Χάνω πολύ αίμα στην περίοδο. Τι μπορώ να κάνω;

24 Απριλίου 2013


Η Ράνια μας ρωτά:

«Χάνω πολύ αίμα στην περίοδο, αλλάζω κάθε 2 ώρες τις πρώτες 2 ημέρες. Τι μου προτείνετε να κάνω γιατί η περίοδος κρατά τουλάχιστον 5 ημέρες και κατά τη διάρκεια της περιόδου έχω αίσθημα κόπωσης και την ανάγκη να καθίσω στο κρεβάτι για 5 ημέρες».


Απαντά ο κύριος Άρις Αντσακλής, καθηγητής Μαιευτικής-Γυναικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και Διευθυντής της Α΄ Μαιευτικής και Γυναικολογικής Κλινικής στο Νοσοκομείο «Αλεξάνδρα»

Η περίοδος με μεγάλη απώλεια αίματος ονομάζεται μηνορραγία και αποτελεί ένα αρκετά συχνό πρόβλημα σε γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας. Περίπου 1 στις 3 γυναίκες θα παραπονεθεί σε κάποια στιγμή της ζωής της ότι η περίοδός της είναι πολύ «βαριά». Παρόλα αυτά, σε κάθε τέτοια περίπτωση καλό είναι η γυναίκα να επισκέπτεται το γυναικολόγο της και να συζητάει μαζί του λεπτομερώς το πρόβλημά της. Θα πρέπει λοιπόν, να λαμβάνεται ένα πολύ καλό ιατρικό ιστορικό από την γυναίκα, και να ελέγχουμε αν λαμβάνει οποιαδήποτε φαρμακευτική αγωγή (ιδιαίτερα αντιπηκτική αγωγή ή ασπιρίνη), αν χρησιμοποιεί κάποια μέθοδο αντισύλληψης (π.χ. ενδομήτριο σπιράλ), αν παίρνει άλλα φάρμακα (π.χ. για τον θυρεοειδή) και αν υπάρχουν συμπτώματα ή σημεία φλεγμονής/λοίμωξης, ιδιαίτερα πυελικής/γεννητικών οργάνων.

Επίσης,  πάντα πρέπει να γίνεται μία λεπτομερής κλινική εξέταση και έλεγχος του ιστορικού των Τεστ-Παπ της γυναίκας, και εφόσον χρειάζεται να γίνεται επανάληψη του Τεστ-Παπ και έλεγχος του τραχήλου της μήτρας. Απαραίτητο είναι και το υπερηχογράφημα έσω γεννητικών οργάνων, για να αποκλείσουμε την πιθανή ύπαρξη παθολογικών καταστάσεων, όπως για παράδειγμα, ινομυώματα, πολύποδες ενδομητρίου κτλ. που θα μπορούσαν να ευθύνονται για τα συμπτώματα της μηνορραγίας.

Ανάλογα με τα ευρήματα από τις προηγούμενες εξετάσεις και φυσικά την ηλικία της γυναίκας, ο γιατρός σας θα μπορούσε να ζητήσει και ορμονικό έλεγχο ή ακόμα και καλλιέργειες κολπικών υγρών, ενώ συνήθως ζητάμε και έναν αιματολογικό έλεγχο (για αναιμία και πηκτικότητα αίματος) της γυναίκας, ιδιαίτερα αν το πρόβλημα υπάρχει για αρκετό χρονικό διάστημα. Αφού γίνει ένας πλήρης έλεγχος λοιπόν, και ανάλογα με τα αποτελέσματα των εξετάσεων η γυναίκα θα συζητήσει με το γιατρό της τι μπορεί να ευθύνεται συγκεκριμένα για το πρόβλημά της και ποιες είναι οι επιλογές της για την αντιμετώπιση του.
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
Έλλη***** ****
11:29 Δευτέρα 21/12/2015
Είχα μια επαφή πριν 2 μέρες Ήταν πολύ απότομος και με τραυμάτισε Όταν πήγα στην τουαλέτα μόλις τελειώσαμε παρατήρησα ότι έβγαζα αίμα απ τα τοιχώματα του κόλπου Αμέσως μετά μου ήρθε περίοδος Τώρα βρίσκομαι στην τρίτη μέρα περιόδου και έχω υπερβολικό αίμα Και σαν να μην έφτανε αυτό δεν μπορώ να καταλάβω αν έκλεισε η πληγή γιατί δεν ξεχωρίζω αν το αίμα είναι μόνο της περιόδου ή αν υπάρχει αιμοραγία και απ την πληγή ακόμα Τι μπορώ να κάνω Στη γυναικολόγο μου δεν μπορώ να πάω γιατί δεν έχω χρήματα να την πληρώσω Επίσης ένα άλλο πρόβλημα είναι η αιμοραγία κατά τη διάρκεια σχεδόν κάθε περιόδου μου σε σημείο πολλές φορές να μην πηγαίνω στη σχολή από φόβο μη λερωθώ κι επειδή ζαλίζομαι από το αίμα που χάνω Αν συνεχίσω έτσι θα χάσω το εξάμηνο Είναι δημόσιο ΙΕΚ και δεν έχουμε περιθώριο πολλών απουσιών
ΤΑΝΙ***** ****
15:48 Παρασκευή 23/01/2015
ειμαι 35 ετων και εχω ενα παιδακι 5 ετωνπαντα ειχα πολυ αιμα στην περιοδο μου αλλα απο τοτε που γεννησα με καισαρικη λογω θρομβοφιλιας και αντιπικτικη αγωγη για 10 μηνες ενεσεις innoxepη κατασταση εχει ξεφυγειπριν απο 15 χρονο εβαλα σπιραλ mirenaγια εξι μηνες ειχα αφορητους πονους μεχρι να το δεχτει ο οργανισμος μου και στην συνεχεια ειχα λιγο αιμα σχεδον καθημερινα για ενα χρονο μεχρι που εξαφανιστηκαν εντελως και οι σταγονες και η περιοδοςπριν απο ενα μηνα η γιατρος μου μου ειπε να αφαιρεσουμε το σπιραλ και πρινμια εβδομαδα μου ηρθε περιοδος μετα απο παραπολυ καιρο και δυστηχως χειροτερη απο καθε αλλη φορααλαζα καθε 2 ωρες με σερβιετα κ ταμποντην δευτερη μερα πηρα τα χαπια mitrotan για να σταματησει η αιμμοραγια μεχρι που την 5η μερα κοπηκε εντελως η περιοδοαυτη τη στιγμη νιωθω τρομερη απογοητευση γιατι πιστευα οτι μετα το σπιραλ τα πραγματα θα ηταν λιγο καλυτερα οχι χειροτεραη γιατρος μου μου προτεινε να ξαναβαλουμε το mirena λλα το σωμα μου δεν αντεχει πλεον αλλη ταλαιπωρια εχω αρχησει να σκεφτομαι την αφαιρεση μητρας δεν μπορω να ξαναπερασω παλι τα ιδια με το σπιραλ χωρις αποτελεσμα ειναι πολυ δυσκολη αποφαση για μια γυναικα να αφαιρεση τηνμητρα της αλλα πλεον θελω μια πιο ποιοτικη ζωη που αυτη τη στιγμη στερουμαιλογω θρομβοφιλιας και υπερθειροηδισμου δεν εχω πολλεςεπιλογες θα ηθελα την γνωμη σας ειμαι σε απογνωσηευχαριστω εκ των πρωτερων
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ