Αβοκάντο: Πόσο μειώνει τη χοληστερίνη και τα τριγλυκερίδια

18 Φεβρουαρίου 2016

Λίγο αβοκάντο την ημέρα μπορεί να ελαττώσει ικανοποιητικά τα επίπεδα χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων στο αίμα, σύμφωνα με μία νέα συνδυασμένη ανάλυση.

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Ειρηνικού, στο Στόκτον της Καλιφόρνια, εξέτασαν συνδυαστικά τα ευρήματα δέκα μικρών κλινικών μελετών για το αβοκάντο στις οποίες είχαν συμμετάσχει συνολικώς 229 εθελοντές, εξετάζοντας τις επιδράσεις του φρούτου στα επίπεδα των λιπιδίων στο αίμα.

Κατά την έναρξη των μελετών οι εθελοντές είχαν φυσιολογικά έως μετρίως αυξημένη επίπεδα χοληστερόλης (ήταν έως 240 mg/dl), τριγλυκεριδίων (έως 150 mg/dl) και «κακής» ή LDL χοληστερόλης (έως 150 mg/dl).

Όταν άρχισαν να καταναλώνουν αβοκάντο ως πηγή λίπους, αντικαθιστώντας άλλα στερεά λιπαρά (π.χ. βούτυρα), και τα τρία λιπίδια μειώθηκαν σημαντικά.

Στην πραγματικότητα, η ολική χοληστερόλη τους μειώθηκε κατά σχεδόν 19 mg/dl, τα τριγλυκερίδια κατά 27 mg/dl και η LDL χοληστερόλη κατά 16,5 mg/dl, κατά μέσον όρο.

Αντιθέτως, η καρδιοπροστατευτική «καλή» (ή HDL) χοληστερόλη τους δεν ελαττώθηκε σχεδόν καθόλου - γεγονός εξαιρετικά σημαντικό διότι όσο υψηλότερη είναι, τόσο το καλύτερο για την καρδιαγγειακή υγεία.

Τα ευρήματα αυτά, που δημοσιεύονται στην «Επιθεώρηση Κλινικής Λιπιδιολογίας» (JCL), ενισχύουν την άποψη ότι τα αβοκάντο μπορεί να ωφελούν την καρδιαγγειακή υγεία, δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Σαχίν Σα, αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Φαρμακευτικής Πρακτικής του πανεπιστημίου.

Ωστόσο, παραμένει ακόμα άγνωστη η ιδανική ποσότητα αβοκάντο που πρέπει να καταναλώνεται και η συχνότητα της κατανάλωσης, ενώ απαιτούνται μεγαλύτερες μελέτες για να διερευνηθεί ο αντίκτυπος των αβοκάντο στα μείζονα καρδιαγγειακά συμβάματα, πρόσθεσε.

Μία τυπική μερίδα (100 γραμμάρια) αβοκάντο περιέχουν μέτριες ποσότητες αρκετών βιταμινών του συμπλέγματος Β και βιταμίνης Κ, καθώς και σχετικά μεγάλες ποσότητες βιταμίνης C, βιταμίνης Ε και καλίου.

Τα αβοκάντο περιέχουν και άλλα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, όπως φυτικές στερόλες και καροτενοειδή (λουτεϊνη και ζεαξανθίνη).

Το μειονέκτημά τους είναι ότι περιέχουν πολλά λιπαρά και έτσι πολλές θερμίδες: τα 100 γρ. αβοκάντο παρέχουν 160 θερμίδες και 14,66 γραμμάρια λίπους. Στην πραγματικότητα, το 75% των θερμίδων τους προέρχεται από τα λίπη, τα οποία σε ποσοστό 67% είναι ωφέλιμα μονοακόρεστα λίπη (σαν αυτά που περιέχει το ελαιόλαδο) αλλά σε ποσοστό 14% κορεσμένα (σαν κι αυτά στα ζωικής προελεύσεως τρόφιμα).

Περιέχουν επίσης αρκετά ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα.



Πηγή : Web Only

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ