Α.Βουγιουκλάκη: Όλη η αλήθεια,ο άγνωστς γάμος της, το πολύκροτο διαζύγιο και ο γιός της!

24 Ιουλίου 2015

Η «εθνική σταρ της Ελλάδος» γεννήθηκε στις 20 Ιουλίου του 1934 στο Μαρούσι. Τρεις μέρες αργότερα αρρώστησε με πνευμονία και αμέσως οι γονείς της φώναξαν ιερέα να τη βαφτίσει. Το όνομα που της έδωσαν: Αλίκη - Σταματίνα. Τα παιδικά της χρόνια ήταν ιδιαίτερα δύσκολα και φτωχικά. Στην κατοχή ο πατέρας της δολοφονήθηκε και η μητέρας της ανέλαβε μόνη της να μεγαλώσει τα τρία παιδιά, την Αλίκη, τον Αντώνη και τον Τάκη.

Από μικρή η Αλίκη λάτρευε τη Μαίρη Πίκφορντ και την Γκρέτα Γκάρμπο. Το πλούσιο υποκριτικό της ταλέντο διαφάνηκε από τα παιδικά της ακόμα χρόνια, πρωταγωνιστώντας στις περισσότερες σχολικές θεατρικές παραστάσεις.

Το 1952 έδωσε εξετάσεις στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου, κρυφά από την οικογένειά της, καθώς το επάγγελμα του ηθοποιού εθεωρείτο ντροπή την εποχή εκείνη. Το 1953, όντας στο δεύτερο έτος της σχολής, της ανατέθηκε ο μικρός ρόλος της Λουιζόν στον «Κατά φαντασίαν ασθενή» του Μολιέρου, ενώ τον ίδιο χρόνο πήρε και το ρόλο της Ολυμπίας στις «Φουσκοθαλασσιές» του Δημήτρη Μπόγρη.

Το καλοκαίρι του 1954, πριν ακόμα τελειώσει τη δραματική σχολή κι ενώ επέστρεφε από τις διακοπές της, την κάλεσε ο σπουδαίος ηθοποιός και σκηνοθέτης Νίκος Χατζίσκος για να αντικαταστήσει την Άννα Συνοδινού, που αποχώρησε από το θίασο, στο ρόλο της Ιουλιέτας. Για να παίξει στο έργο χρειάστηκε να πάρει ειδική άδεια από τη σχολή της, έχοντας στη διάθεσή της μόνο τρία μερόνυχτα για να προετοιμαστεί και να μάθει το ρόλο. Η Ιουλιέτα της μπορεί να μην ήταν υπόδειγμα σεξπηρικής ερμηνείας, κοινό και κριτικοί, όμως, χειροκρότησαν την προσπάθειά της.

Ακολουθεί η πρώτη εμφάνισή της στον κινηματογράφο το 1954 με την ταινία «Το Ποντικάκι», η συνεργασία της με το θίασο Κοτοπούλη, το θίασο της Κατερίνας και τέλος με το θίασο του Κώστας Μουσούρη, ο οποίος την έχρισε πρωταγωνίστρια.

Το 1961 η Αλίκη Βουγιουκλάκη συγκροτεί τον δικό της θίασο, ανεβάζοντας τα έργα «Καίσαρ και Κλεοπάτρα», «Χτυποκάρδια στο θρανίο» κ.α. Στο μεταξύ, γνωρίζεται με το Φιλοποίμενα Φίνο, συνεργάζεται με την εταιρεία του, τη «Φίνος Φιλμ», και μαζί κάνουν πολλές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του ελληνικού κινηματογράφου. Ξεχωρίζουν: «Η Αλίκη στο Ναυτικό», «Η Λίζα και η άλλη», «Η κόρη μου η Σοσιαλίστρια», «Η Μαρία της Σιωπής», «Ο αγαπητικός της Βοσκοπούλας», «Το κορίτσι με τα παραμύθια», «Διακοπές στην Αίγινα», «Έρωτας στους αμμόλοφους», «Αστέρω», «Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο», «Μανταλένα», «Η Υπολοχαγός Νατάσσα», «Η ψεύτρα» κ.α.

Οι ρόλοι της, κατά κανόνα της χαριτωμένης σκανδαλιάρας κοπέλας, είχαν μεγάλη απήχηση στο κοινό και εξασφάλισαν στην ηθοποιό σπάνια δημοτικότητα. Με τον ρόλο της στη «Μανταλένα» κέρδισε το βραβείο του Α’ Γυναικείου Ρόλου, το 1960, στο Φεστιβάλ Ταινιών Θεσσαλονίκης, ενώ η ίδια ταινία εκπροσώπησε την Ελλάδα στο διεθνές κινηματογραφικό φεστιβάλ των Καννών, όπου άφησε πάρα πολύ καλές εντυπώσεις. Η «Υπολοχαγός Νατάσσα» θεωρείται η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, ενώ και οι δύο επόμενες εισπρακτικές κινηματογραφικές επιτυχίες ανήκουν στη Βουγιουκλάκη.

Η συνάντησή της το 1959 στα κινηματογραφικά πλατό της ταινίας «Αστέρω» με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ αποτέλεσε απαρχή της ιστορίας του διασημότερου ζευγαριού στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου και του θεάτρου. Στις 18 Ιανουαρίου 1965 ενώθηκαν με τα δεσμά του γάμου και απέκτησαν ένα παιδί, τον Γιάννη. Ωστόσο, ο θυελλώδης γάμος τους δεν κράτησε πολύ… Διαλύθηκε, έπειτα από δικαστικές μάχες, στις 4 Ιουλίου του 1979. Εκτός από τις δεκάδες ταινίες που γύρισαν μαζί, από το 1964 έως το 1974 συνεργάσθηκαν σε θίασο που συνέστησαν οι δυο τους. Μία από τις πολλές θεατρικές επιτυχίες τους ήταν στο έργο του Μπέρναρ Σο «Ωραία μου κυρία».

Μετά την παρακμή του ελληνικού κινηματογράφου, η Αλίκη Βουγιουκλάκη επικέντρωσε τη δραστηριότητά της στο θέατρο, ενώ ασχολήθηκε και με την τηλεόραση. Μεγάλες θεατρικές επιτυχίες ήταν το «Καμπαρέ», «Εβίτα», «Ωραία μου κυρία», «Πέπσι», «Λυσιστράτη». Η θεατρική της παρουσία έκλεισε το 1996 με το έργο «Η Μελωδία της Ευτυχίας» των Ρότζερς και Χάμερσταϊν, στο ρόλο της Μαρίας. Λίγο αργότερα, οι γιατροί διέγνωσαν καρκίνο καλπάζουσας μορφής. Ο θάνατός της, μόλις τρεις μέρες μετά τα γενέθλιά της, στις 23 Ιουλίου 1996, βύθισε στο πένθος ολόκληρο τον ελληνισμό.

 

Δύο φορές κινδύνευσε να χάσει τη ζωή της σε γυρίσματα ταινιών... 


Το 1958 η Αλίκη Βουγιουκλάκη πρωταγωνιστούσε στην ταινία «Αστέρω». Σύμφωνα με το σενάριο, η ηθοποιός έπρεπε να γυρίσει μια σκηνή κατά την οποία θα κολυμπούσε σε ένα ποτάμι, όπου θα την έβλεπε ο συμπρωταγωνιστής της και θα την ερωτευόταν. Για τις ανάγκες του γυρίσματος η Βουγιουκλάκη και οι συνεργάτες της βρέθηκαν στον Ορχομενό στις «πηγές του Μαυροπόταμου».

Η Αλίκη εμφανίστηκε με μια ρόμπα, έτοιμη για τη σκηνή. Ο φωτογραφικός φακός την απαθανάτιζε την ώρα που δοκίμαζε με το πόδι της τη θερμοκρασία του νερού. Αν και ήταν αρκετά δροσερό, η πρωταγωνίστρια φαινόταν αρκετά χαρούμενη και όταν τη ρώτησαν αν είχε πάρει τη μεγάλη απόφαση να βουτήξει στο παγωμένο νερό, εκείνη απάντησε με θάρρος «ναι». Ο φακός απαθανάτισε την ΑΛίκη την ώρα που δοκίμαζε τη θερμοκρασία του νερού. Οι μηχανές ξεκίνησαν να γράφουν, ο σκηνοθέτης Ντίνος Δημόπουλος έδωσε το σύνθημα και η Βουγιουκλάκη έπεσε στο ποτάμι.

Τα ρεύματα του ποταμού όμως ήταν ισχυρά και η πρωταγωνίστρια παρασύρθηκε από το νερό μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Ο κόσμος που είχε συγκεντρωθεί στην περιοχή για να παρακολουθήσει τα γύρισμα δεν κατάλαβε  ότι η Αλίκη όταν φώναζε βοήθεια, το εννοούσε. Όλοι νόμιζαν πως το ατύχημα ήταν μέρος του σεναρίου,εκτός από τους συνεργάτες της που ήξεραν καλά ότι η σκηνή δεν περιελάμβανε πνιγμό. Σε δημοσίευμα διαβάζουμε: «οι σπαρακτικές φωνές της πρωταγωνίστριας, ο απελπισμένος τρόπος με τον οποίο τα χέρια της χτυπούσαν τα νερά, το κεφάλι που βυθιζόταν και ξανάβγαινε δεν άφηνε καμία αμφιβολία ότι επρόκειτο για ατύχημα». Η αντίδραση ήταν άμεση.

Ο βοηθός οπερατέρ και ένας συνεργάτης της εφημερίδας «Ακρόπολις», βούτηξαν στο νερό για να σώσουν την Αλίκη. Ο τεχνικός, παρασύρθηκε και αυτός από τα ρεύματα και την ηθοποιό έσωσε ο συνεργάτης της εφημερίδας. Τις στιγμές απαθανάτισαν κάποια από τα υπόλοιπα μέλη του συνεργείου. Η στιγμή της διάσωσης της Αλίκης. Η πρωταγωνίστρια τρόμαξε τόσο που έβαλε τα κλάμματα Την επόμενη μέρα οι εφημερίδες άφηναν υπονοούμενα για διαφημιστικό κόλπο. Το ατύχημα όμως ήταν αληθινό. Η νεαρή πρωταγωνίστρια σώθηκε την τελευταία στιγμή και παρά το σοκ, συνέχισε κανονικά τα γυρίσματα της ταινίας.

Το ατύχημα της Αλίκης στη «Μανταλένα» Το δεύτερο ατύχημα της Αλίκης έγινε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας Μανταλένα Δύο χρόνια μετά η πρωταγωνίστρια και οι συντελεστές της ταινίας «Μανταλένα» βρίσκονταν στην Αντίπαρο. Το ατύχημα της Βουγιουκλάκη έγινε ενώ γύριζε τη σκηνή που τσακώνεται με τον Παπαμιχαήλ στις βάρκες. Η Αλίκη στο τέλος της σκηνής έχασε την ισορροπία της και έπεσε άτσαλα μέσα στο νερό χτυπώντας δυνατά το κεφάλι της στην κουπαστή της βάρκας. Η ηθοποιός έχασε τις αισθήσεις της, το γύρισμα διακόπηκε και επικράτησε πανικός.

Αρκετοί από τους παρόντες πίστεψαν ότι η Βουγιουκλάκη είχε μείνει κυριολεκτικά «στον τόπο». Ωστόσο μετά από λίγα λεπτά συνήλθε. Τα γυρίσματα συνεχίστηκαν, αλλά η συγκεκριμένη σκηνή δεν επαναλήφθηκε.Η σκηνή του καυγά των δύο πρωταγωνιστών στις βάρκες είναι η μοιραία αρχική, σκηνή. Αν προσέξει κανείς τη Βουγιουκλάκη την ώρα που πέφτει στο νερό, θα παρατηρήσει το δυνατό χτύπημα του κεφαλιού της στην κουπαστή της βάρκας.... 




Αλίκη Βουγιουκλάκη: Με ποιον ήταν πραγματικά ερωτευμένη;

Συνέντευξη στο περιοδικό «Λοιπόν» και στην δημοσιογράφο Σίσσυ Μενεγάτου παραχώρησε ο Μάκης Δελαπόρτας αποκαλύπτοντας αθέατες πτυχές από την ζωή των διάσημων star του ελληνικού σινεμά με τους οποίους είχε στενή φιλία. Ανάμεσα στους αθάνατους πρωταγωνιστές τους οποίους σχολίασε ο Μάκης Δελαπόρτας θέλησε να τονίσει και μια άγνωστη λεπτομέρεια για την ερωτική ζωής της Αλίκης Βουγιουκλάκη.

Αλίκη Βουγιουκλάκη… Η star, η λαμπερή, η απόμακρη, η τελειομανής και για κάποιους η πολύ σκληρή. Για μένα όμως και τους ανθρώπους που αγαπούσε ήταν μια αγκαλιά. Ο μοναδικός άνδρας που αγάπησε αληθινά στην ζωή της ήταν ο Γιώργος Ηλιάδης. Αυτό ήταν κάτι που μου το είχε εκμυστηρευθεί. Ίσως γιατί ήταν ο άνδρας  που τον ήθελε πολύ και δεν μπορούσε να τον έχει, καθώς λίγο μετά το γάμο τους απόφάσισε να επιστρέψει στα παιδιά του και την άφησε. Και αυτό ήταν μια πληγή της Αλίκης που δεν έκλεισε ποτέ!

Και με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ; Με τον Δημήτρη Παπαμιχάηλ τους ένωσε η επαγγελματική επιτυχία. Ο κόσμος τους ήθελε πολύ. Ήταν το εμπορικό ζευγάρι του ελληνικού κινηματογράφου. Θεωρώ ότι ήταν μια σχέση επαγγελματικής συναλλαγής, που στη δίνη της μεγάλης επιτυχίας και της δημοσιότητας υπήρξαν και τα πάθη και τα μίση με ερωτικό υπόβαθρο. Και οι δύο νομίζω ότι έπαιξαν αυτό το «παιχνίδι», το οποίο δεν τους βγήκε σε καλό.

 

 

Ο Έρωτας με τον Παπαμιχαήλ


Η Αλίκη Βουγιουκλάκη και ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ γνωρίζονταν από τη Σχολή του Εθνικού Θεάτρου που επρόκειτο να δώσουν εισαγωγικές εξετάσεις. Όμως οι πρώτες κόντρες δεν άργησαν να έρθουν με το «καλημέρα» σας, όταν η Αλίκη έμαθε ότι ο Δημήτρης ήταν από τον Πειραιά και εκείνη εξέφρασε την αντιπάθεια της με φανερό τρόπο. Αυτά άρχισαν να ανήκουν στο παρελθόν από το καλοκαίρι του ’64, όπου οι δύο ηθοποιοί ανακοίνωσαν την πρώτη τους συνεργασία στο θέατρο, ανεβάζοντας την «Κολόμπ», αλλά και στον  κινηματογράφο τη «Μοντέρνα Σταχτοπούτα», όπου και ερωτεύονται κεραυνοβόλα. 

Δύο μήνες μετά, η ερωτική φλόγα μεταξύ των δύο ηθοποιών είναι όλο και πιο εμφανής, διότι αντάλλασαν on stage πολύ καυτά φιλιά, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις και δη της Δέσπως Διαμαντίδου, η οποία διατηρούσε δεσμό χρόνων με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ και η Αλίκη Βουγιουκλάκη με τον Ντίντη Καρύδη – Φουκς. Στην αρχή της σχέσης τους, οι δύο διάσημοι ηθοποιοί προσπάθησαν να κρατήσουν τη σχέση τους κρυφή και πραγματοποιούσαν κρυφές συναντήσεις αργά τα βράδια. Λίγο αργότερα, «Είναι καιρός να βρω ένα μαζεμένο κορίτσι και να παντρευτώ» λέει μεταξύ αστείου και σοβαρού ο ηθοποιός σε συνέντευξή του. Όπως και συνέβη στις 17 Ιανουαρίου του 1965 η Αλίκη και ο Δημήτρης ενώνονται με τα ιερά δεσμά του γάμου στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου στον λόφο των Δελφών. Μάλιστα, η πρόταση γάμου έγινε πάνω στη θεατρική σκηνή, μπροστά στα έκθαμβα μάτια των θεατών. Εκεί βρέθηκε πλήθος κόσμου για να απαθανατίσει τις όμορφες στιγμές τους.

Έκτοτε, η Αλίκη και ο Δημήτρης υπήρξαν ένα από τα πιο αγαπητά ζευγάρια του ελληνικού κινηματογράφου, με την ένταση, το πάθος και την λάμψη να παίζουν τον δικό τους καθοριστικό ρόλο στα πράγματα. Μία σημαντική στιγμή κατά τη διάρκεια του έγγαμου βίου τους στάθηκε ο ερχομός του γιου τους, Γιάννη. Ύστερα από δέκα χρόνια γάμου, το 1975, το ζευγάρι αποφασίζει να μην είναι πια μαζί, λόγω ασυμφωνίας χαρακτήρων. Όπως ανέφεραν τα δημοσίευματα της εποχής, η κρίση ξέσπασε από την πρώτη νύχτα του γάμου τους, όπου έδωσαν έναν "επικό" καβγά.

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη, πέντε χρόνια μετά το διαζύγιο της, θα ξανά παντρευτεί αλλά αυτή τη φορά τον Κύπριο επιχειρηματία Γιώργο Ηλιάδη, όπου και δεν θα διαρκέσει πολύ, λόγω της… μυστικότητάς του γάμου τους, ενώ το 1981-1982 γνωρίζει τον Βλάσση Μπονάτσο με τον οποίο ήταν μαζί περίπου έξι χρόνια, ενώ ο Κώστας Σπυρόπουλος το 1987 – 1996 θα αποτελεί τον τελευταίο σύντροφό της ζωής της.

Από την άλλη, ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ παντρεύτηκε τη Νανά Ειλικρινή, με την οποία χώρισαν το 1990, ενώ στη συνέχεια έκανε σχέση με τη Μίνα Χειμώνα και τη Νάντια Μουρούζη, όπου ήταν η τελευταία σύντροφός της ζωής του.  

Να σημειωθεί, ότι ένα από τα πρόσωπα που βίωνε από κοντά το λαμπερό ζευγάρι του ελληνικού κινηματογράφου ήταν η καλή τους φίλη Κική Σεγδίτσα, η οποία σε συνέντευξη της σε γνωστό περιοδικό είχε αποκαλύψει τη σκηνή ζηλοτυπίας της Αλίκης στον Δημήτρη, εξαιτίας της ομορφιάς της Μπέττυ Αρβανίτη. «Εκείνος έπαιζε στο θέατρο το «Θείο Βάνια» με την Μπέτυ Αρβανίτη και η Αλίκη είχε βγάλει τις ζήλιες της εγκυμοσύνης. Ένα βράδυ του «όρμησε» κανονικά και μπήκα εγώ στη μέση. Μου εμπιστεύτηκε πολλά τότε η Αλίκη, που δεν τα δημοσιοποίησα ποτέ, κι ας πιέστηκα από εκδότες να γράψω ένα βιβλίο», αποκάλυψε και συνέχισε η γνωστή δημοσιογράφος σχετικά με τον χωρισμό τους:  «Υποστήριξα τον Παπαμιχαήλ. Όχι επειδή τον συγχωρούσα, αλλά επειδή τον καταλάβαινα. 

Η σχέση αυτή, έτσι κι αλλιώς, δεν μπορούσε να κρατήσει πολύ. Ο Παπαμιχαήλ ήταν πολύ σφιχτός στα οικονομικά και η Αλίκη ανοιχτοχέρα. Και, από την άλλη, το πιο σημαντικό: Πάντα ήθελε την πρωτιά στη μαρκίζα και στη σχέση: Βουγιουκλάκη - Παπαμιχαήλ. Εκείνη, όμως, την εποχή δικαιωματικά, λόγω των πολύ σπουδαίων ερμηνειών του στο θέατρο, μπροστά έπρεπε να είναι ο Δημήτρης. Όχι ότι δεν ήταν πολύ καλή ηθοποιός η Αλίκη, αλλά ο Παπαμιχαήλ ήταν κολοσσός. Κυρίως αυτός. Μια μέρα είχα πάει στο σπίτι τους για να πάρω συνέντευξη από τον Παπαμιχαήλ. Ήταν 10.00 το πρωί κι εκείνος ήδη έπινε κρασί. Η Αλίκη ξυπνούσε κατά τις 2.00 το μεσημέρι. «Μα, για όνομα, πίνεις από τόσο νωρίς;» του είπα και μου απάντησε: «Γιατί να μην πίνω, Κική; Ένας βασιλεύων σύζυγος είμαι»

 

Το πολύκροτο διαζύγιο Βουγιουκλάκη - Παπαμιχαήλ

 

ην ίδια μέρα που οι Τούρκοι εισέβαλαν στην Κύπρο προκαλώντας αγωνία στον απανταχού ελληνισμό και σηματοδοτώντας την πτώση της στρατιωτικής χούντας, μια άλλου τύπου "σύρραξη" αναστάτωνε το διασημότερο και πιο αγαπημένο καλλιτεχνικό ζευγάρι της χώρας, το γάμο της Αλίκης Βουγιουκλάκη με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Οι λεπτομέρειες έγιναν γνωστές λίγες μέρες αργότερα, όταν κατατέθηκε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, ενώ το θέμα προφανώς δεν βρέθηκε στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, καθώς επισκιάστηκε από τα πολλαπλώς σοβαρότερα και σημαντικότερα γεγονότα της Κύπρου, αλλά και από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στην Ελλάδα. Με την πολυτέλεια της άνεσης που έχουμε να σχολιάζουμε τα γεγονότα της μαύρης εκείνης εποχής ύστερα από 39 χρόνια, ας κάνουμε μια αναδρομή στις περιγραφές των εφημερίδων αναφορικά με το πολύκροτο - λόγω των αποκαλύψεων που είδαν το φως της δημοσιότητας - διαζύγιο των δύο σταρ.
 
 
Στην αγωγή διαζυγίου της Αλίκης Βουγιουκλάκη καταγράφονταν καταγγελίες για επανειλημμένη άσκηση βίας σε βάρος της από τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ καθ' όλη τη διάρκεια του γάμου τους. Χαρακτηριστικά, η ηθοποιός κατηγορούσε τον Παπαμιχαήλ ότι την πρώτη κιόλας μέρα του γάμου τους εκείνος τη χαστούκισε στο δωμάτιο του ξενοδοχείου, για λόγους που δεν αναγράφονταν στην αγωγή, ενώ καταγγελλόταν και δεύτερος ξυλοδαρμός τρεις μήνες μετά. Εξάλλου, στις 20 Ιουλίου 1969, δηλαδή λίγους μήνες μετά τη γέννηση του γιου τους, ο Παπαμιχαήλ φερόταν να είχε κυνηγήσει με μαχαίρι την ηθοποιό στην εξοχική τους κατοικία στο Θεολόγο, επειδή δεν είχε κατεβάσει τα σκουπίδια στο πεζοδρόμιο (λόγω απουσίας της υπηρεσίας), ενώ την ηθοποιό έσωσε ένα φιλικό ζευγάρι που φιλοξενείτο στο σπίτι. 
 

 

Άλλες καταγγελίες αφορούσαν μια επίθεση με πέτρες το Νοέμβριο του 1969, μια επίθεση του Παπαμιχαήλ με μαχαίρι τον Αύγουστο του 1971, επειδή η Αλίκη είχε πληρώσει έναν ψαρά με δικά της χρήματα εξαγριώνοντας τον Παπαμιχαήλ που ήθελε να πληρώσει ο ίδιος, μια επίθεση "διά σπάθης" τον Οκτώβριο του 1971 στα καμαρίνια του θεάτρου, όταν η Αλίκη πρωταγωνιστούσε στην παράσταση "Βασίλισσα Αμαλία", και μάλιστα μπροστά στον αδερφό της ηθοποιού κλπ. 

 

Σύμφωνα με την αίτηση διαζυγίου της Βουγιουκλάκη, η αρχή του τέλους για τον πολύκροτο γάμο έλαβε χώρα στις 23 Φεβρουαρίου 1974. Ο Παπαμιχαήλ της έδωσε "το πιο γερό ξύλο" με αποτέλεσμα να μείνει στο κρεβάτι, ενώ έκτοτε το ζευγάρι ζούσε σε διάσταση - η Αλίκη στο διαμέρισμα της στην οδό Στησιχόρου και ο Παπαμιχαήλ στο σπίτι της μητέρας του. Ωστόσο, το ζευγάρι συνέχισε την καλλιτεχνική του συνεργασία στο θέατρο "Αλίκη" στα πλαίσια της παράστασης  "Ωραία μου κυρία" σε σκηνοθεσία του Παπαμιχαήλ, που συμπρωταγωνιστούσε στο πλευρό της εν διαστάσει συζύγου του, ενώ μετά το Πάσχα ανέβασαν την ίδια παράσταση και στη Θεσσαλονίκη (θέατρο "Χατζώκου") 

 

 

 

Το καταλυτικό γεγονός, που έδωσε τέλος στο γάμο τους, συνέπεσε στις 20 Ιουλίου 1974, την ημέρα της απόβασης των Τούρκων στην Κύπρο. Καθώς είχε εκδοθεί από την ελληνική κυβέρνηση απόφαση για γενική επιστράτευση, ο Παπαμιχαήλ κατευθύνθηκε στο εξοχικό σπίτι του ζευγαριού στο Θεολόγο για να πάρει το γιο του, ο οποίος βρισκόταν εκεί με την γκουβερνάντα του, ενώ στη συνέχεια κατευθύνθηκε προς το διαμέρισμα της Αλίκης.  

 

Σύμφωνα με την καταγγελία της ηθοποιού, "εις τα καλά καθούμενα" ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ τη γρονθοκόπησε, την κλώτσησε και επιχείρησε να τη στραγγαλίσει παρουσία του "ολολύζοντος" γιου τους, όμως σώθηκε χάρη στην επέμβαση της μαγείρισσας της, Θεώνης. Σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στην αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε ο δικηγόρος της Αλίκης, Γεώργιος Μαγκάκης, η ηθοποιός βγήκε στο διάδρομο της πολυκατοικίας ζητώντας βοήθεια, οπότε βγήκαν κάποιοι ένοικοι και την συνόδευσαν σε διαμέρισμα του πρώτου ορόφου. 
 

 

Ειδοποιήθηκε η αστυνομία, η οποία έσπευσε, όμως δεν συνέλαβε τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, λόγω της επιστράτευσης. Καθώς εκείνος αρνείτο να φύγει από το διαμέρισμα, συνόδευσαν την Αλίκη στο σπίτι της μητέρας της, ενώ αργότερα - το ίδιο βράδυ - η ηθοποιός επισκέφτηκε τον ιατροδικαστή, ο οποίος επιβεβαίωσε με την γνωμάτευση του ότι είχε υποστεί ξυλοδαρμό και ελαφρές σωματικές βλάβες. Μιλώντας στους δημοσιογράφους την ημέρα που συζητήθηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα (30.07.1974) σημείωσε ότι "δεν υπάρχει περίπτωση συμβιβασμού μας, διότι κατ' επανάληψη ο εν διαστάσει σύζυγός μου έχει φερθεί κακώς και βαναύσως". 

 

Στη δικιά του ανταίτηση προς το δικαστήριο, ο Παπαμιχαήλ κατηγορούσε κι εκείνος με τη σειρά του τη Βουγιουκλάκη για σειρά επιθέσεων. Σύμφωνα με τον Παπαμιχαήλ, το Σεπτέμβριο του 1973 η Βουγιουκλάκη απείλησε με μαχαίρι την υπηρέτρια του σπιτιού κατηγορώντας την ότι διατηρούσε ερωτική σχέση με το σύζυγο της, ενώ όταν ο ηθοποιός επενέβη για να ηρεμήσει την κατάσταση, η Αλίκη του επιτέθηκε καρφώνοντας τα νύχια της στο πρόσωπο του. Όσον αφορά το περιστατικό της 23ης Φεβρουαρίου 1974, ο Παπαμιχαήλ υποστήριζε ότι είχε επέμβει σε μια διένεξη της συζύγου του με υπάλληλο του θεάτρου και εκείνη προσέβαλε τον ανδρισμό του, ενώ κατήγγειλε την ηθοποιό για υποτιμητικές και υβριστικές εκφράσεις σε βάρος του, όπως την ημέρα που επήλθε η οριστική ρήξη στο γάμο τους, στις 20 Ιουλίου 1974. Σύμφωνα με το Δημήτρη Παπαμιχαήλ, η Αλίκη μιλούσε στο τηλέφωνο και την ώρα που ο ίδιος επέστρεψε στο σπίτι την άκουσε να λέει, "Κλείσε τώρα γιατί ήρθε αυτό το γιογιό".
 

 

Επίσημα, οι τίτλοι τέλους στο γάμο του ζευγαριού έπεσαν στις 2 Ιουλίου 1975, οπότε βγήκε η υπ' αριθμ. 7953/1975 απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών, με την οποία αποδιδόταν "κοινή υπαιτιότητα" στο ζευγάρι. Μάλιστα υπογραμμιζόταν ότι τόσο η Αλίκη Βουγιουκλάκη όσο και ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ, μετά την τέλεση του γάμου τους δεν είχαν συναίσθηση των "απορρεουσών εξ αυτού υποχρεώσεων" κι έτσι, ως συνέπεια της συμπεριφοράς που επιδείκυνε ο ένας απέναντι στον άλλο, η συμβίωση τους δεν αναμενόταν να διαρκέσει για πολύ. 
 

 

 

 

Φήμες για διαζύγιο είχαν κυκλοφορήσει αρκετές φορές στη διάρκεια της εννιαετούς έγγαμης συμβίωσης τους. Ποτέ δεν είχαν συνδεθεί με υποψίες βίας, αλλά με φανταστικά τρίτα πρόσωπα που είχαν μπει ανάμεσα στο ζευγάρι. Σχετικές φήμες κυκλοφορούσαν και το καλοκαίρι του 1971, όταν στην εφημερίδα "Βραδυνή" δημοσιεύτηκε μια συνέντευξη της Αλίκης Βουγιουκλάκη στο δημοσιογράφο Δημήτρη Ρίζο, ο οποίος επέμεινε, "Κυρία Βουγιουκλάκη, ας μιλήσουμε ειλικρινά. Έκανα εκατόν πενήντα χιλιόμετρα για να μου πείτε τι συμβαίνει με το γάμο σας". 
 

 

Ακολούθησε η εξής στιχομυθία, όπως καταγράφηκε στην εφημερίδα (μεταξύ των διαλόγων δημοσιεύονταν και θεατρικές περιγραφές για λυγμούς και δάκρυα, που δεν θα μεταφερθούν εδώ, καθώς δεν αποδεικνύονται από πουθενά, ούτε και έχουν κάποια αξία), όπου η Βουγιουκλάκη αναφέρθηκε στο κόστος της δημοσιότητας, ενώ αναφέρθηκε με τα καλύτερα λόγια για τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ ως ηθοποιό και ως άνθρωπο:

 

Α.Β.: Είναι μια ιδιωτική υπόθεση. Δεν μπορούμε να έχουμε και εμείς τα προσωπικά μας;

 

Δ.Ρ.: Όχι, δεν μπορείτε. Αυτές είναι οι συνέπειες της διασημότητος.

 

Α.Β.: Αν συνέβαινε σε σας το ίδιο, θα θέλατε να το συζητούν στα καφενεία;

 

Δ.Ρ.: Αν ήμουν διάσημος όπως εσείς, θα το υπέμενα.

 

Α.Β.: Δεν σας εύχομαι ούτε τα βάσανα μου...

 

Δ.Ρ.: Κυρία Αλίκη, τι συμβαίνει ανάμεσα σε σας και στον Δημήτρη; 

 

Α.Β.: Σας ορκίζομαι. Δεν υπάρχει τίποτε το συγκεκριμένο. Απλώς περνάμε πολύ μεγάλη κρίση.

 

Δ.Ρ.: Την περνάτε ακόμα; Γιατί όλοι μιλούν περί τετελεσμένου γεγονότος...

 

Α.Β.: Είναι μια μπόρα που θα περάσει ίσως...

 

Δ.Ρ.: Το εύχομαι. Πού οφείλεται όμως;

 

Α.Β.: Δεν θα σας πω.

 

Δ.Ρ.: Αγαπάτε τον άνδρα σας;

 

Α.Β.: Ο Δημήτρης είναι ένα πολύ καλό παιδί. Αν θέλει να τραβήξει το δρόμο του, δεν θα χαθεί. Είναι μεγάλος ηθοποιός. Τόσο μεγάλος, που ούτε ο ίδιος το υποψιάζεται. Είναι δεύτερος Βεάκης...

 

Δ.Ρ.: Μένει μαζί σας ή έφυγε από το σπίτι;

 

Α.Β.: Δεν θα σας το πω ούτε και αυτό...

 

Δ.Ρ.: Είχατε καλλιτεχνικές διαφωνίες μεγάλες;

 

Α.Β.: Ναι, πάντα είχαμε καλλιτεχνικές διαφωνίες, οι οποίες όμως πολλές φορές μας ωφελούσαν. Φέτος πολύ ήρεμα συμφωνήσαμε να βαδίσει ο καθένας χωριστά τον καλλιτεχνικό του δρόμο.

 

Δ.Ρ.: Μήπως και το συζυγικό;

 

Α.Β.: Ω, όχι, δεν θα σας πω τίποτε...

 


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ