Αβγά με φρέσκα λαχανικά - Συνδυασμός με πολλά οφέλη για την υγεία

24 Ιουνίου 2015

Αν θέλετε να βελτιώσετε την απορρόφηση των καροτενοειδών που περιέχουν τα φρέσκα λαχανικά από τον οργανισμό σας, δεν έχετε παρά να προσθέσετε στις σαλάτες σας αβγά, σύμφωνα με αμερικανούς ερευνητές.

Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο the American Journal of Clinical Nutrition, επιστημονική ομάδα του Πανεπιστημίου «Purdue» ζήτησε από 16 εθελοντές να καταναλώσουν μια σαλάτα με φρέσκα λαχανικά, χωρίς αβγό, μια σαλάτα λαχανικών με ενάμισι αβγό και μια με τρία αβγά, σε διαφορετικές χρονικές στιγμές.

Όλες οι σαλάτες περιείχαν επίσης τρία γραμμάρια ελαιοκράμβης. Η δεύτερη σαλάτα περιείχε 75 γραμμάρια χτυπημένων ολόκληρων αβγών και η τρίτη 150 γραμμάρια.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η απορρόφηση των καροτενοειδών από τον οργανισμό των εθελοντών ήταν τριπλάσια όταν η σαλάτα περιείχε τρία αβγά, αντί κανενός.

«Μια σαλάτα με διάφορα φρέσκα λαχανικά παρέχει στον οργανισμό πολλά καροτενοειδή, όπως η β-καροτίνη, η λουτεΐνη, η ζεαξανθίνη και η λυκοπένη, συστατικά που συντελούν στη μείωση της φλεγμονής και του οξειδωτικού στρες», εξηγεί ο Δρ Γουέιν Καμπελ, καθηγητής της Επιστήμης της Διατροφής.

Τα λιπίδια που περιέχουν τα αβγά ενισχύουν την απορρόφηση των καροτενοειδών από τον οργανισμό.

«Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν τρώνε αρκετές ποσότητες λαχανικών και παράλληλα καταναλώνουν ντρέσινγκς που έχουν λίγο ή καθόλου λιπαρά. Στη μελέτη μας αποδείξαμε ότι για να αποκομίσει όφελος ο οργανισμός από τα καροτενοειδή χρειάζεται να καταναλώνει ταυτόχρονα και αβγό γιατί είναι πλούσιο σε βασικά αμινοξέα, ακόρεστα λιπαρά και βιταμίνη Β. Έτσι ενισχύει τη θρεπτική αξία των λαχανικών» σύμφωνα με τον Δρ Τσανγκ Εουν Κιμ, μεταδιδακτορικό ερευνητή στο Τμήμα Επιστήμης της Διατροφής του Πανεπιστημίου «Purdue».

http://www.purdue.edu/newsroom/releases/2015/Q2/study-top-salads-with-eggs-to-better-absorb-vegetables-carotenoids-.html

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ