Ιωάννης Αγγελικούσης : Ποιος είναι ο Έλληνας εφοπλιστής στην κορυφή της Lloyd's List

22 Δεκεμβρίου 2015

 Την παντοκρατορία των Ελλήνων στις θάλασσες αποδεικνύει περίτρανα η τελευταία ετήσια επετηρίδα“Lloyd's List Top 100” για το 2015 η οποία δόθηκε  πρόσφατα στην δημοσιότητα. Σύμφωνα με αυτή οι στόλοι που ελέγχονται από Έλληνες εφοπλιστές φτάνουν τους 335 εκατ. τόνους dwt, ξεπερνώντας κατά 60 εκατ. τόνους από την δεύτερη Ιαπωνία ενώ η τρίτη Κίνα έχει σχεδόν την μισή χωρητικότητα (178 εκατ. τ.) από την Ελλάδα.

Μεγαλύτερος ιδιώτης εφοπλιστής στο κόσμο  βρίσκεται ο Ιωάννης Αγγελικούσης με στόλο δυναμικότητας 26,8 εκατ. τόνων που τον κατατάσσει πάνω από το σύνολο του στόλου των εφοπλιστών της Ρωσίας. Ο κ. Αγγελικούσης διαθέτει στόλο 143 πλοίων ενώ αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια καθώς έχει ήδη 8 πλοία που “χτίζονται” και άλλα 6 που βρίσκονται στην φάση της παραγγελίας.

 

Ο κ. Αγγελικούσης, ο οποίος είχε βραβευθεί παλαιότερα και ως προσωπικότητα της χρονιάς στην ναυτιλία από τους Lloyd's σηκώνει την ελληνική σημαία στα περισσότερα από τα πλοία των τριών ναυτιλιακών του ( Maran Tankers, Anangel, Maran Gas) ενώ σε όλα τα πλοία του υπηρετούν Έλληνες αξιωματικοί.

 

O Χιώτης εφοπλιστής συνεχίζει δεύτερη γενιά πίσω από τον πατέρα του, Αντώνη ο οποίες διέπρεψε στην Εθνική Αντίσταση στην Ελλάδα και στην Μέση Ανατολή ενώ εδω και μερικά χρόνια ενεργό δράση έχει αναλάβει και η τρίτη γενιά με την κόρη του, την γιατρό Μαρία Αγγελικούση, να δραστηριοποιείται πλέον στην ναυτιλία.

 

Πέρα από τον Ιωάννη Αγγελικούση ο οποίος βρίσκεται στην 5η θέση στην λίστα οι υπόλοιπες ελληνικές συμμετοχές είναι η Αγγελική Φράγκου (16), Γιώργος Οικονόμου (17), Γιώργος Προκοπίου (18), Παναγιώτης Γ. Λιβανός (21), Πέτρος Παππάς (31), Νικόλας Τσάκος (45), Πήτερ Γεωργιόπουλος (47), Θεόδωρος Βενιάμης (48),  Κωστής Κωνσταντακόπουλος (52), Ευάγγελος Μαρινάκης (65), Σίμος Παλιός (88) και Δημήτρης Μελισανίδης (98).

 

 

 

Η  συγκλονιστική ιστορία του «παππού» Αντώνη Αγγελικούση

 

Ο Αντώνης Αγγελικούσης γεννήθηκε στα Καρδάμυλα της Χίου το 1918. Ο παππούς του ήταν ιδιοκτήτης ενός ιστιοφόρου και εμπορευόταν ανάμεσα στα λιμάνια της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας. Υπάρχουν πολλές ιστορίες για τον παππού, ο οποίος όμως λέγεται ότι  πέθανε απογοητευμένος αφού ο γιος του Ιωάννης, ο πατέρας του Αντώνη, δεν μπόρεσε να διατηρήσει την οικογενειακή επιχείρηση.

 

Αποφοιτώντας από το Λύκειο ο Αντώνης ήθελε να συνεχίσει τις σπουδές στο πανεπιστήμιο αλλά η οικογένεια του αδυνατούσε να τον στηρίξει κι έτσι ακολούθησε όπως οι υπόλοιποι συγχωριανοί του τον παραδοσιακό κλάδο της ναυτιλίας.

 Ο Αγγελικούσης ξεκίνησε την καριέρα του ως «Μαρκόνης» - χειριστής ασυρμάτου- γιατί δεν ήθελε τις ευθύνες του καπετάνιου.

Ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος τον βρήκε να ταξιδεύει με το πλοίο ενός Καρδαμυλίτη πλοιοκτήτη το οποίο τορπιλίστηκε στ ανοιχτά της Κέρκυρας το 1939. Συνέχισε να ταξιδεύει με άλλα πλοία για τα επόμενα δύο χρόνια που ακολούθησαν, μεταφέροντας υλικό σε Βρετανικές βάσεις μέχρι το 1942, όταν τορπιλίστηκε ξανά έξω από την Χάιφα.  Το πλοίο βυθίστηκε σχεδόν αμέσως με τους επιζώντες που είχαν βουτήξει από το πλοίο να έχουν να αντιμετωπίσουν μια θάλασσα που φλεγόταν από τα καύσιμα. Ο 24χρονος ασυρματιστής ήταν ανάμεσα στους 17 επιζώντες..

 

Τον περιμάζεψαν οι Βρετανοί, και οι μυστικές υπηρεσίες τον έστειλαν στην Αλεξάνδρεια και τον εκπαίδευσαν ως αλεξιπτωτιστή με σκοπό να πέσει μαζί με άλλους στην Κρήτη, η οποία το 1942 βρισκόταν στην κατοχή των Γερμανών. Τελικά η αποστολή αυτή ακυρώθηκε και η ομάδα στάλθηκε στην Κρήτη με υποβρύχιο καθώς ο διοικητής είχε σπάσει το πόδι του. Ο Αγγελικούσης πέρασε δύο χρόνια στην Κρήτη και συμμετείχε στην απαγωγή του Γερμανού στρατιωτικού διοικητή του νησιού, Στρατηγού Χάινριχ Κράιπε.

Παρασημοφορήθηκε δύο φορές από την Ελληνική κυβέρνηση για τη γενναιότητα του και δύο φορές από τη Βρετανική κυβέρνηση για τις υπηρεσίες του. Οι μυστικές υπηρεσίες επιθυμούσαν να συνεχίσει να εργάζεται για αυτούς και μετά τον πόλεμο, αλλά ο Αγγελικούσης αρνήθηκε.

 

Το 1946 παντρεύτηκε τη Μαρία Παπαλιού, επίσης από τα Καρδάμυλα. Ο αδελφός της Νικόλας ήταν ένας μικρός πλοιοκτήτης βασισμένος στην Αλεξάνδρεια και χρειαζόταν τις υπηρεσίες ενός πράκτορα στην Ελλάδα. Ο Αγγελικούσης ένωσε τις δυνάμεις του με το φίλο του Δημήτρη Ευθυμίου, ιδιοκτήτη ενός μικρού ναυτικού πρακτορείου στον Πειραιά. Η Μαρία, μια φιλόδοξη γυναίκα, ενθάρρυνε τον σύζυγο της να γίνει και αυτός πλοιοκτήτης, όπως πολλοί Καρδαμυλίτες της εποχής.

 

Το 1953 ο Αγγελικούσης απέκτησε το πρώτο του πλοίο, το ηλικιωμένο ατμόπλοιο 'Αστυπάλαια', μαζί με δύο φίλους, τον Δημήτρη Ευθυμίου και τον Π. Καλούδη. Σύντομα προστέθηκε το 'Πάρνων', 1.500 τόννων. Το τριφύλλι στο φουγάρο τους συμβόλιζε τους τρεις φίλους.

 Στα μέσα της δεκαετίας του '50 είχε δημιουργηθεί ένας μικρός στόλος, αλλά οι προοπτικές για τα πλοία αυτά ήταν πολύ καλύτερες στην Νοτιοανατολική Ασία. Έτσι ο Αγγελικούσης βρέθηκε στην Σιγκαπούρη για να είναι  πιο κοντά στα καράβια του και στους ναυλωτές.

 Κατά την περίοδο 1956-1960 πέρασε τον περισσότερο χρόνο του στην Σιγκαπούρη. Την επόμενη δεκαετία  '60 είχε καταστήσει έδρα του το Λονδίνο, το οποίο ουσιαστικά ήταν η πρωτεύουσα της Ελληνικής ναυτιλίας εκείνης της εποχής. Εκεί, ήταν εξέχων μέλος ενός κύκλου Ελλήνων εφοπλιστών οι οποίοι θα δημιουργούσαν πολλούς συνεταιρισμούς προμηθειών καθώς επίσης τον όμιλο Pegasus Ocean Services.

 

Το 1968 ο Αγγελικούσης και ο παλιός συνεταίρος του ο Δημήτρης Ευθυμίου άφησαν την Pegasus και ίδρυσαν μαζί την ναυτιλιακή εταιρεία Agelef. Η κοινοπραξία διήρκεσε περίπου τρία χρόνια πριν γίνει ξεκάθαρο πως οι δύο εφοπλιστές είχαν πολύ διαφορετική οπτική και έτσι χωρίστηκαν, με την πλειονότητα των κοινόκτητων πλοίων να κρατούνται από τον Αγγελικούση, ο οποίος ίδρυσε την Anangel Shipping Enterprises. Επίσης διατήρησε την εταιρία Agelef η οποία συνέχισε να είναι ο βραχίονας του Λονδίνου σε θέματα ναυλώσεων, μεσιτείας και ασφαλειών για τον όμιλο που ίδρυσε.

 

Το πρώτο νεότευκτο παραγγέλθηκε το 1965 Συνολικά ο Αγγελικούσης είχε παραγγείλει σε διάστημα 17 χρόνων 42 πλοία, όλα σχέδια του George Campbell. Η σχέση αυτή όμως χάλασε για ένα ζήτημα προμηθειών που λαμβάνονταν από άλλον Έλληνα εφοπλιστή για πλοία που παραγγέλνονταν από πελάτες του Campbell. Μέχρι τότε ο Αγγελικούσης ήταν ο μεγαλύτερος υποστηρικτής του Campbell και της IHI. Κατέληξε στα δικαστήρια με την IHI και δικαιώθηκε από την τελική απόφαση του δικαστηρίου το 1989, λίγο μετά το θάνατο του.

 

Πραγματικά οξυδερκής ο Αγγελικούσης, επέμεινε σε ένα σύγχρονο στόλο πλοίων. Κρατούσε κατάλληλα ελεγμένους λογαριασμούς για ιδιώτες μετόχους και τραπεζίτες. Ήδη το 1972, επέλεξε για μια οργανωμένη εταιρική δομή, την ενσωμάτωση της Angelicoussis Shipping Group Limited στις Βερμούδες ως μητρική εταιρία για όλες τις πλοιοκτήτριες θυγατρικές. Ήταν ένα προπαρασκευαστικό βήμα προς μια προοριζόμενη εισαγωγή στο χρηματιστήριο της εταιρείας η οποία θα τον καθιστούσε τον δεύτερο Έλληνα εφοπλιστή που έκανε ένα τέτοιο βήμα. Έφτασε ως το σημείο της προετοιμασίας του ενημερωτικού δελτίου για την έκδοση των μετοχών, αλλά το σχέδιο τέθηκε σε αναμονή λόγω της επικείμενης ύφεσης.

 

Το 1973 ο γιός του Ιωάννης προσχώρησε στην εταιρία και τελικώς, το 1987, το όραμα πραγματοποιήθηκε με την είσοδο της Anangel-American Shipholdings στο χρηματιστήριο του Λουξεμβούργου με συνεταίρο την Τράπεζα American Express.

 Τον Ιούνιο του 1989, η Anangel-American συγκέντρωσε 107 εκατομμύρια δολάρια σε μια δευτερογενή δημόσια προσφορά και εισήχθη στο Αμερικανικό χρηματιστήριο του Nasdaq. Δυστυχώς, εκείνον τον ίδιο μήνα απεβίωσε ο ιδρυτής του ομίλου.

 

Ο Ιωάννης Αγγελικούσης, ο οποίος αργότερα ανέπτυξε την εταιρία στην μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιωτικής ιδιοκτησίας εφοπλιστική, έχει πεί πως έμαθε πολλά μαθήματα δουλεύοντας δίπλα στον πατέρα του, ο οποίος έλεγε: «Θα υπάρξουν καλές και κακές στιγμές. Θα αντιμετωπίσουμε προκλήσεις από πολλές διαφορετικές και απροσδόκητες κατευθύνσεις. Αλλά το θεμελιώδες μάθημα που με δίδαξε, είναι πως δείχνοντας σεβασμό στους ανθρώπους μας, δημιουργούμε μια βαθιά και αμοιβαία αφοσίωση.»

 

Ο Ιωάννης Αγγελικούσης έχει επίσης πει πως «το να δουλεύεις δίπλα στον πατέρα σου είναι πολύ δύσκολο, αλλά ήταν ένας αληθινός τζέντλεμαν και δεν κριτίκαρε ποτέ τα λάθη μου». Και συνέχισε, «Αυτό με έκανε πιο πρόθυμο να τα διορθώσω. Πέρασα 16 χρόνια δουλεύοντας με τον πατέρα μου και κάθε χρονιά ήταν καλύτερη από την προηγούμενη.»

 

Είναι στην κορυφή των ισχυρότερων παραγόντων της παγκόσμιας ναυτιλίας και μάλιστα ο υπ’ αριθμόν ένα πλοιοκτήτης.  Ο Γιάννης Αγγελικούσης, σε ηλικία 66 ετών, συνεχίζει να πρωταγωνιστεί και στους πέντε ωκεανούς, τους οποίους δια¬σχίζουν τα 97 πλοία του στόλου του. Δεξαμενόπλοια, φορτηγά και μεταφοράς αερίου, με υψωμένη την ελληνική σημαία, δηλώνουν το μεγαλείο της ελληνικής ναυτιλίας και ναυτοσύνης.

 

Το όνομά του φιγουράρει  στην κορυφή της λίστας που συντάσσει κάθε χρόνο η Lloyd’s και αφορά το top 100 με τις μεγαλύτερες και ισχυρότερες προσωπικότητες οι οποίες πρωταγωνίστησαν στη ναυτιλία με τις κινήσεις και τις επενδύσεις τους. Τις πρώτες τρεις θέσεις της λίστας καταλαμβάνουν ο πρόεδρος της Κίνας Ξι Τζινπίνγκ, οι επικεφαλής της Maersk, Νιλς Αντερσεν και Σόρεν Σκου, καθώς και ο OPEC. Ο κ. Αγγελικούσης, αν και βρίσκεται στην τέταρτη θέση, είναι ο κορυφαίος πλοιοκτήτης αφού οι τρεις πρώτοι της λίστας δεν έχουν αυτή την ίδια ιδιότητα.

Ανθρωπος χαμηλών τόνων, λιγομίλητος, αποφεύγει τη δημοσιότητα. Οταν τον συναντήσεις σε κάποιο από τα ελάχιστα συνέδρια στα οποία δίνει το «παρών», αν δεν τον ξέρεις, δύσκολα θα μπορέσεις να καταλάβεις το μέγεθός του. Εχοντας τρεις ναυτιλιακές εταιρείες, τη Maran Τankers με 37 δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 9,6 εκατομμυρίων τόνων, την Anangel με 48 πλοία χωρητικότητας 8,3 εκατομμυρίων τόνων και τη Maran Gas με 11 πλοία μεταφοράς αερίου, οι οποίες διαχειρίζονται στόλο που αποτελείται από 96 πλοία συνολικής χωρητικότητας 19 εκατομμυρίων τόνων μπορεί να κοιτάζει τον κόσμο από ψηλά.

 

Η οικογενειακή παράδοση

 

Ο Ιωάννης Αγγελικούσης συνεχίζει μια οικογενειακή παράδοση γεμάτη διακρίσεις και ιδιαίτερη αγάπη για την πατρίδα . Η πίστη του Ιωάννη Αγγελικούση στις αξίες της οικογένειας είναι αδιαμφισβήτητη. Δεν ξεχνά τη στήριξη που είχε στις δύσκολες στιγμές, στα «up and down», όπως συνηθίζει να λέει, από τη σύζυγό του Λίζα, η οποία κατάγεται από το Χιούστον του Τέξας.

 

«Το σημερινό επιχειρηματικό μου δημιούργημα δεν είναι μόνο δικό μου. Είναι αποτέλεσμα αφοσιωμένων στελεχών και των ναυτικών που ταξιδεύουν με τα πλοία των εταιρειών μας», συμπληρώνει για τους ανθρώπους που δουλεύουν στο πλευρό του. Ο Ιωάννης Αγγελικούσης γεννήθηκε το 1948 στον Πειραιά και σπούδασε Business Administration στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ. Μοιράζει τον χρόνο του μεταξύ Λονδίνου και Ελλάδας και θεωρείται εργασιομανής. Είναι μοναχογιός, όχι όμως και μοναχοπαίδι. Εχει μία αδελφή, την Αννα, με την οποία διοίκησαν από κοινού τη ναυτιλιακή εταιρεία μετά τον θάνατο του πατέρα τους το 1989. Το 2000 ο Ιωάννης και η Αννα ακολούθησαν χωριστή πορεία. Η αδελφή του ίδρυσε τότε μαζί με τον σύζυγό της Χρήστο Κανελλάκη την εταιρεία Alpha Tankers & Freighters.

 

Η Μαρία Αγγελικούση

 

Η μεγάλη του αγάπη, η κόρη του Μαρία, σπούδασε γιατρός και άσκησε το επάγγελμα επί οκτώ χρόνια στη Μεγάλη Βρετανία προτού αποφασίσει να ασχοληθεί με τον όμιλο και τη ναυτιλία πριν από έξι χρόνια.  Πανέξυπνη όσο και ευαίσθητη, προσέφερε τις υπηρεσίες της αφιλοκερδώς σε δοκιμαζόμενες από τη φτώχεια χώρες του Τρίτου Κόσμου, κάποιες φορές και μέσα στη ζούγκλα, πολύ μακριά από τον πολιτισμό, όπου η οικογένειά της έχανε κάθε επαφή μαζί της.

 

Ακολουθώντας τα βήματα του πατέρα της, αποφεύγει τα φώτα της δημοσιότητας και την επίδειξη πλούτου. Το πώς από την Ιατρική βρέθηκε στη ναυτιλία το εξηγεί η ίδια σε παλαιότερη συνέντευξή της: «Η συναναστροφή μου ως γιατρού με πολύ κόσμο και η ικανότητα που αποκτάς να διαβάζεις τους ανθρώπους είναι και αυτό κλειδί για την ενασχόλησή μου με τη ναυτιλία». Η ανάγκη να παίρνει αποφάσεις κάτω από μεγάλη πίεση αλλά και η πολυσχιδής δράση που αναλάμβανε σε δύσκολες συνθήκες μέσα στις οποίες καλούνταν να δουλέψει ως γιατρός σε απομακρυσμένες από τον πολιτισμό περιοχές σφυρηλάτησαν τον χαρακτήρα της. Στον πατέρα της αναγνωρίζει το γεγονός ότι, εκτός από τις συμβουλές που της έδωσε αρχικά, την άφησε ελεύθερη να χαράξει το δικό της μονοπάτι στη ναυτιλιακή επιχείρηση μαθαίνοντας από τα λάθη της: «Μου έμαθε να σκέφτομαι έξω από τα συνήθη πλαίσια, να είμαι ευφάνταστη και με δίδαξε ότι για κάθε πρόβλημα υπάρχει πάντοτε λύση».

 Τιμή στην ελληνική σημαία

Η οικογένεια Αγγελικούση αποδεικνύει στην πράξη πόσο αγαπάει και τιμάει την ελληνική σημαία, την ελληνική ναυτιλία και κατά συνέπεια την πατρίδα. Στην πλειονότητα των πλοίων του στόλου της είναι υψωμένη η ελληνική σημαία, αν και το κόστος είναι μεγαλύτερο απ’ ό,τι θα ήταν αν ο όμιλος τα είχε σε ξένα νηολόγια. Σε όλα τα πλοία υπηρετούν Ελληνες αξιωματικοί. Οσοι επιχειρηματίες τον συναναστρέφονται αλλά και οι συνεργάτες του χαρακτηρίζουν τον Ιωάννη Αγγελικούση διεθνή προσωπικότητα της παγκόσμιας ναυτιλίας και ένθερμο υποστηρικτή της ελληνικής ναυτιλίας και του Ελληνα ναυτικού. Είναι από τους λίγους γηγενείς εφοπλιστές που δίνει αγώνα συστηματικό για να μη χαθεί ο Ελληνας αξιωματικός και μαζί του η τεχνογνωσία που έκανε την ελληνική ναυτιλία παγκόσμια δύναμη.

 

Ενδεικτικό του χαρακτήρα και της αγάπης του για την πατρίδα είναι το περιστατικό που σημειώθηκε τον Μάιο του 2006: είχε στείλει μήνυμα προς τον τότε υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλη Κεφαλογιάννη ότι «αν δεν λάβει η κυβέρνηση μέτρα υποστήριξης της ελληνικής σημαίας, τότε θα σηκώσει άλλες σημαίες στα πλοία του». Την ίδια ώρα ύψωνε τη σημαία της Μάλτας στο νεότευκτο capesize πλοίο του «Anangel Sailor». Η κίνησή του αυτή προκάλεσε αίσθηση στα ξένα ΜΜΕ, τα οποία έκαναν λόγο για «τελεσίγραφο Αγγελικούση προς την κυβέρνηση». Μάλιστα ο ξένος Τύπος χαρακτήρισε την κίνηση Aγγελικούση «ευθεία προειδοποιητική βολή» του προς τις ελληνικές αρχές.

 

«Δραστηριοποιούμεθα όλοι μας σε μια βιομηχανία κεφαλαιακής έντασης και οι επενδύσεις μας στα πλοία είναι ιδιαίτερα ακριβές. Το γεγονός όμως ότι τα πλοία αυτά επιχειρούν χιλιάδες ναυτικά μίλια μακριά από τα γραφεία μας αναδεικνύει τον ανθρωποκεντρικό παράγοντα στον σπουδαιότερο όλων», επισημαίνει υψηλόβαθμο στέλεχος του ομίλου. Στα περισσότερα από τα 60 χρόνια ύπαρξης του ομίλου, αρχικά με τον αείμνηστο Αντώνη Αγγελικούση και μεταγενέστερα με τον Γιάννη Αγγελικούση, η αναγνώριση του ρόλου των Ελλήνων ναυτικών στην επιτυχή εξέλιξη της εταιρείας ήταν αδιαμφισβήτητη.

 

 

Το success story της Αννας Αγγελικούση

 

Η οικογένεια έχει τη ναυτιλία στο DNA της. Η αδελφή του Γιάννη Αγγελικούση, Αννα, έχει χαράξει τη δική της επιτυχημένη πορεία στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Μετά τον θάνατο του πατέρα τους Αντώνη, το 1989 διοίκησε από κοινού με τον αδελφό της τη ναυτιλιακή εταιρεία που είχε ιδρύσει ο πατριάρχης, την Anangel. Εντεκα χρόνια αργότερα, το 2000, στην αλλαγή του αιώνα, τα δύο αδέλφια αποφάσισαν να ακολουθήσουν χωριστή επαγγελματική πορεία. Η Αννα, με υψηλού επιπέδου σπουδές στα Οικονομικά και στα Ναυτιλιακά, ιδρύει με τον σύζυγό της Χρήστο Κανελλάκη τη δική τους εταιρεία, την Alpha Tankers & Freighters, που διαθέτει σήμερα 16 φορτηγά πλοία χωρητικότητας 2,2 εκατομμυρίων τόνων.

Πριν από τέσσερα χρόνια δημιούργησε και την εταιρεία Amethyst, η οποία σήμερα διαχειρίζεται στόλο που αποτελείται από 3 φορτηγά πλοία συνολικής χωρητικότητας 400.000 τόνων, ενώ έχει υπό ναυπήγηση άλλα 3, το καθένα από τα οποία έχει χωρητικότητα 180.000 τόνων. Επίσης έχει την εταιρεία Pantheon Tankers με 12 δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 2,4 εκατομμυρίων τόνων και την Alpha Bulkers με στόλο που αποτελείται από 13 φορτηγά συνολικής χωρητικότητας 1,6 εκατομμυρίων τόνων. Η Αννα Αγγελικούση ελέγχει συνολικά τέσσερις ναυτιλιακές εταιρείες με στόλο από 48 πλοία .

 

Στις 18 Οκτωβρίου του 2013, στη ναυτιλιακή εφημερίδα «TradeWinds» δημοσιεύτηκε ένα μονόστηλο με τίτλο (σε ελεύθερη μετάφραση) «Οι διάδοχοι της νέας γενιάς στις εταιρείες Alpha και Amethyst». Σε αυτό γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στο ότι οι δύο ναυτιλιακές εταιρείες πέρασαν στη νέα γενιά, η οποία αποτελείται από τα τρία παιδιά που απέκτησε το ζευγάρι. Ο Φραγκίσκος, ο Αντώνης και η Μαρία, «υπό την καθοδήγηση της μητέρας τους Αννας Αγγελικούση-Κανελλάκη, η οποία ασχολείται ενεργά με την επιχείρηση από τη σύστασή της».

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ
Τα νέα της ημέρας
11:39 Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ