Νέες αποφάσεις για επίδομα θέρμανσης – τέλη κυκλοφορίας

30 Οκτωβρίου 2015

Από σενάρια σε σενάρια: Αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας, δεν αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας. Θα μπουν τέλη για την κυκλοφορία Ι.Χ. στον δακτύλιο της Αθήνας, δεν θα μπουν. Θα είναι ισοδύναμο η αύξηση των τελών για την κατάργηση του ΦΠΑ στην εκπαίδευση, δεν θα είναι ισοδύναμο.

Οι φορολογούμενοι δικαίως έχουν μπλεχτεί, αλλά και το υπουργείο Οικονομικών με τις διαρροές του έχει ένα μερίδιο ευθύνης, αναφέρει το Euro2day.gr.

Σύμφωνα με τις τελευταίες διευκρινίσεις αρμόδιων στελεχών της Καραγιώργη Σερβίας, ο αναπληρωτής YΠOIK Τρύφων Αλεξιάδης έχει δώσει γραμμή στους υπηρεσιακούς παράγοντες να τρέξουν διάφορα σενάρια.

Σε αυτά, όμως, η κεντρική ιδέα θα είναι η εξής: αύξηση τελών για τα καινούργια και ακριβά Ι.Χ., μειώσεις για τα μεγάλα σε ηλικία αλλά μικρά σε κυβισμό αυτοκίνητα και καμία μεταβολή για τα μεσαία.

Πού ακριβώς θα τεθούν οι διαχωριστικές γραμμές για τα μεγάλα, τα μεσαία και τα μικρά μένει να φανεί την επόμενη εβδομάδα, όταν -σύμφωνα με τις ίδιες πηγές- αναμένονται συγκεκριμένες ανακοινώσεις.

Στα σενάρια που εξετάζονται πάντως περιλαμβάνεται και η καθιέρωση μιας συμβολικής συμμετοχής των καινούργιων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκινήτων, τα οποία είτε απαλλάσσονται πλήρως από τα τέλη κυκλοφορίας, είτε στη βάση χαμηλών εκπομπών ρύπων έχουν περιορισμένη επιβάρυνση.

Αν αυτή η «συμβολική συμμετοχή» θα είναι της τάξεως των 50 ευρώ ή παραπάνω, με δεδομένες τις δημοσιονομικές ανάγκες, η ζυγαριά γέρνει προς το παραπάνω, ιδίως για τα μεγάλου κυβισμού και υψηλής αξίας, καινούργια αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Κορυφαίος παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών που μίλησε στο Real.gr, πάντως, διέψευσε το ενδεχόμενο οι αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας να αποτελέσουν ισοδύναμο για την κατάργηση του ΦΠΑ στην εκπαίδευση.

Η κυβέρνηση «ζυμώνει» διάφορα ισοδύναμα, στα οποία ενδεχομένως θα μπορούσαν να συμβάλουν κατά ένα μέρος και τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά η κάλυψη των 268 εκατ. ευρώ των προβλεπόμενων εσόδων από τον ΦΠΑ εκπαίδευσης το 2016 θα ήταν κυριολεκτικά εφιάλτης, αν επιχειρούνταν να καλυφθεί από τα Ι.Χ.

Συνολικά οι εισπράξεις από τέλη κυκλοφορίας είναι της τάξεως του 1 δισ. ευρώ, άρα θα απαιτούνταν τεράστιες επιβαρύνσεις για μεγάλη μερίδα ιδιοκτητών Ι.Χ.

Ο γρίφος των επιβαρύνσεων αναμένεται να λυθεί σύντομα, εν μέσω των σεναρίων ότι εξετάζεται ακόμα και η επιστροφή του ΦΠΑ στο μοσχαρίσιο κρέας στο 23%...

Και το επίδομα

Νωρίτερα, θα τελειώσει ένα άλλο «σίριαλ» το οποίο αφορά στους δικαιούχους επιδόματος θέρμανσης, όπου το βέβαιο είναι ότι θα είναι δραστικά λιγότεροι (ακόμα και οι μισοί) σε σχέση με την περυσινή σεζόν.

Πηγές του ΥΠΟΙΚ προαναγγέλλουν την έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης ακόμα και σήμερα, με αυστηροποίηση των εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων.

Πέρυσι το επίδομα των 35 λεπτών ανά λίτρο χορηγήθηκε σε περίπου 1,1 εκατομμύρια νοικοκυριά, αλλά οι 350.000 δικαιούχοι ακόμα περιμένουν να εισπράξουν την τελευταία δόση, συνολικού ύψους 40 εκατ. ευρώ.

Η συνολική δαπάνη για επίδομα θέρμανσης από τα 210 εκατ. ευρώ πέρυσι, έχει συρρικνωθεί φέτος στα 105 εκατ. ευρώ -όπως προβλέπεται στο Μνημόνιο- και ανάλογα θα περιοριστούν και οι δικαιούχοι. Τα κριτήρια αναμένεται να δημοσιοποιηθούν άμεσα.


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Πότε μια γυναικά κάνει απιστία;
Ποια είναι τα συναισθήματα που γεννά η...