Κλαίει και δε θέλει να πάει σχολείο: Τι μπορεί να συμβαίνει;

18 Νοεμβρίου 2015
Mαρίνα, αναγνώστρια του boro.gr ρωτά

To παιδί μου παει δευτέρα δημοτικού κλαίει συνέχεια στο σχολείο γιατι τον πειράζουν τι μπορώ να κάνω για να το σταματήσει αυτό;

Στο ερώτημά σας απαντά η  ψυχολόγος Μαρκέλλα Καπλάνη

Μαρκέλλα Καπλάνη

www.normavitae.com 

Αγαπητή Αναγνώστρια,

Εάν το παιδί έχει φτάσει σε σημείο να αποφεύγει το σχολείο και να κλαίει καθημερινή βάση, η κατάσταση που βιώνει στο σχολείο είναι ιδιαίτερα επίπονη για το ίδιο. Στην προκειμένη περίπτωση είναι πολύ σημαντικό να γίνουν κάποιες κινήσεις σε πρακτικό επίπεδο το συντομότερο δυνατό. Καταρχάς, είναι απαραίτητο να επικοινωνήσετε με το σχολείο και να μάθετε από τη διεύθυνση αλλά και από τους δασκάλους του, τί ακριβώς συμβαίνει μέσα στο μάθημα αλλά κι τι μπορεί να έχουν παρατηρήσει να γίνεται κατά τη διάρκεια του διαλύματος. Επίσης, ρωτήστε και το ίδιο το παιδί σας, αν είναι διατεθειμένο να ανοιχτεί, για το τι του συμβαίνει. Εάν γνωρίζετε τα αίτια, θα είναι πολύ πιο εύκολο, σε συνεργασία με το προσωπικό του σχολείου, δημιουργήσετε ένα πλάνο για το πώς να βοηθήσετε το παιδί σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Σε ψυχολογικό επίπεδο, η αντίδραση του παιδιού σας δείχνει μία δυσκολία και επίσης μία δυσπιστία ως προς τον εαυτό του στο να διαχειριστεί καταστάσεις. Καλό θα είναι, να κάνει κάποια δουλειά με ειδικό για να βοηθηθεί ως προς την ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης του αλλά και την εκμάθηση λειτουργικών μεθόδων αντιμετώπισης προβλημάτων έτσι ώστε να νιώθει ασφάλεια στις ικανότητες του να διαχειριστεί δυσμενείς περιστάσεις είτε απευθυνόμενος σε διαθέσιμους υποστηρικτικούς μηχανισμούς (γονείς, δάσκαλοι, φίλοι) είτε βασιζόμενος στην κρίση του. Από μέρους σας, είναι σημαντικό να τον ενδυναμώνεται στο περιβάλλον του σπιτιού. Δίνετέ του ευκαιρίες να έχει την ευθύνη κάποιων πραγμάτων που να έχουν να κανουν με διεργασίες τπυ σπιτιού. Δείχνετέ του εμπιστοσύνη στο να τα βγάλει πέρα μόνος του.

Μάθετέ του να μην κρίνει τον εαυτό του ή τους άλλους με βάση των πράξεων τους αλλά με βάση την αξία του καθενός ως άνθρωπος (π.χ. Δεν ειμαι αποτυχημένος [κατάκριση εαυτού] γιατί δεν τα πήγα καλα στο τεστ - απλά απέτυχα στο τεστ [περιγραφή πράξης που δεν συνδέεται με την εικόνα εαυτου]). Όλα αυτά δεν έχουν άμεση σχέση με αυτό που μπορεί να συμβαίνει αυτή τη στιγμή στο σχολείο, μα σίγουρα θα τον βοηθήσουν να χτίσει μια υγιή αίσθηση αυτοπεποίθησης που θα τον οπλίσει οχι μόνο να νιώθει δυνατός στην προκειμένη περίσταση μα και να νιώθει σιγουριά στον εαυτό του και στο μακροπρόθεσμο μέλλον, παραμένοντας ανεπηρέαστος, όσο το δυνατόν περισσότερο, απο κακοπροαίρετους σχολιασμούς τρίτων.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ