Τουρκία: «Φίμωσαν» το κανάλι που πρόσκειται στον Γκιουλέν

28 Οκτωβρίου 2015

Τέσσερις μέρες πριν από τις βουλευτικές εκλογές η Τουρκία σείεται λόγω της κυβερνητικής επέμβασης στα μέσα ενημέρωσης του ομίλου Koza-Ipek, γεγονός που χαρακτηρίζεται από την αντιπολίτευση ως «φίμωση».

Ο όμιλος αυτός δραστηριοποιείται σε διάφορους τομείς, μεταξύ των οποίων και τα μέσα ενημέρωσης. Η ιστορία του κρατά από το 1948. Αναρριχήθηκε κυρίως με τη δραστηριότητά του στο χώρο των χρυσωρυχείων. Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του ομίλου είναι το γεγονός ότι πρόσκειται στο χότζα Φετχουλάχ Γκιουλέν, ο οποίος θεωρείται για το κυβερνών Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) εδώ και λίγο καιρό εχθρός.



Στο πλαίσιο των κυβερνητικών επιχειρήσεων εναντίον του χότζα ξεκίνησε την 1η Σεπτεμβρίου δικαστική έρευνα σχετικά με τον όμιλο Koza-Ipek.

Πριν από μερικές μέρες το δικαστήριο αποφάσισε τον διορισμό κυβερνητικής επιτροπείας στη διοίκηση του ομίλου. Έτσι, σήμερα το πρωί οι διορισμένοι επίτροποι άρχισαν να πηγαίνουν στα κεντρικά γραφεία του ομίλου στην Κωνσταντινούπολη, με συνοδεία αστυνομικών. Υπήρξε αντίσταση από πλευράς εργαζομένων στον όμιλο μέσων ενημέρωσης. Η αστυνομία έκανε χρήση βίας.

Ο όμιλος ελέγχει τα τηλεοπτικά κανάλια Kanalturk και Bugun TV και τις ημερήσιες εφημερίδες Bugun και Millet. Στις 09:15 το πρωί (ώρα Τουρκίας) σίγησε η ζωντανή μετάδοση του Kanalturk.

Ο διευθυντής της εφημερίδας Bugun Ταρίκ Τορός είπε «δεν είμαστε κλωστοϋφαντουργία. Ο διορισμός θα έπρεπε να αφορά τη διοίκηση. Η μετάδοση θα έπρεπε να συνεχιστεί. Κάνουν όμως κάτι άλλο. Αν σιγήσει το κανάλι, αυτό είναι μαύρο στα κανάλια, είναι φίμωση των μέσων ενημέρωσης και επιχείρηση για τις εκλογές».



Τα μέσα ενημέρωσης του ομίλου είναι, μαζί με την εφημερίδα Τζουμχουριέτ και τα μέσα ενημέρωσης των ομίλων Dogan και Zaman, η αντιπολιτευτική μερίδα των τουρκικών ΜΜΕ, αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Πριν από το διορισμό των επιτρόπων, είχε προηγηθεί στις 8 Οκτωβρίου η αφαίρεση επτά τηλεοπτικών καναλιών από την τουρκική δορυφορική πλατφόρμα Digiturk. Επρόκειτο για τα δύο κανάλια του ομίλου Koza-Ipek και πέντε κανάλια του ομίλου Zaman.

Στις 10 Οκτωβρίου, τα ίδια κανάλια αφαιρέθηκαν από τη δορυφορική πλατφόρμα Turksat. Όλα αυτά με εισαγγελική εντολή και δίχως δικαστική απόφαση. Πράγμα που προκάλεσε την αντίδραση της αντιπολίτευσης.

www.real.gr


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
akis3 adTechParam +118387+3163 - adTechUnit 9
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Τι είναι αυτό που ψάχνεις στη ζωή σου;
Τι ψάχνω στη ζωή μου; Άλλος ψάχνει την...
Γιατί, ενώ προσπαθώ, δεν έχω τη σχέση που θέλω;
Δεν είναι αμοιβαία τα αισθήματα, νιώθω...