Μπριζίτ Μπαρντό: Οι 100 εραστές,οι αυτοκτονίες και το παιδί που δεν ήθελε!

10 Ιουνίου 2015

Η Μπριζίτ Μπαρντό δεν ήταν ποτέ ένα ασχημόπαπο. Γεννήθηκε «κύκνος» και η ομορφιά της απλώς γινόταν όλο και πιο έντονη όσο μεγάλωνε. 

Η Μπριζίτ Μπαρντό γεννήθηκε στο Παρίσι, στις 28 Σεπτεμβρίου του 1934. Καταγόμενη από ένα αστικό περιβάλλον, με πατέρα βιομήχανο, ιδιοκτήτη των εργοστασίων Μπαρντό, και μητέρα που ασχολούνταν με οικιακά, η νεαρή Μπριζίτ έλαβε αυστηρή μόρφωση στο πλευρό της αδερφής της, Μαρί-Ζαν. 

 

Από πολύ μικρή, έδειξε μεγάλο ενθουσιασμό για τον κλασικό χορό και έκανε τα πρώτα της βήματα σε ηλικία 7 ετών, στα cours Bourgat. Το 1949, μπαίνει στο Ωδείο του Παρισιού από όπου παίρνει την πρώτη της τιμητική διάκριση. Ο πατέρας της, ο οποίος είχε επαινεθεί από τη Γαλλική Ακαδημία για μια ποιητική συλλογή, είχε πάθος με τον κινηματογράφο και του άρεσε πολύ να κινηματογραφεί.

 Χάρις σε αυτό, υπάρχουν πολλά φιλμάκια με την Μπαρντό σε παιδική ηλικία, πράγμα σπάνιο για την εποχή εκείνη. Η μητέρα της, που την αποκαλούσαν Τοτί, αγαπούσε ιδιαίτερα τη μόδα και το χορό. Έτσι, η οικογένεια Μπαρντό ήταν μέλος της υψηλής κοινωνίας. Είχαν επαφές με πολλούς διευθυντές του Τύπου, του θεάτρου, του κινηματογράφου, αλλά και ανθρώπους της μόδας. 


Οι συμμαθήτριές της την αποκαλούσαν «μικρή ελαφίνα» για τα μακριά, λεπτά της πόδια και τα μεγάλα, αμυγδαλωτά μάτια. Όταν άλλα κορίτσια περνούσαν την αδέξια φάση της εφηβείας, η Μπαρντό βρισκόταν ήδη στα εξώφυλλα περιοδικών μόδας.

Το 1949, σε ηλικία 15 ετών, προσελήφθη από τη διευθύντρια των περιοδικών «ELLE» και «Le Jardin des Modes», Ελέν Λαζαρέφ, στενή φίλη της μητέρας της. Πολύ σύντομα, η Μπριζίτ προήχθη σε μασκότ του περιοδικού «ELLE», στο οποίο και έκανε εξώφυλλο το 1950. 

 

Ροζέρ Βαντίμ: Ο άντρας που έπλασε την Μπριζίτ Μπαρντό

Στις 8 Μαρτίου του 1950 την είδε για πρώτη φορά ο άντρας που θα την έκανε σταρ. Το όνομά του ήταν Ροζέρ Βαντίμ και αντίκρισε το πρόσωπο της έφηβης Μπαρντό στο εξώφυλλο του περιοδικού «ELLE». Ο Βαντίμ ήταν μόλις 21 χρονών και εργαζόταν ως βοηθός του σκηνοθέτη Μαρκ Αλεγκρέ, στον οποίο έδειξε το περιοδικό και πρότεινε να χρησιμοποιήσουν το μοντέλο στην ταινία. 

Ο Αλεγκρέ ανέθεσε στον νεαρό βοηθό του να την βρει και να την πείσει να συνεργαστούν. Ήταν μια αποστολή που ο Βαντίμ εκπλήρωσε με περίσσιο ενθουσιασμό. Όπως ήταν αναμενόμενο, οι δύο νέοι ερωτεύτηκαν με την πρώτη ματιά.

 

Η Μπαρντό ήταν πανέμορφη, αθώα και επιθυμούσε όσο τίποτα άλλο να ξεφύγει από την αυστηρή της οικογένεια. Ο Βαντίμ ήταν ο άντρας που θα μπορούσε να της γνωρίσει τον κόσμο. Ασφαλώς, οι γονείς της Μπαρντό δεν ήθελαν να τον βλέπουν ούτε ζωγραφιστό. Κάθε φορά που έφευγε από το σπίτι τους, η μητέρα της Μπριζίτ μετρούσε τα ασημικά για να σιγουρευτεί ότι δεν τους έκλεψε. Όταν η Μπριζίτ ανακοίνωσε στους γονείς της ότι θα τον παντρευόταν, ο πατέρας της απείλησε τον μελλοντικό του γαμπρό με όπλο.

Τελικά αποφάσισαν να περιμένουν έως την ενηλικίωση της Μπριζίτ. Παντρεύτηκαν στις 21 Δεκεμβρίου του 1952, όταν η Μπαρντό ήταν 18 χρονών και 3 μηνών. Ο πατέρας της ανάγκασε τους νιόπαντρους να κοιμηθούν σε διαφορετικά κρεβάτια την πρώτη νύχτα του γάμου. Δεν ήξερε ότι η κόρη του και ο σύζυγός της είχαν «ολοκληρώσει» τον γάμο τους πριν από χρόνια. Ο Βαντίμ λειτούργησε περισσότερο ως μάνατζερ της Μπαρντό, παρά ως σύζυγός της.

Είχε αντιληφθεί την αξία της πανέμορφης νεαρής και ήταν αποφασισμένος να την κάνει σταρ. Το 1952 της εξασφάλισε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία «Μανίνα, ο γυμνός θησαυρός». Η Μπαρντό υποδυόταν, όπως ήταν φυσικό, τον «γυμνό θησαυρό» ντυμένη με ένα αποκαλυπτικό μπικίνι. Μέχρι το 1956, το όνομά της είχε συνδεθεί με σέξι κωμωδίες, αλλά δεν ήταν ακόμη μια ηθοποιός παγκόσμιας απήχησης.

Η ταινία που απογείωσε την καριέρα της ήταν δημιουργία του συζύγου της, ο οποίος είχε πια ολοκληρώσει την μεταμόρφωση της Μπριζίτ από μία πανέμορφη «ελαφίνα» σε ένα σύμβολο του σεξ. Με την ταινία «Και ο Θεός έπλασε τη γυναίκα», η Μπαρντό έγινε η φαντασίωση κάθε άντρα.

 

 

 

Η απελευθερωμένη Μπριζίτ

Η Μπαρντό ξεχώρισε επειδή εκπροσωπούσε τη νέα, απελευθερωμένη γυναίκα. Φορούσε τζιν παντελόνια αντί φορέματα και κορσέδες, εμφανιζόταν γυμνή στις ταινίες της, άφηνε τα μακριά μαλλιά της αχτένιστα και κυνηγούσε τον έρωτα και εκτός του γάμου της. Στα γυρίσματα της ταινίας «Και ο Θεός έπλασε τη γυναίκα», η Μπαρντό διατηρούσε δεσμό με τον συμπρωταγωνιστή της, Ζαν Λουί Τρεντινιάν. Ήταν ο ίδιος ο Βαντίμ που τους προέτρεψε να έρθουν πιο κοντά για να είναι πιο ρεαλιστική η ερμηνεία τους.

Νικολά, ο γιος που δεν ήθελε

Η πρώτη φορά που μένει έγκυος είναι στα δεκαεπτά - από τον Ροζέ Βαντίμ. Κρυφά από τους γονείς της, ταξιδεύει μαζί του στην Ελβετία για την έκτρωση. Η δεύτερη φορά είναι λίγο πριν χωρίσουν. Η διακοπή της κύησης είναι και πάλι μονόδρομος για την Μπριζίτ, που έτσι κι αλλιώς δεν έχει καμία απολύτως λαχτάρα να γίνει μητέρα. Ομως, προκύπτουν σοβαρές επιπλοκές στο χειρουργείο κοντεύει να πεθάνει.


Η τρίτη εγκυμοσύνη προκύπτει το 1959, στη διάρκεια της σχέσης της με τον κωμικό Ζακ Σαριέ. Ανεπιθύμητη κι αυτή. Αλλά η προειδοποίηση του γυναικολόγου της είναι σαφής: θα υπάρξει μεγάλος κίνδυνος για τη ζωή της αν προχωρήσει σε έκτρωση. Αναζητά παντού γιατρό διατεθειμένο να κάνει την επέμβαση. Μάταια. Κανείς -ακόμη και με το δέλεαρ τεράστιων για την εποχή ποσών- δεν ρισκάρει να χειρουργήσει μια τόσο διάσημη γυναίκα.



Η Μπαρντό, απελπισμένη, αποφασίζει να παντρευτεί τον Σαριέ. «Δεν τον αγαπούσα αρκετά για να αντιμετωπίσω τη ζωή μαζί του. Αλλά φοβόμουν να βρεθώ μόνη και ανύπαντρη μητέρα. Αλλωστε, από τους δυο μας, εκείνος είχε το μητρικό ένστικτο», ομολογεί στην αυτοβιογραφία της. Οι μήνες που ακολουθούν είναι μαρτυρικοί. Περισσότεροι από εκατό φωτογράφοι και δημοσιογράφοι έχουν κατασκηνώσει έξω από το σπίτι του ζευγαριού. Η ηθοποιός έχει μονίμως κλειστά τα παράθυρα, δεν βγαίνει ούτε καν στη βεράντα.



Το μωρό γεννιέται στις 11 Ιανουαρίου 1960, έπειτα από έναν ιδιαίτερα δύσκολο και επώδυνο τοκετό. Της ανακοινώνουν ότι είναι αγόρι. «Δεν με ενδιαφέρει. Δεν θέλω να το ξαναδώ», απαντά εκείνη. Ο μοναχογιός της βαφτίζεται Νικολά. Το 1962, όταν εκδίδεται το διαζύγιό τους, παραχωρεί στον Σαριέ την κηδεμονία του. Ελάχιστα θα ιδωθούν έκτοτε.

Ο Σαριέ πήρε την επιμέλεια του παιδιού και η Μπαρντό στα 26α γενέθλιά της προσπάθησε να βάλει τέλος στη ζωή της καταπίνοντας ένα μπουκάλι υπνωτικά χάπια και κόβοντας τις φλέβες της στη βίλα της στη Νίκαια.  

Το 1984, ο Νικολά εγκαθίσταται μονίμως στο Οσλο, μετά το γάμο του με μια Νορβηγίδα - η μητέρα του δεν έχει προσκληθεί στην τελετή.

 

 

H «Β. Β.» έγινε το επίκεντρο του ενδιαφέροντος για άντρες και γυναίκες

Οι άντρες την ποθούσαν και οι γυναίκες τη ζήλευαν ή επεδίωκαν να της μοιάσουν. Κάποιες όμως την μισούσαν για τον τρόπο ζωής που ακολουθούσε. Η Μπορντό δεχόταν απειλητικά τηλεφωνήματα, ενώ άγνωστοι την έβριζαν στο δρόμο. Μία γυναίκα προσπάθησε να τη μαχαιρώσει, λέγοντας ότι «η Μπαρντό γινόταν πλούσια βγάζοντας τα ρούχα της, ενώ οι γιοι της Γαλλίας σκοτώνονταν στον πόλεμο εναντίον της Αλγερίας». Η Μπαρντό δεν άντεξε την πίεση και αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει, κόβοντας τις φλέβες της. Οι τίτλοι των εφημερίδων είχαν μια υπόνοια ειρωνείας: «Το Τίμημα της Δόξας», έγραφαν.

Το 1961, η σκληρή πραγματικότητα έφτασε μέχρι και την προστατευμένη σφαίρα που ζούσε η Μπαρντό. Η τρομοκρατική ομάδα «O. A. S.» που εμπλεκόταν με τον πόλεμο στην Αλγερία, της ζήτησε 50 χιλιάδες φράγκα για να μην ανατινάξουν το σπίτι της. Η Μπαρντό αρνήθηκε να τα δώσει και η οργάνωση δεν πείραξε ούτε τρίχα απ’ τα μαλλιά της.

 Όμως η είδηση ότι είχε απειληθεί η Μπριζίτ Μπαρντό, η καλλονή που εκπροσωπούσε τη σύγχρονη Γαλλία,κέρδισε τη συμπάθεια του κόσμου και η δημοτικότητα της ηθοποιού ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Το 1966, παντρεύτηκε τον Γερμανό πολυεκατομμυριούχο Γκούντερ Σακς, ο οποίος φημιζόταν για τις σχέσεις του με τις ομορφότερες γυναίκες του κόσμου.

Η Μπαρντό αποτελούσε τη μεγαλύτερη πρόκληση της ζωής του. Δεν του έλειπαν ούτε τα χρήματα ούτε η φαντασία και γρήγορα την έπεισε να τον παντρευτεί. Ο Σακς την κατέκτησε καλύπτοντας το σπίτι της με ροδοπέταλα, τα οποία πετούσε απ’ το ελικόπτερό του. Χώρισαν τρία χρόνια αργότερα, όταν η Μπαρντό ένιωσε ότι είχε εξαντληθεί απ’ την επιφανειακή ζωή της.

 

 

Οι κατηγορίες για ρατσισμό

Το 1972 η Μπαρντό ανακοίνωσε ότι θα αποσυρόταν από τη δημοσιότητα για να αφοσιωθεί στον φιλοζωικό ακτιβισμό. Όμως η Μπαρντό, που ανέκαθεν προκαλούσε αντιδράσεις με τις δηλώσεις της, δεν έμεινε για πολύ καιρό στο παρασκήνιο. Το 1992 παντρεύτηκε τον Μπερνάρντ Ντ’Ορμάλ, που είχε υπάρξει σύμβουλος του ακροδεξιού πολιτικού Ζαν Μαρί Λεπέν.

Το 1999 εκδόθηκε το βιβλίο της «Le Carré de Pluton», στο οποίο αναφερόταν με πολύ αρνητικούς χαρακτηρισμούς στον μουσουλμανικό πληθυσμό της Γαλλίας. Πλήρωσε πρόστιμο 30 χιλιάδες φράγκα για τις δηλώσεις της, αλλά εκφράστηκε παρομοίως και στο επόμενο βιβλίο της, «Un cri dans le silence». Το 2004 πλήρωσε το τέταρτο πρόστιμο που της έχει επιβληθεί για ρατσιστικές δηλώσεις, το οποίο έφτανε τα 5 χιλιάδες ευρώ.

 

 

 

Το 2008, πλήρωσε 15 χιλιάδες ευρώ πρόστιμο, για ρατσιστική επιστολή που έστειλε στον Γάλλο πρόεδρο, Νικολά Σαρκοζί, για να παραπονεθεί για τους μουσουλμάνους της Γαλλίας. Τα ποσά είναι ασήμαντα για την οικονομική της επιφάνεια, αλλά ο μύθος της πια αμφισβητείται, καθώς πολλοί την κατηγορούν ότι είναι μια γυναίκα που νοιάζεται περισσότερο για τα ζώα παρά για τους ανθρώπους.

 

ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΗΣ

Η Μπριζίτ Μπαρντό δεν θα δει τις δύο εγγονές της παρά μόνο μία φορά, το 1992. «Εχω πολλή τρυφερότητα και στοργή γι’ αυτές, αλλά δεν είχαμε σωματική επαφή. Δεν τις έχω κρατήσει ποτέ στην αγκαλιά μου, δεν τις έχω δει να μεγαλώνουν. Αλλά το έχω αποδεχτεί. Αλλωστε, ουδέποτε πίστεψα στους δεσμούς αίματος», έχει πει. Τον περασμένο Φεβρουάριο, ο Νικολά τής ανακοίνωσε ότι απέκτησε το πρώτο της δισέγγονο. Της έστειλε και μια φωτογραφία της μικρής. Για να βρεθεί όλη η οικογένεια μαζί, ούτε λόγος να γίνεται..

 

Τα ζώα, η οικογένεια που επέλεξε να έχει

Τα βράδια, πριν κοιμηθεί, η γκουβερνάντα της, κάποιες φορές και ο πατέρας της, της διάβαζαν παραμύθια. Λάτρευε τα παιδικά μυθιστορήματα του Μαρσέλ Αιμέ, με ήρωες σκύλους και άλλα τετράποδα, και ονειρευόταν πως κάποτε θα ζούσε σε μια φάρμα, μαζί με γάτες, γουρούνια, πρόβατα, αγελάδες, κουνέλια, ακόμη και ελέφαντες - όλα τα ζώα θα είχαν ανθρώπινη φωνή! Η Μπριζίτ ήταν τριών ετών όταν γεννήθηκε η αδελφή της.

 Ενιωσε τότε τον κόσμο της να κλονίζεται. Δεν είχε πια το προνόμιο της αποκλειστικής προσοχής. Εκείνη την περίοδο πήρε δώρο από τους γονείς της έναν μεγάλο λούτρινο αρκούδο, τον οποίο ονόμασε Μέρντοχ. Του έλεγε όλα τα μυστικά της και κάθε φορά που τον αγκάλιαζε ηρεμούσε. Τότε, ασυνείδητα, όπως έχει πει σε πολλές συνεντεύξεις της, άρχισε να συνδέει τα ζώα -έστω και τα ψεύτικα- με την αίσθηση ασφάλειας που σε πολλές περιόδους της ζωής της θα αποζητούσε.


Το 1958 αγόρασε μια έκταση 40 στρεμμάτων στο Σεν Τροπέ, δίπλα στη θάλασσα, και άρχισε να επιδιορθώνει το σχεδόν ερειπωμένο σπιτάκι που υπήρχε εκεί. Ονόμασε το κτήμα της Madrague (μέθοδος ψαρέματος των ψαράδων της περιοχής) και αυτό έμελλε να γίνει το βασίλειό της - η δική της Κιβωτός του Νώε. Το 1986 δημιούργησε το Ιδρυμα Μπριζίτ Μπαρντό για την προστασία των ζώων. Για να συγκεντρώσει τα απαραίτητα χρήματα, εκποίησε σχεδόν όλη την περιουσία της. Εβγαλε σε δημοπρασία οικογενειακά κειμήλια και έπιπλα, έργα τέχνης και κοσμήματα, ρούχα και κινηματογραφικά κοστούμια - ακόμη και το νυφικό που φορούσε στο γάμο της με τον Ροζέ Βαντίμ.



Εκτοτε, έδωσε πολλές και σκληρές μάχες: με Ρώσους για τις κυνομαχίες, με Ιάπωνες για το κυνήγι δελφινιών και φαλαινών, με Ρουμάνους και Ουκρανούς για τις μαζικές εξοντώσεις αδεσπότων, με Ευρωπαίους και Αμερικανούς κτηνοτρόφους για τις άθλιες συνθήκες θανάτωσης ζώων σε σφαγεία - ακόμη και με τον τέως βασιλιά της Ισπανίας Χουάν Κάρλος, όταν έμαθε ότι επιδόθηκε σε κυνήγι ελεφάντων στην Μποτσουάνα. Τα ζώα είναι ίσως για εκείνη η πραγματική οικογένεια - εκείνη που δεν απέκτησε ποτέ. «Για χρόνια, υπέφερα σε έναν τρελό, ανισόρροπο κόσμο. Εδωσα τα νιάτα μου και την ομορφιά μου στους άντρες. Στα χρόνια που μου απομένουν θα δώσω τη σοφία και την εμπειρία μου στα ζώα. Εκείνα με έμαθαν να ζω. Μόνο όταν άρχισα να τα φροντίζω και να τα προστατεύω άνθησα πραγματικά», έχει πει.

 

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ

Η γυναίκα θρύλος της μόδας δεν θα μπορούσε να έχει ένα απλό σπίτι.Χτίσθηκε το 1902 και βρίσκεται κοντά στο Παρίσι. Διαθέτει τρείς κρεβατοκάμαρες με ανεξάρτητα μπάνια και είναι η ιδανική τοποθεσία για μία σχέση πάθους στη Γαλλική πρωτεύουσα.

Lounge: The living room area is directed in a glamorous yet cosy fashion

Bad memories: While living in the house both Brigitte and Gunter had a number of affairs

Mod cons: The flat no doubt has been updated since the actress lived there as the kitchen seems very modern

Recline in style: The apartment also features a number of marble pillars creating a very luxurious effect

Περιτοιχισμένο με μάρμαρα από το πάτωμα μέχρι το ταβάνι, δίνει μία γερή δόση του τί σημαίνει χλιδή. Η διακόσμηση βαριά, αλλά προσεγμένη, θυμίζει κάτι από την ιδιοκτήτρια είδωλο.

Party time: It also features a place to play billiards, where Brigitte no doubt kicked back

Dining in style: Brigitte Bardot's former Parisian apartment has gone on the market for 6.1 million euros




Εκατό εραστές αλλά και ερωμένες, τέσσερις γάμους, τέσσερις απόπειρες αυτοκτονίας κι ένα παιδί που απαρνήθηκε είναι ορισμένα από τα γεγονότα που σημάδεψαν τη ζωή της «Μπε-Μπε». 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ