Η θρεπτική αξία του "χρυσού" πεπονιού

25 Ιουλίου 2015

Έχουμε πια μπεί για τα καλά σε ρυθμούς και θερμοκρασίες καλοκαιρινές και γιατί όχι σε διατροφικές συνήθειες που συνάδουν με την εποχή! Την τιμητική τους έχουν τα φρούτα τους καλοκαιρινούς μήνες με μεγάλη ποικιλία και τεράστια ωφέλη για την υγεία μας.

Από τα πιο δημοφιλή φρούτα είναι και το πεπόνι με το έντονο άρωμα, γλυκιά του γεύση και χρυσαφί χρώμα! Λέγεται ότι κατάγεται από την Ασία και φέρει σημαντικές θεραπευτικές ιδιότητες. Το πεπόνι με το έντονο κίτρινο χρώμα (cantaloupe) χρησιμοποιείται στην Κίνα για την θεραπεία της ηπατίτιδας. Οι πιο γνωστές ποικιλίες ελληνικών πεπονιών είναι το Θρακιώτικο και ιδιαίτερα η ποικιλία ‘Χρυσή Κεφαλή’ και τα Αργείτικα.

Το πεπόνι είναι πολύ χαμηλό σε θερμιδική αξία με τα 100γρ να περιέχουν μόλις 34 θερμίδες . Κακώς λοιπόν κατηγορούμε τα καλοκαιρινά πιο γλυκά φρούτα πως ΄παχαίνουν’. Η μία μερίδα-φέτα είναι στα 160γρ και αποτελεί το τέλειο σνακ ή επιδόρπιο. Το συγκεκριμένο φρούτο είναι απεναντίας πολύ πλούσιο σε βιταμίνες Α, C, B6 και νιασίνη, θειαμίνη, κάλιο. Περιέχει σε μικρότερες ποσότητα και ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο και φώσφορο. Όλα αυτά τα διατροφικά στοιχεία βρίσκονται στις σωστές συγκεντρώσεις όταν το πεπόνι είναι ώριμο. Χαρακτηριστικό της ωριμότητας του είναι το άρωμά του. Το μυστικό είναι ότι όσο πιο βαρύ το πεπόνι, τόσο πιο αρωματικό άρα και πιο θρεπτικό!

Με την πληθώρα θρεπτικών συστατικών το πεπόνι μπορεί να δράσει προστατευτικά κατά της υψηλής πίεσης, χοληστερόλης και κάποιων μορφών καρκίνου. Να σημειωθεί πως μελέτες που έχουν γίνει με πεπόνι cantaloupe,  έδειξαν ότι μπορεί να έχει αντιπηκτικές και αντιθρομβωτικές ιδιότητες. Το συστατικό εκείνο που ευθύνεται για την μέιωση πιθανοτήτων για καρδιοαγγειακά περιστατικά είναι η αδενοσίνη.

Οι αντιοξειδωτικές βιταμίνες που περιέχει όπως βιταμίνη C και β-καροτίνη παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος, καρδιακά νοσήματα και ορισμένες μορφές καρκίνου. Αποτελεί μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α, σημαντική για μικρούς και μεγάλους. Απαραίτητη για καλή όραση, για υγιές δέρμα και προστασία από μολύνσεις. Επίσης γνωρίζουμε πως η βιταμίνη Α μπορεί να δράσει προστατευτικά κατά καρκίνων του πνέυμονα και στοματικής κοιλότητας. Πολύ σημαντικό για καπνιστές.

Η βιταμίνη Β6 που βρίσκουμε στο πεπόνι συντελεί στην καλύτερη πενευματική και ψυχολογική υγεία αφού έψει να κάνει με την σύνθεση νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου. Τέλος αναφερθήκαμε στο κάλιο το οποίο ρυθμίζει την καρδιακή λειτουργία και αρτηριακή πίεση και παράλληλα παρουσιάζει διουρητική δράση.

Υπάρχουν λοπόν αρκετοί λόγοι για να διαλέξουμε, εντάξουμε, απολάυσουμε το πεπόνι στην καθημερινή μας διατροφή και φέτος το καλοκαίρι! Προτιμούμε το φρέσκο φρούτο αλλά μπορεί να είναι σε χυμό, smoothie, γρανίτα!

Ελληνικό Ινστιτούτο Διατροφής

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Edgar Wallace
Η Σκέψη της ημέρας
3:17 Edgar Wallace