Σνακ που δυναμώνουν το ανοσοποιητικό του παιδιού

21 Μαρτίου 2016

Καθημερινό άγχος για εμάς τους γονείς είναι το κολατσιό των παιδιών μας στο σχολείο και πώς θα ενισχύσουμε με αυτό το ανοσοποιητικό τους σύστημα . Συνεχώς αναζητάμε έξυπνες λύσεις ώστε να μη βαριούνται τα παιδιά το σχολικό snack. Το τερπνόν μετά του ωφελίμου έλεγαν πολύ σωστά οι αρχαίοι μας πρόγονοι. Στο μυαλό του κάθε γονέα, αυτή η φράση είναι καρφωμένη και συνεχώς προσπαθεί να βελτιώσει την υγεία του παιδιού του ενισχύοντας το ανοσοποιητικό του, κυρίως τώρα το χειμώνα. Έξυπνες ιδέες είναι επιλογή τροφών, οι οποίες είναι αρεστές από τα παιδιά αλλά είναι και πολύ πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά.

 Από την επιστημονική ομάδα του διατροφολόγου Ευάγγελου Ζουμπανέα diatrofi.gr 

Τα κάστανα, ως ο βασιλιάς των καρπών, αποτελεί μια αγαπημένη τροφή από μικρούς και μεγάλους. Ο καρπός αυτός, παρόλο που είναι ξηρός αποτελεί πηγή βιταμίνης C, πολύ καλή πηγή βιταμίνης Β, μαγνησίου, μαγγανίου και χαλκού. Πολύ καλή πηγή επίσης φυτικών ινών. Μια χουφτίτσα βρασμένα ή ψημένα κάστανα αποτελούν μια πολύ καλή ιδέα για να συνοδεύσουν τα παιδιά στο σχολείο. Ως ξηρός καρπός κρύβει και πολλές θερμίδες γι΄αυτό προσοχή στην ποσότητα.

Μια χουφτίτσα άναλους ωμούς ξηρούς καρπούς σε συνδυασμό με αποξηραμένα φρούτα αλλά και με 1 πορτοκάλι ή 2 μανταρίνια είναι ένα μια πολύ καλή επιλογή ενός υγιεινού snack. Το κολατσιό αυτό μας προσφέρει πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, ασβέστιο, φώσφορο, ψευδάργυρο, φυλλικό οξύ, βιταμίνες Α και Ε,

χαλκό σελήνιο και ω3 λιπαρά οξέα. Η βιταμίνη C από τα εσπεριδοειδή θα ενισχύσει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και θα βοηθήσει στην καλύτερη απορρόφηση των υπόλοιπων θρεπτικών συστατικών.

Ένα κομμάτι σπιτική κολοκυθόπιτα φτιαγμένη με την πορτοκαλί κολοκύθα τη χειμερινή. Ένα snack πλούσιο σε β-καροτένιο πρόδρομο μορφή της βιταμίνης Α. Η vit A ενισχύει την κυτταρική αναδόμηση, την ανάπτυξη και το ανοσοποιητικό σύστημα.

Σάντουιτς με τυρί, πιπεριές οι οποίες είναι πλούσιες σε vit C (ενισχυση ανοσοποιητικού ) και μανιτάρια. Τα μανιτάρια περιέχουν άφθονα μεταλλικά άλατα και ιχνοστοιχεία π.χ κάλιο. Επίσης αποτελούν καλή πηγή φωσφόρου, χαλκού , σεληνίου και ψευδαργύρου. Ο ψευδάργυρος ενισχύει το ανοσοποιητικό επίσης.

Ένα κομμάτι σπιτικό κέικ ή σπιτικά μπισκότα φτιαγμένα με ξηρούς καρπούς, κανέλα και τζίντζερ συνοδευόμενο από πορτοκάλι ή μανταρίνια. Η κανέλα συμβάλει στην αύξηση της εσωτερικής θερμοκρασίας του οργανισμού κι επίσης έχει αντιική δράση.Το τζίντζερ ή πιπερόριζα περιέχει δυο χημικές ουσίες τη gingerol και τη shogaol.Οι ουσίες αυτές του προσδίδουν την ιδιαίτερη γεύση του, αλλά του προσδίδουν και τις θερμαντικές του ιδιότητες.

Mια πολύ καλή επιλογή επίσης είναι το σουσαμένιο κουλούρι με 1 κομματάκι τυρί και 1 πορτοκάλι. Το σουσάμι εκτός του ότι είναι πλούσιο σε βιταμινες του συμπλέγματος Β, είναι πλούσιο και σε μεταλλικά άλατα και ιχνοστοιχεία όπως ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο και σελήνιο. Ιδιαιτέρως το σελήνιο που περιέχεται σε σημαντική ποσότητα έχει συσχετιστεί με αντιοξειδωτική δράση στον ανθρώπινο οργανισμό.

Για όλες τις παραπάνω επιλογές καλό είναι να ζητάμε τη γνώμη των παιδιών , να συζητάμε τη θρεπτική τους αξία με ήρεμο κι ευχάριστο τρόπο και γιατί όχι να ζητάμε τη βοήθεια τους για την προετοιμασία . Όσον αφορά την παρασκευή κέικ και μπισκότων μπορούμε να προγραμματίσουμε τη «δημιουργία» τους, μέσα στο Σαββατοκύριακο που είμαστε πιο χαλαροί κι έχουμε περισσότερο χρόνο.

Να μην ξεχνάμε την κατανάλωση φρέσκων φρούτων και λαχανικών. Με κάθε ευκαιρία να τα προσθέτουμε στα γεύματα μας . Μια πολύ καλή κι εύκολη λύση είναι τα μανταρίνια που ναι μεν είναι πλούσια σε vit C αλλά και μεταφέρονται και καθαρίζονται πολύ εύκολα.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Τζορτζ Έλιοτ
Η Σκέψη της ημέρας
13:13 Τζορτζ Έλιοτ