Ντροπαλό παιδί: Πώς μπορεί να γίνει πιο κοινωνικό;

29 Ιουλίου 2015
Eιρήνη, 12 ετών ρωτά
Αναγνώστριά μας ρωτά:
Γεια σας Είμαι 12 χρονών και θα πάω δευτέρα γυμνασίου πρόσφατα κατάλαβα ότι έχω κοινωνική φοβία Είμαι καλή μαθήτρια και συνήθως ξέρω τις απαντήσεις αλλά ποτέ δεν σηκώνω το χέρι μου φοβάμαι μήπως πω κάτι λάθος Όταν είμαι 100 σίγουρη θα σηκώσω το χέρι μου αφού έχω πει από μέσα μου πολλές φορές αυτό που θέλω να πω Όταν σηκώνομαι στον πίνακα ή παρουσιάζω κάτι στην τάξη κοκκινίζω και ιδρώνω Όταν μου μιλάνε άλλα παιδιά αρχίζουν να ιδρώνουν οι παλάμες μου κοκκινίζω επίσης μιλάω σαν ρομπότ δεν κάνω πλάκα όταν μου μιλάνε παιδιά που δεν ξέρω και ειδικότερα παιδιά του άλλου φύλου Γενικά αν ξέρω ότι θα πω μάθημα ή θα σηκωθώ στην τάξη θέλω τουαλέτα Δεν μου αρέσουν καθόλου τα διαλείμματα ή τα κενά και δεν κατεβαίνω στο προαύλιο προτιμώ να κάθομαι μόνη μου πάνω στην τάξη φοβάμαι αν θα με κρίνουν τα παιδιά αν είμαι στο προαύλιο Το χειρότερο από όλα είναι η γυμναστική πριν αρχίσει η γυμναστική ΠΑΝΤΑ θέλω τουαλέτα και τρέμουν τα χέρια μου και τα πόδια μου Φοβάμαι αν η καθηγήτρια βάλει κάτι δύσκολο που εγώ δεν μπορώ να το κάνω και με κοροιδεύουν τα άλλα παιδιά Ντρέπομαι πάρα πολύ τα άλλα παιδιά και δυσκολεύομαι να κάνω φίλους Επιπρόσθετα τρώω τα νύχια δεν ξέρω αν αυτό έχει σχέση Δεν μου αρέσει να βγαίνω έξω φοβάμαι μήπως με κρίνουν οι άλλοι δεν πηγαίνω στα πάρτι ή κάπου δημόσια που υπάρχει κόσμος αν μου πουν τα παιδιά να έρθω μαζί τους σε βόλτα δεν πηγαίνω ποτέ δεν μπορώ ούτε στον φούρνο να πάω νιώθω πολύ άβολα μπροστά σε άλλα άτομα Επίσης δεν μπορώ να φάω ή να πιο κάτι δημόσια νιώθω πολύ άβολα Τι μπορώ να κάνω για να γίνω πιο κοινωνική  

Στο ερώτημά σoυ απαντά ο ψυχολόγος Νίκος Βαμβακάρης 

Αγαπητή Μαρία, τα συμπτώματα τα οποία περιγράφεις έχουν όντως  να κάνουν με την κοινωνική φοβία και είναι σημαντικό ότι ήδη έχεις αναγνωρίσει τα σημεία στα οποία δυσκολεύεσαι. Αυτές οι κοινωνικό- συναισθηματικές μεταβολές που βιώνεις  είναι μία καλή ευκαιρία για να καταλάβεις τον εαυτό σου καλύτερα και με το σωστό χειρισμό να αποκτήσεις περισσότερη αυτοπεποίθηση. Ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να θυμάσαι, είναι ότι η διαταραχή της κοινωνικής φοβίας θα σε στρέψει προς την αποφυγή καταστάσεων που σε φέρνανε σε δύσκολη θέση, Αυτή είναι μία μεγάλη παγίδα διότι αρχικά με την αποφυγή κερδίζεις μείωση του άγχους όμως σιγά-σιγά απομακρύνεσαι απ' τις κοινωνικές καταστάσεις κλείνεσαι ολοένα και περισσότερο στον εαυτό σου κι έτσι μεγαλώνεις το πρόβλημα. Η προτεινόμενη θεραπεία για το πρόβλημα σου είναι γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία διότι ο θεραπευτής σε βοηθάει σε σταδιακή έκθεση σε μαθαίνει να  αναγνωρίζεις τις σκέψεις σου και με τον καιρό να επανακτήσεις τη χαμένη αυτοπεποίθησή σου.
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Τριμερής Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ
Τα νέα της ημέρας
13:47 Τριμερής Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ