Χυμοί: Τα οφέλη τους για το παιδί και πόσο να πίνουν κάθε μέρα

30 Μαρτίου 2016

Η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία των παιδιών και των εφήβων. Ο χυμός συμπυκνώνοντας τα πολύτιμα συστατικά των φρούτων και των λαχανικών, από τα οποίαπροέρχεται, μπορεί να αποτελέσει έναν σημαντικόσύμμαχο στην κάλυψη των ενεργειακών και θρεπτικών αναγκών των παιδιών και των εφήβων ικανοποιώντας παράλληλα και την ανάγκη τους για γλυκιά γεύσηΠώςεπιτυγχάνονται, όμως, όλα αυτά;

Από την επιστημονική ομάδα του διατροφολόγου Αναστάσιου Παπαλαζάρου "Η διατροφή του παιδιού"

Διαμόρφωση διατροφικής συμπεριφοράς… Όλο και περισσότερες έρευνες, αποσαφηνίζουν τα τελευταία χρόνια τη σχέση μεταξύ κατανάλωσης χυμού και διατροφικών συμπεριφορών που σχετίζονται με τον έλεγχο βάρους στα παιδιά, κυρίως στις Η.Π.Α.! Σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα που παρουσίασε ο Δρ Μανιός, αναπληρωτής καθηγητής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών, στο 8ο συνέδριο DIETS του EFAD, η κατανάλωσή χυμού, στην Ελλάδα, ακόμα και σε ποσότητες μεγαλύτερες από το 1 ποτήρι ανά ημέρα δεν φαίνεται να σχετίζεται με υπερβάλλον σωματικό βάρος ή παχυσαρκία στα παιδιά. Αυτό, σύμφωνα με το Δρ Μανιό, «πιθανά να οφείλεται στο ότι τα παιδιά που σημειώνουν τέτοιες ημερήσιες προσλήψεις χυμού φαίνεται να είναι ταυτόχρονα περισσότερο σωματικά δραστήρια και να περνούν λιγότερο χρόνο σε δραστηριότητες που ενέχουν σωματική αδράνεια, όπως η παρακολούθηση τηλεόρασης!».

Κάλυψη των θρεπτικών αναγκών του παιδιού… Στα ίδια δεδομένα που παρουσίασε ο Δρ. Μανιός στο συνέδριο, φάνηκε ότι η κατανάλωση χυμού φρούτων συμβάλλει ταυτόχρονα και στην κάλυψη των αναγκών σεμικροθρεπτικά συστατικά όπως είναι η βιταμίνη C, η βιταμίνη A, το μαγνήσιο και το φυλλικό οξύ. Συστατικά απαραίτητα για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού αλλά και του νευρολογικού συστήματος των παιδιών.

Ναι, αλλά είναι γλυκός.

Η προτίμηση στη γλυκιά γεύση υπάρχει στο DNA μας, ήδη από την εποχή του ανθρώπου των σπηλαίων και διατηρήθηκε εξελικτικά λόγω της μεγάλης της σημασίας για την ανθρώπινη επιβίωση. Η λογική πίσω από αυτήν την προτίμηση είναι ότι η γλυκιά γεύση υποδεικνύει μια πηγή ενέργειας (υδατάνθρακες) μηδηλητηριώδη και συνεπώς ασφαλή προς βρώση. Όπως ανέφερε και η επιδημιολόγος της Διατροφής του Πανεπιστημίου της Γαλλίας, Δρ Bellisle, στο 8ο συνέδριο DIETS – EFAD, τα παιδιά γεννιούνται με αυξημένη την ικανότητα να ανιχνεύουν την γλυκύτητα και διατηρούν ανεπτυγμένη αυτήν την ικανότητα μέχρι και το τέλος της εφηβείας. Ο 100% φυσικός χυμός αποτελούμενος αποκλειστικά από νερό και τα φυσικά σάκχαρα των φρούτων και των λαχανικών από τα οποία είναι φτιαγμένος, έχει μια φυσική γλυκιά γεύση και συνεπώς θα μπορούσε να ανταποκριθεί στην ανάγκη των παιδιών και των εφήβων για γλυκύτητα με ισορροπημένο τρόπο, αφού παράλληλα συμβάλλει στην κάλυψη μίας εκ των 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών, που χρειάζονται καθημερινά για την ανάπτυξή τους.

Και πόσο μπορώ να δίνω;

Τη γλυκιά γεύση τη συναντάμε σε πληθώρα τροφίμων και ροφημάτων με πρωταγωνιστές τα τρόφιμα της βάσης της διατροφής μας όπως είναι τα δημητριακά, τα φρούτα και ορισμένα λαχανικά, τα γαλακτοκομικά και τους ξηρούς καρπούς μέχρι και τα τρόφιμα που βρίσκονται στην κορυφή της πυραμίδας όπως είναι τα γλυκά. Οι ίδιες οι συστάσεις λοιπόν μας υποδεικνύουν ότι η επιθυμία της γλυκιάς γεύσης πρέπει να ικανοποιείται και μάλιστα από ποικιλία τροφίμων και ροφημάτων, αρκεί αυτά να εντάσσονται στα πλαίσια ενός ισορροπημένουτρόπου διατροφής που χαρακτηρίζεται από  μέτρο  στην ποσότητα και την συχνότητα κατανάλωσής τους. Πώς όμως μεταφράζεται το μέτρο στην κατανάλωση χυμών των παιδιών; Σύμφωνα με την Αμερικανική ΑκαδημίαΠαιδιατρικής, για τους 100% φυσικούς χυμούς ως μέτρο ορίζεται το ½ ποτήρι ανά ημέρα για τα παιδιάπροσχολικής ηλικίας και το 1 ποτήρι ανά ημέρα για τα παιδιά ηλικίας 7 – 18 ετών.

Ο 100% φυσικός χυμός φρούτων, λοιπόν, αποτελεί μια «θρεπτική εναλλακτική» ικανοποίησης της εγγενούς ανάγκης για γλυκό, που υπάρχει έντονη στα παιδιά και στους εφήβους, ενώ δεδομένα δείχνουν ότι η κατανάλωσή του από τα παιδιά, ακόμα και καθημερινά με μέτρο συνδέεται με συνήθειες του τρόπου ζωής, που βοηθούν στη διατήρηση ενός σταθερού ενεργειακού ισοζυγίου, όπως η άσκηση.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ