Δυσπραξία: Προβλήματα στις κινητικές δραστηριότητες του παιδιού

3 Δεκεμβρίου 2015

Αναπτυξιακή διαταραχή συντονισμού  (DCD)

 Αναπτυξιακή διαταραχή συντονισμού/ δυσπραξία, είναι μια διαταραχή που σχετίζεται με τον σχεδιασμό και την διεκπεραίωση κινητικών δραστηριοτήτων, ή με την ανάπτυξη δεξιοτήτων που έχουν να κάνουν με την κίνηση.

 Μερικά παιδιά με δυσπραξία, φτάνουν σε όρια φυσικής ανάπτυξης αργότερα απόάλλα, άλλα έχουν καταφέρει να αναπτύξουν βασικές κινητικές δεξιότητες, αλλά υπολείπονται στην ευχέρεια, στην πολυπλοκότητα, και στην προσαρμοστικότητα. Σεπολλές περιπτώσεις, μπορεί να συνυπάρχουν και δυσκολίες κοινωνικών δεξιοτήτων.

Ένα παιδί μπορεί να έχει δυσκολία στο να

-        σχεδιάσει μια φυσική δραστηριότητα,

-         να έχει αμφιβολίες στο  να την αρχίσει,

-        να ξεχνά τι ακολουθεί μετά σε μια αλληλουχία κινήσεων μέσα σε μια συγκεκριμένη δράση.

-        να χρησιμοποιήσουν κινητικές δεξιότητες σε διαφορετικόπλαίσιο από αυτό στο οποίο τις έχουν μάθει

 Λόγω τoυ ότι συνυπάρχουν πολλών ειδών δυσκολίες, μπορεί να συναντήσετε ένααριθμό διαφορετικών ορισμών που περιλαμβάνουν για παράδειγμα:

1.      «Αδέξιος ή περίεργος» - αυτοί οι όροι, έχουν συχνάχρησιμοποιηθεί για να περιγράψουν άτομα που έχουν κινητικές δυσκολίες. Παρόλααυτά, μας λένε πολύ λίγα, σχετικά με την φύση των δυσκολιών και δεν ωφελείκανέναν να χαρακτηρίσουμε ένα παιδί με αυτόν τον τρόπο.

2.    «Δυσπραξία»- μια αναπηρία ή μια ανωριμότητα στην οργάνωσητης κίνησης. Είναι μιά ανωριμότητα στον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλοςεπεξεργάζετε την πληροφορία και έχει σαν αποτέλεσμα, να μην μεταδίδονται σωστάτα μηνύματα.

3.    «Αναπτυξιακή διαταραχή συντονισμού» ή DCD – αυτός ο ορισμόςχρησιμοποιείται συχνά, όταν ο κινητικός συντονισμός του παιδιού, υπολείπεταιαπό αυτό που θα περιμέναμε ανάλογα με την βιολογική του λειτουργία και την ικανότητάτου. Η DCD μπορεί να έχει επιπτώσεις τόσο στις ακαδημαϊκές επιδόσεις όσο και σεκαθημερινές δραστηριότητες.

 Η «Αναπτυξιακή διαταραχή συντονισμού» έχει οριστεί από τηνAmericanPsychiatric Association in their Diagnostic and Statistical Manual of MentalDisorders IV − Text Revision (2000) με τα εξής 4 κριτήρια:

-        Να υπολείπεται κατά πολύ από την βιολογική του ηλικία καιτο νοητικό του επίπεδο, η εκτέλεση δραστηριοτήτων που εμπεριέχουν κινητικόσυντονισμό

-        Οι δυσκολίες αυτές εμποδίζουν σημαντικά ακαδημαϊκέςεπιδόσεις αλλά και καθημερινές συνήθειες.

-        Οι δυσκολίες αυτές δεν οφείλονται σε γενικούς ιατρικούςλόγους όπως,cerebral palsy και

-        Το άτομο δεν πάσχει από οποιαδήποτε νοητική καθυστέρηση ήμαθησιακή δυσκολία, δηλαδή η διάγνωση της «αναπτυξιακής διαταραχής συντονισμού»δεν μπορεί να δοθεί σε άτομα που έχουν IQ κάτω από 70
Από την Πανελλήνια Ένωση Γονέων Παιδιών με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες  

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Handelsblatt: η Ιταλία δεν είναι Ελλάδα
Τα νέα της ημέρας
12:04 Handelsblatt: η Ιταλία δεν είναι Ελλάδα
Τι πήραμε, τι χάσαμε στο Eurogroup
Τα νέα της ημέρας
10:34 Τι πήραμε, τι χάσαμε στο Eurogroup