Η Κέητ Μπλάνσετ μιλά για τους ρόλους που της χάρισαν δύο υποψηφιότητες Όσκαρ - "Δεν ανήκω σε λόμπι"

29 Δεκεμβρίου 2015

Η Cate Blanchett, βραβευμένη με δυο βραβεία Όσκαρ (ένα Α' Γυναικείου Ρόλου για την ταινία του 2013 Θλιμμένη Τζάσμιν (Blue Jasmine) και ένα Β' Γυναικείου Ρόλου για την ταινία του 2004 Ιπτάμενος Κροίσος, βρέθηκε στο επίκεντρο της φετινής απονομής των Όσκαρ ως φαβορί  και μάλιστα εις διπλούν για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους που ενσάρκωσε στις ταινίες Carol και Truth αντίστοιχα.

 

Η ίδια είναι άνθρωπος χαμηλών τόνων και  κρατά την προσωπική της ζωή μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, επιδεικνύοντας μόνο το ταλέντο της. Είναι παντρεμένη από το 1997 με το θεατρικό συγγραφέα Άντριου Άπτον και έχει αποκτήσει μαζί του τρίαπαιδιά. Μοιράζει τον χρόνο της ανάμεσα σε Αυστραλία και Χόλιγουντ, άλλωτε δημιουργώντας δικά της θεατρικά πρότζεκτς αλλά και εμφανίσεις σε blockbusters.

Στην πρόσφατη συνέντευξη που έδωσε στο deadline.com και τον Pete Hammond  μιλά για τους ρόλους της, τις συνεργασίες της αλλά και για το πώς αισθάνεται που βρέθηκε ξανά στο επίκεντρο της δημοσιότητας.

Πώς σου  φάνηκε όλο αυτό;

«Είναι, περίεργο» απαντά. « Το Truth έγινε πραγματικά πολύ γρήγορα. Έμοιαζε με τραινάκι τρόμου. Έκανα την Σταχτοπούτα πριν από δυο-τρια χρόνια, και το Carol στην αρχή της χρονιάς που μας πέρασε. Μοιάζουν σαν να βγήκαν όλα μαζί με τη μία»

Σου αρέσει παρ’ όλα αυτα; Έχεις κάποια προτιμήση σε κάποια από τις δύο;

«Με μπερδεύει λιγάκι. Ωστόσο και οι δύο ιστορίες – Carol και Truth – είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσες και φτιαγμένες και οι δύο από δύο πολύ σπουδάιους παραγωγούς.

 

Είδα το Truth στο Τορόντο, το οποίο είχε πολύ καλές κριτικές. Είχα την ευκαιρία να γνωρίσω και τον Dan Rather

«Δεν είναι τρομερός; Και εκείνος αλλά και η Mary Mapes  μοιάζουν τόσο πολύ,  έχουν την ίδια κοψιά από την άποψη ότι ως άνθρωποι διαθέτουν την ευφυία και και την ευαισθησία να πολεμούν την ανισότητα την αδικία  και την υποκρισία που κρύβεται πίσω από το μίσος. Είναι τρομερά ευαίσθητοι άνθρωποι. Είναι πραγματικά ένας πολύ ενδιαφέρον συνδιασμός. Δεν απορώ για το πως ταίριαξαν μεταξύ τους»

Πως είναι να δουλεύεις με τον Robert Redford; Είναι η πρώτη φορά που δούλεψες μαζί του έτσι δεν είναι;

Ναι, όντως ήταν η πρώτη αλλά εύχομαι να μην είναι και η τελευταία. Είναι απλά καταπληκτικός. Δεν θα ξεχάσω ένα πράγμα που γινόταν κατ επανάληψη... Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων με τους ανθρώπους γύρω να ετοιμάζουν το πλατό για την εκάστοτε σκηνή, να πιάνουμε κουβέντα, με εκείνον να ξεκινά το διάλογο, και εμένα να παθαίνω déjà vu έχοντας συνεχώς την αίσθηση πως οι  συζητήσεις αυτές μεταξύ μας, έχουν ξαναγίνει. Μέχρι που κατάλαβα ότι χρησιμοποιούσε ατάκες από το σενάριο

Τι σε έπεισε να πείς το ναι για το Truth;

Είχα το σενάριο στα χέρια μου. Η ζωή μου είναι πολύ γεμάτη από τα παιδιά μου και την θεατρική εταιρία που τρέχουμε με τον σύζυγό μου. Καμιά φορά πέφτοντας στο κρεβάτι, το να διαβάσω μερικές σελίδες από σενάριιο μοιάζει σα να καταπίνω ηρεμιστικό. Με παίρνει ο ύπνος. Εννοείται ότι δεν έχει να κάνει με το στυλ γραψίματος ή ό,τιδήποτε άλλο τέτοιο, αυτό που φταίει είναι η ηλικία μου. Όταν έπιασα όμως το συγκεκριμένο σενάριο στα χέρια μου το κατάπια μονομιάς καθώς ένιωσα να να βρέθηκα πάνω σε έναν ιμάντα μεταφοράς που κινείται γρήγορα και εγώ πρέπει να κρατήσω την ισορροπία μου. Ήξερα την πλοκή αλλά δεν ήξερα το τέλος

Τι είδους έρευνα έκανες; Πήγες στο 60 Minutes ή σε κάποια αίθουσα σύνταξης;

Όχι δεν πήγα. ‘Εχω βρεθεί σε αίθουσες σύνταξης και έχω αναμειχθεί με τη «μουτζούρα» με τον δικό μου τρόπο  σε μικρότερη κλίματα βέβαια συγκρίνοντας με την εμπειρία της Mary. Ένιωσα ότι ήταν κάτι που μπορούσα να καταλάβω. 

Αλλάζοντας ταινία, ας μιλήσουμε για το Carol.  Είσαι τόσο ταιριαστή με την Rooney Mara

Κι εκείνη και εγώ είχαμε την τύχη να συνεργαστούμε με παρόμοιους παραγωγούς ταινιών. Είχε καταπλητικά γόνιμες συνεργασίες με τους David Fincher, τον  Steven Soderbergh και τον Todd Haynes, που απλά δούλεψε με τον Joe Wright.  Ένιωσα πως ήταν μια πολύ δημιουργική συνεργασία.

Πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα περίοδο της ιστορίας γύρω στα ‘50

Αυτό που είναι ενδιαφέρον στην  ταινία που έφτιαξε ο Todd βασισμένος στο βιβλίο της Patricia Highsmith είναι πώς στο τέλος μιλά για έρωτα όσο και για τη διαφορά ηλικίας ανάμεσα σε γυναίκες αλλά και το «παράταιρο» από την φύση του έρωτά που βιώνουν. Δημιούργησε μια ταινία για τον έρωτα, την απογοήτευση και την ωριμότητα.

Πόσο καιρό πήρε να γυριστεί μια ταινία σαν αυτή;

Υπήρξαν φορές που ο χρόνος ήταν ελάχιστον ακόμα και για μια σκηνή. Ο Todd είναι πραγματικά εκπληκτικός, δεν μοιάζει με κανέναν από τους σκηνοθέτες που έχω συνεργαστεί μέχρι στιγμής.  Έχει τη φλόγα και το πάθος που έχει ένας  φοιτητής κινηματογράφου αλλά παράλληλα έχει και την πείρα, την εμπειρία, την ευκολία και τη διορατικότητα ενός αφηγητή.  Ο συνδιασμός των αρετών που έχει είναι πραγματικά εκπλητικός .

Οι ηθοποιοί είναι οι μοναδικοί καλλιτέχνες που μπορούν να έχουν δυο υποψηφιότητες για Όσκαρ στην ίδια κατηγορία. Είσαι μέλος του Actor’s Branch της Ακαδημίας με δύο εξαιρετικές ερμηνείες...

Δεν ανήκω στο lobby και δεν έχω σχέση με τέτοιου είδους μηχανορραφίες. Πολύ πιθανό, τέτοια θέματα να απασχολούν περισσότερο τους παραγωγούς παρά εμένα.  Δεν θα έπρεπε καν να απαντώ σε μια τέτοια ερώτηση. Αυτό που έχει σημασία είναι η ανταπόκριση του κοινού στη δουλειά σου και το κοινό ειναι αυτό στο οποίο νιώθω ότι έχω ευθύνη. 

Carol

 

Truth

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ