Steve Jobs: Φασμπέντερ και Γουίνσλετ υποψήφιοι για Όσκαρ

<p style="text-align: justify;"><strong>Η νέα, «αλλιώτικη», κινηματογραφική βιογραφία του ΣTIB ΤΖΟΜΠΣ ανήκει στον βραβευμένο με Όσκαρ για την ταινία The Social Network Άαρον Σόρκιν που την εμπνεύστηκε, βασισμένος στο πολλά αμφιλεγόμενο, μπεστ σέλερ βιβλίο του Γουόλτερ Άιζακσον αναφορικά με τον ιδρυτή της Apple.</strong></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="line-height: 1.6em;">O υποψήφιος για Όσκαρ β’ ρόλου στην ταινία 12 Χρόνια Σκλάβος -12 Years a Slave Μάικλ Φασμπέντερ αναλαμβάνει να ενσαρκώσει ένα πρόσωπο σταθμό για τον 20ο αιώνα, τον ιδιόρρυθμο γκουρού της τεχνολογίας και ιδρυτή του κολοσσού που ακούει στο όνομα Apple, ο οποίος αφιέρωσε όλη του τη ζωή στη δημιουργία εργαλείων που θα βελτίωναν την επικοινωνία των ανθρώπων και θα αύξαναν την αποδοτικότητά τους, την ίδια στιγμή που καθιστούσε εαυτόν από τους πλέον αντιπαθείς, αν όχι μισητούς, ανθρώπους. Ο ένας και μοναδικός Ντάνι Μπόιλ, μετά τα «πειραγμένα» ρεαλιστικά δράματά του και τους Ολυμπιακούς Αγώνες της χώρας του, αναλαμβάνει ένα ακόμα απαιτητικό εγχείρημα, Οσκαρικών προδιαγραφών: να φωτίσει κινηματογραφικά τρία λανσαρίσματα – σταθμούς στην καριέρα του Τζομπς: το Macintosh (1984), το ΝeΧΤcube (1988) και το iMac (1998).</span></p>
<p style="text-align: justify;"><strong><span style="line-height: 1.6em;">Πρωταγωνιστούν</span></strong></p>
<p style="text-align: justify;">Μάικλ Φασμπέντερ, Κέιτ Γουίνσλετ, Σεθ Ρόγκεν, Τζεφ Ντάνιελς</p>
<p style="text-align: justify;">Σκηνοθεσία</p>
<p style="text-align: justify;">Ντάνι Μπόιλ</p>
<p style="text-align: justify;">Διάρκεια: 122’</p>
<p style="text-align: justify;"><span style="line-height: 1.6em;">Ο βραβευμένος με Όσκαρ Ντάνι Μπόιλ σκηνοθετεί το σενάριο του επίσης βραβευμένου με Όσκαρ Άαρον Σόρκιν που βασίζεται στη βιογραφία του Στιβ Τζομπς που έγραψε ο Γουόλτερ Άιζακσον (πρώην διευθυντής του CNN και πρώην αρχισυντάκτης του ΤΙΜΕ) κι ο επίσης βραβευμένος Μάικλ Φασμπέντερ πρωταγωνιστεί στον ομώνυμο ρόλο. Το 182 σελίδων σενάριο δε συνιστά αντικειμενική καταγραφή στιγμών, αλλά υποκειμενική «ανάγνωση» ενός ιδιαιτέρως περίπλοκου ανθρώπου με πολύ μεγάλη δυσκολία στις διαπροσωπικές σχέσεις, ιδίως με τους πέντε ανθρώπους που επέλεξε να συμπεριλάβει στη δική του «ανάγνωση» ο Σόρκιν. Η ταινία δεν αποτελεί φωτογραφία, αλλά πίνακα.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="line-height: 1.6em;">Σχολιάζει ο σκηνοθέτης : «Μόλις διάβασα το σενάριο ήξερα πως ήθελα να το κάνω ταινία. Δε μοιάζει με τίποτα από όλα όσα έχω κάνει στο παρελθόν. Ο χαρακτήρας που έγραψε ο Άαρον είναι Σαιξπηρικών προδιαγραφών. Όλοι και όλα περιστρέφονται γύρω του. Για κάποιους αποτελεί ίνδαλμα και του είναι πιστά αφοσιωμένοι. Άλλοι τον θεωρούν τέρας. Το σίγουρο είναι πως είναι εκείνος που άλλαξε τον τρόπο επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης των ανθρώπων, μολονότι ο ίδιος ήταν δυσλειτουργικός στην επικοινωνία. Κατόρθωνε να κάνει δημιουργικούς ανθρώπους και ομάδες. Ήταν καταπληκτικός στο να μεταμορφώνει τους ανθρώπους. […] Πρόκειται για ένα ιμπρεσσιονιστικό πορτραίτο.  Πολλές ιδέες προήλθαν από την αληθινή ζωή, άλλες είναι δημιούργημα της φαντασίας του σεναριογράφου, αλλά το φιλμ είναι αφαιρετικό κι επικεντρώνεται σε τρεις χαρακτηριστικές στιγμές στη ζωή και την καριέρα του Τζομπς, και ειδικότερα στο τι προηγήθηκε αυτών. Πρόκειται για το λανσάρισμα του Macintosh (1984), του ΝeΧΤcube (1988) και του iMac.»</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="line-height: 1.6em;">Ο σκηνοθέτης άφησε πλήρη ελευθερία στους ηθοποιούς κατά τη διάρκεια των προβών (2-3 εβδομάδες προηγούνταν κάθε γυρίσματος και ολοκλήρωσης μιας από τις τρεις σκηνές) ιδίως όσον αφορά στον τρόπο που κινούνται στο χώρο, δεδομένου πως ο Τζομπς δεν ήταν ποτέ κάπου στατικός, αλλά πάντα περπατούσε, ενώ μιλούσε και σκεφτόταν. Σταδιακά, φτάνοντας στην ημέρα των γυρισμάτων, ο χώρος των σκηνών συγκεκριμενοποιήθηκε και τα γυρίσματα έγιναν με Steadicam που προσδίδει μια αίσθηση κίνησης κι ελευθερίας.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="line-height: 1.6em;">Τα γυρίσματα έγιναν στο Σαν Φρανσίσκο, τη Βηθλεέμ της Ψηφιακής εποχής, εκεί που έλαβε χώρα η Δεύτερη Βιομηχανική Επανάσταση. Συγκεκριμένα το πρώτο μέρος –πρώτο λανσάρισμα γυρίστηκε στο Film Auditorium (όπου κι είχε γίνει στην πραγματικότητα το λανσάρισμα του Macintosh το 1984) με κάμερα 16mm για να παραπέμπει σε εκείνες τις εποχές. Τα γυρίσματα του δεύτερου λανσαρίσματος (που άνοιξε το δρόμο της επιστροφής του Τζομπς στην Apple) έλαβαν χώρα στην Όπερα του Σαν Φρανσίσκο και γυρίστηκαν σε 35mm. Ησκηνή αυτή έπρεπε να αποπνέει μια εκδικητική ένταση. Τέλος το τρίτο λανσάρισμα γυρίστηκε με ψηφιακή κάμερα ΑLEXA στο φουτουριστικό Davies Sympony Hall, δεδομένου πως το iMac είναι που έφερε το ίντερνετ στη ζωή μας.  </span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="line-height: 1.6em;"><iframe src="http://www.youtube.com/embed/_qBtVv8RyZA" frameborder="0" width="425" height="350"></iframe><br /></span></p>

Σχετικά άρθρα