Το μυστικό για να διατηρείς τα κιλά που θέλεις

28 Σεπτεμβρίου 2015

Για να πούμε ότι μια προσπάθεια απώλειας βάρους είναι απόλυτα επιτυχημένη, θα πρέπει τα κιλά που έχασε κάποιος να τα διατηρήσει και μετά, στο υπόλοιπο της ζωής του. Αυτό είναι ένα πρωτεύον ζήτημα, όμως δυστυχώς λίγοι τα καταφέρνουν. Έτσι, καταλήγουν να ταλαιπωρούν συνεχώς τον οργανισμό τους με δίαιτες που πολλές φορές είναι και εξαντλητικές. Δυστυχώς, αυτό συμβαίνει γιατί γυρίζουν στις παλιές τους συνήθειες και δεν κάνουν την υγιεινή διατροφή και την άσκηση τρόπο ζωής. Σε αυτό βέβαια συντελούν και ψυχολογικοί παράγοντες, όπως θα αναλύσουμε και παρακάτω.

Στη μακροχρόνια διατήρηση του βάρους φαίνεται να παίζουν ρόλο αρκετοί παράγοντες, εκ των οποίων οι πιο σημαντικοί έχει φανεί από έρευνες ότι είναι οι εξής:

  • Καλό πρωινό: Το πρωινό, όπως έχουμε πει και σε άλλο άρθρο μας «Κατανάλωση πρωινού και σωματικό βάρος» (http://www.mednutrition.gr/katanalwsi-prwinoy-kai-swmatiko-baros) σχετίζεται αντίστροφα με το Δείκτη Μάζας Σώματος. Αυτό σημαίνει ότι τα άτομα που καταναλώνουν πρωινό κάθε μέρα τείνουν να έχουν χαμηλότερο σωματικό βάρος. Σε αυτό βοηθάει και το γεγονός ότι ένα πλήρες πρωινό μας βοηθά να ξεκινήσουμε τη μέρα μας με ενέργεια και να μην πεινάμε πολύ μετά
  • Αυτοπαρακολούθηση του σωματικού βάρους: Από μελέτες έχει φανεί ότι το τακτικό ζύγισμα (1-2 φορές/ βδομάδα) βοηθά στον έλεγχο και στη διατήρηση του βάρους. Μη φοβάστε λοιπόν τη ζυγαριά. Αν βλέπετε λίγο το βάρος να αυξάνει, κάνετε προσπάθεια έγκαιρα να το επαναφέρετε. Μην πάτε όμως στο άλλο άκρο και ζυγίζεστε κάθε μέρα. Μία με δύο φορές την εβδομάδα είναι αρκετές.
  • Κατανάλωση φρούτων και λαχανικών: Η υιοθέτηση ενός υγιεινού μοντέλου διατροφής με την ενσωμάτωση των φρούτων και λαχανικών καθημερινά μέσα σε αυτή έχει φανεί ότι παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Τα φρούτα και λαχανικά εξάλλου μας χορταίνουν, παρέχοντάς μας φυτικές ίνες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού και του εντέρου.
  • Φυσική Δραστηριότητα: Πολύ βασική είναι η άσκηση, ακόμη και το απλό περπάτημα, για να διατηρήσει κάποιος ένα υγιές βάρος. Παράλληλα με την καύση θερμίδων, βοηθά και στη διατήρηση και αύξηση της μυϊκής μάζας που όσο περνάνε τα χρόνια φθίνει. Αυτό σημαίνει καλύτερο μεταβολισμό και ένα πιο υγιές σώμα.
  • Ψυχολογικοί παράγοντες: Τα άτομα με συναισθηματική υπερφαγία, εκείνοι δηλαδή που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες φαγητού από στενοχώρια, άγχος ή κούραση, έχει φανεί ότι επανακτούν το βάρος που έχουν χάσει πιο εύκολα. Αυτά τα άτομα πρέπει να προσπαθήσουν να αποκτήσουν δεξιότητες επίλυσης των προβλημάτων τους και να αλλάξουν τον τρόπο σκέψης τους απέναντι στο φαγητό, ίσως με τη βοήθεια και τη στήριξη κάποιου ειδικού.
  • Αντίσταση στην ινσουλίνη: Άτομα με αντίσταση στην ινσουλίνη, όπως είναι οι γυναίκες με σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών και τα άτομα με μεταβολικό σύνδρομο, αντιμετωπίζουν μεγαλύτερη δυσκολία στο να διατηρήσουν το βάρος τους στα επιθυμητά επίπεδα. Η τακτική φυσική δραστηριότητα είναι απαραίτητη εδώ για να βελτιωθεί η ευαισθησία στην ινσουλίνη και να διατηρηθεί ένα υγιές βάρος.

Αν ακολουθήσετε λοιπόν συνδυαστικά τα περισσότερα από τα παραπάνω, θα μπορέσετε να διατηρήσετε τα κιλά σας πιο εύκολα και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

mednutrition

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ