Εκτός προαπαιτούμενων το φορολογικό των αγροτών

22 Ιουλίου 2015

Η ψήφιση των προαπαιτουμένων θα ανάψει το «πράσινο φως» για να ξεκινήσει η διαπραγμάτευση με τους «θεσμούς», με καταληκτική ημερομηνία την 20ή Αυγούστου, σύμφωνα με δήλωση που έκανε η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη, διευκρινίζοντας πως στα προαπαιτούμενα δεν συμπεριλαμβάνεται η αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος για τους αγρότες.

Όπως ειδικότερα ανέφερε η κυβερνητική εκπρόσωπος, «σύμφωνα με την απόφαση της συνόδου των κρατών-μελών της Ευρωζώνης της 12.7.2015 και η οποία κυρώθηκε στη Βουλή και δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Ν.4334 ΦΕΚ 80), τα προαπαιτούμενα μέτρα για τα οποία έχει δεσμευτεί η χώρα μας προκειμένου να ξεκινήσει η διαπραγμάτευση με τους θεσμούς είναι:

Α) Oι αλλαγές στον ΦΠΑ και το συνταξιοδοτικό, η διασφάλιση της πλήρους ανεξαρτησίας της ΕΛΣΤΑΤ και η πλήρης εφαρμογή των διατάξεων της Συνθήκης για την Σταθερότητα ,τον Συντονισμό και την Διακυβέρνηση στο πλαίσιο της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης. Mε εξαίρεση το συνταξιοδοτικό, η ψήφιση του οποίου, κατόπιν συμφωνίας με τους θεσμούς μετατέθηκε για αργότερα, τα μέτρα αυτά ψηφίστηκαν από τη Βουλή στις 15 Ιουλίου.

Β) Η υιοθέτηση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και η μεταφορά της οδηγίας για την στήριξη και την εξυγίανση των Τραπεζών. Τα μέτρα αυτά θα έρθουν προς ψήφιση στη Βουλή στις 22 Ιουλίου».

«Αμέσως μετά την ψήφιση των παραπάνω προαπαιτούμενων θα ξεκινήσει η διαπραγμάτευση με τους θεσμούς, με καταληκτική ημερομηνία την 20ή Αυγούστου», δήλωσε η Όλγα Γεροβασίλη προσθέτοντας ότι «η κυβέρνηση επιθυμεί να καταστήσει σαφές ότι κανένα από τα παραπάνω προαπαιτούμενα δεν αφορά την αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος για τους αγρότες. Συνεπώς η παραφιλολογία των τελευταίων ημερών για υποτιθέμενη ψήφιση τέτοιων μέτρων στις αρχές Αυγούστου, είναι εντελώς ανυπόστατη».

Τι περιλαμβάνει το δεύτερο πακέτο προαπαιτούμενων

Με «εκπτώσεις» κατατέθηκε μετά τα μεσάνυχτα της Δευτέρας στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα επείγοντα μέτρα εφαρμογής του Ν. 4334/2015.

Το κύριο σώμα του νέου πακέτου αναθεωρεί τις πολυάριθμες διατάξεις του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, που αφορά στους πλειστηριασμούς και αποτελεί μείζονα αναμόρφωση των διαδικασιών και ρυθμίσεων για το σύστημα πολιτικής δικαιοσύνης και μπορεί να επιταχύνει σημαντικά τη δικαστική διαδικασία και να μειώσει τα κόστη.

Επίσης, περιλαμβάνει και λοιπές διατάξεις των προαπαιτούμενων της τελικής συμφωνίας μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των εταίρων, αλλά και την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας BRRD, που αφορά την ασφάλεια των καταθέσεων, καθώς και την εξυγίανση των πιστωτικών ιδρυμάτων και των επιχειρήσεων επενδύσεων.

► Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου του υπουργείου Οικονομικών «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν.4334/2015 (Α80)»:

⇒ Επἑρχονται εκτεταμένες μεταβολές στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, με την τροποποίηση, συμπλήρωση ή κατάργηση υφιστάμενων διατάξεων του π.δ. 503/1985. Μεταξύ άλλων, οι βασικές από δημοσιονομική άποψη μεταβολές εστιάζονται στα εξής σημεία:

1. Αυξάνονται οι χρηματικές ποινές που επιβάλλονται από το αρμόδιο δικαστήριο κατ' εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 204, 205, 232 και 607 του Κώδικα, οι οποίες αποτελούν εφεξής δημόσιο έσοδο. (Σήμερα, τα εν λόγω ποσά αποτελούν έσοδο του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων - Τομέα Ασφάλισης Νομικών/φορέας της Γενικής Κυβέρνησης).

2.α. Επανακαθορίζεται η σειρά κατάταξης των δανειστών στον πίνακα των γενικών προνομίων (άρθρο 975) και ορίζεται ότι κατατάσσονται στην τρίτη σειρά, οι απαιτήσεις του Δημοσίου από φόρο προστιθέμενης αξίας και τους λοιπούς παρακρατούμενους και επιρριπτόμενους φόρους με τις προσαυξήσεις κάθε φύσης, τους τόκους και τα πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής που επιβαρύνουν τις απαιτήσεις αυτές. [Σήμερα, σύμφωνα με το άρθρο 61 του ΚΕΔΕ, για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές από φόρο προστιθέμενης αξίας, με τις κάθε φύσεις προσαυξήσεις, το Δημόσιο κατατάσσεται στην δεύτερη σειρά του άρθρου 975 του Κ.Πολ.Δ. και πριν την ικανοποίηση των απαιτήσεων του άρθρου 976 (ειδικά προνόμια)].

β. Καταργείται η πρόβλεψη ότι η διαίρεση του πλειστηριάσματος σε ποσοστά, σύμφωνα με το άρθρο 977 (συρροή γενικών και ειδικών προνομίων), διενεργείται μετά την ικανοποίηση των απαιτήσεων της τρίτης τάξης του άρθρου 975, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι απαιτήσεις των φορέων κοινωνικής ασφάλισης αρμοδιότητας της γενικής γραμματείας κοινωνικών ασφαλίσεων.

γ. Στη διαίρεση του πλειστηριάσματος κατάργηση το νέο άρθρο 977, ποσοστό 10% διατίθεται για την ικανοποίηση μη προνομιούχων απαιτήσεων, μειώνοντας αντίστοιχα τα ποσοστά των μεν ειδικών προνομίων σε 65% (από 66,6%) και των γενικών προνομίων σε 25% (από 33,33%). Στην περίπτωση που δεν υπάρχουν μη προνομιούχες απαιτήσεις, η διαίρεση του πλειστηριασματος μεταξύ γενικών και ειδικών προνομίων εξακολουθεί να έχει ως σήμερα (1/3 και 2/3 αντίστοιχα). Επίσης, καθορίζεται ο τρόπος ικανοποίησης σε περίπτωση συρροής δύο εκ των τριών κατηγοριών απαιτήσεων.

δ. Ως τιμή πρώτης προσφοράς για τον πλειστηριασμό ακινήτου ορίζεται η εμπορική του αξία, όπως αυτή προσδιορίζεται κατάργηση το χρόνο της κατάσχεσης. (Σήμερα, ορίζεται η αξία που προκύπτει από τον προσδιορισμό της αξίας του ακινήτου με αντικειμενικά κριτήρια. σύμφωνα με το ν. Ι249/Ι982, όπως ισχύει). (άρθρο Ι)

Σχετικά με το επίδικο ζήτημα των πλειστηριασμών κυβερνητικές πηγές σημειώνουν τα εξής:

-Ο Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας θα τεθεί σε ισχύ από την 1/1/2016.

  • Έως τότε θα έχει ψηφιστεί από την Βουλή διάταξη για την αναστολή πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας, που θα ενσωματωθεί στο νομοσχέδιο για την ρύθμιση των κόκκινων δανείων.
  • Η εκκαθάριση των επιχειρήσεων που έχουν ήδη πτωχεύσει, θα γίνει με τον ισχύοντα νόμο.
  • Μέχρι την έναρξη ισχύος του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, ή κυβέρνηση θα εξαντλήσει όλα τα περιθώρια διαπραγμάτευσης για βελτιώσεις και τροποποιήσεις.   

→Να σημειώσουμε πως οι τράπεζες που λειτουργούν στην Ελλάδα θα συνεχίσουν να παρέχουν προστασία στην πρώτη κατοικία δανειοληπτών από τους πλειστηριασμούς μέχρι το τέλος του 2015, όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Ένωση Τραπεζών.

 Ενσωματώνεται στην εσωτερική έννομη τάξης η οδηγία 2014/59/ΕΕ, που θεσπίζει το ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο για την ανάκαμψη και εξυγίανση των πιστωτικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων επενδύσεων, με τις εξής κατάργηση βάση κατηγορίες ρυθμίσεων:

α. Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση της διαδικασίας ανάκαμψης και της διαδικασίας εξυγίανσης των οριζόμενων οντοτήτων του χρηματοοικονομικού και χρηματοπιστωτικού τομέα, σε αντιστοιχία με τα μακροοικονομικά δεδομένα της εκάστοτε οικονομικής συγκυρίας.

β. Ενδοομιλική χρηματοδοτική στήριξη.

γ. Μέτρα έγκαιρης παρέμβασης και εξουσἱες αρμόδιων αρχών για τη λήψη τους.

δ. Εξουσίες αρχής εξυγίανσης και αρμοδιότητες Υπουργού Οικονομικών (παροχή σύμφωνης γνώμης στις οριζόμενες περιπτώσεις καθώς και για κάθε απόφαση της αρχής εξυγίανσης που έχει άμεσο δημοσιονομικό αντίκτυπο ή συστημικἑς συνέπειες).

ε. Προϋποθέσεις ισχύος της δυνατότητας εξυγίανσης ιδρύματος, προσδιορισμός διαδικασίας και κριτηρίων αξιολόγησης της δυνατότητας εξυγίανσης και αντιμετώπιση/εξάλειψη των ενδεχόμενων εμποδίων στη δυνατότητα εξυγίανσης με εφαρμογή κατάλληλων μέτρων.

στ. Προϋποθέσεις για την εφαρμογή ενεργειών εξυγίανσης σε ένα πιστωτικό ή χρηματοδοτικό ίδρ1›μα, ή σε μία εταιρία συμμετοχών.

ζ. Μέτρα εξυγίανσης στα οποία μπορεί να προβεί μεμονωμένα ή συνδυαστικά η αρχή εξυγίανσης [εντολή μεταβίβασης, σύσταση μεταβατικού ιδρύματος, διαχωρισμός περιουσιακών στοιχείων (συνδυαστικά με άλλο μέτρο) και αναδιάρθρωση παθητικού, στο πλαίσιο της οποίας η αρχή εξυγίανσης ασκεί εξουσίες απομείωσης και μετατροπής των κεφαλαιακών μέσων σε μετοχές ή άλλους τίτλους ιδιοκτησίας των ιδρυμάτων και οντοτήτων].

η. Αναγκαίες διασφαλίσεις των δικαιωμάτων των μετόχων και πιστωτών κατάργηση την εφαρμογή των μέτρων εξυγίανσης.

θ. Προϋποθέσεις:

- συμμετοχής του Δημοσίου στην ανακεφαλαιοποίηση ιδρύματος ή οντότητας με δημόσια κεφαλαιακή στήριξη έναντι κοινών μετοχών κ.α.

Επιπλέον, καθορίζεται ότι η διοίκηση και διαχείριση του ιδρύματος ή οντότητας που μετέχει το Δημόσιο ασκείται με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, εφόσον αυτό επιτρέπεται από το ύψος συμμετοχής του στο μετοχικό κεφάλαιο αυτών, και ότι η συμμετοχή του Δημοσίου μεταφέρεται στον ιδιωτικό τομέα αμέσως μόλις το επιτρέψουν οι εμπορικές και χρηματοπιστωτικές συνθήκες,

- θέσης, ενός ιδρύματος ή οντότητας υπό προσωρινό δημόσιο έλεγχο με την έκδοση μίας ή περισσότερων εντολών μεταβίβασης μετοχών, με εκδοχέα εντολοδόχο του Δημοσίου ή εταιρεία που ανήκει και ελέγχεται πλήρως από αυτό. Ομοίως ισχύουν εδώ τα προαναφερθέντα για την άσκηση διοίκησης και διαχείρισης του ιδρύματος ή οντότητας που τίθεται υπό προσωρινό δημόσιο έλεγχο, καθώς και για τη μεταβίβαση της συμμετοχής του Δημοσίου.

ι. Υποχρεώσεις πιστωτικών ιδρυμάτων (πλήρωση ανά πάσα στιγμή της ελάχιστης απαίτησης ιδίων κεφαλαίων και επιλἑξιμων υποχρεώσεων με προσδιορισμό του τρόπου υπολογισμού τους).

ια. Συγκρότηση Σωμάτων Αρχών Εξυγίανσης και Ευρωπαϊκού Σώματος Εξυγίανσης για τις οριζόμενες περιπτώσεις.

ιβ. Ορισμός ως Ταμείου Εξυγίανσης για τα πιστωτικά ιδρύματα του Σκέλους Εξυγίανσης του Ταμείου Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων (ΤΕΚΕ) και για τις επιχειρήσεις επενδύσεων του Σκἑλους Εξυγίανσης του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών. Το Ταμείο Εξυγίανσης χρησιμοποιεί τους επαρκείς χρηματοδοτικούς πόρους που πρέπει να διαθέτει μετά από απόφαση της αρχής εξυγίανσης και μόνο στο βαθμό που είναι αναγκαίο να διασφαλιστεί αποτελεσματική εφαρμογή των μέτρων εξυγίανσης κ.λπ. (άρθρο 2)

Σύμφωνα πάντα με την έκθεση του ΓΛΚ, από τις προτεινόμενες διατάξεις επέρχονται τα ακόλουθα αποτελέσματα:

Ι. Επί του κρατικού προϋπολογισμού

Ενδεχόμενη δαπάνη από την εφαρμογή της δυνατότητας παροχής δημόσιας κεφαλαιακής συμμετοχής σε ίδρυμα ή οντότητα, ή της θέσης αυτών υπό προσωρινό δημόσιο έλεγχο, το ύψος της οποίας εξαρτάται από τις συντρέχουσες, κατάργηση τη δεδομένη χρονική στιγμή, πραγματικές συνθήκες.

Στην περίπτωση αυτή, το χαρτοφυλάκιο του Ελληνικού Δημοσίου θα αυξηθεί ισόποσα της αξίας συμμετοχής του στο μετοχικό κεφάλαιο του ιδρύματος ή οντότητας. [άρθρο 2 (άρθρα 57-58 της Οδηγίας)Ι

ΙΙ. Επί του κρατικού προϋπολογισμού και των προϋπολογισμών Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ν.π.δ.δ. επιχορηγούμενα από τον κρατικό προϋπολογισμό – φορείς Γενικής Κυβέρνησης)

Ενδεχόμενη απώλεια εσόδων του Δημοσίου και των φορέων κοινωνικής ασφάλισης αρμοδιότητας της γενικής γραμματείας κοινωνικών ασφαλίσεων, λόγω της αποδυνάμωσης των ισχυόντων σήμερα προνομίων τους στις διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης. 

efsyn.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Γενική απεργία ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ
Τα νέα της ημέρας
15:09 Γενική απεργία ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ