Παιδικός σταθμός: Όταν το παιδί αρνείται να φύγει από το σπίτι

1 Οκτωβρίου 2015

Για πρώτη φορά στον παιδικό σταθμό

Ο πρώτος σχολικός αποχωρισμός είναι ιδιαίτερα δύσκολος τόσο για τα παιδιά όσο και για τους γονείς. Συχνά οι γονείς σκέφτονται και αναρωτιούνται…

«Έχουν περάσει τρεις βδομάδες και ακόμη ο 3χρονος γιος μου κλαίει σπαρακτικά όταν τον αποχαιρετώ στην είσοδο του σχολείου»...

«Πότε θα σταματήσει ο εφιάλτης του πρωινού ντυσίματος/ρουτίνας;»

 «Η Μυρτώ επιστρέφει σπίτι και αρνείται να δώσει οποιαδήποτε πληροφορία για τη μέρα της στον παιδικό σταθμό»

 «Αναρωτιέμαι πότε η κόρη μου θα μου πει ότι έχει μια φίλη.... από τη δασκάλα της ακούω κάθε μεσημέρι ότι η Άννα προτίμησε για ακόμη μια μέρα να παίζει μόνη της»

«Θα της αρέσει το σχολείο; Πώς θα νοιώσει όταν φύγω; Θα με ενημερώσουν οι δασκάλες; Πώς θα τα καταφέρει χωρίς εμάς; Είναι μόλις 2 ετών....»

 «Βλέπω το σχολικό να απομακρύνεται και δεν μπορώ να συγκρατήσω τα δάκρυά μου. Αναρωτιέμαι αν ηρέμησε η Αννούλα και μετρώ τα λεπτά για να τηλεφωνήσω στο σχολείο και να μάθω ότι παίζει με τους συμμαθητές της»....

 «Ο Γιάννης επιστρέφει με το ταπεράκι του γεμάτο, όπως ακριβώς του το έδωσα το πρωί»...

Κάθε παιδί είναι μοναδικό και χρειάζεται διαφορετικό χρόνο προκειμένου να προσαρμοστεί σε  ένα νέο περιβάλλον που διαφέρει από τη θαλπωρή της οικογένειας. Πρόκειται για μια σημαντική αλλαγή στη ζωή του νηπίου  καθώς καλείται να αντιμετωπίσει την εμπλοκή με συνομηλίκους, την  αποδοχή της νηπιαγωγού και γενικότερα των νέων προσώπων που εμπλέκονται στη φροντίδα του.

Δεδομένων αυτών των αλλαγών κάθε παιδί αντιδρά διαφορετικά. Κάποια νήπια παρουσιάζουν παροδικές διαταραχές στον ύπνο και στη λήψη τροφής. Κάποια άλλα έχουν επιθετική συμπεριφορά ή διατηρούν μια αρνητική στάση.

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί μας;

Είναι σημαντικό για τους γονείς να είναι υπομονετικοί και να συζητούν με τα παιδιά το κομμάτι που τα δυσκολεύει προτείνοντας λύσεις για να είναι προετοιμασμένα την επόμενη φορά που θα αντιμετωπίσουν την ίδια δυσκολία.

Ακόμη, τα παιδιά θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η δασκάλα είναι το πρόσωπο αναφοράς για οτιδήποτε τα προβληματίζει στο σχολικό περιβάλλον. Η σταθερότητα από την πλευρά των γονέων αποτελεί λέξη κλειδί καθώς η στάση τους βοηθά τα παιδιά να προχωρήσουν στα νέα δεδομένα.

  Tip: Η συχνή επικοινωνία γονέων-νηπιαγωγού!

«Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση μπορείτε να καλέσετε στην «Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056» ή ηλεκτρονικά στην διεύθυνση sos1056@hamogelo.gr, ώστε να συζητήσετε με ψυχολόγο όλα αυτά που μπορεί να σας απασχολούν σε σχέση με το παιδί σας».

* Το άρθρο επιμελήθηκε η ομάδα ψυχολόγων του οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού»

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ