15 μικρά πράγματα που θα σου φτιάξουν τη διάθεση

5 Οκτωβρίου 2015
Αλλάξτε την καθημερινή σας ρουτίνα και αλλάξτε τη διάθεσή σας!  Πιθανότατα η καθημερινότητά σας είναι μια ρουτίνα, ξέρετε τι να περιμένετε και λειτουργείτε με τον αυτόματο πιλότο.  Αυτό έχει τα καλά του, γιατί έτσι κάνετε γρήγορα και δε χρειάζεται να καθυστερείτε για να πάρετε αποφάσεις.  Το μειονέκτημα είναι ότι η ζωή έτσι γίνεται βαρετή, επίπεδη και η διάθεση ουδέτερη.  Αλλάζοντας λίγο τη ρουτίνα σας θα αλλάξετε πολύ τη διάθεσή σας!

Γράφει για το www.boro.gr η  Δρ Λίζα Βάρβογλη, Ph.D Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια (greekpsychologypages.blogspot.gr).

 
  1. Τηλεφωνήστε στη φίλη σας αντί να της στείλετε γραπτό μήνυμα
 
Ναι, ξέρω, τρέχετε και δε φτάνετε…  Όμως, βρίσκοντας έστω και λίγα λεπτά να μιλήσετε στο τηλέφωνο με ένα αγαπητό σας  πρόσωπο, ειδικά κάποιο που έχετε να δείτε καιρό, είναι τροφή για την ψυχή και τη σχέση σας.  Ακούστε τη φωνή μιας φίλης ή φίλου που αγαπάτε αλλά δε βλέπετε συχνά, πείτε τα νέα σας, γελάστε μαζί, συνεχίστε την κουβέντα από εκεί που την αφήσατε την τελευταία φορά και θα δείτε τη διάθεσή σας να βελτιώνετε θεαματικά!
 
2. Ξυπνήστε νωρίς και βγείτε για περπάτημα ή τρέξιμο
 
Αν είστε σαν κι εμένα, πιθανόν το πρωινό ξύπνημα δεν είναι ο καλύτερος σας φίλος!  Σας διαβεβαιώνω όμως, ότι όσες φορές έχω βγει για περπάτημα έξω νωρίς το πρωί, η διάθεσή μου ήταν υπέροχη.  Ο λόγος; Με την άσκηση εκλύονται ενδορφίνες και ντοπαμίνη, που ‘φτιάχνουν’ τον εγκέφαλο και δημιουργούν θετικό συναίσθημα.
 
3. Προσφέρετε εθελοντικά βοήθεια
 
Σε αυτό τον κόσμο δεν υπάρχουμε μόνο εμείς, υπάρχουν και οι άλλοι!  Δοκιμάστε να δώσετε εθελοντικά τη βοήθειά σας σε κάτι που είναι σημαντικό για εσάς: σε ένα καταφύγιο ζώων, σε μία οργάνωση για άπορα παιδιά, στο σχολείο του παιδιού σας…  Προσφέροντας χωρίς να περιμένετε κάτι σε αντάλλαγμα θα σας βοηθήσει να αισθανθείτε όμορφα.  
 
4. Βρείτε την άσκηση που σας ταιριάζει
 
Ξεκινώντας από το απλό, καθημερινό περπάτημα (ναι, σας διαβεβαιώνω ότι από το τίποτα και την καθιστική ζωή είναι κάτι) πειραματιστείτε με κίνηση και άσκηση που σας ταιριάζει: κλασικό γυμναστήριο για βαράκια και αερόβια άσκηση, αλλά και χορός, πολεμικές τέχνες, κολύμβηση, ποδήλατο, γιόγκα ή πιλάτες…  Η λίστα είναι δική σας να την εξερευνήστε και σας διαβεβαιώνω ότι βάζοντας άσκηση και κίνηση στην καθημερινότητά σας θα ανέβει η ευεξία σας (και θα πέσουν τα κιλά σας).
 
5. Μάθετε να ζητάτε βοήθεια όταν τη χρειάζεστε
 
Για πολλούς ανθρώπους είναι θέμα περηφάνιας να μη ζητήσουν βοήθεια όταν έχουν ανάγκη, όταν δε ξέρουν, όταν χαθούν, όταν πελαγώσουν… Ζητήστε βοήθεια όταν το χρειάζεστε και θα εκπλαγείτε με τα αποτελέσματα.
 
6. Βγείτε για καφέ με κάποιον που δεν τον ξέρετε πολύ καλά
 
Μια νέα γνωριμία, ένα άτομο που σας σύστησαν οι φίλοι σας, ένας συνάδελφος στη δουλειά… Τολμήστε!  Βγείτε για έναν καφέ με άτομα τα οποία δε γνωρίζετε καλά και ενδιαφερθείτε.  Ανακαλύψτε τους άλλους αλλά και τον εαυτό σας μέσα από νέες γνωριμίες.  Μπορεί να γίνουν ερωτικές ή να μείνουν φιλικές οι νέες γνωριμίες, είτε έτσι είτε αλλιώς, το κέρδος θα είναι δικό σας!
 
7. Βάλτε μια δόση ειλικρίνειας στη ζωή σας
 
Καταρχήν ξεκινήστε με τον ίδιο σας τον εαυτό: τι ψέματα λέτε στον εαυτό σας, ποιους άλλους κατηγορείτε ότι φταίνε για τα προβλήματά σας, πώς συγκαλύπτετε τα λάθη σας φορτώνοντάς τα σε άλλους;  Με ειλικρίνεια αντικρίστε την πραγματικότητα και αναλάβετε τις ευθύνες σας.  Και μια που μιλάμε για ειλικρίνεια, αφήστε τα κατά συνθήκη ψεύδη και πέστε την αλήθεια με ωραίο τρόπο στα οικεία σας πρόσωπα.
 
8. Η ηρεμία της σιωπής
 
Φασαρία, φωνές, τηλεόραση, τα παιδιά που τσακώνονται, οι συνάδελφοι στη δουλειά, εντολές, κορναρίσματα, σειρήνες συναγερμοί, οικιακές συσκευές, το τηλέφωνο που χτυπάει….  Κάντε ένα διάλειμμα από όλο το θόρυβο και κάντε μια βουτιά στο χώρο της σιωπής.  Με βαθιές ανάσες επικεντρωθείτε στον εαυτό σας, χωρίς ήχους, χωρίς περισπασμούς, χωρίς σκέψεις, χωρίς τίποτα πέρα από τη σιωπή.  Απολαύστε αυτή την εσωτερική ηρεμία.
 
9. Κάντε μια πράξη καλοσύνης σε έναν άγνωστο
 
Αγοράστε λουλούδια από τον πλανόδιο ανθοπώλη ή ημερολόγιο με συνταγές από τα παιδιά που μαζεύουν χρήματα για την πενταήμερή τους, ή αγοράστε και προσφέρετε μια τυρόπιτα σε κάποιον που ζητιανεύει.  Μέσα από την καλοσύνη έρχεστε σε επαφή με την ομορφιά της ψυχής σας και ξαναβρίσκετε την ομορφιά της ζωής σας.
 
10. Μάθετε να ζητάτε συγγνώμη…
 
…από τους σημαντικούς για εσάς ανθρώπους και για σημαντικούς λόγους.  Μην αφήσετε ζεστές, δυνατές σχέσεις να καταστραφούν μόνο και μόνο επειδή σας εμπόδισε η περηφάνιά σας.  Ζητήστε από καρδιάς συγγνώμη και συμφιλιωθείτε.
 
11. Πώς φαντάζομαι τον εαυτό μου στο μέλλον;
 
Πάρτε χαρτί και μολύβι και σημειώστε!  Κάντε σχέδια, για τα επόμενα 2 ή 5 χρόνια από τώρα!  Πώς βλέπετε τον εαυτό σας; Τι θέλετε να καταφέρετε;  Ποιοι είναι οι στόχοι σας;  Καταγράψτε τους, είναι το πρώτο βήμα για να τους εκπληρώσετε!
 
12. Νέες διαδρομές
 
Το εννοώ, κυριολεκτικά!  Πάρτε διαφορετικό δρόμο για τη δουλειά σας!  Δοκιμάστε να κάνετε ένα μέρος της διαδρομής με τα πόδια, ή κάντε ποδήλατο.  Αλλάξτε μια συνήθειά σας, πχ αγοράστε καφέ από το δρόμο αντί να παραγγείλετε στο γραφείο.  Κάνοντας τα γνωστά πράγματα με διαφορετικό τρόπο, δίνετε στον εαυτό σας πολύτιμο χρόνο αλλά και μια νέα οπτική γωνία, εφόσον βγαίνετε από τον αυτόματο πιλότο.  Αυτό όμως ισχύει και για άλλους τομείς της σκέψης σας, οπότε σε αυτή τη φάση μπορείτε να σκεφτείτε κάτι που σας απασχολεί και τις πιθανές λύσεις του.
 
13. Βγείτε με αληθινούς φίλους
 
Η συχνότερη δικαιολογία για το σχόλιο «χαθήκαμε» είναι «έτρεχα».  Αλλά είναι δικαιολογία!  Στην πραγματικότητα δεν οργανώσατε σωστά το χρόνο σας, δεν κάνατε σχέδια και αφήσατε ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής σας –τις φιλίες σας- στην τύχη του.  Επικεντρωθείτε στο να βρεθείτε με φίλους, έστω και για λίγο, να μιλήσετε, να περάσετε όμορφα.
 
14. Θετικοί στόχοι αυτοβελτίωσης
 
Μη περιμένετε να χάσετε βάρος, να βρείτε καλύτερη δουλειά, να παντρευτείτε, να χωρίσετε, κλπ, για να νιώσετε καλά!  Ξεκινήστε να είστε μέσα σας όπως επιθυμείτε και βάλτε στόχους για να φτάσετε στον σκοπό σας.  Κάντε μια λίστα με το τι θέλετε να αλλάξετε στον εαυτό σας και κάντε το πρώτο μικρό βήμα!
 
15. Αφήστε κατά μέρος τα αρνητικά συναισθήματα
 
Θυμός, εκνευρισμός, πίκρα, ζήλεια, γινάτι, λύπη, αυτολύπηση, όλα αυτά τα αρνητικά συναισθήματα σας χρησιμεύουν σε κάτι;  Όχι!!! Απλώς αποτελούν τροχοπέδη στην καλή ψυχολογική διάθεσή σας και στην πορεία και εξέλιξή σας στη ζωή.  Αφήστε τα λοιπόν κατά μέρος και συνεχίστε!
 
 
 
 
 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Τα Ζώδια σήμερα
Αστρολογία
14:29 Τα Ζώδια σήμερα