Σχολείο: Τι να κάνεις αν το παιδί δε διαβάζει

10 Ιουνίου 2015
Λουκία, αναγνώστρια του boro.gr ρωτά
Αναγνώστριά μας ρωτά: 

Πώς μπορώ να βοηθήσω το γιο μου, θα πάει Β λυκείου να έχει καλύτερη απόδοση στο σχολείο και να πετύχει το στόχο του. Δε διαβάζει αρκετά και οι βαθμοί του δεν είναι πολύ καλοί. Κάποιοι από τους καθηγητές μου λένε ότι δείχνει αδιαφορία. Αρχαία, Φυσική. Κάποιοι είναι ευχαριστημένοι από την απόδοσή του Μαθηματικά, Αγγλικά, Το όνειρό του είναι να εργαστεί στη LEGO στη Δανία ως σχεδιαστής παιχνιδιών. Επειδή ζητάνε αρχιτέκτονες γιαυτή τη δουλειά θέλει να περάσει στην Αρχιτεκτονική. Ανησυχώ αφενός γιατί οι επιδόσεις του στο σχολείο δεν είναι πολύ καλές μέσος όρος 16 και αφετέρου γιατί κάθεται στον υπολογιστή και στο διαδίκτυο πάνω από 4 ώρες κάθε μέρα ο χρόνος που διαβάζει είναι πολύ λιγότερος περίπου 1 ώρα. Ευχαριστώ. 

Αγαπητή αναγνώστρια στο ερώτημά σας απαντά η ψυχολόγος Όλγα Κωνσταντίνου 

 Όλγα Κωνσταντίνου

Διαβάζοντας το ερώτημα σας σκεφτόμουν ότι αυτό που βλέπετε στον γιο σας και μάλλον σας προκαλεί ανησυχία είναι ότι φαίνεται να υπάρχει μια απόσταση ανάμεσα σε αυτό που λέει ότι θέλει να κάνει στη ζωή του, την αρχιτεκτονική δηλαδή, και στην προσπάθεια που καταβάλλει προς αυτό το στόχο. Νομίζω ότι αυτό ακριβώς είναι που χρειάζεται να του εξηγήσετε συμμαχώντας πάντα μαζί του σε σχέση με αυτό που θέλει να κάνει (να σπουδάσει αρχιτεκτονική). Καθώς οι έφηβοι μεγαλώνουν, αυτό που καμιά φορά τόσο εμείς ως γονείς αλλά και εκείνοι ως έφηβοι δυσκολευόμαστε να αντιληφθούμε είναι ότι τα προβλήματα που συχνά αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα τους δεν αφορούν πάντα εμάς, δεν μπορούμε να τους τα λύσουμε εμείς πάντα γιατί αφορούν εκείνους, το δικό τους μεγάλωμα. Αυτό το πρόβλημα φαίνεται να βρίσκεται σε ένα τέτοιο επίπεδο, δηλαδή ο γιος σας αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα που αφορά εκείνον, καθώς σχετίζεται με το μεγάλωμα του που τον καλεί να αναλάβει την ευθύνη των αποφάσεων για το μέλλον του.

Αυτό που σας προτείνω λοιπόν είναι, ως σύμμαχος των στόχων του, να του μιλήσετε για την απόσταση αυτή που βλέπετε να υπάρχει ανάμεσα σε αυτό που λέει ότι θέλει να σπουδάσει και σἀυτό που αυτό απαιτεί για να μπορέσει να υλοποιήσει τον στόχο του (δηλαδή περισσότερες ώρες διάβασμα). Να του εξηγήσετε τους λόγους που σας κάνουν να το πιστεύετε αυτό και να του πείτε ότι έχετε εμπιστοσύνη στην όποια απόφαση του. Να του πείτε δηλαδή τους λόγους για τους οποίους πιστεύετε ότι δεν μπορεί να έχει και τα δυο ταυτόχρονα, δηλαδή και το λιγότερο διάβασμα και την αρχιτεκτονική. Κάποιες φορές στη ζωή δεν μπορούμε να έχουμε και τα δύο ταυτόχρονα. Ίσως, εάν συνεχίσει έτσι, θα χρειασθεί κάτι να αφήσει είτε το όνειρο του για την αρχιτεκτονική είτε το λίγο διάβασμα. Αν το κάνετε αυτό, τότε ως ένας αρκετά καλός γονιός θα του έχετε δώσει ένα πολύ ωραίο μάθημα για την απώλεια, δείχνοντας του ότι δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα ταυτόχρονα αλλά κάποιες φορές όταν παίρνουμε μια απόφαση προς μια κατεύθυνση τότε κάποια άλλη αφήνουμε, κάποια αποχωριζόμαστε.

 

 

 

 

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ