Εσώρουχα - Βασικά λάθη που κάνουν κακό στην υγεία μας

13 Οκτωβρίου 2015

Το είδος εσωρούχου που επιλέγετε να φοράτε, συνδυασμένο με τις καθημερινές σας συνήθειες, μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην υγεία σας «εκεί κάτω».

Λάθος #1: Πολύ στενά εσώρουχα

Τα πολύ στενά εσώρουχα όχι μόνο δεν κολακεύουν το σώμα σας (εκτός κι αν θέλετε να μοιάζετε σαν ρόλο κιμά σε διχτάκι) αλλά μπορούν να προκαλέσουν γδάρσιμο στο δέρμα σας και κολπικούς ερεθισμούς, ειδικά αν έχετε περάσει την εμμηνόπαυση. «Οι γυναίκες που βρίσκονται στην εμμηνόπαυση τείνουν να έχουν αρκετά λεπτούς κολπικούς τοίχους», λέει η Dr. Raquel B. Dardik, αναπληρώτρια καθηγήτρια κλινικής στο Τμήμα Μαιευτικής και Γυναικολογίας στο NYU Langone Medical Center. Από αυτή την άποψη, κάθε εσώρουχο που είναι αρκετά σφιχτό για να τρίβεται στο δέρμα σας μπορεί να οδηγήσει σε ερεθισμό, εξηγεί. «Αν το δέρμα σας δεν ερεθίζεται, τότε όλα καλά -τα σφιχτά εσώρουχα δεν θα σας βλάψουν. Αν όμως έχετε πρόβλημα λόγω της τριβής, τότε πρέπει να τα αποφεύγετε».

Λάθος #2: Εσώρουχα σμίλευσης σώματος

Αν τα σφιχτά εσώρουχα που φοράτε είναι σχεδιασμένα για σμίλευση σώματος, όπως αυτά που καλύπτουν γλουτούς και κοιλιά ή είναι κορσέδες, διατρέχετε σημαντικό κίνδυνο υγείας. «Αν είναι πραγματικά σφιχτά, μπορεί να πάθετε πρόσκρουση νεύρων και να μειωθεί το κυκλοφορικό σας», λέει η Dr. Donnica Moore, ειδική σε θέματα υγείας των γυναικών, η οποία εικάζει πως οι σφιχτοί κορσέδες και μορφοποιητές μπορούν να προκαλέσουν από μούδιασμα μέχρι μυρμήγκιασμα στα άκρα σας. Εκτός αυτού, τα εσώρουχα σμίλευσης σώματος είναι εξαιρετικά δύσκολο να βγουν. «Τα εσώρουχα σμίλευσης σώματος δυσκολεύουν πολύ την επίσκεψη στο μπάνιο, οπότε όταν οι γυναίκες τα φορούν, τείνουν να τα κρατιούνται περισσότερο από όσο πρέπει επειδή σκέφτονται την ταλαιπωρία», εξηγεί η Moore.

Λάθος #3: Συνθετικά υφάσματα και μετάξι

Όσον αφορά στο υλικό, οι ειδικοί συμφωνούν πως έγκειται καθαρά και μόνο στα γούστα του καθενός -αρκεί το ύφασμα του καβάλου να είναι βαμβάκι. 
«Τα περισσότερα από τα εσώρουχα που υπάρχουν στο εμπόριο είναι σχετικά ευάερα», λέει η Dr. Dardik. «Όσο έχουν βαμβακερή επένδυση στο σημείο που ακουμπά ο κόλπος, είστε εντάξει». Αν όμως ψάχνετε για την καλύτερη δυνατή επιλογή εσωρούχου, μείνετε μακριά από συνθετικά υφάσματα και φροντίστε να επιλέγετε το μετάξι μόνο σε ειδικές περιπτώσεις. «Το μετάξι και τα συνθετικά υφάσματα δεν αναπνέουν, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο να παγιδεύεται η υγρασία και να διατηρείται μέσα στην περιοχή, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν βακτηριακές λοιμώξεις», λέει η Dr. Moore.

shutterstock

Λάθος #4: Στρινγκ

Ακόμα κι αν τα στρινγκ συγκαταλέγονται περισσότερο στις προτιμήσεις της κόρης σας και όχι στις δικές σας, να θυμάστε αυτό: Αν έχετε προδιάθεση για βακτηριακές λοιμώξεις, τα στρινγκ θα κάνουν την κατάσταση πολύ χειρότερη. «Τα στρινγκ μπορούν να γίνουν το ιδανικό όχημα μεταφοράς βακτηρίων από το πίσω μέρος στο μπροστά», λέει η Dr. Moore, αναφερόμενη στη μετάδοση του βακτηρίου E.coli από τον πρωκτό στην περιοχή του κόλπου. «Με τα στρινγκ υπάρχει πολλή κίνηση, μπρος και πίσω -δεν μένουν σε ένα σημείο», λέει. Η Dr. Dardik συμφωνεί «Τα στρινγκ εσώρουχα μπορούν να γίνουν πολύ πιο ενοχλητικά, επειδή έχουν μεγαλύτερη επαφή με την περιοχή του κόλπου και του αιδοίου, αυτό όμως δεν σημαίνει πως οι γυναίκες δεν μπορούν να τα φορούν. Απλά πρέπει να βρείτε τον κατάλληλο τύπο για εσάς», λέει. Το οποίο σημαίνει πως, αν σας αρέσει να φοράτε στρινγκ και δεν σας ενοχλούν, τότε κάντε το ελεύθερα. «Το ότι οι γυναίκες γίνονται κάποια στιγμή γιαγιάδες, δεν σημαίνει και πως πρέπει να φορούν “γιαγιαδίστικα” εσώρουχα», προσθέτει.

Λάθος #5: Εσώρουχα το βράδυ

Οι περισσότεροι ειδικοί υποστηρίζουν πως το βράδυ πρέπει να κοιμόμαστε εντελώς γυμνοί -αρκεί να νιώθουμε άνετα με αυτό. «Αν και πρόκειται για κάτι καθαρά προσωπικό, από την άποψη της αναπνοής και του ότι αερίζονται τα πάντα, πρέπει να κοιμάστε χωρίς εσώρουχα», λέει η Dr. Moore. Για τις γυναίκες που βρίσκονται στην εμμηνόπαυση, το να κοιμούνται χωρίς εσώρουχα έχει ακόμα μεγαλύτερη λογική. «Όσο περισσότερα φοράτε, τόσα περισσότερα θα πρέπει να βγάζετε κατά τις νυχτερινές εφιδρώσεις», εξηγεί. Καμία γυναίκα δεν θέλει να μένει με παγωμένα, βρεγμένα εσώρουχα μετά από μια εφίδρωση.

Λάθος #6: Η τακτική «κομάντο» κατά τη διάρκεια της ημέρας

Αν τα εσώρουχα που αναπνέουν είναι καλά, τότε το να μη φοράς καθόλου εσώρουχο είναι η καλύτερη επιλογή, σωστά; Με μία λέξη: όχι. «Το να μην φοράτε εσώρουχο προκαλεί έναν ολόκληρο νέο κύκλο προβλημάτων, κυρίως επειδή τα ρούχα δεν έχουν συνήθως επένδυση», λέει η Dr. Dardik. «Καταρχάς, αν φοράτε παντελόνι, η ραφή μπαίνει ακριβώς στην περιοχή του αιδοίου και θα σας προκαλεί διαρκώς φαγούρα», το οποίο θα ερεθίσει τους ευαίσθητους ιστούς της περιοχής. Έπειτα, η φυσική υγρασία που παράγεται από τον κόλπο δεν έχει που να πάει όταν δεν φοράτε εσώρουχα. «Αν φοράτε φόρεμα ή φούστα, δεν υπάρχει τίποτα εκεί κάτω για να απορροφήσει την υγρασία», προσθέτει. «Και τότε θα ζεσταθείτε και θα ιδρώσετε σε εκείνο το σημείο, το οποίο με τη σειρά του, θα ερεθίσει το δέρμα. Στη θεωρία, η επιλογή “κομάντο” έχει λογική, μέχρι να αρχίσεις να σκέφτεσαι τις λεπτομέρειες».

Λάθος #7: Ιδρωμένα εσώρουχα

Οι γυναίκες και οι άντρες που τείνουν να ιδρώνουν πολύ, πρέπει να αλλάζουν συχνά τα εσώρουχά τους -δύο φορές την ημέρα, δηλαδή, σε αντίθεση με όσους μένουν στεγνοί και αλλάζουν μία φορά. Όσοι γυμνάζονται, από την άλλη, πρέπει να αλλάζουν σε ένα καθαρό και στεγνό εσώρουχο το συντομότερο δυνατό. «Ένα ζεστό, υγρό περιβάλλον είναι το τέλειο σημείο για να αναπτυχθεί μαι λοίμωξη», λέει η Dr. Moore, η οποία προτείνει στους ανθρώπους που ιδρώνουν έντονα να επενδύουν σε εσώρουχα φτιαγμένα από ειδικά, απορροφητικά υλικά και να αποφεύγουν τα βαμβακερά, τα οποία παραμένουν υγρά άπαξ και βραχούν. «Όλα αυτά τα προβλήματα επιτείνονται αν έχετε ακράτεια οποιουδήποτε βαθμού -ακόμα και μια-δυο σταγόνες», λέει η Moore. «Όταν γυμνάζεστε μπορείτε να φοράτε ένα σερβιετάκι. Έτσι, αν δεν έχετε τρόπο να αλλάξετε αμέσως εσώρουχο, μπορείτε τουλάχιστον να βγάλετε το σερβιετάκι».

getty images

Λάθος #8: Μη-υποαλλεργικά απορρυπαντικά

Έχετε ανεξήγητη φαγούρα σε ένα άβολο σημείο του σώματός σας; Ακόμα κι αν δεν πιστεύετε πως έχετε ευαίσθητο δέρμα, η περιοχή του κόλπου σας ίσως να διαφωνεί. «Ένας ακόμα κοινός ερεθισμός είναι μια μορφή δερματίτιδας εξ επαφής», λέει η Moore. «Η Νο1 αιτία για αυτό είναι το απορρυπαντικό σας. Οι ιστοί με τους οποίους έρχεται σε επαφή το εσώρουχό σας είναι πολύ πιο ευαίσθητοι από αυτούς που βρίσκονται στον αγκώνα σας». Οι χρωμοπαγίδες, επίσης, μπορεί να είναι μια ακόμα αιτία ερεθισμού. «Πολλές μάρκες έχουν υψηλή συγκέντρωση αρωμάτων σε αυτές», συνεχίζει. «Δεν ξέρω γιατί πρέπει οι κόλποι μας να μυρίζουν σαν τριανταφυλλένιοι κήποι, αλλά προτείνω στις γυναίκες να χρησιμοποιούν υποαλλεργικά καθαριστικά προϊόντα όσο το δυνατόν περισσότερο», λέει η Dr. Dardik, η οποία συμπληρώνει πως όσο πιο ήπια είναι, τόσο το καλύτερο.

Τα καλά νέα

Όλα καταλήγουν στις προσωπικές σας προτιμήσεις, στο πόσο εύκολα ερεθίζεται το δέρμα σας και στη προδιάθεση που έχετε για λοιμώξεις. Όλα τα παραπάνω είναι ως επί το πλείστον συμβατική γνώση με λίγη ιατρική σκέψη. Η κολπική υγεία εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.

Το άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε αρχικά στην Huffington Post US.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ