9 τρόποι να αποτοξινωθείτε και να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα

16 Ιουνίου 2015

Άρθρο του Δρ. Mitchell Gaynor

Τι σημαίνει για εσάς «αποτοξίνωση»; Οι περισσότεροι φαντάζονται νηστεία, δίαιτες ή καθαρισμό. Παρόλο που αυτές οι μέθοδοι βοηθούν στην αποτοξίνωση του οργανισμού, τείνουν να είναι προσωρινά αποτελεσματικές. Επιπλέον, πιθανόν να προκαλέσουν ανεπιθύμητες παρενέργειες όπως αφυδάτωση, αύξηση της όρεξης ή κόπωση.

Στην πραγματικότητα, η αποτοξίνωση είναι μια φυσική διαδικασία του ήπατος, το οποίο είναι το μεγαλύτερο εσωτερικό όργανο, κατά την οποία οι τοξικές ουσίες μεταβάλλονται σε συστατικά τα οποία αποβάλλονται από τον οργανισμό μας μέσω των νεφρών.  Δυστυχώς, το ήπαρ έχει πολλές δουλειές να κάνει αφού οι περιβαλλοντικές τοξίνες είναι παντού: στον αέρα, στο έδαφος, στο νερό, στο φαγητό, στο σπίτι μας και στο γραφείο, και εξουθενώνουν την ικανότητα του οργανισμού να αποτοξινωθεί. Ένα αποδυναμωμένο σύστημα αποτοξίνωσης διευκολύνει την εμφάνιση χρόνιων παθήσεων (συμπεριλαμβανομένων καρδιαγγειακών παθήσεων, παχυσαρκία, καρκίνο και αυτοάνοσα νοσήματα).

Για να αποφύγουμε τη συσσώρευση τοξινών πρέπει να τρώμε υγιεινές τροφές οι οποίες στηρίζουν το φυσικό σύστημα αποτοξίνωσης. Στο νέο μου βιβλίο, ‘The Gene Therapy Plan: Taking Control of Your Genetic Destiny with Diet and Lifestyle’ αναλύω το καταλυτικό ρόλο που παίζει η διατροφή στη βελτίωση της υγείας μας.

Για να ενισχύσουμε την αποτοξίνωση του οργανισμού μας μπορούμε να κάνουμε δυο πράγματα: (1) να μειώσουμε την έκθεση του οργανισμού μας στις τοξίνες και (2) να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα και το σύστημα αποτοξίνωσης. Πως; Μέσω της διατροφής και του τρόπου ζωής. Παρακάτω αναφέρονται μερικοί τρόποι:

1. Να καταναλώνετε φρούτα και λαχανικά τα οποία ενισχύουν τα ένζυμα αποτοξίνωσης

Το μπρόκολο περιέχει μια χημική ουσία, γνωστή και ως sulforaphane η οποία αυξάνει τα αποτοξινωτικά ένζυμα που προλαμβάνουν τη γήρανση και τον καρκίνο. Άλλες αποτοξινωτικές τροφές που μπορείτε να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας είναι:

• Μούρα
• Βατόμουρα
• Μήλα
• Παπάγια
• Αγγινάρες
• Σέσκουλα
• Παντζάρια
• Σπανάκι
• Ραδίκια
• Λάχανο
• Μαρούλι

2. Προσθέστε μπαχαρικά

Προσθέστε στη διατροφή σας μπαχαρικά όπως δενδρολίβανο, κόλιαντρο και σκόρδο. Αυτός είναι ένας απλός τρόπος για να αυξήσετε τις άμυνες αποτοξίνωσης του οργανισμού σας. Η αλλισίνη (σκόρδο), η απιγενίνη (κόλιαντρο) και η καρνοσόλη (δενδρολίβανο) είναι συστατικά που τονώνουν τα αντιοξειδωτικά ένζυμα.

3. Να φροντίζετε το έντερό σας

Για την ενίσχυση της αποτοξίνωσης πρέπει να στηρίξουμε την υγεία του εντέρου μέσω της ανάπτυξης υγιών βακτηριών είναι τα Bifidobacteria και τα Lactobacillus. Να τρώτε τροφές πλούσιες σε προβιοτικά όπως γιαούρτι, ρεβίθια, μίσο, κομπούχα και παραδοσιακό κορεάτικο kimchi.

4. Μην χρησιμοποιείτε καθαριστικά με βάση τη χλωρίνη

Να χρησιμοποιείτε μη τοξικά και οικολογικά προϊόντα για να καθαρίζετε το σπίτι σας.

5. Να ξέρετε τι αναπνέετε

Κάθε σπίτι έχει έναν ανιχνευτή μονοξειδίου του άνθρακα και συναγερμό πυρκαγιάς. Ωστόσο, προμηθευτείτε και ένα τεστ ραδονίου αφού η μακροχρόνια έκθεση σε αυτό το χημικό, το οποίο εισέρχεται στο σπίτι σας από το έδαφος, μπορεί να προκαλέσει καρκίνο του πνεύμονα.

6. Γυμναστείτε τουλάχιστον 3 φορές τη βδομάδα

Η φυσική άσκηση αυξάνει τους παλμούς της καρδιάς και διευκολύνει την κυκλοφορία του αίματος, η οποία βοηθάει στη διάχυση των θρεπτικών συστατικών στα όργανα και στην απομάκρυνση των βλαβερών ουσιών από τον οργανισμό. Επίσης, η άσκηση έχει αποδειχτεί ότι συμβάλλει σε υγιείς μεταβολές του DNA. Ερευνητές του Karolinska Institute μελέτησαν υγιείς εθελοντές από τους οποίους ζητήθηκε να κάνουν ποδήλατο χρησιμοποιώντας μόνο το ένα πόδι: η γονιδιωματική ανάλυση έδειξε ότι το πόδι που γυμνάστηκε ανέπτυξε καινούργιο μοτίβο μεθυλίωσης το οποίο σχετίζεται με τα γονίδια που ρυθμίζουν την ενέργεια, τις φλεγμονές και την ινσουλίνη.

7. Φάτε μούρα

Τα μούρα παίζουν καταλυτικό ρόλο στην αποτοξίνωση του οργανισμού. Για παράδειγμα, τα κράνμπερις περιέχουν φυτοθρεπτικά συστατικά τα οποία προλαμβάνουν λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος, μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου και βελτιώνουν το καρδιαγγειακό σύστημα. Όπως τα κράνμπερις, έτσι και οι φράουλες, τα βατόμουρα, το μύρτιλο και άλλα είδη μούρων (boysenberries) είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά τα οποία βοηθούν στην υγεία του συκωτιού. Επιπλέον, τα πορτοκάλια και τα μανταρίνια είναι πλούσια σε βιταμίνη C, η οποία καθαρίζει από τοξίνες και ελεύθερες ρίζες τον οργανισμό μας.

8. Φάτε καυτερά

Η καψαϊκίνη είναι μια χημική ουσία που παράγει θερμότητα και τη βρίσκουμε στις πιπεριές. Οι πιπεριές λοιπόν, τονώνοντας την κυκλοφορία του αίματος και το μεταβολισμό βοηθούν στον καθαρισμό του οργανισμού από τις τοξίνες. Και για τους πιο τολμηρούς, όσο πιο καυτερή πιπερία φάτε, τόσο περισσότερη καψαϊκίνη θα παράγετε.

Και αν δεν τρώτε πιπεριές, μπορείτε να έχετε τα ίδια οφέλη (αυξημένη κυκλοφορία του αίματος και ενισχυμένο μεταβολισμό) και να παράγετε καψαϊκίνη τρώγοντας σκόρδο και μουστάρδα.

9. Αποβάλλετε τις τοξίνες τρώγοντας σκόρδο

Το σκόρδο ενεργοποιεί τα ένζυμα του συκωτιού τα οποία διώχνουν τις τοξίνες. Επιπλέον περιέχει βασικά συστατικά για τη μείωση του κινδύνου νιτρώδωσης, μιας διαδικασίας κατά την οποία το νιτρικό άλας που περιέχεται σε τροφές όπως το κρέας μετατρέπεται σε νιτρώδες άλας μέσω της θερμότητας κατά το μαγείρεμα (το νιτρώδες άλας μπορεί να μετατραπεί σε καρκινογόνες νιτροζαμίνες). Η αλλισίνη και το σελήνιο, συστατικά του σκόρδου, συμβάλουν στην πρόληψη της βλάβης του συκωτιού.

 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
MΑΡΙ***** ****
16:11 Τρίτη 16/06/2015
ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΤΩΡΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΘΕΛΟΥΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΕΓΩ ΕΧΩ ΣΓΟΥΡΑ ΜΕ ΛΕΠΤΗ ΤΡΙΧΑ ΟΠΟΤΕ ΕΝΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΠΡΟΣΕΧΩ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΟ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΕΓΩ ΠΗΓΑΙΝΩ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΘΑΛΑΣΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΝΑ ΛΟΥΖΟΜΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ ΤΟ ΑΛΑΤΙ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΟ ΝΑ ΜΕΝΕΙ ΣΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΛΟΥΖΩ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΤΙ ΜΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ