Δέκα μήνες φυλάκιση για την Espresso επειδή ψευδώς έγραψε ότι ο Βαξεβάνης είχε πάρει 1,5 εκατ. ευρώ από την ΕΡΤ

7 Οκτωβρίου 2015

Σε 10 μήνες φυλάκιση καταδικάστηκαν πρωτόδικα ο εκδότης της εφημερίδας Espresso Γιάννης Φιλιππάκης και οι δημοσιογράφοι Ευάγγελος Ιωάννου και Κατερίνα Μαθιουδάκη γιατί στις 14 Μαΐου 2013 είχαν γράψει ψευδώς σε πρωτοσέλιδο της Espresso ότι ο Κώστας Βαξεβάνης είχε εισπράξει από την ΕΡΤ το ποσό του 1,5 εκατομμυρίου ευρώ για την εκπομπή του "Το Κουτί της Πανδώρας".

Η υπόθεση είχε ξεκινήσει μετά την αποκάλυψη της λίστας Λαγκάρντ, όταν συστάθηκε Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για το θέμα και στην οποία συμμετείχε ο Άδωνις Γεωργιάδης. Τότε ο Κώστας Βαξεβάνης είχε ζητήσει από την Επιτροπή την εξαίρεση του εν λογω βουλευτή, εξηγώντας πως ο Άδωνις Γεωργιάδης δεν μπορούσε να είναι ανακριτής καθώς μέσα στη λίστα υπήρχε καρτέλα με το όνομα της συζύγου του, Ευγενίας Μανωλίδου. 

Μετά την εξέλιξη αυτή, ο Άδωνις Γεωργιάδης ξεκίνησε να μιλά για υπέρογκο κόστος της εκπομπής του Κώστα Βαξεβάνη στην ΕΡΤ και χρησιμοποιώντας τη βουλευτική του ιδιότητα, κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή στην οποία υπαινισσόταν πως ο Βαξεβάνης είχε εισπράξει από την ΕΡΤ το ποσό του 1,5 εκατ. ευρώ.

Απαντώντας στην ερώτηση ο τότε αρμόδιος για θέματα Τύπου υπουργός Σίμος Κεδίκογλου, διαβίβασε έγγραφα της ΕΡΤ από τα οποία φαινόταν πως ο Κώστας Βαξεβάνης δεν είχε σχέση με την παραγωγή της εκπομπής και φυσικά δεν είχε εισπράξει ποτέ τέτοιο ποσό από την ΕΡΤ.

Ένα μήνα περίπου μετά η εφημερίδα Espresso σε πρωτοσέλιδο δημοσίευμα, αφού αναφέρθηκε σε θέματα της προσωπικής ζωής του Κώστα Βαξεβάνη, έγραψε: "1.500.000 € ευρώ πήρε από την ΕΡΤ (για 3 χρόνια συνεργασίας) για το "Κουτί της Πανδώρας" ο γνωστός δημοσιογράφος".

Με το δημοσίευμα αυτό η εφημερίδα ουσιαστικά μετέτρεψε τη διάψευση των ισχυρισμών του Άδωνι Γεωργιάδη (ο οποίος καλυπτόταν από τη βουλευτική ασυλία) περί αμοιβής 1,5 εκατ. ευρώ του Βαξεβάνη από την ΕΡΤ, σε βεβαιότητα. 

Την επόμενη κιόλας ημέρα, ο δημοσιογράφος ζήτησε από την εφημερίδα να αποκαταστήσει την αλήθεια και να εξηγήσει στο αναγνωστικό κοινό ότι ουδέποτε έλαβε αυτό το ποσό, αντιθέτως για τρία χρόνια έλαβε αμοιβές που ανέρχονταν σε περίπου 100.000 ευρώ.

Η "Espresso" δεν αποκατέστησε την αλήθεια κι έτσι ο Κώστας Βαξεβάνης προχώρησε σε μήνυση εναντίον του εκδότη, του διευθυντή σύνταξης και της αρχισυντάκτριας της εφημερίδας. 

Μετά από αναβολές, η δίκη έγινε σήμερα Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015 και το δικαστήριο αποφάσισε πως η "Espresso" είχε με δόλο συκοφαντήσει τον Κώστα Βαξεβάνη ο οποίος ουδέποτε έλαβε από την ΕΡΤ το εν λόγω ποσό και γι' αυτό επέβαλε πρωτόδικα ποινές φυλάκισης 10 μηνών για τον καθε έναν από τους κατηγορούμενους.

koutipandoras.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ