Σημάδια ότι είσαι ευαίσθητος/η - Συμβουλές για τη ζωή σου

25 Ιουνίου 2015
Ρένα, αναγνώστρια του boro.gr ρωτά

Αναγνώστριά μας ρωτά: 

Καλησπερα πριν απο ενα χρονο και κατι εγινα για πρωτη φορα μητερα. Απο τοτε ομως νιωθω οτι εχει αλλαξει τοσο πολυ η ζωη μου και δεν ειμαι οπως ημουν. Παραλληλα δουλευω αρκετες ωρες αλλα εχω απιστευτη βοηθεια απο τις γιαγιαδες. Νιωθω ομως τρομερα κουρασμενη και πεσμενη ψυχολογικα Βαριεμαι να ντυθω να περιποιηθω να παω για μπανιο πραγματα τα οποια εκανα με μεγαλη χαρα παλια Για μεγαλο χρονικο διαστημα περιπου 1 χρονο μαλωναμε ασταματητα και με τον συζυγο μου καιγενικα η ψυχολογια μου ηταν αρκετα κακη Το θεμα ειναι οτι νιωθω περιεργα και αντι να χαιρομαι που εχω το παιδακι μου θελω απλα να μην κανω τιποτα Φυσικα στην πραγματικοτητα ουτε μπορω να πω οτι καθομαι σπιτι και μελαγχολω ουτε οτι κοιμαμαι παραπανω για να θεωρησω οτι εχω καταθλιψη. Ειμαι ομως πολυ πεσμενη. 

Μπορει να φταιει και το οτι πλεον δεν εχουμε παρεες με τον αντρα μου δεν ξερω .Αυτο που νιωθω ομως με προβληματιζει Πολλες φορες σκεφτηκα να παω σε ψυχολογο οταν δεν ημουν ιδιαιτερα καλα αλλα δεν το εκανα Επισης ειμαικαι λιγο πιο ευαισθητη απο τους δικους μου ανθρωπους δηλαδη αν μου πουν κατι μπορει να το παρω καπως αλλιως να με ενοχλησει και να κλαιω συνεχεια Μπορειτε να μου πειτε τι μου συμβαινει; 

Στο ερώτημά σας απαντά ο 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ

Masters (M.A) in Clinical Psychology University Of Indianapolis

Καλησπέρα. Καταρχάς να σας ζήσει το νέο μέλος της οικογένειας. Αυτό που διακρίνεται από τα λεγόμενα σας είναι πως έχετε μία θλίψη για κάτι η οποία δεν φεύγει γιατί δεν αναγνωρίζεται και δεν εκτονώνεται. Η κούραση την οποία έχετε είναι και σωματική και ψυχολογική καθώς όπως αναφέρατε δουλεύετε πολύ αλλά και η κατάσταση με τον σύζυγο σας έχει κουράσει ψυχικά. Γνωρίζετε πως ο οργανισμός σας τώρα επανέρχεται σωματικά και ορμονολογικά στα προηγούμενα επίπεδα οπότε και αυτό σας επιβαρύνει ψυχολογικά. Θα μπορούσατε να πιέζετε περισσότερο τον εαυτό σας να κάνετε πράγματα που σας άρεσαν παλιά και να μην παραιτήστε!

Αντιλαμβάνομαι πως ίσως να μην έχετε διάθεση αλλά δεν κερδίζετε τίποτα με την παραίτηση. Επίσης θα μπορούσατε να επικοινωνήσετε στον σύζυγο σας όσα νιώθετε και να μοιραστείτε μαζί του τους φόβους και τις ανησυχίες σας Αν νιώθετε την ανάγκη να επισκεφτείτε έναν ειδικό, να το κάνετε καθώς μπορεί να σας βοηθήσει πολύ ώστε να νιώσετε καλύτερα τόσο με τη θλίψη σας όσο και με τη ψυχολογική κούραση την οποία αισθάνεστε.

 

Διαβάστε επίσης 

Εκδηλώστε τις ευαισθησίες σας.

Καλύτερα να είσαι λιοντάρι για μια ημέρα παρά πρόβατο για μια ζωή.

"Sister Elizabeth Kenny"

Για να δημιουργήσεις δεσμούς με τους ανθρώπους πρέπει να αποκαλύψεις τις ευαισθησίες σου. Μπορεί να φοβάσαι ότι αν ανοίξεις την καρδιά σου σε κάποιον και δείξεις τα πραγματικά σου συναισθήματα και τον πραγματικό σου εαυτό, θα πληγωθείς. Δε γίνεται όμως να αποκτήσεις αληθινή οικειότητα με κάποιον χωρίς να καταστείς συναισθηματικά τρωτός απέναντί του.

Γράφει η ψυχοθεραπεύτρια και συγγραφέας Sandra Ford Waltson 

Πολλοί άνθρωποι σήμερα δεν εγκαταλείπουν τις άμυνές τους επειδή δεν εμπιστεύονται κανέναν αρκετά. Ως αποτέλεσμα χτίζουν υψηλότερους συναισθηματικούς τοίχους γύρω τους για να μπορέσουν να κρατήσουν τα συναισθήματά τους απομονωμένα και αποκλεισμένα από τον έξω κόσμο.

Το θάρρος να εκδηλώσεις τα συναισθήματά σου γκρεμίζει αυτά τα εμπόδια και σε φέρνει πιο κοντά στους ανθρώπους. Το κλειδί των ανθρώπινων σχέσεων είναι το θάρρος να είσαι ανοιχτή και ευαίσθητη. Όταν αποκαλύπτεις ένα καλά φυλαγμένο μυστικό για τον εαυτό σου, ανακαλύπτεις ότι ο καταπιεσμένος φόβος και οι αναστολές που σχετίζονται με αυτόν χάνουν τη δύναμή τους.

Οι γυναίκες σήμερα τείνουν να έχουν δυο ειδών ευαισθησίες.

Το πρώτο είναι η αυτοθυσία, μια επίκτητη προθυμία να παραμερίζουν το προσωπικό τους συμφέρον προκειμένου να είναι χρήσιμες στην κοινωνία –πολλές φορές σε υπερβολικό σταθμό.

Το δεύτερο τρωτό σημείο που διδάσκονται οι γυναίκες είναι η ετοιμότητα να πιστεύουν τις προσβολές και την περιφρόνηση  οι οποίες αποτελούν μια διαστρεβλωμένη εικόνα του εαυτού τους με αποτέλεσμα να μην είναι πια σίγουρες ότι η αντίληψη που έχουν για τον εαυτό τους ταυτίζεται με αυτή που έχουν οι άλλοι.

Όταν παραδεχτείς αυτές και άλλες παρόμοιες ευαισθησίες μπορείς να τις ξεφορτωθείς. Είναι σα να ελευθερώνεις ένα πουλί που ζούσε σε κλουβί και να το παρακολουθείς να πετάει μακριά. Αυτά που φοβόμαστε να αποδεχτούμε μας κρατούν αιχμάλωτες αλλά μόλις τα αναγνωρίσουμε παύουν να μας έχουν υπό τον έλεγχό τους.

Πώς θα καταφέρεις να βρεις το θάρρος να μιλήσεις και να αποκαλύψεις σθεναρά τις ευαισθησίες σου και να βελτιώσεις τη ζωή σου.

-Εκτίμησε τη ζωή σου. Τι είναι αυτό που πρέπει να αλλάξεις; Πώς θα το καταφέρεις; Είναι καιρός να καταστρώσεις ένα σχέδιο

-Διεκδίκησε τα δικαιώματά σου!

-Παρατήρησε τον τρόπο που σκέφτεσαι. Μάθε να ακούς την εσωτερική σου φωνή.

-Δείξε εμπιστοσύνη στα συναισθήματά σου. Να είσαι επίμονη και να έχεις θάρρος να εκφράσεις όλα αυτά που σκέφτεσαι ακόμα και εκείνα που σε πληγώνουν.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ