Ημικρανίες το καλοκαίρι και πως τις αντιμετωπίζουμε

12 Ιουνίου 2015

Οι ημικρανίες είναι ένα ζήτημα υγείας που απασχολεί ένα μεγάλο μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού. Πολλοί από τους πάσχοντες έχουν εντοπίσει τον κατάλληλο τρόπο αντιμετώπισης χωρίς όμως να καταπολεμούν οριστικά το πρόβλημα. Παυσίπονα, σωστή ενυδάτωση αλλά και ισορροπημένη διατροφή και ύπνος είναι από τις πιο αποτελεσματικές και διαδεδομένες “λύσεις”.

Ο ημικρανίες είναι γνωστό ότι χαρακτηρίζονται από μία έξαρση κρίσεων κυρίως κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών λόγω της υψηλής θερμοκρασίας αλλά και της εντατικής σωματικής άσκησης και εξωτερικών δραστηριοτήτων. Σχεδόν μία στις πέντε γυναίκες και ένας στους 12 άντρες υπολογίζεται ότι πάσχουν από ημικρανία - μια νευρολογική διαταραχή, η οποία χαρακτηρίζεται από επαναλαμβανόμενες κρίσεις πονοκεφάλου που συνοδεύονται από συνδυασμούς συμπτωμάτων, όπως η ναυτία, ο έμετος και η ευαισθησία στο φως και στον θόρυβο. Η ημικρανία μπορεί να εκδηλωθεί σε άτομα κάθε ηλικίας, αλλά είναι πιο συχνή στις ενήλικες, νεαρές γυναίκες. Αν και δεν υπάρχει μία συγκεκριμένη θεραπεία μπορεί να τεθεί υπό έλεγχο με τα κατάλληλα μέτρα αυτοβοήθειας, τις απαιτούμενες αλλαγές στον τρόπο ζωής και την σωστή προσωπική φροντίδα.

Οι ημικρανίες πρέπει να αντιμετωπίζονται εγκαίρως. Η επιλογή ενός από τα κυριότερα παυσίπονα που κυκλοφορούν στην αγορά έχει πάντα πολύ καλά αποτελέσματα, ειδικά όταν λαμβάνονται εγκαίρως και ανακουφίζουν από τον συνεχόμενο πόνο και κατάπτωση που μπορεί να προκληθεί από τις ημικρανίες. Πρέπει όμως να αναφέρουμε πως η λήψη οποιουδήποτε παυσίπονου δεν πρέπει να γίνεται αλόγιστα, αλλά πάντα εντός ορίων των οδηγιών που συμπεριλαμβάνονται μέσα στη συσκευασία.

Πέρα από τα ηλιακά εγκαύματα, η έκθεση στο έντονο ηλιακό φως μπορεί να πυροδοτήσει την εμφάνιση ημικρανιών. Είναι συνετό κάποιος να αποφεύγει την για πολλή ώρα έκθεση στον ήλιο ειδικά κατά τη διάρκεια των μεσημεριανών ωρών. Το καπέλο και τα γυαλιά ηλίου καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας είναι καταλυτικής σημασίας.

Ο περισσότερος ή λιγότερος ύπνος όπως και η παράλειψη γευμάτων μπορεί να οδηγήσουν σε μια ημικρανική κρίση. Για αυτό καλό είναι να προσπαθούμε να τηρούμε σταθερά ωράρια ύπνου και λήψης γευμάτων. Πάντα η έλλειψη ύπνου προκαλεί πονοκέφαλο αλλά και την αίσθηση κούρασης όλη την υπόλοιπη μέρα.

Μία άλλη λύση για την αντιμετώπιση των ημικρανιών είναι η σωστή ενυδάτωση του σώματος. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού είναι αναγκαίο να πίνουμε άφθονο νερό και φυσικούς χυμούς. Επίσης η κατανάλωση φρέσκων φρούτων στην παραλία βοηθάει στην τόνωση του οργανισμού. Η αφυδάτωση είναι συνηθισμένος λόγος ημικρανίας. “Οι ιστοί που περιβάλλουν τον εγκέφαλο αποτελούνται κυρίως από νερό και, όταν χάνουν νερό, συρρικνώνονται, με συνέπεια ερεθισμό και πόνο.” Πρέπει να πίνουμε καθημερινά ένα έως δύο λίτρα νερό.

Κλινικοί διατροφολόγοι και παθολόγοι γιατροί συνιστούν να αποφεύγουμε τον καφέ και τα ροφήματα με ζάχαρη καθώς συμβάλουν στην εμφάνιση ημικρανίων και επίμονου πονοκεφάλου. "Η πολλή καφεΐνη μπορεί να προκαλέσει συστολή των αιμοφόρων αγγείων γύρω από τον εγκέφαλο, γεγονός που μπορεί να δώσει το έναυσμα για μια ημικρανική κρίση. Περισσότερα από 300 mg καφεϊνης την ημέρα (αντιστοιχούν σε πέντε φλιτζάνια στιγμιαίου καφέ) μπορεί να προκαλέσουν πρόβλημα."

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ