Ναυτία και πρωινή αδιαθεσία: 14 μυστικά για να το ξεπεράσεις

22 Νοεμβρίου 2015

Το αίσθημα της ναυτίας είναι ιδιαίτερα δυσάρεστο, πόσο μάλλον όταν τυγχάνει να είστε και έγκυος. Διαβάστε τις ακόλουθες 14 λύσεις που θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε τη ναυτία και την πρωινή αδιαθεσία. Σε κάθε περίπτωση όμως, αν έχετε συχνά ναυτία θα πρέπει να απευθυνθείτε στον κατάλληλο επαγγελματία υγείας.

Πιεσοθεραπεία

Υπάρχει κάποιο σημείο στον καρπό που αν πιεστεί μειώνει τη ναυτία. Με τον αντίχειρα και τον δείκτη σας πιέστε το σημείο που βρίσκεται περίπου 3 δάχτυλα πιο κάτω από την παλάμη σας, δηλαδή το αυλάκι ανάμεσα στους 2 μεγάλους τένοντες στον καρπό του χεριού. Συνεχίστε για 10 ως 30 δευτερόλεπτα και αναπνεύστε βαθιά. Επαναλάβετε και στους 2 καρπούς. Υπάρχουν επίσης βραχιολάκια κατά της ναυτίας που ασκούν πίεση σε αυτό το σημείο και έχει αποδειχτεί ότι βοηθούν στη μείωση της ναυτίας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Τζίντζερ

Το τζίντζερ αποτελεί έναν υγιεινό τρόπο για την καταπολέμηση της ναυτίας. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο αεριούχο αναψυκτικό ginger ale, το τσάι ή τη σούπα. Αν προτιμάτε, μπορείτε επίσης να μασήσετε ρίζα τζίντζερ ή να πάρετε μια κάψουλα, παρ’ όλο που η κάψουλα μπορεί να χρειαστεί περισσότερο χρόνο μέχρι να φέρει αποτελέσματα. Το τζίντζερ εξουδετερώνει τα οξέα του στομάχου και ανακουφίζει από τη δυσφορία και το αίσθημα ναυτίας.

Κάντε εμετό για να ανακουφιστείτε

Σε περίπτωση που νιώθετε ότι πρόκειται να κάνετε εμετό, αν πιεστείτε για να συγκρατηθείτε θα αισθάνεστε ακόμα χειρότερα. Μερικές φορές ο εμετός αποτελεί προστατευτικό μέτρο προκειμένου να απαλλαγούμε από κάτι που το σώμα μας θεωρεί επικίνδυνο. Έτσι λοιπόν, το να αφήσετε τον εαυτό σας να κάνει εμετό μπορεί να λύσει το πρόβλημά σας γρήγορα.

Φρυγανισμένο ψωμί με γάλα

Ζεστάνετε ένα φλιτζάνι κατσικίσιο γάλα και ρίξτε το σε ένα μπολ, φρυγανίστε μια φέτα ψωμί και αλείψτε τη με ανάλατο βούτυρο πριν τη βουτήξετε μέσα στο μπολ με το γάλα. Φάτε την αργά. Έχει αποδειχτεί ότι βοηθά να συνέλθει το στομάχι.

Μειώστε το άγχος

Προσπαθήστε να οργανώσετε τη ζωή σας με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να έχετε ελάχιστο άγχος. Προφανώς βέβαια κανείς δεν μπορεί να ελέγξει κάτι απροσδόκητο. Ωστόσο, αν τακτοποιείτε τις προθεσμίες σας εγκαίρως αντί να χρονοτριβείτε ρυθμίζοντάς τις την τελευταία στιγμή (όπως να πληρώσετε έναν λογαριασμό πριν λήξει), θα ελαχιστοποιήσετε το αίσθημα της ναυτίας.

Φρέσκο λεμόνι

Κόψτε ένα λεμόνι και εισπνεύστε. Αυτό μπορεί να σας φαίνεται υπερβολικά απλό, αλλά η μυρωδιά του φρέσκου λεμονιού είναι αποτελεσματική στη μείωση του άγχους και της ναυτίας. Αν αυτό δεν σας είναι αρκετό, διαβάστε παρακάτω για τα παγωμένα φρούτα και δοκιμάστε αυτή τη μέθοδο.

Τέντωμα

Ο πόνος και η δυσφορία μπορεί να προκαλέσουν ναυτία. Γι’ αυτό λοιπόν, αν νιώθετε πόνο στο πάνω μέρος της πλάτης και τον αυχένα σας, δοκιμάστε να τεντώσετε τις συγκεκριμένες περιοχές και δείτε αν μπορείτε να ανακουφιστείτε από τη ναυτία. Ξαπλώστε σε μια επίπεδη επιφάνεια ανάσκελα. Σηκώστε το πάνω μέρος του σώματός σας, κυρτώστε την πλάτη σας και τεντωθείτε ενώ γέρνετε το κεφάλι σας προς τα πίσω όσο μπορείτε μέχρι το σημείο που νιώθετε άνετα.

Κρύα πετσέτα

Μια δροσερή πετσέτα (ή μια παγοκύστη) μπορεί να σας βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό αν την τοποθετήσετε στο πίσω μέρος του αυχένα σας. Αυτό μπορεί να γίνει είτε είστε ξαπλωμένοι είτε καθιστοί. Μπορείτε επίσης να εφαρμόσετε τις στάσεις που αναφέρονται στην επόμενη μέθοδο (χαλάρωση).

Χαλάρωση

Μερικές φορές το αίσθημα της ναυτίας είναι το αποτέλεσμα της προσπάθειας του σώματός σας να προσαρμοστεί καθώς εσείς έχετε να αντιμετωπίσετε την εγκυμοσύνη σας αλλά και εκατομμύρια άλλες εκκρεμότητες. Γι’ αυτό, αν απλώς καθίσετε και φροντίσετε να πάρετε σταθερές ανάσες ίσως είναι αρκετό για να εμποδίσετε τη ναυτία. Αν αυτό δεν έχει αποτέλεσμα, δοκιμάστε να καθίσετε με την πλάτη σας ακουμπισμένη στον τοίχο και να λυγίσετε τα γόνατά σας. Βάλτε το κεφάλι σας ανάμεσα και αναπνεύστε βαθιά.

Παγωμένα φρούτα

Όπως σημειώθηκε παραπάνω, η μυρωδιά του λεμονιού μπορεί να σας βοηθήσει να αισθανθείτε καλύτερα. Ωστόσο, αν αυτό δεν είναι αρκετό, μπορείτε να βάλετε μερικές φέτες λεμονιού (ή λάιμ) σε μια σακούλα στην κατάψυξη. Μια έντονη γεύση όπως το λεμόνι ή το λάιμ θα σας βοηθήσει να ξεχάσετε την ενόχληση στο στομάχι σας. Μερικές φορές, δεν θα νιώθετε ναυτία όταν σας ξαναέρθει στο μυαλό. Το ίδιο αποτέλεσμα θα έχετε και με μια φρέσκια φέτα, αν δεν έχετε παγωμένο κάποιο από τα 2 φρούτα.

Μέντα

Η μυρωδιά της μέντας είναι αρκετή για να καταπραΰνει το στομάχι σας. Απλώς τοποθετήστε έλαιο μέντας σε μια μπατονέτα και αλείψτε το στα ούλα σας. Έτσι, θα ανακουφιστείτε από αυτό το επίμονο αίσθημα αναστάτωσης στο στομάχι.

Βγείτε έξω

Όταν έχετε ναυτία, μια καλή ιδέα είναι να κάνετε μια βόλτα στον καθαρό αέρα, διότι αυτό σας αποσπά την προσοχή. Αν δεν έχετε όρεξη, καθίστε σε μια συγκεκριμένη περιοχή με έναν ανεμιστήρα πάνω από το πρόσωπό σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να απαλλαγείτε από τη ναυτία και το δυσάρεστο αίσθημα που τη συνοδεύει.

Καταναλώστε αρκετά υγρά

Όταν κάνετε εμετό, χάνετε υγρά από το σώμα σας. Γι’ αυτό τον λόγο, είναι αναγκαία η αντικατάσταση αυτών των υγρών με νερό. Ακόμα κι αν δεν έχετε ακόμα κάνει εμετό, το νερό βοηθά να σταματήσει η δυσάρεστη αίσθηση στο στομάχι σας.

Δίαιτα BRAT

Φάτε μπανάνες, ρύζι, σάλτσα μήλου και φρυγανισμένο ψωμί για να καταπολεμήσετε τη ναυτία. Τα τρόφιμα αυτά καταπραΰνουν το αναστατωμένο στομάχι. Άλλα τρόφιμα που μπορείτε να καταναλώνετε είναι τα ζυμαρικά που είναι ελαφρώς βουτυρωμένα ή οι πατάτες, αλλά αποφύγετε τις σάλτσες.

Τέλος, να θυμάστε ότι πολλές περιπτώσεις είναι θέμα αντίληψης. Αν νομίζετε ότι έχετε την ικανότητα να ξεπεράσετε το πρόβλημα, μπορείτε να τα καταφέρετε. Αν είστε από εκείνους που φοβούνται τον εμετό, προσπαθήστε να δεχτείτε ότι αυτό είναι κάτι που μπορεί να συμβεί. Αυτό θα επιτρέψει στο σώμα σας να χαλαρώσει (και όχι να παραμένει σφιγμένο ως αντίδραση στον φόβο) και τις περισσότερες φορές η ανάγκη να κάνετε εμετό θα μειωθεί.

enallaktikidrasi.com

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ