"Σκοτεινή Ανάμνηση": Από σήμερα στους κινηματογράφους

<p style="text-align: justify;"><strong>Μινεσότα, 1990. Ο ντετέκτιβ Μπρους Κένερ ερευνά την υπόθεση της νεαρής Άντζελα, που κατηγορεί τον πατέρα της Τζον Γκρέι, για ένα αποτρόπαιο έγκλημα. Όταν ο Τζον ομολογεί στο έγκλημα για το οποίο δεν έχει καμία ανάμνηση, επιστρατεύεται ένας ψυχολόγος για να τον βοηθήσει να ανακτήσει τις καταπιεσμένες του αναμνήσεις. Ένα τρομερό μυστήριο αποκαλύπτεται σιγά σιγά.</strong></p>
<p style="text-align: justify;"><strong style="line-height: 1.6em;">ΜΙΑ ΝΕΑ ΟΠΤΙΚΗ ΣΤΑ ΘΡΙΛΕΡ</strong></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="line-height: 1.6em;">Ο Αλεχάντρο Αμενάμπαρ επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη με το είδος που τον καθιέρωσε το 1996. «Ο όρος «οπισθοδρόμηση» (Regression ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας), σημαίνει μεταξύ άλλων το να γυρίζεις πίσω» λέει ο Αμενάμπαρ. «Για μένα αυτή η ταινία είναι μια επιστροφή στο μυστήριο που σηματοδότησε την αρχή της καριέρας μου.  Ψάχνω πάντα για τις δυνάμεις που κινούν, τι μου δίνει κίνητρο κι ενέργεια για να δειρευνώ κάτι τελείως διαφορετικό».</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="line-height: 1.6em;">«Κάποια από τα πράγματα που συμβαίνουν στη Σκοτεινή Ανάμνηση θα μπορούσαν να ανήκουν στο είδος του horror» εξηγεί ο Αμενάμπαρ, «ωστόσο το θεωρούμε ψυχολογικό θρίλερ  με τόνους εγκληματικότητας. Είναι επηρεασμένο κυρίως από θρίλερ της δεκαετίας του ’70: Ο Εξορκιστής, Το μωρό της Ρόζμαρι, που έχουν ένα στοιχείο περιορισμού που ήθελα να επαναφέρω. Ήθελα αυτό to μετρημένο βραδυκίνητο ρυθμό. Περισσότερο απ’όλα ήθελα να αντιμετωπίσω την ιστορία με σοβαρότητα».</span></p>
<p style="text-align: justify;">«Όταν ο Αλεχάντρο μου πρότεινε αυτή την ταινία», λέει ο Ντανιέλ Αράγιο, Διευθυντής Φωτογραφίας, «μου είπε ότι έπρεπε η ιστορία να είναι αληθοφανής κάθε στιγμή. Ότι ήθελε ο θεατής να αισθάνεται μια σύνδεση με τους χαρακτήρες και την αξιοπιστία της ιστορίας που παρακολουθεί. Έπρεπε να μείνουμε μακρυά από τα τεχνάσματα που χρησιμοποιούνται σήμερα για να δημιουργηθεί αγωνία, και να αφήσουμε την ιστορία να μας καθοδηγήσει».</p>
<p style="text-align: justify;"><strong style="line-height: 1.6em;">Η ΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΕΙΔΟΥΣ </strong></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="line-height: 1.6em;">Εμπνευσμένη από κύμα συμβάντων τη δεκαετία του ’80 στις ΗΠΑ, η ταινία είναι «αντικατοπτρισμός του κακού και ταυτόχρονα διερεύνηση του μυαλού», όπως αναφέρει ο παραγωγός Φερνάντο Μποβάιρα. Οι αρχικοί ισχυρισμοί στους οποίους βασίστηκε το σενάριο, εμφανίστηκαν μέσα στην αναπτυσσόμενη δύναμη πολιτικής και θρησκείας στις ΗΠΑ, κι αργότερα διαδόθηκαν στον κόσμο με άνιση ένταση- έφτασαν μέχρι το σημείο ότι πρόκειται για παγκόσμια συνωμοσία. «Υπήρξε μία σειρά αληθινών φαινομένων στην οποία η αστυνομική έρευνα, η συμβολή ψυχολόγων και οι δεισιδαιμονίες συνέκλιναν σε μια προσπάθεια να λυθεί το μυστήριο που αποκαλούνταν Σατανική Τελετουργική Κακοποίηση», αναφέρει ο Αλεχάντρο Αμενάμπαρ. «Οι ισχυρισμοί και οι ομολογίες ήταν χιλιάδες, οικογένειες καταστράφηκαν, γεννήθηκε πανικός και χάος, και σε πολλές περιπτώσεις οι επιπτώσεις ήταν ιδιαίτερα σκληρές στους κατηγορούμενους. Έχει μεγάλο ενδιαφέρον να τις μελετά κανείς από τον 21ο αιώνα».</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="line-height: 1.6em;">«Η μελέτη του μυαλού είναι ακόμη κάτι νέο για τους επιστήμονες. Η γνώση είναι ακόμη περιορισμένη για το πως επεξεργαζόμαστε τις αναμνήσεις μας, και πως ο χρόνος και ο χειρισμός μπορεί να τις αλλάξει», λέει ο Φερνάντο Μποβάιρα. « Παρόλο που η θρησκεία και η επιστήμη είναι δύο διαφορετικοί κόσμοι, η ψυχολογία βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο και μπορεί εύκολα να πέσει σε δεισιδαιμονίες».</span></p>
<p style="text-align: justify;">Ο Ίθαν Χοκ αναφέρει: «Η ταινία του Αλεχάντρο κατά κάποιο τρόπο διερευνά γιατί θέλουμε να φοβηθούμε, γιατί μας αρέσει, γιατί το αγαπάμε και το μισούμε ταυτόχρονα, πόσο μεγαλό μέρος της προσωπικότητας μας αποτελούν ο φόβος και οι ενοχές».</p>
<p style="text-align: justify;"><strong style="line-height: 1.6em;">ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ</strong></p>
<p style="text-align: justify;"><strong style="line-height: 1.6em;">ΙΘΑΝ ΧΟΚ</strong></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="line-height: 1.6em;">Ο Ίθαν Χοκ ξεκίνησε την καριέρα του με τον Κύκλο των Χαμένων Ποιητών. 25 χρόνια μετά και με αρκετές υποψηφιότητες στα Βραβεία Τόνι και Όσκαρ, έχει εξελιχθεί σε πολυτάλαντο καλλιτέχνη, συγγραφέα και σκηνοθέτη. Έχει συνεργαστεί πολές φορές με το Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ για τα Fast food Nation, Waking Life, The Newton Boys και Tape. Η πιο πρόσφατη συνεργασία τους Μεγαλώνοντας (Boyhood) έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Σάντανς το 2014. Για την ερμηνεία του, ήταν υποψήφιος για Βραβείο Όσκαρ, Χρυσή Σφαίρα, Βραβείο του Σωματείου Ηθοποιών, BAFTA, Film Independent Spirit, και το Βραβείο των Critics’ Choice.</span></p>
<p style="text-align: justify;"> Άλλη μία από τις πετυχημένες συνεργασίες τους είναι η τριλογία Πριν το Ξημέρωμα, Πριν το Ηλιοβασίλεμα και Πριν τα Μεσάνυχτα. Μαζί με τον Λικλέιτερ και τη Ζυλί Ντελπί έγραψαν τα σενάρια για τα τελευταία δύο, και ήταν υποψήφιοι για Όσκαρ για τη δουλειά τους.</p>
<p style="text-align: justify;"> Το 2002, ο Χοκ ήταν υποψήφιος για Όσκαρ για την ερμηνεία του στο Ημέρα Εκπαίδευσης (Training Day).</p>
<p style="text-align: justify;">Το σκηνοθετικό του ντεμπούτο το έκανε το 2001, με το Chelsea Walls. Το ντοκιμαντέρ του Χοκ Seymour: An Introduction,  έκανε πρεμιέρα το 2014 στο Φεστιβάλ του Τορόντο κι ακολουθεί τη ζωή του διάσημου πιανίστα Σέιμουρ Μπέρνστεϊν.</p>
<p style="text-align: justify;">To 1996, έγραψε το πρώτο του μυθιστόρημα The hottest State, ενώ ο ίδιος το διασκεύασε και το μετέφερε στη μεγάλη οθόνη. Το 2002 εκδόθηκε το δεύτερο μυθιστόρημα του «Ash Wednesday».</p>
<p style="text-align: justify;"> Σε ηλικία 21 ετών, ο Χοκ ίδρυσε την Malaparte Theater Co, ενώ την επόμενη χρονιά το 1992 έκανε το ντεμπούτο του στο Μπρόντγουεϊ με το Γλάρο του Τσέχοφ.</p>
<p style="text-align: justify;">Ο Ίθαν Χοκ ζει μόνιμα στη Νέα Υόρκη.</p>
<p style="text-align: justify;"><strong style="line-height: 1.6em;">ΕΜΜΑ ΓΟΥΑΤΣΟΝ</strong></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="line-height: 1.6em;">Η Έμα Γουάτσον είναι ευρέως γνωστή ως Ερμιόνη Γκρέιντζερ στις ταινίες Χάρυ Πότερ. Μετά από 8 επιτυχημένες ταινίες ακολούθησαν τα My Week with Marilyn, The Perks of Being of a Wallflower, το Bling Ring της Σοφία Κόπολα και ο Νώε του Ντάρεν Αρονόφσκι. Η Έμμα Γουάτσον πρωταγωνίστησε στο Ballet Shoes του BBC κι έχει δανείσει τη φωνή της στο Η ιστορία του Ντεσπερό (The tale of Desperaux).</span></p>
<p style="text-align: justify;">Το 2016 θα πρωταγωνιστήσει ως Πεντάμορφη στη μεταφορά του κλασικού παραμυθιού Η Πεντάμορφη και το Τέρας της Disney.</p>
<p style="text-align: justify;">Το 2012 η Έμμα Γουάτσον τιμήθηκε με το Βραβείο Calvin Klein Emerging Star στα Βραβεία ELLE Women in Hollywood. Το 2013 έλαβε το Βραβείο Trailblazer στα Βραβεία του MTV ενώ το περιοδικό GQ την ονόμασε Γυναίκα της Χρονιάς. Τα Βραβεία Bafta την τίμησαν με τον τίτλο «Βρετανίδα καλλιτέχνης της χρονιάς» το 2014.</p>
<p style="text-align: justify;">Η Έμμα Γουάτσον είναι πρέσβειρα καλής θελήσεως για τον οργανισμό UN WOMEN, υπερασπίζοντας την ισότητα των δύο φύλων.</p>
<p style="text-align: justify;"><strong style="line-height: 1.6em;">ΑΛΕΧΑΝΤΡΟ ΑΜΕΝΑΜΠΑΡ</strong></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="line-height: 1.6em;">Γεννήθηκε στο Σαντιάγο της Χιλής το 1972. Η Σκοτεινή Ανάμνηση είναι η έκτη μεγάλου μήκους ταινία του. Η προηγούμενη ταινία του Agora, προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Καννών. Η Θάλασσα Μέσα Μου τιμήθηκε με Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας to 2004. Οι Άλλοι, έκαναν πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Βενετίας το 2001. Το σκηνοθετικό του Thesis, θεωρήθηκε η Καλύτερη Ισπανική Ταινία της Χρονιάς από την Ισπανική Ακαδημία και προβλήθηκε σε αμέτρητα διεθνή φεστιβάλ. Η δεύτερη ταινία του Άνοιξε τα Μάτια, έγινε μεγάλη εμπορική επιτυχία στην Ισπανία και παγκοσμίως. Το Αμερικανικό ριμέικ Vanilla Sky σκηνοθέτησε ο Κάμερον Κρόου.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="line-height: 1.6em;"><iframe src="http://www.youtube.com/embed/K0jYiMeSDhc" frameborder="0" width="425" height="350"></iframe><br /></span></p>

Σχετικά άρθρα