Υδατάνθρακες: Κάνε το τεστ και δες αν καταναλώνεις περισσότερους απ’ όσο πρέπει

10 Νοεμβρίου 2015

Οι υδατάνθρακες αποτελούν απαραίτητη πηγή ενέργειας για τον οργανισμό μας και η έλλειψή τους μπορεί να οδηγήσει σε ανεπιθύμητες εκβάσεις όπως η υπνηλία, η έλλειψη συγκέντρωσης ή ακόμη και η τάση λιποθυμίας.

Από την άλλη, η υπερβολική κατανάλωση υδατανθράκων επιδρά αρνητικά στο δείκτη της ζυγαριάς, την πέψη, το ανοσοποιητικό κ.α.

Πώς θα καταλάβετε εάν ο οργανισμός σας είναι σε θέση να διαχειριστεί επαρκώς την ποσότητα υδατανθράκων που καταναλώνετε;

Απαντήστε με ένα ναι ή ένα όχι στις παρακάτω ερωτήσεις για να δείτε αν βρίσκεστε στο σωστό διατροφικό δρόμο.

1. Παίρνετε εύκολα βάρος όταν ακολουθείτε μια διατροφή πλούσια σε ποιοτικούς υδατάνθρακες, όπως αυτοί που βρίσκονται στα προϊόντα ολικής άλεσης, τα όσπρια και τα φρέσκα φρούτα;

2. Νιώθετε κούραση ή υπνηλία λίγο μετά την κατανάλωση ενός γεύματος με μεγάλη περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες;

3. Αισθάνεστε ότι δεν μπορείτε να συγκεντρωθείτε εύκολα μετά από ένα γεύμα;

4. Έχετε συχνά λιγούρα για γλυκό;

5. Έχετε συχνά λιγούρα για αμυλούχες τροφές (π.χ. πατάτες, ψωμί, δημητριακά, ζυμαρικά, ρύζι);

6. Δυσκολεύσετε να ελέγξετε πόση ζάχαρη και πόσους υδατάνθρακες καταναλώνετε;

7. Έχετε συχνές διακυμάνσεις στο βάρος σας;

8. Έχετε έντονες αυξομειώσεις στα επίπεδα ενέργειάς σας μέσα στην ημέρα;

9. Έχετε ζαλάδες ή εκδηλώνετε νευρικότητα όταν πεινάτε;

10. Παχαίνετε πιο εύκολα στο πρόσωπο και την κοιλιά σε σύγκριση με τους γλουτούς και τα πόδια;

11. Τρώτε γλυκά όταν έχετε στρες, νιώθετε κούραση ή είστε στεναχωρημένοι;

Εάν απαντήσατε ναι σε τρεις ή και περισσότερες ερωτήσεις, πιθανώς καταναλώνετε περισσότερους υδατάνθρακες απ' όσους μπορεί να μεταβολίσει αποτελεσματικά ο οργανισμός σας.

Για να εξουδετερώσετε τις αρνητικές συνέπειες που προκαλούν οι υδατάνθρακες στο σώμα σας, ξεκινήστε περιορίζοντας τα γλυκά και τα επεξεργασμένα τρόφιμα που καταναλώνετε. Αντικαταστήστε το λευκό ψωμί, τα λευκά ζυμαρικά και το λευκό ρύζι με ψωμί και ζυμαρικά ολικής άλεσης και καστανό ρύζι και αποφύγετε φρούτα με πολλή ζάχαρη, όπως το μήλο, το σταφύλι, το αχλάδι και το κεράσι.

Πειραματιστείτε με τις ποσότητες για να βρείτε το δικό σας προσωπικό όριο και συνυπολογίστε παράγοντες που επηρεάζουν την ανοχή του οργανισμού σας στους υδατάνθρακες, όπως το στρες, ο ύπνος και η σωματική άσκηση. Μπορεί, για παράδειγμα, να βλέπετε διαφορετικό αποτέλεσμα όταν τρώτε μια μακαρονάδα μια χαλαρή Κυριακή σε σύγκριση με τις καθημερινές που το στρες της δουλειάς είναι πιο έντονο. onmed

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ