Ιδανική διατροφή για παιδιά

1 Ιουνίου 2015
Όλγα, 42 ετών ρωτά

ΕΡΩΤΗΜΑ
Γεια σας έχω ένα παιδί στην εφηβεία 12 χρονών, 157 ύψος και 63 κιλά βάρος. Θέλει να αδυνατίσει,  μπορείτε να μου συστήσετε μια σωστή διατροφή; Σας ευχαριστώ  

Στο ερώτημα απάντησε η Εκάβη Γεωργουσοπούλου, Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Καλησπέρα, ένα παιδί στην εφηβεία αναπτύσσεται ακόμα, οπότε η απώλεια βάρους -εάν χρειάζεται-, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί με πολλή προσοχή ώστε να μη θέσει σε κίνδυνο τη σωστή του ανάπτυξη. Σε κάθε περίπτωση, η πιο σωστή διατροφή για κάθε παιδί είναι η δίαιτα που βασίζεται στη συχνή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, στην κατανάλωση τουλάχιστον 2 γαλακτοκομικών την ημέρα, κατανάλωση ψαριών (2 φορές την εβδομάδα) και αποφυγή τηγανητών τροφίμων και junk food. Μπορείτε να ορίσετε 1 μέρα την εβδομάδα που θα καταναλώνετε ένα ελεύθερο γεύμα, αλλά και 2 φορές την εβδομάδα που θα καταναλώνει κάποιο γλυκό, όπως ρυζόγαλο, παστέλι ή σοκοφρέτα, ή ακόμα καλύτερα κάποιο σπιτικό γλυκό που θα φτιάξετε μαζί! Εάν θεωρείτε ότι το παιδί έχει πιο ιδιαίτερες ανάγκες για παρακολούθηση από ειδικό, θα ήταν σκόπιμο να κατανοήσει πρώτα πως η ηλικία δεν επιτρέπει δραστικά μέτρα απώλειας βάρους.

Με εκτίμηση,
Εκάβη Γεωργουσοπούλου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Msc στη Βιοστατιστική, Msc στην κλινική διατροφή, υποψήφια Διδάκτωρ του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, υπεύθυνη διδασκαλίας μαθημάτων στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

 

Διαβάστε ένα προηγούμενο άρθρο του ΜΠΟΡΩ - Γιατί παιδιά και έφηβοι δεν πρέπει να κάνουν δίαιτα χωρίς την επίβλεψη διαιτολόγου

 

Νέα παιδιά και έφηβοι ξεκινούν από μόνοι τους να διαφοροποιούν  την διατροφή τους επιχειρώντας να χάσουν κιλά. Όμως πολλές φορές οι αλλαγές που επιλέγουν στην διατροφή τους δεν είναι σωστές. Οι λόγοι που θα πρέπει κάποιο παιδί ή έφηβος να μην κάνει μόνος του δίαιτα είναι οι εξής: 

  • Μπορεί να μειώσετε την ανάπτυξή σας. Αυτό περιλαμβάνει τους μυς σας και τα οστά σας.
  • Επειδή κάνοντας δίαιτα δεν παίρνετε αρκετές θερμίδες, πιθανόν δεν παίρνετε και τις βιταμίνες και τα ανόργανα συστατικά που χρειάζεστε. Έτσι θα αποδυναμώσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα και να αρρωστήσετε πιο συχνά.
  • Όταν παραλείπετε τα γεύματα, μειώνεται τον μεταβολισμό σας. Όταν παραλείπετε γεύματα, το σώμα σας σκέφτεται ότι «πεθαίνετε» από την πείνα και σταματά να καίει τις θερμίδες . Αυτό σημαίνει πως ότι τρώτε (όσο λίγο και να είναι) γίνεται λίπος πιο εύκολα.
  • Το δέρμα σας και τα μαλλιά σας φαίνονται θαμπά και τα νύχια σας μπορεί να γίνουν εύθραυστα. Με απλά λόγια χάνετε τη λάμψη σας.
  • Κάθε φορά που χάνετε απότομα βάρος, χάνετε μυς. Όταν χάνετε μυς χάνετε λίγο από τον μεταβολισμό σας! Στη συνέχεια επειδή δε δουλεύει σωστά ο μεταβολισμός αν πάρετε κιλά θα τα πάρετε σε λίπος.
  • Αισθάνεστε χάλια και πεινασμένοι όλη την ώρα. Μπορεί να γίνετε οξύθυμοι και εκκεντρικοί. Μπορεί να εκραγείτε και να μαλώνετε με τους φίλους και στην οικογένεια.
  • Δεν είστε στα καλύτερά σας. Αισθάνεστε αδύναμοι και «σέρνεστε».
  • Αν στερήστε το φαγητό για πολύ καιρό θα καταλήξετε με αίσθημα κατάθλιψης και χαμηλότερη αυτοπεποίθησή.
  • Γνωρίζετε ότι όταν στερείτε από τον εαυτό σας τα τρόφιμα που αγαπάτε, μπορείτε να καταλήξετε να τρώτε τεράστιες ποσότητες άλλες τροφές επειδή τίποτα δε σας ικανοποιεί;
  • Βάζετε τον εαυτό σας σε έναν επικίνδυνο φαύλο κύκλο. Αυτό σημαίνει, ότι λέγοντας στον εαυτό σας να μην φάει κανένα από τα αγαπημένα σας γλυκά για καιρό... τότε μετά από καιρό ενδίδετε και τρώτε μερικά με αποτέλεσμα να νοιώθετε τόσο χάλια, που δεν τρώτε και πάλι για καιρό και όταν ξαναφάτε νιώθετε ακόμα πιο χάλια και πάει λέγοντας.

 

 

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ