Γιατί οι απογευματινές ώρες είναι καλύτερες για διάβασμα;

1 Φεβρουαρίου 2016

Η μελέτη θέλει σύστημα και οργάνωση. Το διάβασμα της τελευταίας στιγμής δεν είναι εποικοδομητικό και ενισχύει τη σύγχυση μέσα στο μυαλό του παιδιού. Ο καλύτερος και πιο αποτελεσματικός τρόπος είναι η καθημερινή και μικρής διάρκειας ενασχόληση. Έτσι, αποφεύγονται τα νεύρα, οι εντάσεις και οι εκρήξεις θυμού.

Μπορούμε να δείξουμε στο παιδί από τα πρώτα σχολικά χρόνια πώς να διαχειρίζεται τον χρόνο του. Ένα ρολόι στον χώρο που διαβάζει, ακόμα και στην κουζίνα, του δίνει τη δυνατότητα και την ευκαιρία να προσδιορίζει τον χρόνο του και να έχει τον έλεγχό του. Πότε πρέπει να φεύγει για το σχολείο, πότε να ξεκινάει τη μελέτη του, πότε να κάνει διάλειμμα.

Για να βοηθήσουμε ένα παιδί να αυξήσει τον βαθμό συγκέντρωσής του, πρέπει να μελετά τις πρώτες απογευματινές ώρες. Και οι γονείς μπορούμε να το ελέγχουμε απλώς όταν επιστρέφουμε από τη δουλειά.

Τα Σαββατοκύριακα καλό θα ήταν να εστιάσουμε στις όποιες αδυναμίες του παιδιού, γιατί αυτό αποτελεί βασικό λιθαράκι στο χτίσιμο και στην εδραίωση της αυτοπεποίθησης. Επίσης, δε θεωρείται αποδοτικό ένα παιδί να διαβάζει μέχρι τις 11-12 το βράδυ, γιατί δεν μπορεί να αφομοιώσει πια τη γνώση λόγω κούρασης.

Να του δίνουμε την ευκαιρία μία φορά την εβδομάδα να διαβάζει με φίλους του, γιατί έτσι έχει πολύπλευρη άποψη για τη μελέτη και αυτό ίσως συμβάλει στη βελτίωση της απόδοσής του. Έρευνες έχουν δείξει ότι η ομαδική εργασία και μελέτη με συνομηλίκους είναι πιο αποτελεσματική γιατί έχουν το κίνητρο ότι στο τέλος μπορούν να παίξουν με τον φίλο τους. 

Κείμενο της Γιούλης Μιγγειρου. Απόσπασμα από το βιβλίο Μαμά Μπαμπά σε χρειάζομαι Εκδόσεις Ψυχογιός. 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ