Υπάρχουν άραγε στιγμές που ο Γιώργος Καπουτζίδης δεν χαμογελάει;

11 Δεκεμβρίου 2015

Σπάνια θα τον δεις να μην χαμογελάει. Σχεδόν ποτέ!  

Ο Γιώργος Καπουτζίδης γεννήθηκε την τελευταία ημέρα του Ιουλίου πίσω στα 1972 ακριβώς την  ώρα που περνούσε η ολυμπιακή φλόγα από την πόλη του, τις Σέρρες. Πέρασε στη  στη Νομική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης  αλλά ποτέ δεν αποφοίτησε, καθώς αποφάσισε να αλλάξει πορεία και να ακολουθήσει την υποκριτική.Είναι πτυχιούχος της Δραματικής Σχολής Αθηνών Γεωργίου Θεοδοσιάδη .

Η πρώτη του σεναριακή τηλεοπτική δουλειά ήταν η κωμωδία Σαββατογεννημένες στο Mega Channel , όπου έγραφε το σενάριο και είχε τον ρόλο του Ουρουγουανού Χοσέ. Η σειρά έγινε δημοφιλής και βραβεύτηκε με το βραβείο ΠΡΟΣΩΠΑ 2004 ως η καλύτερη Κωμική Σειρά για το έτος 2003/2004.

Αμέσως μετά ήρθε το θέατρο όπου συμμετείχε στην πολυετή και επιτυχημένη παράσταση «Σεσουάρ για δολοφόνους».

Η δεύτερη τηλεοπτική του δουλειά με τίτλο «Στο Παρά Πέντε» είναι η μεγαλύτερη επιτυχία του ως τώρα. Αυτό που έκανε την σειρά δημοφιλή είναι οι ανατροπές, το χιούμορ, οι αστείες ατάκες, το μυστήριο και η δράση.

Το 2006 επιλέχθηκε από την ΕΡΤ για να συγγράψει τους διαλόγους του Σάκη Ρουβά και της Μαρίας Μενούνος για την παρουσίαση του διαγωνισμού της Eurovision, και παράλληλα ήταν τηλεοπτικός σχολιαστής του τελικού μαζί με τη Ζέτα Μακρυπούλια.Επίσης στον διαγωνισμό της Eurovision,το 2009 έγραψε τα κείμενα των σχολιαστών-αδερφών Μαγγίρα. To 2006 ο Γιώργος Καπουτζίδης βραβεύτηκε ως ο αγαπημένος ηθοποιός του κοινού στα Βραβεία Πρόσωπα 2006, στα ελληνικά τηλεοπτικά βραβεία. Στα ίδια βραβεία η σειρά του, ήταν υποψήφια σε 17 διαφορετικές κατηγορίες και τιμήθηκε συνολικά με 7 βραβεία.

Τη σεζόν 2006 - 2007 προβλήθηκε από το Mega Channel ο δεύτερος κύκλος της θρυλικής πλέον σειράς «Στο Παρά Πέντε». Η αυλαία «έπεσε» οριστικά στις 18 Ιουνίου 2007. Το ποσοστό τηλεθέασης που συγκέντρωσε ήταν 66,0%. Στις 3 Ιουλίου 2007, στην εκδήλωση «Τηλεοπτικά Βραβεία Wind Πρόσωπα 2007», το «Στο Παρά Πέντε» απέσπασε συνολικά 7 βραβεία και θεωρείται το φαινόμενο των τελευταίων 10 ετών.

Στην ψηφοφορία του κοινού για τα 20 χρόνια του Mega Channel, ο Γιώργος Καπουτζίδης ψηφίστηκε ως ο 4ος καλύτερος πρωταγωνιστής κωμωδίας και η σειρά "Σαββατογεννημένες" ως η 6η καλύτερη κωμική σειρά. Το "Στο παρα πέντε" όμως ψηφίστηκε από το κοινό ως η καλύτερη κωμική σειρά των 20 χρόνων του Mega.

 

Είναι  τύπος που σε κερδίζει με τη συμπεριφορά του. Πάντα ευδιάθετος και ευγενικός δεν διστάζει να εκφράσει τις απόψεις του ακόμα σε πιο προσωπικά θέματα.

 

«Η δουλειά του ηθοποιού δεν είναι να συγκριθεί ή να μιμηθεί ή να αντιγράψει, είναι να αγαπήσει και να εκφράσει τα συναισθήματα που έχει ο ήρωας του. Για εμάς είναι κάτι πολύ απλό, εσείς μπορεί να το βλέπετε λίγο πιο δύσκολό, για μας όμως είναι απλό, γιατί αυτή είναι η δουλειά μας, αυτό οφείλουμε να κάνουμε, να εκφράσουμε συναισθήματα εκεί πάνω».

 

Ο  Τάκης Ζαχαράτος ήταν ο άνθρωπος που του έδωσε την πρώτη του δουλειά .  Ήταν στο καμπαρέ,  στο  στο μικρό Διογένη, το 2001-2002.  Είχε φύγει ένα παιδί από το θίασο  και ψάχνανε αντικαταστάτη. Εκείνος ο χειμώνας είναι μια πολύ γλυκιά ανάμνηση για εκείνον. Του είχε κάνει εντύπωση το γεγονός ότι κάθε φορά που σκεφτόταν μια αστεία ατάκα (ναι το ταλέντο αυτό φάνηκε από νωρίς) είχε την απόλυτη ελευθερία να την πει στον Ζαχαράτο ο οποίος χαμογελούσε και το έβρισκε πολύ ωραίο. Ήξερε ότι μπορεί να του πει το ο,τιδήποτε.

Ο Γιώργος έψαχνε για βοήθεια στα θεατρικά πράγματα καθώς είχε γράψει ένα σενάριο  μαζί με έναν φίλο του και ζήτησε την βοήθεια του Τάκη.  Αφού πρώτα του είπε για το σενάριο τον ρώτησε αν θα μπορούσε να τον στείλει κάπου και εκείνος αμέσως τηλεφώνησε στην Μαρία Καβογιάννη λέγοντάς της «έχω εδώ ένα συνεργάτη, ο οποίος έχει γράψει ένα καταπληκτικό σενάριο, σε παρακαλώ πάρα πολύ να τον βοηθήσεις». Έτσι βρέθηκε με την Μαρία η οποία με την σειρά της τον οδήγησε στο ΑΤΑ και κάπως έτσι άνοιξε ο δρόμος.

Όταν έγραψε τις Σαββαρογεννημένες η πόρτα πλέον ήταν ανοιχτή. Ο Γιώργος είχε ήδη δημιουργήσει μια πολύ θετική εντύπωση με εισητήριο την συνεργασία του με τον Τάκη Ζαχαράτο.

Οι Σαββατογεννημένες ήταν το σήριαλ «πρώτης γνωριμίας» του Γιώργου Καπουτζίδη με το κοινό. 

Εκείνος όμως που εκτόξευσε την δημοτικότητα του σε κάθε επίπεδο δεν ήταν άλλο από το αγαπημένο σήριαλ «Παρά πέντε». Όλοι κάνουν λόγο για ένα τηλεοπτικό φαινόμενο με τρομερή αποδοχή.

Ο ίδιος πίστευε ότι θα πάει καλά και δηλώνει πολύ περήφανος γι αυτό καθώς το παρά πέντε δεν ακολούθησε καμία συνταγή επιτυχίας, ούτε βασίστηκε στα γνωστά κλισέ σεναρίων. Αυτό που ήθελε (και πέτυχε) ήταν να γράψει μια αστυνομική κωμωδία.

«Προκειμένου να δημιουργήσουμε κάτι καλό, δεν πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας τι θα αρέσει στον κόσμο αλλά πρέπει να κάνουμε κάτι το οποίο να αρέσει σε εμάς. Αν αρέσει σε μας, θα βάλουμε μέσα πολύ μεράκι, πολύ αγάπη και πολύ φαντασία και αν βάλεις αυτά τα συστατικά μοιραία θα αρέσει και στον κόσμο»

Την επιτυχία που έκανε το  «Παρά Πέντε» δεν την πίστευε ακόμα κι ο ίδιος.  Στο πίσω μέρος του μυαλού του είχε την αμφιβολία  αν θα αρέσει στον κόσμο γιατί θεωρούσε ότι ήταν λίγο περίεργο σαν θέμα.  Ωστόσο, την ώρα που το έγραφε ήξερε ότι ήταν καλό γιατί του άρεσε και πέρναγε καλά ο ίδιος μέσα στον φανταστικό κόσμο που είχε δημιουργήσει.

Ο αγαπημένος ηθοποιός δεν πιστεύει ότι χρειάζεται μόνο ταλέντο για να πετύχει κάποιος... λίγη τύχη είναι αναγκαία, όπως άλλωστε έγινε και στην περίπτωσή του.

«Πιστεύω λοιπόν, ότι δεν σημαίνει ντε και καλά, ότι κάποιος ο οποίος έχει ταλέντο κάποτε θα φανεί, δεν είναι 100% σωστό αυτό και ξέρω ότι είναι στενάχωρο καμιά φορά. Έτσι είναι η ζωή, πώς να το κάνουμε, δίκαιη δεν ήταν ποτέ 100%.»

Είναι μονίμως χαρούμενος και ευγενικός; Σίγουρα όχι.  Διαχειρίζεται τις  δύσκολες καταστάσεις μόνος του χωρίς να να φορτώνει άλλους με τα προβλήματα του. Ένας αληθινός (και ίσως μοναχικός;) gentleman. Πάντως είναι όντως ένας χαρούμενος και ευγενικός άνθρωπος γιατί πολύ απλά αυτό θέλει και απ ότι φαίνεται το καταφέρνει.  Δίνει πολύ μεγάλη σημασία στην ευγένια και αντιδρά στην αγένεια.

Όσο για τα προβλήματά του, εξομολογείται ότι τα διαχειρίζεται με αισιοδοξία, πείσμα και δύναμη.  «Στα δύσκολα δηλαδή,  πατάω γκάζι» λέει χαρακτηριστικά.

«Ο έρωτας είναι πολύ ωραίος, είναι ακόμα πιο ωραίος όμως όταν είναι μέσα στην καρδιά σου, όχι όταν γίνει φεϊγβολάν…» Δεν είναι άνθρωπος που θα το δηλώσει ή θα πάρει ντουντούκα.

Δεν ενοχλεί «η ζήλια» από «συναδέλφους» που δεν τον αναγνωρίζουν. Ο ίδιος νιώθει (και με το δίκιο του) γεμάτος από όμορφες εμπειρίες, επιτυχία,αγάπη από τον κόσμο και φυσικά καλές κριτικές.

Η  χρονια που μας πέρασε ήταν σίγουρα μία (ακόμη) καλή χρονιά για τον Γιώργο Καπουτζίδη.

 Η “Εθνική Ελλάδος” ξεκίνησε να γράφεται στα τέλη του 2012 ως κινηματογραφικό σενάριο. Μετά από περίπου έναν χρόνο πήρε την απόφαση να την κάνει τηλεοπτική σειρά. Τα πρώτα δύο ή τρία επεισόδια είχαν κάποιες από τις σκηνές που θα περιλαμβάνονταν στην ταινία. Γιατί επέλεξε  την τηλεόραση; Ήθελε αυτή  η ιστορία να μπει στα σπίτια περισσότερων ανθρώπων ή ενδεχομένως είχε να πει πολλά περισσότερα απ’ όσα χωράνε στις δύο ώρες μιας ταινίας.  

Όπως εξομολογείται σε  παλαιότερη συνέντευξή του  «Μέσα σε αυτόν τον χρόνο νιώθω ότι έχω αλλάξει πάρα πολύ. Δεν με θυμάμαι πώς ήμουν πριν από την “Εθνική Ελλάδος”. Αν το “Παρά Πέντε” άλλαξε τη ζωή μου, η “Εθνική Ελλάδος” άλλαξε εμένα τον ίδιο. Και αυτό είναι κάτι που δεν το περίμενα.».

“ Οταν αλλάζει η χώρα σου τόσο πολύ κι εσύ μένεις ίδιος, είναι η μεγαλύτερη αποτυχία. Δεν ξέρω αν υπάρχει μια συγκεκριμένη στιγμή που κατάλαβα ότι τίποτα δεν είναι το ίδιο. Νομίζω ότι είναι ένα σύνολο στιγμών και πραγμάτων, είναι η ίδια η κοινωνία που είναι διαφορετική, ο τρόπος που εκφραζόμαστε και επικοινωνούμε είναι διαφορετικός.”  

Θα ήταν δυστυχισμένος αν αναγκαζόταν να γράφει τα ίδια πράγματα ξανά και ξανά. Αυτός είναι και ο λόγος που δηλώνει ήρεμος και δημιουργικός. Κάνει ακριβώς αυτό που θέλει. Τα νούμερα τηλεθέασης, τα εξώφυλλα και τα χρήματα ήταν κάτι που γεύτηκε αλλά αυτό που κάνει είναι αυτό που τον ενδιαφέρει και έχει ανάγκη ως άνθρωπος και δημιουργός.Με την «Εθνική Ελλάδος» ο Καπουτζίδης κατάφερε να περιγράψει με ψυχραιμία αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα χωρίς να χρησιμοποιήσει τη σειρά ως μέσο για να δώσει μηνύματα.

Είναι άνθρωπος που ποτέ δεν κοιτούσε την πάρτη του και μάλιστα δεν κατάφερε να επικοινωνήσει με ανθρώπους που κοιτάνε μόνο την πάρτη τους. Είναι κάτι που τον απωθεί, τον «παγώνει».

Η Εθνική Ελλάδος και το Παρα Πέντε δεν ήταν συνηθισμένες σειρές κι ας έγιναν mainstream. Ο Γιώργος Καπουτζίδης θεωρεί τον εαυτό του εξερευνητή της τέχνης και στην προβολή του στο μέλλον βλέπει τον εαυτό του να γράφει, για το σινεμά και για το θέατρο.

Θα ήθελε να ταξιδέψει στην Ισλανδία και την Γροιλανδία ωστόσο δηλώνει βολεμένος εκεί που είναι. Ξέρει όμως ότι είναι προσωρινό γιατί δεν έχει αισθανθεί ακόμα «σπίτι του» σε καμία από τις πόλεις που έχει ζήσει.

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ