Κρίση πανικού: Ταχυπαλμία, ζαλάδα και άλλα συμπτώματα

25 Σεπτεμβρίου 2015
Μανώλης, αναγνώστης του boro.gr ρωτά

Πριν απο 3 μήνες περίπου και ενω ήμουν πάνω στον διάδρομο στο γυμναστήριο αισθάνθηκα στην αρχή μια μικρή δυσφορία η οποία μεγάλωσε και συνοδεύτηκε απο ζαλάδα και ταχυπαλμία. Θυμάμαι δεν μπορούσα ούτε να περπατήσω αφού αισθανόμουν και τα πόδια μου να μην με βαστάνε. Μετα απο μια εβδομάδα και ενώ βρισκόμουν στο γραφείο και δούλευα ξαφνικά με έπιασε η ίδια δυσφορία με τάση λυποθυμίας χωρίς ταχυπαλμία αυτη την φορα αλλά με απίστευτη δύσπνοια

Μαζί με την γυναίκα μου ο συνάδελφος μου στο γραφείο με πήγαν σε εναν καρδιολόγο που είναι κοντά στο γραφείο υποβασταζόμενο μιας και ένοιωθα πάλι να μην με βαστάνε τα πόδια μου Αφού με εξέτασε πλήρως δεν διάγνωσε κανένα ιατρικό θέμα καρδιάς και απλά μου συνέστησε να κόψω το κάπνισμα και να παίρνω ένα XANAX των 025 mg κάθε πρωί

αλήθεια είναι και για αυτό ζητάω την βοήθεια σας ότι απο τότε έχει αλλάξει η ζωή μου ολη Σε καθημερινή βάση νοιώθω χάλια έχοντας άλλοτε δύσπνοια άλλοτε ζαλάδες άλλοτε ναυτία και αστάθεια και μόνιμα να περνάνε άσχημες σκέψεις οτι θα πάθω κάτι Μόνη διέξοδος δυστυχώς όποτε πιω μια με δύο μπύρες ακόμα και πρωί Τότε αισθάνομαι πολύ καλύτερα και πολύ σίγουρος και πίνω μετα και καφέ μιας και διαφορετικά τον αποφεύγω φοβούμενος ότι θα μου προκαλέσει πρόβλημα. Σας παρακαλώ βοηθήστε με Δεν ήμουν έτσι εγω Ειλικρινά δεν μπορω να κατανοήσω τον ίδιο μου τον ευατό Σας παρακαλώ

Στο ερώτημά σας απαντά ο ψυχολόγος Πάνος Μυλωνάς. 

Πάνος Μυλωνάς

Αγαπητέ αναγνώστη,

Περιγράφετε ότι εδώ και αρκετό διάστημα βιώνετε άσχημα σωματικά συμπτώματα σε καθημερινή βάση – δυσφορία, ναυτία και δύσπνοια. Επίσης ανησυχείτε όλη την ώρα μήπως πάθετε κάτι και νιώθετε ότι δεν είστε πια ο εαυτός σας. Σας εξέτασε γιατρός, δε διάγνωσε κάποιο ιατρικό θέμα και σας χορήγησε ένα αγχολυτικό φάρμακο. Αναρωτιέμαι αν οι τακτικές δυσάρεστες σωματικές επιπτώσεις  που περιγράφετε έχουν ψυχολογική βάση. Αναρωτιέμαι αν επίσης βιώνετε καθημερινό άγχος, και ίσως κρίσεις πανικού.

Δε μπορώ να ξέρω με σιγουριά τι σας συμβαίνει και είναι καλό σε θέματα υγίειας να μην κάνουμε εικασίες. Το θέμα είναι σοβαρό και δεν κάνατε καλά που δεν απευθυνθήκατε ξανά  σε έναν ειδικό, πρώτα στο γιατρό που σας εξέτασε αρχικά. Σας χορήγησε μια φαρμακευτική αγωγή που δεν είχε αποτέλεσμα μέχρι τώρα, συνεχίζετε να βιώνετε τα ίδια συμπτώματα. Σε μεγάλο βαθμό έχει επηρεαστεί η ικανότητά σας να ζήσετε τη ζωή σας με τον τρόπο που θέλετε. Ο γιατρός θα σας εξετάσει και θα σας συμβουλέψει. Μπορεί να χρειαστεί να αλλάξει η δοσολογία ή μπορει να νιώθετε παρενέργειες από τα χάπια. Αφού μιλήσετε με το γιατρό ίσως θα σας παραπέμψει σε ένα ψυχολόγο ή ψυχοθεραπευτή. Ένας ειδικός θα σας κατευθύνει αφού πάρει ένα ιστορικό και ακούσει τις λεπτομέρειες και τις συνθήκες της καθημερινότητας σας. Θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε τις αιτίες του άγχους σας, και να βρείτε μαζί στρατηγικές για να το διαχειριστείτε. Αυτές οι συνεδρίες μπορεί να γίνουν σε συνδυασμό με τη φαρμακευτική αγωγή.



ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ