Ποιο λαχανικό προστατεύει από την οστεοπόρωση;

8 Ιουλίου 2015

Η οστεοπόρωση αποτελεί τη σιωπηρή επιδημία της εποχής. Επιτίθεται ύπουλα στον οργανισμό και γίνεται αντιληπτή όταν έχει ήδη προκαλέσει ζημιά, καθώς είναι ασυμπτωματική.

Η μία στις δύο γυναίκες, κυρίως μετά την εμμηνόπαυση, πλήττονται από την ασθένεια.

Στην πρόληψη της οστεοπόρωσης σημαντικό ρόλο παίζει η πλούσια σε ασβέστιο διατροφή και η άσκηση.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν μία ουσία που μπορεί να σας βοηθήσει να κρατήσετε τα οστά σας γερά, μακριά από την οστεοπόρωση.

Οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Τορόντο στον Καναδά ζήτησαν από εξήντα γυναίκες που είχαν περάσει την εμμηνόπαυση -μεταξύ 50 και 60ετών- να αποκόψουν όλα τα προϊόντα ντομάτας από την διατροφή τους για ένα μήνα.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την σημαντική αύξηση στο αίμα των Ν-τελοπεπτιδίων τα οποία είναι προϊόντα αποδήμησης του κολλαγόνου τύπου Ι σε περιοχές που συνδέονται οι διασταυρούμενοι δεσμοί.

Στην συνέχεια και για τέσσερις μήνες οι γυναίκες αυτές έλαβαν μια ημερήσια δόση χυμού ντομάτας υπολογισμένη να περιέχει περίπου 35gr λυκοπενίου.

Το λυκοπένιο είναι ισχυρή αντιοξειδωτική ουσία που περιέχεται στις ντομάτες, στα παράγωγά της, στο ροζ γκρέιπφρουτ, στην παπάγια και στο καρπούζι.

Το αποτέλεσμα της έρευνας έδειξε ότι στο αίμα των γυναικών που έλαβαν την ενισχυμένη δόση χυμού ντομάτας ήταν σημαντική η πτώση των Ν-τελοπεπτιδίων, κάτι το οποίο δεν συνέβη σε γυναίκες που έλαβαν εικονικό σκεύασμα λυκοπενίου σε κάψουλες.

Οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι 2 με 3 ποτήρια χυμού ντομάτας την ημέρα ενισχύει τα οστά και μπορεί να προφυλάξει τις γυναίκες που βρίσκονται στην εμμηνόπαυση από την οστεοπόρωση, αλλά και σε άτομα που ήδη πάσχουν από οστεοπόρωση να αντιστρέψει τις επιπτώσεις της.

Κόκκινες ντομάτες λοιπόν και χυμό ντομάτας στην διατροφή για να κρατήσετε υγιή τα οστά σας.

www.madata.gr

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ