Κώστας Ζουράρις: Αριστερός εκ γεννετής, επιστήμονας του λόγου και «αντάρτης» του έρωτα

15 Ιανουαρίου 2018

Ένα t-shirt, ένα γιλέκο και ο ιδιότυπος, μπερδεμένος και πολλές φορές προκλητικός λόγος του, είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον Κώστα Ζουράρι από τη δεκαετία του ‘80 και τα αμφιθέατρα του Παρισιού, μέχρι και σήμερα στα έδρανα της Βουλής.

 

Ενώ όλοι ασχολούνται με την έλλειψη γραβάτας, ο νεοεκλεγείς βουλευτής Κώστας Ζουράρις έκανε...ροκ εμφάνιση, με μαύρο δερμάτινο γιλέκο και ένα μαύρο t-shirt που έγραφε την φράση. Δείμος Βραχασίου Ελέπολις.

Δημοσιεύτηκε από Κομιστές στις Παρασκευή, 6 Φεβρουαρίου 2015

 

Εύστοχα πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως επιστήμονα του λόγου και καλλιτέχνη της βωμολοχίας καθώς στο λόγο του καταφέρνει να συνδυάζει θρησκευτικές αναφορές, φράσεις αρχαίων και λαϊκές εκφράσεις ή ακόμα και βωμολοχίες. Ποιος άλλωστε ξεχνά την ανεπανάληπτοι φράση του «Οι Γερμανοί μας έπρηξαν τα μέζεα του στεατοπυγικού μας υποσυστήματος»;

Για να τον καταλάβει κανείς θέλει σίγουρα κόπο, όμως ο Κώστας Ζουράρις καταφέρνει με κάθε λόγο του να ιντιργκάρει και να προκαλεί το κοινό του. Όπως άλλωστε έκανε και πρόσφατα με τις υβριστικές δηλώσεις του κατά φιλάθλων του Ολυμπιακού και του Αρη, προκαλώντας αναταραχή στους κόλπους των ΑΝΕΛ και της κυβέρνησης.

Στον αέρα εκπομπής σε ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης ο υφυπουργός Παιδείας, είπε ένα γνωστό υβριστικό σύνθημα των οπαδών του ΠΑΟΚ που αφορά τον Ολυμπιακό χρησιμοποιώντας πάντα τα δικά του μοναδικά «δικά του ελληνικά»: «Βουντού, βουντού, βουντού και μια καρφίτσα μαύρη, στο κατώτερο τμήμα του στεατοπυγικού μου συστήματος καθίσαν 10.000 γαύροι…».

Ωστόσο ο , Ζουράρις δεν έμεινε εκεί, καθώς σε ερώτηση του παρουσιαστή απάντησε με το εξής εκπληκτικό: «Ποιος τον γ@μ@ει τον Άρη;».

Ο ίδιος ο υφυπουργός χαρακτήρισε τα παραπάνω συνθήματα αριστοφανική σάτιρα και αρνήθηκε να ζητήσει συγγνώμη για αυτά. «Ό,τι είναι σάτιρα δεν καταδικάζεται, γιατί δεν έχει ποτέ προσωπικό χαρακτήρα», είπε μεταξύ άλλων.

Παρόλα αυτά από σήμερα το πρωί ο πρωθυπουργός έχει στα χέρια του την επιστολή παραίτησης του υφυπουργού Παιδείας, Κώστα Ζουράρι και αναμένεται να πάρει αποφάσεις μετά το πέρας των σημερινών συζητήσεων στη Βουλή.

Γεννημένος κομμουνιστής

Γεννήθηκε -«κομμουνιστής, όπως άλλοι γεννιούνται κωφάλαλοι» όπως έχει πει- στη Θεσσαλονίκη το 1940. Μεγάλωσε με γαλλικά και πιάνο, σε μια αστική οικογένεια κομμουνιστικών φρονημάτων. Ο πατέρας του, Γεώργιος Ζουράρις, από τους πιο γνωστούς γιατρούς αφροδισιολόγους της εποχής με φήμη σε όλη την Ελλάδα λόγω του συγγραφικού έργου του, ήταν κομμουνιστής - φίλος του γενικού γραμματέα του ΚΚΕ, Νίκου Ζαχαριάδη- και πιστός στο ΚΚΕ μέχρι και τη τελευταία μέρα της ζωή του.

Ο Κώστας Ζουράρις σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης και πολιτικές επιστήμες στο Παρίσι. Παράλληλα έκανε σπουδές στη μουσική, στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης και αργότερα στο Σάλτσμπουργκ. Φτάνοντας στο Παρίσι ήταν ήδη παντρεμένος, με τη πρώτη σύζυγό του, Μάγδα Κοτζιά, την οποία πρωτογνώρισε στην πρώτη τάξη του Δημοτικού.

Εκεί έζησε από κοντά τα γεγονότα της φοιτητικής εξέγερσης του Μάη του '68 ως μέλος ενός κύκλου Ελλήνων διανοούμενων της αριστεράς. Από το 1969, όπως αναφέρει στο βιογραφικό του, αρχίζει να διδάσκει πολιτικές επιστήμες στο πανεπιστήμιο Vincennes-Paris στο Παρίσι.

Από το ΚΚΕ εσωτερικού στους ΑΝΕΛ

Δραστηριοποιήθηκε στους κύκλους του ΚΚΕ Εσωτερικού ως ένας από τους διανοούμενους πατέρες ενός νέου ιδεολογικού ρεύματος, διατυπώνοντας απόψεις όπως «διαλέγω να είμαι με τον Θουκυδίδη και τον Χρυσόστομο και όχι με τον Μαρξ, διότι διαλέγω τη νηφάλιο μέθη της αμφιβολίας και όχι την υπνηλία της βεβαιότητας» (από το βιβλίο του «Γελάς Ελλάς Αποφράς»). Στο πλευρό του πια ήταν η δεύτερη σύζυγός του, η ηθοποιός και σκηνοθέτις, Μυρτώ Παράσχη, με την οποία απέκτησε και τη μονάκριβη κόρη του, τη ζωγράφο Ιοκάστη Ζουράρι.

90. Κώστας Ζουράρις, Μυρτώ Παράσχη.

Δημοσιεύτηκε από Cogito ergo sum στις Σάββατο, 23 Ιανουαρίου 2016

Στα μέσα της δεκαετίας του '80 φεύγει από το ΚΚΕ Εσωτερικού για να ξεκινήσει μια διαδρομή που καλύπτει σχεδόν το σύνολο του φάσματος των πολιτικών ιδεολογιών και να φτάσει μέχρι σήμερα και τη πρόσφατη συνεργασία του με το κόμμα των ΑΝΕΛ, το οποίο μετέχει σε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Για πρώτη φορά θα θέσει υποψηφιότητα με το ΚΚΕ στις ευρωεκλογές του 1999 και στις βουλευτικές εκλογές του 2000 και απομακρύνθηκε μετά την πρότασή του να αυτοδιαλυθεί ή να περιθωριοποιηθεί, για να συνεχίσει με τη Νέα Δημοκρατία, με την οποία κατέβηκε ως υποψήφιος νομάρχης Λασιθίου το 2002.

Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΚΩΣΤΑΣ ΖΟΥΡΑΡΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΤΩΝ ΑΝ.ΕΛ. ΣΤΗΝ Α΄ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Δάσκαλε συγχαρητήρια και καλή δύναμη !!! Είναι σ...

Δημοσιεύτηκε από Μανώλης Γερακιανάκης στις Δευτέρα, 26 Ιανουαρίου 2015

 

Στη συνέχεια συναντήθηκε και συνέπλευσε με απολύτως συντηρητικές φιλοσοφίες και πήρε θέσεις που έρχονταν σε απόλυτη σύγκρουση με τις αριστερές ιδεολογίες, αλλά και που μεταξύ τους ήταν αρκούντως αντιφατικές. Έχει υπάρξει πρόεδρος στο Πανελλήνιο Μακεδονικό Μέτωπο, μαζί με τον Στέλιο Παπαθεμελή, αλλά και μάρτυρας υπεράσπισης του Αλέξανδρου Γιωτόπουλου στη δίκη της 17 Νοέμβρη.

Έχει, επίσης, περάσει από τη Σπίθα του Μίκη Θεοδωράκη, έχει ιδρύσει (τέλος του 2013) και παραμένει επίτιμος πρόεδρος του κόμματος «Πυρίκαυστος Ελλάδα» κι όπως είναι γνωστό μέχρι αυτή τη στιγμή που γράφονται αυτές εδώ οι γραμμές βρίσκεται στη Βουλή μαζί με τους Ανεξάρτητους Έλληνες του Πάνου Καμμένου, ενώ παράλληλα δεν σταματά να δηλώνει αριστερός -εκ γενετής.

Με τον δάσκαλο Κώστας Ζουράρις και τον εργατικό φίλο και μέλος του ΔΣ του ΟΛΘ, Panos Kardaras στο περίπτερο του ΟΛΘ στην ΔΕΘ.

Δημοσιεύτηκε από Δημήτρης K. Καμμένος στις Παρασκευή, 16 Σεπτεμβρίου 2016

Μόνιμοι ήρωές του είναι ο Θουκυδίδης, ο Άρης Βελουχιώτης, ο Καραϊσκάκης, στους οποίους αναφέρεται σαν να είναι δικοί του άνθρωποι, αλλά και η γιαγιά του η Χαρίκλεια, μια Φαναριώτισσα από σπίτι, που τον έπαιρνε από το χέρι και πήγαιναν φαγητό στον πατέρα στη φυλακή και η δασκάλα που του έμαθε τα πρώτα γράμματα, μια περήφανη, Κωνσταντινουπολίτισσα μεγαλοαστή, που «...ενώ ήταν εθνικόφρων, δεν δίσταζε να κάνει παρέα με τους κομμουνιστές».

Το ιδιαίτερο life style

Η πορεία ζωής του Κώστα Ζουράρι δείχνει ασυζητητί πως δεν επιτρέπει σε κανένα και τίποτα να του πρήζει τα μέζεα, κάνοντας κάθε φορά αυτό που ίδιος φαίνεται να διασκεδάζει περισσότερο.

Στο παρελθόν έχει ιδρύσει το δικό του κόμμα, έχει κάνει μέχρι και απεργία πείνας για να σώσει το χωριό του πατέρα του, το Βραχάσι από το σχέδιο Καποδίστριας, ενώ δεν δίστασε να ανακατευτεί -ανεπιτυχώς- με τα διοικητικά του ΠΑΟΚ ιδρύοντας μια εταιρία λαϊκής βάσης. Με το ίδιο πάθος και κέφι που έκανε τα παραπάνω, έβγαινε και σε πρωινές ή μεσημεριανές εκπομπές για να αντιπαρατεθεί με την Μπουλέ, να σχολιάσει το μακιγιάζ της Μακρυπούλια, να αποθεώσει ως ιέρεια της λαϊκής μουσικής την Κατερίνα Στανίση ή ακόμα να αποκαλύψει πρόταση της Βάνας Μπάρμπα να κάνουν μαζί παιδί.

Ο «αντάρτης» του έρωτα

Ο Ζουράρις μετρά δυο γάμους και δυο διαζύγια. Όπως ο ίδιος έχει δηλώσει σε συνέντευξη του με τις γυναίκες της ζωής του είναι «αντάρτης»:

«Το χαρακτηριστικό του αντάρτη είναι το ‘προεπιβουλεύειν’ και το ‘προαμύνεσθαι’. Είναι το λεγόμενο ‘χτυπά και φεύγει’. Ως στρατηγική του έχει πάντα την άτακτη φυγή». Αυτή την άτακτη φυγή ακολουθούσε πάντα. Κι εδώ το θέμα είναι εθνικό, γιατί όπως λέει «εκείνο που χαρακτηρίζει τον πραγματικό άνδρα στον ελληνικό πολιτισμό είναι η άτακτη φυγή».

«Η γυναίκα έχει μια βιαιότητα πολύ πιο επικίνδυνη, που έγκειται στη διάθεση της να ελέγχει τα πάντα. Η μόνη δυνατότητα αν δε πετύχει η άτακτη φυγή είναι να υποταχθείς άνευ αντιρρήσεως. Η διαλεκτική συνύπαρξη με την Ελληνίδα είναι ότι ο άνδρας θα είναι στο σήκω-σήκω, κάτσε-κάτσε».

Στα 78 του σήμερα, παραμένει ακμαίος και δεν δείχνει να έχει χάσει το κέφι του και τη φρεσκάδα του στο ελάχιστο. Το μυστικό του;

«Ασκώ το πρωτεύθυνον ως ανεύθυνον. Σε αυτό οφείλεται το μυστικό της νιότης μου. «Πάσχω απάθειαν», που λέει και το Γεροντικόν: Εργον του μοναχού απραξία εστί. Και σκοτώνονται στη δουλειά, αλλά χωρίς δουλεία. Αυτό είναι πάρα πολύ κοντά στην βουδιστική ασκητική παράδοση της μη δράσης. Είναι ακριβώς τα ίδια, μόνο που εκεί δεν υποστασιάζεται το πρόσωπον, δεν έχουμε το ενυπόστατον. Η μεγάλη τομή του ελληνικού πολιτισμού, είναι η υπόστασις. Το «τόδε τι». Το συγκεκριμένο, το ψαχνό κλπ....»).

Το καταλάβαμε;


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Απιστία: Για ποιους λόγους συμβαίνει και τι δείχνει
Στην περίπτωση της απιστίας, η πρώτη...
Πώς μπορούμε να αποκτήσουμε αυτοπεποίθηση;
Γιατί χάνουμε την αυτοπεποίθηση μας;...
Πρόβλημα στη σχέση: Τι να κάνεις όταν ο άλλος απομακρύνεται;
Δεν επικοινωνούμε με τον σύντροφό μου....