Διακοπή εγκυμοσύνης με φάρμακα - 'Ολα όσα πρέπει να ξέρεις

29 Σεπτεμβρίου 2015
Λέλα, 34 ετών ρωτά

ΕΡΩΤΗΜΑ
Καλησπέρα. Στις 8 Αυγούστου προχώρησα στη διαδικασία της έκτρωσης. Ο γιατρος με χάπια έκανε το έμβρυο να βγει απο μέσα μου μόνο του και μέτα με καθάρισε. Εκτοτε είχα δύο περιόδους 1/9 που κράτησε 3 μερες και 17/9 που κράτησε 6 μέρες. Μπορώ να ξεκινήσω τις προσπάθειες για νέα εγκυμοσύνη ή είναι επικίνδυνο για το έμβρυο; Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Στο ερώτημα απάντησε ο Παναγιώτης Χριστόπουλος, Μαιευτήρας Χειρουργός Γυναικολόγος

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αγαπητή φίλη,

Η διαδικασία της διακοπής εγκυμοσύνης με φάρμακα έχει (σε σχετικά μεγάλο ποσοστό) τον κίνδυνο να αποβληθεί μόνο τμήμα του κυήματος και να χρειαστεί και πάλι απόξεση.

Επίσης, είναι αρκετά συχνό να εμφανιστεί αιμορραγία για αρκετές ημέρες, λόγω των φαρμάκων, που κρύβει κινδύνους για τη γυναίκα.

Αυτοί είναι και οι λόγοι που η διακοπή κύησης με φάρμακα δεν έχει βρει ένθερμη ανταπόκριση, αφού σχεδόν όλες οι γυναίκες προτιμούν να προχωρήσουν άμεσα σε επεμβατική διακοπή και να απαλλαγούν οριστικά και άμεσα από μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη, παρά να διακινδυνεύουν να έχουν τις επιπλοκές που προαναφέραμε.

Από τη στιγμή που έχει ομαλοποιηθεί η περίοδος σας και ο κύκλος σας, μπορείτε να ξεκινήσετε άμεσα προσπάθειες για νέα κύηση.

Φιλικά,

Παναγιώτης Χριστόπουλος MD, MSc, PhD, IFEPAG

Μαιευτήρας Χειρουργός Γυναικολόγος

Ειδικός Γυναικολόγος Παίδων Εφήβων

Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών

Συντονιστής Παιδογυναικολόγων Ευρώπης

Director European Association Paediatric–Adolescent Gynaecology

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ