Προειδοποίηση για επιπλοκές από τα fillers για τις ρυτίδες

1 Ιουνίου 2015

Τα fillers που χρησιμοποιούνται για αισθητικούς λόγους στο πρόσωπο μπορεί κατά λάθος να εγχυθούν εντός μικρών αγγείων, προκαλώντας σοβαρές παρενέργειες, προειδοποιεί η Υπηρεσία Τροφίμων & Φαρμάκων (FDA) των ΗΠΑ.

Τα fillers αυτά, στα οποία συμπεριλαμβάνονται το κολλαγόνο και το υαλουρονικό οξύ, προορίζονται για να αμβλύνουν τις ρυτίδες ή για να αυξήσουν τον όγκο διαφόρων περιοχών (λ.χ. μάγουλα, χείλη).

Αν και στις περισσότερες περιπτώσεις είναι απολύτως ασφαλή και αποτελεσματικά, υπάρχει ο πολύ μικρός αλλά υπαρκτός κίνδυνος να εγχυθούν μέσα σε κάποιο μικροσκοπικό αιμοφόρο αγγείο, προκαλώντας απόφραξη που εμποδίζει την αιμάτωση του παρακείμενου ιστού, εξηγεί η FDAσε ανακοίνωση που εξέδωσε.

Επιπλέον, υπάρχει κίνδυνος να μετακινηθούν μέσω της ροής του αίματος προς άλλα τμήματα του σώματος, προκαλώντας εγκεφαλικό επεισόδιο, προβλήματα οράσεως, τύφλωση και βλάβη και/ή νέκρωση του δέρματος και των υπερκείμενων δομών του προσώπου, προσθέτει.

Η κατά λάθος έγχυση του filler εντός αιμοφόρου αγγείου μπορεί να συμβεί οπουδήποτε στο πρόσωπο. Ωστόσο η FDA διαπίστωσε, αναλύοντας τις έως τώρα μελέτες για το θέμα, ότι συνηθέστερα παρατηρείται ανάμεσα στα φρύδια και στη μύτη, πάνω και γύρω από τη μύτη, στο μέτωπο και γύρω από τα μάτια.

Η FDA έχει ζητήσει από τις εταιρείες που παρασκευάζουν τα fillers να ανανεώσουν τα φύλλα οδηγιών χρήσης τους, προσθέτοντας νέες προειδοποιήσεις για τους δυνητικούς κινδύνους από την έγχυσή τους εντός αιμοφόρου αγγείου.

Επιπλέον, συνιστά στους ασθενείς που θέλουν να κάνουν fillers να συζητούν με τους γιατρούς τους για τις κατάλληλες θέσεις όπου θα γίνει η έγχυση, καθώς και για τους δυνητικούς κινδύνους που σχετίζονται με αυτήν.

Τους συνιστά επίσης να διαβάζουν προσεκτικά το φύλλο οδηγιών χρήσεως του filler.

Πολύ σημαντικό, προσθέτει η FDA, είναι να ρωτούν οι ασθενείς τον γιατρό για την εκπαίδευση και την εμπειρία του με τις εγχύσεις fillers.

Τα ύποπτα συμπτώματα

Η FDA τονίζει ότι είναι απαραίτητος ο άμεσος ιατρικός έλεγχος όταν ένας ασθενής εκδηλώσει στη διάρκεια ή σύντομα μετά την εφαρμογή του fillerοποιοδήποτε από τα συμπτώματα που ακολουθούν:

* Ασυνήθιστο πόνο

* Αλλαγές στην όραση

* Λεύκανση του δέρματος κοντά στο σημείο όπου έγινε η ένεση

* Συμπτώματα εγκεφαλικού (π.χ. δυσκολίες στην ομιλία, μούδιασμα ή αδυναμία του προσώπου, του χεριού ή του ποδιού στην μια πλευρά του σώματος, δυσκολίες στη βάδιση, «πτώση» του προσώπου, δυνατό πονοκέφαλο, ίλιγγο ή σύγχυση).

Όσον αφορά τους γιατρούς, η FDAλέει επίσης πως δεν πρέπει να χρησιμοποιούν fillers μαλακών μορίων, όπως είναι η επίσημη ονομασία τους, δίχως να έχουν την κατάλληλη εκπαίδευση και εμπειρία.

Θα πρέπει επίσης να μελετούν και να γνωρίζουν καλά την ανατομία των αιμοφόρων αγγείων κάθε ασθενούς.

Η FDA τονίζει, τέλος, ότι οι γιατροί θα πρέπει να ενημερώνουν τους ασθενείς για τους δυνητικούς κινδύνους από αυτού του είδους τις αισθητικές εφαρμογές, αλλά και ποια είναι τα συμπτώματα που πρέπει να τους θορυβήσουν.



Πηγή : Web Only - tanea

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ