O Michael Nyman στο Μέγαρο Μουσικής

5 Μαρτίου 2016

Το Μέγαρο υποδέχεται μία από τις σημαντικότερες μορφές της σύγχρονης τέχνης και έναν από τους πλέον εμβληματικούς εκπροσώπους της μινιμαλιστικής μουσικής, τον Μάικλ Νάιμαν, που θα βρεθεί στην Αθήνα με τη διάσημη μπάντα του για να παρουσιάσει τη συναυλία με τίτλο «Τhe Baroque Project».

Ο Μάικλ Νάιμαν έχει γράψει πολλές μελωδίες για τον κινηματογράφο, αντλώντας την έμπνευσή του από το Μπαρόκ.
Η συναυλία του στο Μέγαρο θα αρχίσει με τέσσερα αποσπάσματα από τη μουσική του για την ταινία «Το συμβόλαιο του σχεδιαστή» (1982-3) του Πήτερ Γκρήναγουεϋ, η πλοκή της οποίας τοποθετείται στην Αγγλία του 1695. Τα αποσπάσματα βασίζονται κυρίως σε σπαράγματα μελωδιών, αλλά και σε ολόκληρες συνθέσεις του Χένρυ Πέρσελ.
Ακολουθούν δύο κομμάτια από τη μουσική για την ταινία του Γκρήναγουεϋ «Ένα ζήτα και δύο μηδενικά» (1985). Πρόκειται για ελεύθερες συνθέσεις του Νάιμαν εμπνευσμένες από το αγγλικό μπαρόκ του 17ου αιώνα αλλά και τον Μπίμπερ.
Στη συνέχεια, θα ακουστεί το έργο «Οι παρτιτούρες του μουσικολόγου», παραγγελία των BBC Proms 2005 στον συνθέτη για τις επετειακές εκδηλώσεις για τον θάνατο του Πέρσελ (1695) και τη γέννηση του Χαίντελ (1685). Οι παρτιτούρες βασίζονται εν μέρει σε υλικό από γνωστά και άγνωστα έργα των δύο μεγάλων συνθετών, τους οποίους είχε μελετήσει σε βάθος ο Νάιμαν ως φοιτητής μουσικολογίας τη δεκαετία του 1960.

Η έναρξη του δεύτερου μέρους ανήκει στη σύνθεση «Memorial». Είναι εμπνευσμένη από μια άρια της όπερας «Βασιλιάς Αρθούρος» και πάλι του Πέρσελ. Το έργο αρχικά αφιερώθηκε από τον Νάιμαν το 1985 στη μνήμη των οπαδών της Γιουβέντους που σκοτώθηκαν στο γήπεδο Χέυζελ των Βρυξελλών, αλλά αργότερα ο συνθέτης το παραχώρησε στον Γκρήναγουεϋ για τη μουσική επένδυση της ταινίας «Ο μάγειρας, ο κλέφτης, η γυναίκα του και ο εραστής της» (1989). Το «Memorial» θα διαδεχθούν τέσσερα κομμάτια που γράφτηκαν για «Τα βιβλία του Πρόσπερο» (1991), ένα φιλμ του Γκρήναγουεϋ που αποτελεί την προσωπική του ανάγνωση της «Τρικυμίας» του Σαίξπηρ. Ένα από αυτά είναι εμπνευσμένο από την Πασακάλια του Κουπρέν.
Ο επίλογος της βραδιάς ανήκει σε τέσσερα αποσπάσματα από τους «Χορούς του νερού», μια οκταμερή σύνθεση βασισμένη σε ένα μαδριγάλι του Μοντεβέρντι, αλλά και σε υλικό του ίδιου του Νάιμαν, η οποία χρησιμοποιήθηκε στην ταινία μικρού μήκους του Πήτερ Γκρήναγουεϋ «Making a Splash» (1984). debop

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ