Συμπληρώματα διατροφής: Πόσα να πάρω για να δω αποτέλεσμα;

23 Οκτωβρίου 2015

Γράφει η Ήβη Παπαϊωάννου, MS, RDN, Σύμβουλος Διατροφής της Power Health

Μία από τις συχνότερες ερωτήσεις που αφορούν τα φυσικά συμπληρώματα διατροφής είναι το χρονικό διάστημα που πρέπει να τα λάβει κανείς για να δει αποτέλεσμα. Το ερώτημα αυτό παρότι είναι καίριο είναι αρκετά δύσκολο να απαντηθεί, ακόμη και από τους ειδικούς. Αυτό συμβαίνει διότι κάθε οργανισμός έχει πολύ διαφορετικές ανάγκες και ελλείψεις, που ένα συμπλήρωμα διατροφής καλείται να καλύψει.

Παρότι δεν μπορούν να γίνουν γενικεύσεις, και θα πρέπει πάντα να «αφουγκράζεστε» τις ανάγκες του σώματός σας και να ακούτε προσεκτικά τις συμβουλές του γιατρού σας, ακολουθούν 5 κοινά σενάρια  για το πόσο θα χρειαστεί να λάβετε ένα συμπλήρωμα διατροφής για να δείτε τη διαφορά στον οργανισμό σας.

1. Για τα μαλλιά, το δέρμα και τα νύχια: Σε ηλικίες κάτω των 30 ετών προτείνεται η προληπτική χρήση διατροφικών καλλυντικών για 1 με 2 μήνες, διακοπή και εάν επιθυμείτε επανεκκίνηση. Όσο μια γυναίκα μεγαλώνει ο οργανισμός της αδυνατεί να παράξει αποτελεσματικά τις πρωτεΐνες που δομούν τα μαλλιά το δέρμα και τα νύχια, γι αυτό κάνουν την εμφάνισή τους τα σημάδια γήρανσης. Για τις πιο ώριμες γυναίκες η χρήση των διατροφικών καλλυντικών μπορεί να επιμηκυνθεί στους 3 με 4 μήνες, να ακολουθήσει μία διακοπή και λήψη ξανά.

2. Για κενά της διατροφής (πολυβιταμίνες) & ενέργεια: Ο οργανισμός είναι μία αποθήκη, που όσο αδειάζει, τόσο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα θα χρειαστεί για να γεμίσει. Αντιστοίχως, όσο ο σύγχρονος τρόπος διατροφής σας δημιουργεί ελλείψεις, τόσο έχετε ανάγκη από ολιστική κάλυψη. Άρα η χρήση πολυβιταμινών μπορεί να γίνει και για διάστημα 3, 4 μηνών ή και παραπάνω. Θα πρέπει να θυμάστε πως τα φυσικά συμπληρώματα διατροφής σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν το φαγητό σας.

3. Για απώλεια βάρους: Εφόσον ακολουθείτε την προτεινόμενη από την κατασκευάστρια εταιρία δοσολογία, και ακολουθείτε μία ισορροπημένη διατροφή, μπορείτε να χρησιμοποιείτε τα συμπληρώματα διατροφής για απώλεια κιλών μέχρι να φτάσετε σε ένα υγιές βάρος.

4. Για πρόληψη & προστασία την καρδιάς: Συμπληρώματα διατροφής όπως τα ωμέγα 3, οι πολυφαινόλες των Μεσογειακών λαχανικών και φρούτων ή το ρόδι, όπως έχουν δείξει επιστημονικές μελέτες,  θα ωφελήσουν  την καρδιά όταν χρησιμοποιηθούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αυτό μεταφράζεται σε 4 και πλέον μήνες. Εξάλλου πρόκειται για συστατικά της διατροφής!

5. Για ελλείψεις σε συστατικά όπως ο σίδηρος ή η βιταμίνη Β12: Στην περίπτωση αυτή οι αιματολογικές εξετάσεις και οι οδηγίες του γιατρού σας, θα καθορίσουν αυστηρά το διάστημα λήψης και τη δοσολογία των φυσικών συμπληρωμάτων διατροφής.

Τα περισσότερα φυσικά συμπληρώματα διατροφής έρχονται σε συσκευασία των 20 έως 30 ημερών. Ίσως όμως χρειαστεί  να τα χρησιμοποιήσετε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μέχρι να καλύψετε τις ανάγκες σας. Να θυμάστε όμως πως εφόσον ακολουθείτε την προτεινόμενη από την κατασκευάστρια εταιρία δοσολογία, ή τη συμβουλή του γιατρού σας, η λήψη των φυσικών συμπληρωμάτων διατροφής θεωρείται απολύτως ασφαλής.

«Διαβάστε περισσότερα από την 1ηΑκαδημία Βιταμινών στην Ελλάδα»

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Γιατί δε φεύγουμε από σχέσεις που μας κάνουν κακό
Καλησπερα σας ειμαι 25 χρονων και εχω μια...
Σχέση: Όταν ο άνδρας δε θέλει να είστε συνέχεια μαζί
Καλησπερα σας ονομαζομαι εφη και ειμαι 33...