Παγωμένο γιαούρτι: Ποια τα θρεπτικά συστατικά του;

28 Ιουνίου 2015

Τα παγωμένα γιαούρτια  έχουν  κάνει την εμφάνιση τους τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας και έχουν αγαπηθεί από πολλούς για την ιδιαίτερη δροσιστική, γλυκιά  γεύση τους  αλλά και για την χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες .  

Χαρακτηριστικά, το παγωμένο γιαούρτι  μοιάζει με παγωτό και συνδυάζει την όξινη γεύση του γιαουρτιού και  την παγωμένη αίσθηση του παγωτού. Η διαφορά τους με το παγωτό  προκύπτει   από τη μη παρουσία κρέμας, ένα συστατικό πλούσιο σε λιπαρά. Παρασκευάζετε από γιαούρτι  ή από   κάποιο άλλο είδος  γαλακτοκομικού  προϊόντος  και συνήθως περιλαμβάνει  ζελατίνη, φρουκτόζη  ή  κάποια άλλη γλυκαντική ουσία και πρόσθετα αρώματα και χρώματα.      

Η θερμιδική και θρεπτική αξία διαφοροποιείται  ανάλογα με την εταιρεία, παρόλα  αυτά  οι θερμίδες που αποδίδει δεν είναι ιδιαίτερα υψηλές. Τα 150 γρ δηλαδή ένα μικρό κυπελάκι   αποδίδουν από 110 έως 130 kcal , 0-6 %  λιπαρά, χαμηλό σε trans λιπαρά και ταυτόχρονα   χαμηλή περιεκτικότατα  σε  χοληστερόλη και νάτριο. Έχει εδραιωθεί ως  μια υγιεινή εναλλακτική επιλογή παγωτού   καθότι    εμπεριέχονται  διάφορες οργανικές ενώσεις ευεργετικές για τον οργανισμό.

Περιέχει ασβέστιο, βιταμίνη D  και μαγνήσιο, στοιχεία      που αναβαθμίζουν σημαντικά τη δύναμη και την πυκνότητα των οστών και ενισχύει την καρδιακή λειτουργίας.

Εξίσου σημαντική είναι και η παρουσία προβιοτικών, με τη μορφή του Lactobacillus acidophilus και Bifidobacterium. Η παρουσία  των παραπάνω    ενισχύουν τη λειτουργία του γαστρεντερολογικού αλλά και του ανοσοποιητικού συστήματος.

Επίσης περιέχει υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη καθώς και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, απαραίτητα για την λειτουργία του μεταβολισμού αλλά και του νευρικού συστήματος.

Ιδιαίτερη προσοχή  χρειάζεται  με τα    “ toppings  “  και ο λόγος κρύβεται στο γεγονός ότι ανάλογα με το τι θα επιλέξετε μπορεί  να καταλήξει    σε μια βόμβα θερμίδων μη ωφέλιμων για το σώμα  μας . Η καλύτερή επιλογή που θα μπορούσε να απογειώσει την θρεπτική αξία του επιδορπίου είναι η προσθήκη φρέσκων φρούτων και άψητων, ανάλατων ξηρών καρπών  και μαύρης σοκολάτας.

Πρόκειται μια   καλή επιλογή  για τις ευπαθείς   ομάδες, όπως διαβητικούς, καρδιοπαθείς   αλλά κα για όσους  προσέχουν την διατροφή τους. Το  ρητό που θα πρέπει  να συμβαδίζει   με τη νέα τάση,  είναι το “παν μέτρον άριστον” .  

Ελληνικό Ινστιτούτο Διατροφής

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Τι πήραμε, τι χάσαμε στο Eurogroup
Τα νέα της ημέρας
10:34 Τι πήραμε, τι χάσαμε στο Eurogroup