Εποχική τριχόπτωση: Ποια συμπληρώματα διατροφής βοηθούν;

1 Οκτωβρίου 2015

Γράφει η Ήβη Παπαϊωάννου, MS, RDN, Σύμβουλος Διατροφής της Power Health

Για να κατανοήσετε καλύτερα τον τρόπο που βοηθούν τα συμπληρώματα διατροφής είναι σημαντικό να ξέρετε πως εποχική χαρακτηρίζεται η τριχόπτωση κατά την οποία χάνει κανείς περισσότερες από 50 με 100 τρίχες την ημέρα. Παρατηρείται την άνοιξη αλλά κυρίως το φθινόπωρο και πιθανά οφείλεται σε ορμονικές διακυμάνσεις στο ανθρώπινο σώμα.

Τα μαλλιά έχουν τη ρίζα τους στους θύλακες, τα μικροσκοπικά εργοστάσια που θρέφουν τις τρίχες με συστατικά της διατροφής. Τα εργοστάσια αυτά δουλεύουν άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο για να προσφέρουν στις τρίχες τη δομή τους. Το διάστημα εποχικής απώλειας των μαλλιών συμπίπτει με την λιγότερο παραγωγική περίοδο για τους θύλακες.

Σε περιόδους τριχόπτωσης το σημαντικότερο ρόλο παίζει η πρόληψη και εάν αναρωτιέστε πως μπορεί αυτό να συμβεί, σκεφτείτε τα συστατικά της διατροφής σας σαν «εσωτερικό καλλυντικό» που προφέρει στους θύλακες την πρώτη ύλη για να τροφοδοτήσουν τα μαλλιά.

  • Δομή: Εξαρτάται από τις πρωτεΐνες της τροφής, και κυρίως από αμινοξέα όπως η μεθειονίνη, η κυστεΐνη και η λυσίνη που περιέχουν θείο και συμβάλλουν στην παραγωγή κερατίνης. Θείο δίνει και το συστατικό MSM, των τροφίμων ζωικής προέλευσης.
  • Χρώμα: Λάμψη στα μαλλιά δεν δίνουν μόνο τα ειδικά σαμπουάν, αλλά και  φυσικές λύσεις που είναι o χαλκός των σιτηρών, ο ψευδάργυρος στα οστρακοειδή και τα ωμέγα 3 στα λιπαρά ψάρια.
  • Ελαστικότητα: Καθορίζεται από το κολλαγόνο, τη μακριά και ελαστική αλυσίδα πρωτεΐνης που συνθέτει τις ίνες της κάθε τρίχας. Η βιταμίνη C, ο χαλκός και το πυρίτιο ενισχύουν την παραγωγή κολλαγόνου.
  • Πυκνότητα: Έλλειψη βιταμινών Β (φολικό οξύ, βιοτίνη, Β12) και σιδήρου μπορεί να αραιώσει τα μαλλιά σας.

Η φύση δεν μπορεί να κάνει λάθος, άρα δεν έχετε παρά να την εμπιστευτείτε!

Διαβάστε περισσότερα από την 1η Ακαδημία Βιταμινών στην Ελλάδα

References:

1.  Randall VA1, Ebling FJ. Seasonal changes in human hair growth. Br J Dermatol. 1991 Feb;124(2):146-51.

2. Goldberg LJ1, Lenzy Y. Nutrition and hair. Clin Dermatol. 2010 Jul-Aug;28(4):412-9.

3. Finner AM. Nutrition and hair: deficiencies and supplements. Dermatol Clin. 2013 Jan;31(1):167-72.

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Γιατί δε φεύγουμε από σχέσεις που μας κάνουν κακό
Καλησπερα σας ειμαι 25 χρονων και εχω μια...
Σχέση: Όταν ο άνδρας δε θέλει να είστε συνέχεια μαζί
Καλησπερα σας ονομαζομαι εφη και ειμαι 33...