</strong><br /><br />Κεντρική μορφή της νεοϋορκέζικης θεατρικής σκηνής, η <strong>Young Jean Lee</strong> έρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας καλεσμένη του Φεστιβάλ Αθηνών.<br /><br />Καθοριστικό ρόλο για την επιτυχία της παράστασης παίζουν οι ερμηνείες των <strong>Scott Shepherd, Pete Simpson, Austin Pendleton </strong>και<strong> James Stanley.</strong><br /><br />[22, 23 &amp; 24 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΘEΑΤΡΟ ΣΤΟA</strong><br /><strong> <span class="taglink">Μήδεια</span> του Μποστ</strong><br /><br />Στον ρόλο της Μήδειας η σπουδαία <strong>Λήδα Πρωτοψάλτη</strong>. Συμμετέχουν οι: <strong>Θανάσης Παπαγεωργίου, Παύλος Ορκόπουλος, Νίκη Χατζίδου, Ευδοκία Βουβατζή, Εύα Καμινάρη</strong>, και μια ομάδα από νεότερα παιδιά. <br /><br />[26 &amp; 27 ΙΟΥΝΙΟΥ / <span class="taglink">ΩΔΕΙΟ</span> ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]<br /><br /><strong>ΡΟΜEΟ ΚΑΣΤΕΛΛΟYΤΣΙ – SOCIETAS RAFFAELLO SANZIO</strong><br /><strong>Go down, Moses</strong><br /><br />To Φεστιβάλ Αθηνών καλωσορίζει για τρίτη φορά τον <strong>Ρομέο Καστελλούτσι,</strong> έναν από τους σημαντικότερους δημιουργούς στην ιστορία του νεότερου θεάτρου. Μετά την <span class="taglink">τριλογία</span> της Κόλασης και την παράσταση Περί της εννοίας του προσώπου του Υιού του Θεού, ο <span class="taglink">θίασος</span> <strong>Societas Raffaello Sanzio</strong> επιστρέφει με το Go down, Moses, σε σκηνοθεσία, σκηνικά, κοστούμια και φωτισμούς του διάσημου Ιταλού σκηνοθέτη και εικαστικού.<br /><br />[27, 28 &amp; 29 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ]<br /><br /><strong>ΘΕΑΤΡΟ ΟΔΟΥ ΚΥΚΛΑΔΩΝ – ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΔΕΝΤΑΚΗΣ</strong><br /><strong>Το κιβώτιο (σε μορφή μονολόγου) του Άρη Αλεξάνδρου </strong><br /><br />Ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της μεταπολεμικής ελληνικής λογοτεχνίας, το εμβληματικό <strong>Κιβώτιο</strong> του<strong> Άρη Αλεξάνδρου</strong> (1974) μεταφέρεται στη <span class="taglink">σκηνή</span> σε μορφή μονολόγου.<br /><br />Συμπαραγωγή με το <strong>Θέατρο Οδού Κυκλάδων.</strong><br /><br />[28, 29, 30 ΙΟΥΝΙΟΥ &amp; 1, 2 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΘΕΑΤΡΟ ΟΔΟΥ ΚΥΚΛΑΔΩΝ]<br /><br /><strong>ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ</strong><br /><strong>Ρήσος του Ευριπίδη</strong><br /><strong>Περιπατητική παράσταση στο Λύκειο του Αριστοτέλη</strong><br /><br />Το Φεστιβάλ πάει στο Λύκειο… Η <strong>Κατερίνα Ευαγγελάτου</strong> επανέρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών με μια παράσταση στο Λύκειο του Αριστοτέλη, ένα από τα τρία αρχαιότερα γυμνάσια της πόλης (μαζί με αυτό της Ακαδημίας <span class="taglink">Πλάτωνος</span> και του Κυνοσάργους), που ταυτίστηκε με την Περιπατητική Σχολή, τη φιλοσοφική σχολή την οποία ίδρυσε ο μεγάλος Έλληνας <span class="taglink">φιλόσοφος</span> το 355 π.Χ. <br /><br />Μια συμπαραγωγή με την εταιρεία παραγωγής «Λυκόφως».<br /><br />[ΑΠΌ 1 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΛΥΚΕΙΟ]<br /><br /><strong>SHE SHE POP</strong><br /><strong>Schubladen</strong><br /><br />Μία γυναικεία κολεκτίβα που ιδρύθηκε το 1993 στο Βερολίνο, για να κατακτήσει έκτοτε την Ευρώπη, έρχεται για πρώτη στην Ελλάδα, καλεσμένη του Φεστιβάλ Αθηνών. <br /><br />[11 &amp; 12 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ – ΕΛΕΝΗ ΕΥΘΥΜΙΟΥ</strong><br /><strong>Ο άνθρωπος ανεμιστήρας ή Πώς να ντύσετε έναν ελέφαντα</strong><br /><br />«Το κανονικό είναι σίγουρα μια λέξη καταδικασμένη. Μια λέξη που αναγκάζεται να προσδιοριστεί από τον μέσο όρο. Ύστερα ακολουθεί η αντικειμενική αλήθεια, ό,τι δεν είναι κανονικό είναι διαφορετικό, είναι “άλλο”. Ποιος φόρτισε, όμως, αυτό το “άλλο” με αρνητικό πρόσημο; Και γιατί;». <br /><br />[11 &amp; 12 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>Οι τυφλοί ή O ήχος μικρών πραγμάτων σε μεγάλο σκοτεινό τοπίο</strong><br />Mια <span class="taglink">σύνθεση</span> για το τέλος της ιστορίας των πράξεων, από το ομώνυμο δράμα του Μωρίς Μαίτερλινκ</p>
<p style="text-align: justify;"><span class="taglink">Σκηνοθεσία</span> – <span class="taglink">Χορογραφία</span> <strong>Ζωή Χατζηαντωνίου</strong><br />Ηχητική δραματουργία – Μουσική σύνθεση <strong>Δημήτρης Καμαρωτός</strong><br /><br />[12 &amp; 13 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>OΜAΔΑ ΩΣΜΩΣΙΣ – ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗΣ</strong><br /><strong>Απολίθωμα/Relic</strong><br /><strong>Μία <span class="taglink">σόλο</span> περφόρμανς, ανάμεσα στο θέατρο και τον χορό</strong><br /><br />Η νέα δουλειά του<strong> Ευριπίδη Λασκαρίδη</strong> είναι μία ερεθιστική σόλο περφόρμανς 45 λεπτών, για κλειστό χώρο, κατά την οποία ο σκηνοθέτης εμβαθύνει στην έρευνά του, ανεβαίνοντας ο ίδιος στη σκηνή, για να ενδυθεί μια ιδιόμορφη περσόνα. <br /><br />[15 &amp; 16 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>THÉÂTRE DU RADEAU – ΦΡΑΝΣΟΥΑ ΤΑΝΓΚΥ</strong><br /><strong>Passim</strong><br /><br />Ένας <span class="taglink">ποιητής</span> της γαλλικής σκηνής, ο <strong>Φρανσουά Τανγκύ,</strong> εμφανίζεται για πρώτη φορά μπροστά στο ελληνικό κοινό. <br /><br />[16, 17 &amp; 18 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΓΟΥΛΙΩΤΗ</strong><br /><strong>Ευμενίδες του Αισχύλου</strong><br /><strong>Σε μορφή μονολόγου</strong><br /><br />Γιατί οι Ευμενίδες; «Διότι είναι από τα πιο παραμελημένα κείμενα, με τεράστια όμως κρυφά νοήματα, που παραπέμπουν ευθέως στην ψυχανάλυση», λέει εξηγώντας αυτή την επιλογή η <strong>Στεφανία Γουλιώτη</strong>, μια από τις σημαντικότερες ηθοποιούς της γενιάς της. <br /><br />[20 &amp; 21 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΝΙΚΙΤΑ ΜΙΛΙΒΟΓΕΒΙΤΣ</strong><br /><strong>Λουκρητία Βοργία του Β. Ουγκό</strong> <br /><br />Ο <strong>Μιλιβόγεβιτς,</strong> από τους πιο σημαντικούς Σέρβους θεατρικούς σκηνοθέτες της εποχής μας, θα αναμετρηθεί με την ενδιαφέρουσα αυτή ιστορική φυσιογνωμία συνεργαζόμενος με μια σειρά από καταξιωμένους Έλληνες ηθοποιούς, ανάμεσα στους οποίους είναι η <strong> <span class="taglink">Λυδία</span> Φωτοπούλου, η Θεοδώρα Τζήμου, ο Μάνος Βακούσης.</strong><br /><br />[23 &amp; 24 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΘΕΜΕΛΗΣ ΓΛΥΝΑΤΣΗΣ</strong><br /><strong>Βερενίκη του Ρακίνα</strong><br /><br />Μετά την επιτυχημένη περσινή παράσταση με ένα ανατρεπτικό σύγχρονο κείμενο, ο <strong>Θέμελης Γλυνάτσης</strong> σκηνοθετεί κλασική γαλλική <span class="taglink">τραγωδία</span> .<br />Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους η <strong>Μαρία Ναυπλιώτου,</strong> ο<strong> Νέστορας Κοψιδάς </strong>και ο<strong> Ιερώνυμος Καλετσάνος.</strong><br /><br />[24 &amp; 25 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ – ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ</strong><br /><strong>Θέλω μια χώρα του Ανδρέα Φλουράκη</strong><br /><br />Το Φεστιβάλ Αθηνών εντάσσει στο <span class="taglink">πρόγραμμά</span> του δύο συμπαραγωγές με το <strong>Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν</strong>, υποστηρίζοντας το νέο ξεκίνημά του. <br />Σε ρόλο-έκπληξη η<strong> Ρένη Πιττακή.</strong> <br /><br />[30 &amp; 31 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΤΣEΖΑΡΙΣ ΓΚΡΑΟΥΖIΝΙΣ</strong><br /><strong>Ιούλιος Καίσαρ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ</strong><br /><br />Ο πολύς <strong>Τσέζαρις Γκραουζίνις</strong> ανεβάζει τον Ιούλιο Καίσαρα ως σαρκαστικό πολιτικό <span class="taglink">θρίλερ</span> της σύγχρονης εποχής. Εστιάζοντας στην παράλογη ηθική της πολιτικής συνωμοσίας και στις μεθόδους χειραγώγησης που χρησιμοποιεί το πολιτικό κατεστημένο, θίγει την παραμόρφωση της δυτικής ηθικής και την γκροτέσκα φύση της πολιτικής προπαγάνδας.<br /><br />[30 &amp; 31 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΑΝΕΣΤΗΣ ΑΖΑΣ</strong><br /><strong>Ευμενίδες 2015 (προσωρινός τίτλος)</strong><br /><br />Την 5η Φεβρουαρίου του 2015 το τριμελές κακουργιοδικείο της Ρόδου καταδίκασε έναν 21χρονο Σύρο πρόσφυγα σε 145 χρόνια φυλάκιση και 570.000 ευρώ πρόστιμο, θεωρώντας τον μοναδικό υπαίτιο για το τραγικό ναυάγιο στο Φαρμακονήσι, που είχε για μεγάλο διάστημα απασχολήσει την ελληνική και διεθνή κοινή γνώμη. Με αφορμή αυτή την απόφαση, που μετέτρεψε το θύμα σε θύτη, και με όχημα τις Ευμενίδες του Αισχύλου, ένα κείμενο εμβληματικό για τη θέσπιση της δικαιοσύνης στον Δυτικό κόσμο, ο <strong>Ανέστης Αζάς</strong> σχεδιάζει μια παράσταση ντοκουμέντο για τον άνθρωπο χωρίς δικαιώματα. <br /><br />[ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ]<br /><br /><strong>ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΤΣΙΝΙΚΟΡΗΣ</strong><br /><strong>Στη μέση του δρόμου</strong><br /><strong>Μια πολυήμερη δράση σε δημόσιο χώρο </strong><br /><br />Γνώριμη εικόνα του Αθηναϊκού κέντρου είναι τα τελευταία χρόνια οι άστεγοι συμπολίτες μας, που έχασαν δουλειά και σπίτι λόγω της οικονομικής κρίσης, και βρέθηκαν κυριολεκτικά στον δρόμο. Τι ιστορίες έχουν να διηγηθούν αυτοί οι ανώνυμοι πρωταγωνιστές του δημόσιου χώρου, για ποιον λόγο οδηγήθηκαν σε αυτήν την κατάσταση, πώς βιώνουν την καθημερινότητα;<br /><br />[ΤΡΟΧΟΣΠΙΤΟ]<br /><br /><strong>ΝΙΚΟΣ <span class="taglink">ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ</span> </strong><br /><strong>Ένα… δύο… τρία… ή Η πασιέντζα της Μαρίας Λαϊνά </strong><br /><br />Μια σημαντική ποιήτρια γράφει θέατρο και ένας καταξιωμένος ηθοποιός και σκηνοθέτης, ο<strong> Νίκος <span class="taglink">Χατζόπουλος</span> ,</strong> που το σκηνοθετεί αναλαμβάνοντας να καθοδηγήσει τρεις από τους πιο αξιόλογους ηθοποιούς μας, σημειώνει: «Χώρος και χρόνος άδηλος. Παρελθόν και παρόν αινιγματικά. Μέλλον απρόβλεπτο. Το μόνο βέβαιο, το μόνο βασανιστικά πραγματικό είναι η γλώσσα. Και μια ταλαντευόμενη επιθυμία. <br /><br /><strong>ΚΩΣΤΑΝΤIΝΟΣ ΝΤEΛΛΑΣ</strong><br /><strong>Ηλέκτρα, το τελευταίο αίμα</strong><br /><br />Μετά την επιτυχία της παράστασης Ο Έλλην βρυκόλαξ, ο <strong>Κωσταντίνος Ντέλλας</strong> συνεργάζεται με καταξιωμένους καλλιτέχνες από τον χώρο του θεάτρου και της μουσικής, όπως ο <strong>Γιάννης Αγγελάκας,</strong> για να παρουσιάσει μια διαφορετική εκδοχή της Ηλέκτρας του Σοφοκλή.<br />Στην παράσταση συμμετέχουν η<strong> Όλια Λαζαρίδου</strong>, ο<strong> Γιάννης Αγγελάκας,</strong> ο<strong> Γιάννος Περλέγκας</strong>, η<strong> Ζωή Ξανθοπούλου</strong>, η <strong>Γεωργία Τσαγκαράκη.</strong><br />Μια συμπαραγωγή με το <strong>Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν.</strong><br /><br />[ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ]<br /><br /><br /><strong><span style="text-decoration: underline;">Επαναλήψεις παραστάσεων του 2014</span></strong><br /><br /><strong>HELTER SKELTER COMPANY – ΘΑΝΟΣ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥ</strong><br /><strong>Μετατόπιση προς το ερυθρό του Γιάννη Μαυριτσάκη</strong><br /><br />Ένα νέο έργο του Γ. Μαυριτσάκη, που σκηνοθέτησε με επιτυχία ο πολλά υποσχόμενος <strong>Θάνος Παπακωσταντίνου,</strong> πλαισιωμένος από καταξιωμένους ηθοποιούς, μεταξύ των οποίων οι <strong>Αμαλία Μουτούση, Αλεξία Καλτσίκη </strong>και<strong> Αντώνης Μυριαγκός.</strong><br /><br />[7 &amp; 8 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΣΧΟΣ</strong><br /><strong>Διασκεδαστικές ιστορίες περί θνητότητας</strong><br /><br /> <span class="taglink">Παράσταση</span> βασισμένη σε διηγήματα του Άντον Τσέχοφ, που προσφέρουν ένα ψηφιδωτό προσώπων τα οποία αναζητούν εναγωνίως το νόημα της <span class="taglink">ζωής</span> τους. Τέσσερις καταξιωμένοι ηθοποιοί –<strong>Αλέξανδρος Μυλωνάς, Μιχάλης <span class="taglink">Οικονόμου</span> , Εύη Σουλίδου, Λυδία Φωτοπούλου</strong>– αφηγούνται και ενσαρκώνουν με λεπτό χιούμορ την προσπάθεια που κάνουμε όλοι να δικαιώσουμε την ύπαρξή μας.<br /><br />[14,15 &amp; 16 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>EΦΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ</strong><br /><strong>Το ατλαζένιο γοβάκι του Πωλ Κλωντέλ </strong><br /><br />Έργο ποταμός –μεγάλης διάρκειας– όπου επιστρατεύονται, με τόλμη και αφέλεια, όλες οι φόρμες του θεάτρου και όλοι οι τρόποι υποκριτικής, για να αφηγηθούν, μέσα από μια γλώσσα ασυνήθιστης ομορφιάς και δύναμης, την ανθρώπινη περιπέτεια. Στην παράσταση συμμετέχει μια ομάδα σπουδαίων ηθοποιών, ανάμεσα στους οποίους<strong> ο Κωσταντίνος Ασπιώτης, η Μαρία Σκουλά, ο Μάξιμος Μουμούρης, ο Χάρης Φραγκούλης, ο Κωσταντίνος Αβαρικιώτης </strong>κ.ά.<br /><br />[26 &amp; 27 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><br /><span style="text-decoration: underline;">ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ 2015</span><br /><br /><strong>ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΚΛΕΑΣ</strong><br /><strong>Aχαρνής του Αριστοφάνη</strong><br /><br />Πρωταγωνιστούν:<strong> Bασίλης Χαραλαμπόπουλος, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Φάνης Μουρατίδης.</strong><br /><br />[ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ/ 10 – 11 ΙΟΥΛΙΟΥ ]<br /><br /><strong>ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΜΑΡΙΝΟΣ</strong><br /><strong>ΝΟ – NEKYIA</strong><br /><br />Μια συνάντηση του <strong>Μιχαήλ Μαρμαρινού</strong> με το <strong>θέατρο Νο</strong> της Ιαπωνίας και τον μεγάλο master<strong> Gensho Umewaka</strong>, βασισμένη στη ραψωδία λ της Οδύσσειας του Ομήρου.<br /><br />[ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ/ 24 – 25 ΙΟΥΛΙΟΥ]<br /><br /><strong>ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ</strong><br /><strong>Αίας του Σοφοκλή </strong><br /><br />Επικεφαλής ενός εκλεκτού θιάσου, ο <strong>Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος</strong> σκηνοθετεί τον Αίαντα του Σοφοκλή στη μετάφραση του Δ.Ν. Μαρωνίτη, που θα ακουστεί στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου σε πανελλήνια πρώτη. <br />Πρωταγωνιστούν: <strong>Νίκος Κουρής, Μαρία Πρωτόπαππα, Γιάννος Περλέγκας, Γιάννης Τσορτέκης, Παντελής Δεντάκης, Ελένη Ουζουνίδου, Δημήτρης Παπανικολάου, Γιάννης Κλίνης. </strong><br /><br />[ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ/ 17 – 18 ΙΟΥΛΙΟΥ]<br /><br /><strong>ΘΩΜΑΣ ΜΟΣΧΟΠΟΥΛΟΣ</strong><br /><strong> <span class="taglink">Ιφιγένεια</span> εν Ταύροις του Ευριπίδη</strong><br /><br />Ο <strong>Θωμάς Μοσχόπουλος</strong> επιστρέφει στην Επίδαυρο με ένα από τα δημοφιλέστερα κατά την αρχαιότητα έργα, την Ιφιγένεια εν Ταύροις, η οποία δεν έχει τα χαρακτηριστικά εκείνα που θα την κατέτασσαν με ευκολία στις τραγωδίες. Στην παράσταση πρωταγωνιστούν οι<strong> Αμαλία Μουτούση, Γιώργος Χρυσοστόμου </strong>και<strong> Άννα Καλαϊτζίδου,</strong> ενώ τη <span class="taglink">μουσική</span> υπογράφει ο<strong> Κορνήλιος Σελαμσής.</strong><br /><br />[ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ/ 7 – 8 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ]<br /><br /><strong>ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ – ΣΩΤΗΡΗΣ ΧΑΤΖΑΚΗΣ</strong><br /><strong> <span class="taglink">Τρωάδες</span> του Ευριπίδη</strong><br /><br />Στον ρόλο της Εκάβης η <strong>Καριοφυλλιά Καραμπέτη</strong>. Μαζί της η δημοφιλής ερμηνεύτρια<strong> Άλκηστις Πρωτοψάλτη</strong>. Παίζουν: <strong>Μαρία Κίτσου, Κόρα Καρβούνη, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Νίκος Ψαρράς, Θέμης Πάνου, Ελένη Ρουσσινού, Γιασεμή Κηλαηδόνη</strong>, κ.ά.<br /><br />[ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ/ 3 -4 ΙΟΥΛΙΟΥ]<br /><br /><strong>ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ – ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΕΖΟΣ</strong><br /><strong>Εκκλησιάζουσες του Αριστοφάνη</strong><br /><br />Ο <strong>Γιάννης Μπέζος</strong> κάνει ένα μεγάλο κωμικό ντουέτο με τον <strong>Μάκη <span class="taglink">Παπαδημητρίου</span> </strong>. Μαζί τους: <strong>Πάνος Βλάχος, Κωστής Μαραβέγιας</strong> (που υπογράφει και τη μουσική)<strong>, Δανάη Σκιάδη, Λαέρτης Μαλκότσης, Ελένη Μπούκλη, Γιώργος Τσουρής, Μαρίνα Σάττι, Νίκος Μαγδαληνός, Κώστας Κοράκης,</strong> κ.ά. <br /><br />[ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ/ 31 ΙΟΥΛΙΟΥ – 1 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ]<br /><br /><strong>ΣΙΜΟΣ ΚΑΚΑΛΑΣ – ΟΜΑΔΑ ΧΩΡΟΣ</strong><br /><strong>Ορέστης του Ευριπίδη </strong><br /><br />«Παιδί της δημοκρατίας το αττικό δράμα, ολοκληρώθηκε μέσα από τον δημόσιο λόγο και την επαναδιαπραγμάτευση του μύθου. Η τραγωδία αποτέλεσε επίσης ένα εκπαιδευτικό εργαλείο», σημειώνει ο <strong>Σίμος Κακάλας.</strong> «Τι συμβαίνει με την τραγωδία σήμερα, που είναι αποκομμένη από αυτές τις παραμέτρους;»<br /><br />[ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ/ 28 -29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ]<br /><br /><strong>ΒΑΣΙΛΗΣ <span class="taglink">ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ</span> </strong><br /><strong>Νεφέλες του Αριστοφάνη</strong><br /><br />Μία λαμπρή αριστοφανική <span class="taglink">κωμωδία</span> ζωντανεύει στα φετινά Επιδαύρια με την υπογραφή του <strong>Βασίλη <span class="taglink">Παπαβασιλείου</span> .</strong> Ο σημαντικός σκηνοθέτης, ηθοποιός και στοχαστής ανεβάζει τις Νεφέλες, την ανελέητη <span class="taglink">σάτιρα</span> για τον Σωκράτη και τις νέες ιδέες των σοφιστών, με τον <strong>Πέτρο Φιλιππίδη,</strong> κορυφαίο κωμικό ηθοποιό, στον ρόλο του Στρεψιάδη. <br /><br />[ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ/ 14 – 15 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ]<br /><br /><strong>ΣΥΛΒΙΑ ΛΙΟΥΛΙΟΥ</strong><br /><strong>Αίας του Σοφοκλή</strong><br /><br />Ένας δημιουργικός πυρήνας νέων ταλαντούχων καλλιτεχνών στρέφεται στην έρευνα πάνω στο αρχαίο δράμα, και ειδικότερα στην τραγωδία, αναζητώντας τη σύνδεση με το παρελθόν και επενδύοντας στη μεταξύ τους σχέση, στο ουσιαστικό ομαδικό πνεύμα. Παρουσιάζουν στο μικρό θέατρο της αρχαίας Επιδαύρου τον Αίαντα του Σοφοκλή, επιλέγοντας την παλαιά μετάφραση του <strong>Παναγή Λορεντζάτου</strong> (1932).<br /><br />[ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ/ 31 ΙΟΥΛΙΟΥ – 1 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ]<br /><br /><br /><strong><span style="text-decoration: underline;">Η μουσική στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2015</span></strong><br /><br />Το Φεστιβάλ Αθηνών είναι πάντα άρρηκτα συνδεδεμένο με τη μουσική. Το κοινό αναμένει με μεγάλη ανυπομονησία τις <span class="taglink">νότες</span> , τα ακούσματα και τα τραγούδια που θα ντύσουν τις καλοκαιρινές του βραδιές. Πέραν του κλασικού Ηρωδείου, η μουσική θα απλωθεί και στο Μέγαρο Μουσικής, στην Πειραιώς 260 και στο μικρό θέατρο της αρχαίας Επιδαύρου. <br /><br /><br /><strong>ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ <span class="taglink">ΣΚΗΝΗ</span> </strong><br /><strong>Τόσκα του Τζάκομο <span class="taglink">Πουτσίνι</span> </strong><br /><strong>Μουσική διεύθυνση Λουκάς Καρυτινός</strong><br /><strong>Σκηνοθεσία – Σκηνικά – Κοστούμια Ούγκο ντε Άνα</strong><br /><br />Μια μεγάλη επιτυχία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ένα από τα πιο γνωστά θρίλερ της όπερας, η Τόσκα του Πουτσίνι, που πρωτοπαρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 2012 στο Ηρώδειο σε σκηνοθεσία του <strong>Ούγκο ντε Άνα,</strong> επιστρέφει για να ανοίξει τις φετινές εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών στο ρωμαϊκό <span class="taglink">ωδείο</span> . <br /><br />Την <span class="taglink">Ορχήστρα</span> της ΕΛΣ θα διευθύνει ο Λουκάς Καρυτινός.<br /><br />[14, 16, 17 &amp; 18 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]</p>
<p style="text-align: justify;"><br /><br /><strong>Άνταμ Κοέν – Συμφωνική Ορχήστρα του <span class="taglink">Δήμου</span> Αθηναίων</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Μουσική κληρονομιά ανεκτίμητης αξίας, προσωπική γραφή, ευαισθησία, ανατρεπτική ματιά και μια ξεχωριστή πορεία στη σύγχρονη τραγουδοποιία. Το DNA «μίλησε» και, αναπόφευκτα, ο Άνταμ Κοέν –γιος του Λέοναρντ– το «άκουσε» και δημιούργησε, με έμπνευση, το δικό του σύμπαν αληθινών τραγουδιών και ουσιαστικής επικοινωνίας μέσα από μουσικές δουλειές και <span class="taglink">συναυλίες</span> . Με το We Go Home, το καινούργιο του άλμπουμ, επιστρέφει και στην αγαπημένη Ύδρα των παιδικών του –και όχι μόνο– χρόνων. Ιδανική η στιγμή της εμφάνισής του στο Φεστιβάλ, για μια νύχτα γεμάτη Κοέν.</p>
<p style="text-align: justify;"><em>Mέρος των εσόδων θα διατεθεί για φιλανθρωπικό σκοπό</em>.<br /><br />Συμπράττει η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων</p>
<p style="text-align: justify;">[29 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]</p>
<p style="text-align: justify;"><br /><br /><strong>ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΟΣ – ΜΑΡΚΕΛΛΟΣ ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ</strong><br /><strong>Σαλώμη</strong><br /><br />Ένα μπαρόκ δράμα, «διά χειρός» δύο προικισμένων καλλιτεχνών, του <strong>Νίκου Καραθάνου</strong> και του <strong>Μάρκελλου Χρυσικόπουλου</strong>, πάνω σε ένα ερωτικό ορατόριο του <strong>Αλεσσάντρο Στραντέλλα</strong>, με τη σύμπραξη μπαρόκ και ανατολίτικων οργάνων από τους <strong>Latinitas Nostra.</strong><br /><br />[5 &amp; 6 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>KΡΑΤΙΚΗ <span class="taglink">ΟΡΧΗΣΤΡΑ</span> ΑΘΗΝΩΝ </strong><br /><strong> <span class="taglink">Συναυλία</span> με έργα Γκρηγκ και Μάλερ</strong><br /><br />Θερμός φιλέλληνας, ιδιαίτερα δημοφιλής στο ελληνικό κοινό, ο διεθνούς φήμης Καναδός <span class="taglink">πιανίστας</span> και συνθέτης <strong>Αλαίν Λεφέβρ</strong> συμπράττει με την <strong>Κρατική Ορχήστρα Αθηνών</strong> ως σολίστ στο Κοντσέρτο για <span class="taglink">πιάνο</span> σε λα ελάσσονα του Έντβαρντ Γκρηγκ, ένα από τα διασημότερα έργα του μεγάλου Νορβηγού συνθέτη, αλλά και από τα πιο αγαπητά τού πιανιστικού ρεπερτορίου.<br /><br />[6 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]<br /><br /><strong>ΚΑΜΕΡAΤΑ – ΟΡΧHΣΤΡΑ ΤΩΝ ΦIΛΩΝ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚHΣ</strong><br /><strong>Πυλάδης – Ιοκάστη</strong><br /><br />Δύο έργα του <strong>Γιώργου Κουρουπού</strong> – δύο διαφορετικές προσεγγίσεις του Τραγικού<br />Μουσική διεύθυνση <strong>Γιώργος Πέτρου</strong><br />Κρουστά <strong>Δημήτρης Δεσύλλας</strong><br /><br />[8 &amp; 9 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ – ΛΙΝΑ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ</strong><br /><strong>Βίος και Πολιτεία του Ντάριο Φο </strong><br /><br />Ο <strong><span class="taglink">Σταμάτης Κραουνάκης</span></strong> και η <strong><span class="taglink">Λίνα Νικολακοπούλου</span></strong> συναντάνε τον θρυλικό Ντάριο Φο, τα έργα και τις ημέρες του, για να συνθέσουν για δυο βράδια κάτω από την Ακρόπολη μια μεγάλη μεσογειακή γιορτή. <br /><br />Είναι μαζί μας:<strong> Μάγια Λυμπεροπούλου, Δάνης Κατρανίδης, Άγγελος Παπαδημητρίου, Λένα Ουζουνίδου, Γιάννος Περλέγκας.</strong> <br />Σπείρα Σπείρα: <strong>Αθηνά Αφαλίδου, Χρήστος Γεροντίδης, Αναστασία Έδεν, Τζέρομ Καλούτα, Σάκης Καραθανάσης, Μαρία Κοσκινά, Χρήστος Μουστάκας, Κώστας Μπουγιώτης, Γιώργος Στιβανάκης.</strong> Μουσική διεύθυνση <strong>Άρης Βλάχος.</strong><br /><br />Η παράσταση ετοιμάζεται σε συνεργασία με το<strong> <span class="taglink">Ίδρυμα</span> <span class="taglink">Μιχάλης </span><span class="taglink">Κακογιάννης</span> .</strong> <br /><br />[10 &amp; 11 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]<br /><br /><strong>KΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΑΘΗΝΩΝ</strong><br /><strong>Άξιον εστί του Μίκη Θεοδωράκη</strong><br /><br />Η ΚΟΑ και το Ελληνικό Φεστιβάλ συμμετέχουν στον εορτασμό των 90ών γενεθλίων του <strong>Μίκη Θεοδωράκη</strong> (γεννήθηκε στις 29 Ιουλίου του 1925) παρουσιάζοντας σε μια μεγάλη <span class="taglink">συναυλία</span> το Άξιον εστί, από τα εμβληματικότερα έργα μελοποιημένης ποίησης –του <strong>Οδυσσέα Ελύτη</strong> εν προκειμένω– της ελληνικής μουσικής παρακαταθήκης<br /><br />Με την ΚΟΑ συμπράττουν, ως σολίστ, ο<strong> Δημήτρης Πλατανιάς</strong> (βαρύτονος) και οι Χορωδίες του Δήμου Αθηναίων και του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διευθύνει ο <strong>Στέφανος Τσιαλής.</strong> <br /><br />[14 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]<br /><br /><strong>Η σονάτα του σεληνόφωτος του Γιάννη Ρίτσου</strong><br /><strong>Μουσική Σταύρος Ξαρχάκος  </strong><br /><strong>Ερμηνεία Μαρινέλλα</strong><br /> <br />Δύο μεγάλα ονόματα της ελληνικής μουσικής, που δεν χρειάζονται συστάσεις, συναντιούνται για πρώτη φορά επί σκηνής υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του <strong>Γιώργου Νανούρη.  </strong><br /><br />Στο πιάνο ο <strong>Νεοκλής Νεοφυτίδης.</strong><br /><br />[15, 16 &amp; 17 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΠAΜΠΛΟ ΝΕΡΟYΔΑ – ΜIΚΗΣ ΘEΟΔΩΡΑΚΗΣ</strong><br /><strong>Canto General</strong><br /><strong> <span class="taglink">Χορωδία</span> Choeur du Canto και μουσικοί από το Καμπέρ (Quimper) της Βρετάνης</strong><br /><br />Τη <span class="taglink">χορωδία</span> διευθύνει ο <strong>Jean Golgevit,</strong> ο συνθέτης, βιολιστής και δάσκαλος φωνητικής που θεωρείται η ψυχή της μουσικής σκηνής στη Βρετάνη.<br /><br />[23 &amp; 24 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ]<br /><br /><strong>ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΝΕΩΝ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ</strong><br /><strong>4η <span class="taglink">Συμφωνία</span> του Γκούσταβ Μάλερ</strong><br /><strong>Σολίστ Ying Fang</strong><br /><br />Κοντσέρτο για ορχήστρα  της<strong> Ana Sokolović</strong><br />Μουσική διεύθυνση <strong>Kazushi Ono</strong><br /><br />[26 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ]<br /><br /><strong>ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ</strong><br /><strong>Κάρμεν του Ζωρζ Μπιζέ</strong><br /><strong>Μουσική διεύθυνση Μύρων Μιχαηλίδης</strong><br /><strong>Σκηνοθεσία Στήβεν Λάνγκριτζ</strong><br /><strong>Σκηνικά – Κοστούμια Γιώργος Σουγλίδης</strong><br /><br />[26, 28, 30 &amp; 31 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]<br /><br /><strong>Λεόντιος και Λένα</strong><br /><strong>Μουσική Κορνήλιος Σελαμσής</strong><br /><strong>Λιμπρέτο Γιάννης Αστερής</strong><br /><strong>Σκηνοθεσία Αργύρης Ξάφης</strong><br /><br />[ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ]<br /><br /><strong>KΑΜΕΡΑΤΑ – ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ</strong><br /><strong>Kiss me, Kate του Cole Porter</strong><br /><br />Η <strong>Καμεράτα</strong> και ο <strong>Γιώργος Πέτρου</strong> εκπλήσσουν για μια ακόμη φορά το φεστιβαλικό κοινό παρουσιάζοντας το έργο για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην αυθεντική ενορχήστρωση του 1948 – ένα μεγαλείο συμφωνικής <span class="taglink">τζαζ</span> και κλασικού ήχου. Με ένα επιτελείο συντελεστών-έκπληξη, το έργο θα παρουσιαστεί σε ημι-σκηνοθετημένη μορφή, δίνοντας τον πρώτο λόγο στην αριστουργηματική μουσική του <strong>Cole Porter.</strong> <br /><br />[ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]<br /><br /><strong>ΣΤΑYΡΟΣ ΓΑΣΠΑΡAΤΟΣ</strong><br /><strong>Expanded Piano</strong><br /><br />Πρόκειται για την ιδέα ενός μηχανικά αλλοιωμένου πιάνου, που έγινε διάσημη από συνθέσεις του <strong>John Cage</strong> και άλλων, όπου βίδες, ελάσματα και διάφορα άλλα αντικείμενα τοποθετούνταν στις χορδές του οργάνου, αλλοιώνοντας τον ήχο του. <br /><br />[ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ]<br /><br /><br /><span style="text-decoration: underline;">ΜΙΚΡΗ ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ</span><br /><br /><strong>ΝEΝΑ ΒΕΝΕΤΣAΝΟΥ</strong><br /><strong>1000 + 1 πόλεις</strong><br /><br />Πόλεις της φαντασίας, της ιστορίας, της διασποράς… Η <strong>Νένα <span class="taglink">Βενετσάνου</span> ,</strong> με πολυσήμαντη διαδρομή στην ελληνική μουσική, τραγουδά για τις πόλεις που μας εμπνέουν να δημιουργούμε στο παρόν, οραματιζόμενοι το μέλλον.<br /><br />[10 &amp; 11 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ]<br /><br /><strong>Chronos</strong><br /><strong>Η Δήμητρα Γαλάνη συναντά τους Πέτρο Κλαμπάνη, Θωμά Κωνσταντίνου, Σπύρο Μάνεση και Χρήστο Ραφαηλίδη</strong><br /> <br />[17 &amp; 18 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ]<br /><br /><br /><strong><span style="text-decoration: underline;">Ο Χορός στο Φεστιβάλ Αθηνών 2015</span></strong><br /><br />Το Φεστιβάλ Αθηνών στήνει, όπως κάθε χρόνο την τελευταία δεκαετία, γέφυρες ανάμεσα στη διεθνή και την ελληνική χορευτική σκηνή, με ένα ύφος προγραμματισμού που απευθύνεται στον θεατή μακριά από παρωχημένα στερεότυπα γύρω από το χορευτικό θέαμα: μέσα από μετακλήσεις σημαντικών καλλιτεχνών, που γράφουν την ίδια την ιστορία αυτής της τέχνης, με πολυσυλλεκτικό πνεύμα, αλλά και σταθερή προσήλωση στην ανάδειξη της νεανικής δημιουργίας. <br /><br /><strong>ΜΑΓΚY ΜΑΡEΝ</strong><br /><strong>BiT</strong><br /><br />Ακόμα πιο ριζοσπαστική, τολμηρή και ακαταπόνητη, η Γαλλίδα χορογράφος επανακάμπτει για πέμπτη φορά στην Πειραιώς 260, με την τελευταία δημιουργία της, BiT – τίτλος που παραπέμπει στον ρυθμό της techno.<br /><br />[2, 3 &amp; 4 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΣΥΛΒI ΓΚΙΛΛEΜ </strong><br /><strong>Life in Progress</strong><br /><br />Μοναδική, μοναχική και απρόβλεπτη, όπως πάντα, έρχεται με την αποχαιρετιστήρια παράστασή της Life in Progress να αποδείξει εμπράκτως ότι δεν ενδίδει στους φόβους της, ότι δεν αγαπά τη μετριότητα, και γι’ αυτό σταματά να χορεύει την κατάλληλη στιγμή – αληθινό σύμβολο υπέρβασης, δύναμης και ήθους. Για την τελευταία <span class="taglink">περιοδεία</span> της διάλεξε να υποκλιθεί μπρος στο ελληνικό κοινό, που τόσο την αγάπησε, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και σε ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει χορογραφίες των<strong> Ματς Εκ, Ουίλλιαμ Φόρσαϊθ, Άκραμ Καν </strong>και<strong> Ράσσελ Μάλιφαντ. </strong><br /><br />[3 &amp; 4 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]<br /><br /><strong>ΜΑΓΚΥ ΜΑΡΕΝ</strong><br /><strong>Singspiele με τον Νταβίντ Μαμπούς</strong><br /><br />Σε εντελώς διαφορετικό μουσικά κλίμα κινείται αυτή τη φορά η περφόρμανς που υπογράφει και πάλι η <strong>Μαγκύ Μαρέν</strong>, καθώς αντλεί -όπως υπαινίσσεται και ο τίτλος- από την ατμόσφαιρα του γερμανικού Lied. Το σόλο ερμηνεύει ο υπέροχος <strong>Νταβίντ Μαμπούς</strong>, που επιδίδεται σε ένα παιχνίδι μεταμορφώσεων αλλάζοντας ανδρικές και γυναικείες ταυτότητες, όπως εμείς αλλάζουμε ρούχα. Ενσαρκώνει διαφορετικά πρόσωπα, επώνυμα και ανώνυμα, μακριά από τις λέξεις, με εργαλείο το ανθρώπινο <span class="taglink">σώμα</span> και πρωτίστως το πρόσωπο – γιατί αυτό μας ορίζει στο βλέμμα του Άλλου, όπως επισημαίνει η χορογράφος επικαλούμενη τον φιλόσοφο <strong>Εμμανουέλ Λεβινάς.</strong> <br /><br />[9 &amp; 10 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΚΑΤΡIΝ ΝΤΙΒΕΡΡEΣ</strong><br /><strong>Πενθεσίλειες…</strong><br /><br />Την ασυμβίβαστη καλλιτεχνικά <strong>Κατρίν Ντιβερρές</strong> παρουσιάζει για δεύτερη φορά το Φεστιβάλ Αθηνών. <br /><br />[13 &amp; 14 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΤAΝΙΑ ΚΑΡΒAΛΙΟ</strong><br /><strong>Weaving Chaos</strong><br /><br />Η πορτογαλικής καταγωγής <strong>Τάνια Καρβάλιο</strong> κάνει την πρώτη της εμφάνιση στο Φεστιβάλ Αθηνών. <br /><br />[27 &amp; 28 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>TUAN LE – NGUYEN NHAT LY – NGUYEN LAN MAURICE – NGUYEN TAN LOC</strong><br /><strong>À Ô Làng Phô</strong> <br /><br />Τη μετακίνηση της βιετναμέζικης κοινωνίας από την ήρεμη αγροτική ζωή προς τη βία και τον θόρυβο του αστικού τοπίου ζωντανεύει στη σκηνή το βιετναμέζικο <span class="taglink">τσίρκο</span> που μας επισκέπτεται για πρώτη φορά. <br /><br />[30 ΙΟΥΝΙΟΥ &amp; 1, 2 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΛΕΝΙΩ ΚΑΚΛΕΑ</strong><br /><strong>Νέα δημιουργία (2015)</strong><br /><br />Παρακολουθούμε τη δημιουργική της πορεία από κοντά, εδώ και μια δεκαετία˙ η <strong>Λενιώ Κακλέα</strong>, που ζει και εργάζεται στο Παρίσι, έχει συνεργαστεί ως ερμηνεύτρια με σημαντικούς καλλιτέχνες του γαλλικού εννοιολογικού χορού. Στη νέα της δημιουργία, ένα ντουέτο με τον Κερέμ Γκελεμπέκ, παίζει με την ιδέα του αποτυπώματος, σε μια χορογραφική διαδικασία που ανασύρει στην επιφάνεια απωθημένα κομμάτια του ασυνειδήτου. <br /><br />[25 &amp; 26 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΥ GRIFFÓN – ΙΩΑΝΝΑ ΠΟΡΤΟΛΟΥ</strong><br /><strong>Δάσος &amp; Taboo</strong><br /><br />Η Ιωάννα Πορτόλου, που χορογραφούσε από το 2000 για την ομάδα της με ένα ιδιότυπο χοροθεατρικό ιδίωμα, παρουσιάζει για πρώτη φορά τη δουλειά της στο Φεστιβάλ Αθηνών. <br /><br />[29 &amp; 30 ΙΟΥΝΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΤΡΟΜΠΟΥΚΗ &amp; ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΟΪΠΕΛ </strong><br /><strong>1blank2</strong><br /><strong>ΑΓΝΗ ΠΑΠΑΔΕΛΗ – ΡΩΣΣΕΤΟΥ </strong><br /><strong>Blossom</strong><br /><br />Απόφοιτες της ΚΣΟΤ, κάνουν την παρθενική τους εμφάνιση στο Φεστιβάλ Αθηνών σε μια κοινή βραδιά χορού.<br /><br />[7 &amp; 8 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260]<br /><br /><strong>ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΝΙΑΔΑΚΗΣ</strong><br /><strong>Priority</strong><br /><br />Έλληνας της διασποράς με σημαντική διεθνή παρουσία –αρχικά ως χορευτής και από το 2002 και μετά ως ανεξάρτητος χορογράφος– παρουσιάζει για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών ένα σόλο που ερμηνεύει και χορογραφεί ο ίδιος.<br /><br />[27, 28 &amp; 29 ΙΟΥΛΙΟΥ / ΠΕΙΡ

Σχετικά άρθρα